handdator

Visa fullständig version : otrogenhet!


Sidor : [1] 2 3

björne92
2013-08-14, 11:07
skulle vilja ha era tankar och åsikter angående detta, för att göra en lång historia kort så var min GF i bulgarien med ett tjejgäng och hon hade sex, dock avbröt hon mitt i för de kändes fel och gick därifrån. hon har innan lovat att de aldrig skulle hända bara några dar innan sa hon" jag skulle aldrig kunna göra så mot dig för jag vet hur mycket de sårar och ja älskar dig så". det var alcohol med i bilden så de hjälpte väll.
jag vill verkligenngå vidare för tycker om henne så mycket men blir svårt att lita på henne och glömma/förlåta. någon som har erfarenhet?
en av dagarna jag längtat mest över blev den sämsta önskar ja bara kunde spola tillbaks tiden

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

4623
2013-08-14, 11:19
Dumpa, oförlåtligt.

Fordon
2013-08-14, 11:22
Fundera på om det är värt att lämna tjejen för att denne har gjort ett snedsteg, men som själv tycker att hon gjorde fel och är ångerfull.

Juxta
2013-08-14, 11:27
Om man är otrogen respekterar man inte personen man är tillsammans med, varför skulle hon respektera dig mer nu efter du tar tillbaka henne?

Diomedea exulans
2013-08-14, 11:31
Dumpa aset!

Red Apple
2013-08-14, 11:31
Dumpa.

Petoria
2013-08-14, 11:33
Jag skulle inte kunna vara tillsammans med någon som varit otrogen mot mig, känns inte som något man skulle glömma särskilt enkelt.

TheOne1994
2013-08-14, 11:35
dumpa henne

Pudzianovski
2013-08-14, 11:38
Dumpa.

StorEric
2013-08-14, 11:38
Dumpa..
Bara tanken att någon varit där, speciellt efter bara några dagar, går ju inte att skrubba bort. Skäll ut na oxå. löst.

björne92
2013-08-14, 11:41
det är så jävla svårt för jag tycker fortfarande om henne och hon verkar väldigt ångerfull och ledsen men jag vet inte hur ja ska sluta tänka på de

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

björne92
2013-08-14, 11:42
Om man är otrogen respekterar man inte personen man är tillsammans med, varför skulle hon respektera dig mer nu efter du tar tillbaka henne?

ska säga något i denna stilen till henne tack

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

eiri
2013-08-14, 11:44
dumpa såklart

TheOne1994
2013-08-14, 11:45
tror du själv att ni är tillsammans om säg 3 månader ? lever på prcis som inget har hänt ? Svara ej vet inte ! Ja eller nej !

nissepelle
2013-08-14, 11:46
Jag har varit i exakt din situation. Du tänker inte vettigt eftersom du är kär i henne. Men tro mig, det är bara att dumpa. Det är ingen annan än hon själv som knullat snett och det visar bara vilken sorts människa hon är. Om man på allvar älskar en annan person och respekterar denna, så vill man inte ha sex med någon annan. Har man ändå sex med någon annan så vet du vad det betyder.

Hur tänker du att du någonsin ska kunna låta bli att oroa dig för vad hon gör när hon är ute på äventyr utan dig? Hon har tydligt visat för dig vad hon har för moral. Har hon varit otrogen en gång så kan hon vara det igen. Varför skulle hon helt plötsligt nu några dagar senare vara en helt förändrad människa och börja respektera dig? Lita på en äldre och mer erfarens råd, du måste dumpa henne. Jag LOVAR dig att det kommer kännas bra om några veckor/ett par månader och du kommer vara glad för att du gjorde dig av med den lösaktiga slampan.

4623
2013-08-14, 11:50
Jag har varit i exakt din situation. Du tänker inte vettigt eftersom du är kär i henne. Men tro mig, det är bara att dumpa. Det är ingen annan än hon själv som knullat snett och det visar bara vilken sorts människa hon är. Om man på allvar älskar en annan person och respekterar denna, så vill man inte ha sex med någon annan. Har man ändå sex med någon annan så vet du vad det betyder.


Nu är det inte speciellt konstigt att du vill ha sex med någon annan. Men när tanke blir handling, det är då det blir fel.

VoDaresVins
2013-08-14, 11:51
Jag har två barn med min sambo, vi har bott ihop i 9 år. Skulle aldrig förlåta. Skulle kasta in handduken.

aijou
2013-08-14, 11:52
Jag hade nog inte kunnat förlåta och gå vidare i alla fall.

nissepelle
2013-08-14, 11:52
Nu är det inte speciellt konstigt att du vill ha sex med någon annan. Men när tanke blir handling, det är då det blir fel.

Fantasier har alla. Men när man väl står där framför en kåtdoftande random donna så försvinner viljan ifall man har en tös där hemma som man verkligen älskar.

TomasB
2013-08-14, 11:52
Trist.

Ett förhållande bygger till oerhört stor del på förtroende och tillit. Ett dylikt snedsteg gör naturligtvis att detta raseras. Sen kan det såklart byggas upp igen men är det värt smärtan, sorgen och känslan av otillräcklighet tills det är klart?

Om hon är svinfantastisk och du tror du vill dela resten av ditt liv med henne så får du väl satsa och försöka bygga upp ert förhållande igen. Men i 999 fall av 1000 är det döfött.

Denna (förödmjukande) erfarenhet är inte tillräcklig för att hon skall genomgå en förändring i sin personlighet tillräckligt för att du skall veta att det inte upprepas. För detta är knappast sista ggn hon kommer festa med tjejerna va?

Mitt tips är tyvärr samma som alla andra. Börja om med någon annan som du har tillit till.

speedy83
2013-08-14, 11:53
Samma dag hon bokade resan kunde jag sagt att detta skulle hända. Unga kvinnor verkar inte kunna vara trogna på dessa resor (ovanligt att hon berättade det) vet inte hur många gånger man hört om detta. Jättetrist att du blivit drabbad av en usel människa som hon. För att nu inte alla ska bli tokiga i mitt omjämställda påstående så gäller säkerligen det omvända också bara att jag inte hört om det i min närhet särskilt ofta.

Du kan enbart själv bedöma om du kommer kunna vara kvar med henne och om du kan förlåta, men tänk över hur det känns om hon om ett år kommer och säger att hon vill åka utomlands med sina tjejkompisar igen eller bara ut och festa med dem kommer du lita på henne då? hur kommer det kännas att ha sex med henne igen, kommer du anse att det är något "orättvist" som hänt att hon varit med en annan och inte du?

Finns miljoner saker att fundera på, jag är inte mer än människa jag heller och otrohet kan tyvärr hända och det finns många anledningar till det men när det sker som du beskriver det är det nog fan för mig bland det lägsta och mest onödiga som man kan göra!! hon värderar en liten stunds njutning med en okänd kille högre än ert förhållande och allt som ni har tillsammans, det tycker jag inte är ett särskilt vackert drag av henne.

Ska inte du dessutom börja plugga nu, mycket kommer hända närmsta tiden för dig och det är inte ovnaligt att förhållanden tar slut när plugget börjar. Inte heller helt ovanligt att man träffar sin blivande fru/man under studietiden heller :)

Tyrwing
2013-08-14, 11:55
Dumpa. Spelar ingen roll om hon inte fullbordade det, hon påbörjade det. Hon har ingen respekt för dig eller för förhållandet.

björne92
2013-08-14, 11:57
tror du själv att ni är tillsammans om säg 3 månader ? lever på prcis som inget har hänt ? Svara ej vet inte ! Ja eller nej !

ja kasnke :/

björne92
2013-08-14, 11:58
Jag har varit i exakt din situation. Du tänker inte vettigt eftersom du är kär i henne. Men tro mig, det är bara att dumpa. Det är ingen annan än hon själv som knullat snett och det visar bara vilken sorts människa hon är. Om man på allvar älskar en annan person och respekterar denna, så vill man inte ha sex med någon annan. Har man ändå sex med någon annan så vet du vad det betyder.

Hur tänker du att du någonsin ska kunna låta bli att oroa dig för vad hon gör när hon är ute på äventyr utan dig? Hon har tydligt visat för dig vad hon har för moral. Har hon varit otrogen en gång så kan hon vara det igen. Varför skulle hon helt plötsligt nu några dagar senare vara en helt förändrad människa och börja respektera dig? Lita på en äldre och mer erfarens råd, du måste dumpa henne. Jag LOVAR dig att det kommer kännas bra om några veckor/ett par månader och du kommer vara glad för att du gjorde dig av med den lösaktiga slampan.

bra skrivit, kopierade detta till henne nu för ajg vill se hennes svar

kaer
2013-08-14, 12:01
Gå vidare.

Det är klart att det går att komma över en otrohet, men i realiteten är det väldigt få som klarar det.
Om du har kvar henne efter det här, var är din stolthet då?

Du förtjänar bättre än så.
Det är klart det känns skit nu, och svårt att bryta upp. Men det kommer kännas bättre om ett tag, särskilt om ni gör slut på ditt initiativ.

Edit: Sliten klyscha kanske, men bryt kontakten, håll inte på att älta och fundera och låta henne försöka påverka dig.

björne92
2013-08-14, 12:04
Samma dag hon bokade resan kunde jag sagt att detta skulle hända. Unga kvinnor verkar inte kunna vara trogna på dessa resor (ovanligt att hon berättade det) vet inte hur många gånger man hört om detta. Jättetrist att du blivit drabbad av en usel människa som hon. För att nu inte alla ska bli tokiga i mitt omjämställda påstående så gäller säkerligen det omvända också bara att jag inte hört om det i min närhet särskilt ofta.

Du kan enbart själv bedöma om du kommer kunna vara kvar med henne och om du kan förlåta, men tänk över hur det känns om hon om ett år kommer och säger att hon vill åka utomlands med sina tjejkompisar igen eller bara ut och festa med dem kommer du lita på henne då? hur kommer det kännas att ha sex med henne igen, kommer du anse att det är något "orättvist" som hänt att hon varit med en annan och inte du?

Finns miljoner saker att fundera på, jag är inte mer än människa jag heller och otrohet kan tyvärr hända och det finns många anledningar till det men när det sker som du beskriver det är det nog fan för mig bland det lägsta och mest onödiga som man kan göra!! hon värderar en liten stunds njutning med en okänd kille högre än ert förhållande och allt som ni har tillsammans, det tycker jag inte är ett särskilt vackert drag av henne.

Ska inte du dessutom börja plugga nu, mycket kommer hända närmsta tiden för dig och det är inte ovnaligt att förhållanden tar slut när plugget börjar. Inte heller helt ovanligt att man träffar sin blivande fru/man under studietiden heller :)

Jo det ska jag, men är så svårt att lämna någon man verkligen gillar

björne92
2013-08-14, 12:06
Jag har varit i exakt din situation. Du tänker inte vettigt eftersom du är kär i henne. Men tro mig, det är bara att dumpa. Det är ingen annan än hon själv som knullat snett och det visar bara vilken sorts människa hon är. Om man på allvar älskar en annan person och respekterar denna, så vill man inte ha sex med någon annan. Har man ändå sex med någon annan så vet du vad det betyder.

Hur tänker du att du någonsin ska kunna låta bli att oroa dig för vad hon gör när hon är ute på äventyr utan dig? Hon har tydligt visat för dig vad hon har för moral. Har hon varit otrogen en gång så kan hon vara det igen. Varför skulle hon helt plötsligt nu några dagar senare vara en helt förändrad människa och börja respektera dig? Lita på en äldre och mer erfarens råd, du måste dumpa henne. Jag LOVAR dig att det kommer kännas bra om några veckor/ett par månader och du kommer vara glad för att du gjorde dig av med den lösaktiga slampan.

jag gjorde ett hemskt misstag. men med det här misstaget har jag insett vad jag satte på spel. jag sårade den jag älskade, jag satte vårt förhållande på spel och mitt skriker efter dig. När jag var i Sunny beach var det som att va i en bubbla. man hade ingen koll på världen runt omkring, allting var en dans på rosor. alla problem jag hade försvann och jag kunde prata med mina vänner om allting igen. har inte kunnat göra det på några månader nu och det var så skönt. När man levde i den bubblan mådde man så bra. Så fort jag spräckte den bubblan den kvällen blev allt tusen gånger värre. jag grät konstant, jag gråter fortfarande. gjort de sen jag kom hem. jag vet att jag är en hemsk människa men jag har insett att ingenting är värt att såra dig så som jag gjorde. skulle göra allt för att få det ogjort.
jag kommer inte kunna säga nånting för att du ska tro, jag hoppas bara tt du känner mig så bra att du kan tro lite på vad jag säger iallafall.
jag är ingen hemsk människa innerst inne, jag har aldrig velat såra nån med flit.

Detta var hennes svar.

speedy83
2013-08-14, 12:07
Jo det ska jag, men är så svårt att lämna någon man verkligen gillar

Nej, det är inte svårt.....det är sjukligt förjälva äckligt svårt många gånger men man klarar av det på något vänster...

Udd3n
2013-08-14, 12:08
Gör man ett sådant snedsteg är det bara att skita i det direkt, talar av egen erfarenhet.. Alltså jag lämnade inte direkt men i efterhand hade jag inte tvekat.

Hon vill inte ha dig hon är bara rädd för att vara ensam = Ger du henne en chans blir du bara sårad igen.

Petoria
2013-08-14, 12:10
jag gjorde ett hemskt misstag. men med det här misstaget har jag insett vad jag satte på spel. jag sårade den jag älskade, jag satte vårt förhållande på spel och mitt skriker efter dig. När jag var i Sunny beach var det som att va i en bubbla. man hade ingen koll på världen runt omkring, allting var en dans på rosor. alla problem jag hade försvann och jag kunde prata med mina vänner om allting igen. har inte kunnat göra det på några månader nu och det var så skönt. När man levde i den bubblan mådde man så bra. Så fort jag spräckte den bubblan den kvällen blev allt tusen gånger värre. jag grät konstant, jag gråter fortfarande. gjort de sen jag kom hem. jag vet att jag är en hemsk människa men jag har insett att ingenting är värt att såra dig så som jag gjorde. skulle göra allt för att få det ogjort.
jag kommer inte kunna säga nånting för att du ska tro, jag hoppas bara tt du känner mig så bra att du kan tro lite på vad jag säger iallafall.
jag är ingen hemsk människa innerst inne, jag har aldrig velat såra nån med flit.

Detta var hennes svar.

När hon säger att allting var så underbart där så låter det inte som att hon egentligen vill vara i ett förhållande. Skulle faktiskt inte förvåna mig om hon gör slut med dig om du inte gör det.

Skulle också gissa på att hon bara är rädd för att vara ensam och är van vid att ha någon.

björne92
2013-08-14, 12:10
Nej, det är inte svårt.....det är sjukligt förjälva äckligt svårt många gånger men man klarar av det på något vänster...

De här är de värsta jag avrit med om :'(

Tricce
2013-08-14, 12:11
Hur kul det än må vara att läsa om andras drama och privatliv så tycker jag nog kanske inte du ska posta allt det hon skriver till oss här.

tearz
2013-08-14, 12:16
Dumpa slampan

björne92
2013-08-14, 12:16
Hur kul det än må vara att läsa om andras drama och privatliv så tycker jag nog kanske inte du ska posta allt det hon skriver till oss här.

har väll bara postat en grej?

speedy83
2013-08-14, 12:19
jag gjorde ett hemskt misstag. men med det här misstaget har jag insett vad jag satte på spel. jag sårade den jag älskade, jag satte vårt förhållande på spel och mitt skriker efter dig. När jag var i Sunny beach var det som att va i en bubbla. man hade ingen koll på världen runt omkring, allting var en dans på rosor. alla problem jag hade försvann och jag kunde prata med mina vänner om allting igen. har inte kunnat göra det på några månader nu och det var så skönt. När man levde i den bubblan mådde man så bra. Så fort jag spräckte den bubblan den kvällen blev allt tusen gånger värre. jag grät konstant, jag gråter fortfarande. gjort de sen jag kom hem. jag vet att jag är en hemsk människa men jag har insett att ingenting är värt att såra dig så som jag gjorde. skulle göra allt för att få det ogjort.
jag kommer inte kunna säga nånting för att du ska tro, jag hoppas bara tt du känner mig så bra att du kan tro lite på vad jag säger iallafall.
jag är ingen hemsk människa innerst inne, jag har aldrig velat såra nån med flit.

Detta var hennes svar.

Detta är en klassisk känsla på dessa resor och troligen därför det blir så mycket otrogenhet som begås, man anser att det inte är den "riktiga" världen och det som görs där händer inte egentligen...

Fredszky
2013-08-14, 12:22
Så när hon mår bra och känner sig wild'n'crazy så har hon sex med någon annan.
Inte typ, ringer dig och vill dela med sig sin glädje.
Inget att bygga vidare på du.

Dumpa.

tlk
2013-08-14, 12:22
Så nu när hon är nydumpad och förvirrad... Hur kommer jag i kontakt med henne för lite rebound-tröstande?

Fredszky
2013-08-14, 12:24
Detta är en klassisk känsla på dessa resor och troligen därför det blir så mycket otrogenhet som begås, man anser att det inte är den "riktiga" världen och det som görs där händer inte egentligen...

Tror jag också, ett sätt att för sig själv rättfärdiga ett omoraliskt beteende.

Precis som hon skrev till dig björne92:

"Ja alltså jag hade sex med någon annan, men jag var i en bubbla och jag är inte sån här egentligen."

*bs*

D angelo
2013-08-14, 12:26
Så nu när hon är nydumpad och förvirrad... Hur kommer jag i kontakt med henne för lite rebound-tröstande?

:laugh:

björne92
2013-08-14, 12:31
Tror jag också, ett sätt att för sig själv rättfärdiga ett omoraliskt beteende.

Precis som hon skrev till dig björne92:

"Ja alltså jag hade sex med någon annan, men jag var i en bubbla och jag är inte sån här egentligen."

*bs*

ja de är de jag är rädd för men ska konfrontera henne och fråga angående det

björne92
2013-08-14, 12:36
Jag är sjukt besviken för jag trodde verkligen inte det om henne, hon är inte en sån person som ligger runt massa har jag fått uppfattning om, men kanske tänkt helt fel

Snubben
2013-08-14, 12:36
Nej, det är inte svårt.....det är sjukligt förjälva äckligt svårt många gånger men man klarar av det på något vänster...

När hon säger att allting var så underbart där så låter det inte som att hon egentligen vill vara i ett förhållande. Skulle faktiskt inte förvåna mig om hon gör slut med dig om du inte gör det.

Skulle också gissa på att hon bara är rädd för att vara ensam och är van vid att ha någon.

Det måste kännas bra för dig att du inte är inkluderad i den världen hon mår som bäst i. Dumpa henne.

Så nu när hon är nydumpad och förvirrad... Hur kommer jag i kontakt med henne för lite rebound-tröstande?

:cool:

kaer
2013-08-14, 12:38
ja de är de jag är rädd för men ska konfrontera henne och fråga angående det

Men herregud pojk! Det är ingen debatt, hon har legat med någon annan. Du letar efter förklaringar och ursäkter men det finns inget som kan sägas som kommer göra det ogjort eller få dig att må bra.

Det finns ingen quickfix som kan laga ert förhållande.
Inse att du från och med nu är ensam, det finns ingen väg tillbaka till det ni hade.

Jag blir förbannad av att läsa sån't här. Men visst, vi har ju alla varit unga, och man måste väl lära sig själv.

TheOne1994
2013-08-14, 12:45
Men herregud pojk! Det är ingen debatt, hon har legat med någon annan. Du letar efter förklaringar och ursäkter men det finns inget som kan sägas som kommer göra det ogjort eller få dig att må bra.

Det finns ingen quickfix som kan laga ert förhållande.
Inse att du från och med nu är ensam, det finns ingen väg tillbaka till det ni hade.

Jag blir förbannad av att läsa sån't här. Men visst, vi har ju alla varit unga, och man måste väl lära sig själv.

så jäkla bra skrivit !!!!

Vilson
2013-08-14, 12:52
skulle vilja ha era tankar och åsikter angående detta, för att göra en lång historia kort så var min GF i bulgarien med ett tjejgäng och hon hade sex, dock avbröt hon mitt i för de kändes fel och gick därifrån. hon har innan lovat att de aldrig skulle hända bara några dar innan sa hon" jag skulle aldrig kunna göra så mot dig för jag vet hur mycket de sårar och ja älskar dig så". det var alcohol med i bilden så de hjälpte väll.
jag vill verkligenngå vidare för tycker om henne så mycket men blir svårt att lita på henne och glömma/förlåta. någon som har erfarenhet?
en av dagarna jag längtat mest över blev den sämsta önskar ja bara kunde spola tillbaks tiden

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Om hon i övrigt är värt det och du är en sån kille som på riktigt kan komma över det så kan ni ju kämpa vidare. Dock tror jag inte många kan komma över sånt.. Det kommer ligga och gnaga och du kommer dra upp det i tid och otid för resten av ert förhållande, säkert vara otrogen själv etc etc. Gräl på gräl på gräl till ni ändå gör slut så kanske bättre att kapa förhållandet redan nu. Då det var hon so gjorde fel lär du ju enkelt kunna få tillbaka henne i efterhand om du verkligen ångrar beslutet. Att hon avbröt det hjälper inte ty otrogen var hon.

Aping
2013-08-14, 12:52
Det är ingen mening med att diskutera saker med henne nu, hon kommer säga vad som helst för att må bättre.

Känner du att du inte pallar att göra slut nu för att du är för chockad för att tänka klart så måste du säga att ni ska ta en paus.

Sen använder du tiden till att tänka på att hon svikit dig. Tänk på att hände det nu när allt ändå var hyfsat eller till och med bra så är det förmodligen större chans att hon sviker dig riktigt rejält när mycket mer står på spel, typ att hon behöver ställa upp för dig när du blivit sjuk/fattig eller när ni fått barn eller liknande.

Jag tycker dock att du ska göra slut nu med detsamma.

Lita på råden i tråden.

LeBron
2013-08-14, 12:54
Dumpa.
Eller;

Säg att du förlåter henne
Kör doggystyle
Dra ut och stoppa i 2an och låtsas att du är i en harlem-shake video
Dumpa

Lallle
2013-08-14, 12:55
Att vara otrogen är ett tecken på en omogen personlighet. Hon nöjde sig inte med att fyllehångla lite med någon, hon var beredd att ta sig till en säng, ta av sig kläderna och ha EN ANNAN killes penis i sig. Det finns inget att överväga här. Bara att bryta ihop och komma igen. En fortsättning skulle aldrig någonsin bli detsamma igen, du skulle leva med en svartsjuka och oro som skulle äta upp er båda två.

Oxe
2013-08-14, 12:56
hon är ju mer erfaren nu, och sen måste hon väl få nån kred för hon var ärlig... och berättade allt för dig, sen avslutade ju hon i förtid

d1anny2
2013-08-14, 13:05
Vilka drama queens många är.

Vem som helst kan råka ut för att vara otrogen. Tillfället gör tjuven.

Jag blev bedragen före frugan och jag blev gifta. Drygt där och då men ändå dött och begravet sen länge. Ifall man vill, och inte direkt faller ini moralkören, kan man lära sig av allt.
Är hon ångerfull och ni är uppriktigt glada i varandra så kör på. Dessutom, kompisgäng. Jag har själv vargleende lett en upptagen kamrat rätt i famnen på en kvinna :-)

4623
2013-08-14, 13:07
Vilka drama queens många är.

Vem som helst kan råka ut för att vara otrogen. Tillfället gör tjuven.


Om du är en idiot ja.

shape
2013-08-14, 13:13
Hej TS!

Tråkig sits, men ett lärorik erfarenhet att ha i bagaget för framtida relationer.

1. Ta inga avgörande relationsbeslut baserat på vad skribenter meddelar med besked här. Kolozzeum är enligt min erfarenhet flockat av människor som jag kategoriserar som nördar.

Därmed är, inte för att det behöver vara avgörande, färdigheter som social kompetens, konkurrensförståelse mellan könen, samhälls-adaption och dylikt en bristvara här.

2. Världen är inte svart och vit. "Dumpa Dumpa Dumpa!" är ett svar från en typisk skribent här som förmodligen inte lyckas särskillt väl ute i den riktiga världen.

Alla nackdelar är relativt något annat: fördelar.
Försök med henne ett tag, väger fördelar över nackdelarna kanske det kan bli ett minne blott.

Lycka till!

Jukka Sejlite
2013-08-14, 13:16
Ligg med hennes bästa kompis.
Sedan ligger du med henne och säger,"nä din bästis XXXX är bättre än vad du är"!

Like a BOSS!

MrBoris
2013-08-14, 13:16
Jag tycker inte du ska stanna vid att bara dumpa, ligg också med hennes systersdotter/syster så är ni kvitt sen :) (talar utefter egen erfarenhet, fan vad skön revansch det var och vilket liv det blev)

4623
2013-08-14, 13:18
Hej TS!

Tråkig sits, men ett lärorik erfarenhet att ha i bagaget för framtida relationer.

1. Ta inga avgörande relationsbeslut baserat på vad skribenter meddelar med besked här. Kolozzeum är enligt min erfarenhet flockat av människor som jag kategoriserar som nördar.

Därmed är, inte för att det behöver vara avgörande, färdigheter som social kompetens, konkurrensförståelse mellan könen, samhälls-adaption och dylikt en bristvara här.

2. Världen är inte svart och vit. "Dumpa Dumpa Dumpa!" är ett svar från en typisk skribent här som förmodligen inte lyckas särskillt väl ute i den riktiga världen.

Alla nackdelar är relativt något annat: fördelar.
Försök med henne ett tag, väger fördelar över nackdelarna kanske det kan bli ett minne blott.

Lycka till!

Tur att du väger upp allt där uppe på din häst.

Aping
2013-08-14, 13:18
Tillfället gör tjuven. [...] Jag har själv vargleende lett en upptagen kamrat rätt i famnen på en kvinna :-)

Lol, riktigt vidrigt beteende.

kaer
2013-08-14, 13:18
1. Ta inga avgörande relationsbeslut baserat på vad skribenter meddelar med besked här. Kolozzeum är enligt min erfarenhet flockat av människor som jag kategoriserar som nördar.



Jag har aldrig känt ett behov av att sortera in människor i kategorier och ingen förändring har skett där nu.


Jaså du...

Slartibartfast
2013-08-14, 13:22
Nu är det inte speciellt konstigt att du vill ha sex med någon annan. Men när tanke blir handling, det är då det blir fel.

+1

Man måste helt enkelt avgöra om det är värt att ge upp ett eventuellt gemensamt hem, en etablerad relation, och börja om från början med nån annan, för ett fylleligg på solsemestern. Vissa anser att det är värt det. Och det säger väl en del om förhållandet ändå. Att folk inte skulle vilja ligga med andra, fast dom är i förhållanden, är en väldigt onyanserad bild av verkligheten. Det är bara att hänga en kväll på krogen för att få den bilden raserad.

Själv skulle jag aldrig kunna respektera mig själv igen om jag var otrogen, och därför kommer det heller aldrig att hända. Jag är heller inte tillräckligt storsint/upplyst för att kunna behålla en otrogen partner. Men lycka till, om TS ändå beslutar sig för att försöka.

shape
2013-08-14, 13:23
Jaså du...

Hört talas om uttrycket: sammanhanget presenterar meningen?
- Får medge att det ser lustigt ut i vilket fall :)

Gabriel174
2013-08-14, 13:37
Hur kan du ens ställa en sån fråga? Dumpa, såklart.

Aping
2013-08-14, 13:40
shape: Du ger en person som uppenbart är känslomässigt i gungning ett tips som i ett snittfall är en riktigt fet högoddsare med liten förväntad vinst och motiverar det genom att förolämpa halva tråden? :-D

en stor stark
2013-08-14, 13:41
Även om det kan vara ett svårt beslut att fatta och även om kan vara något som inte händer igen så känns det som att det är vettigast att göra slut. Tänk om samma sak händer om något år när ni älskar varandra väldigt mycket (kanske ni redan gör), då kommer du bli fruktansvärt sårad. Mer sårad än du var nu, kanske.

Stefan J
2013-08-14, 13:48
Det är nog en bra tumregel att dumpa en otrogen partner direkt oavsett övriga personliga kvaliteter denne kan tänkas ha. Undantaget om man nu inte bryr sig om sådant särskilt mycket, för vissa är ju det där med trohet inte så viktigt.

shape
2013-08-14, 13:52
shape: Du ger en person som uppenbart är känslomässigt i gungning ett tips som i ett snittfall är en riktigt fet högoddsare med liten förväntad vinst och motiverar det genom att förolämpa halva tråden? :-D

Den typ av statistik skulle aldrig kunna föras, än mindre valideras, så det skulle lika gärna kunna vara tvärtom: Par blir i snitt starkare av en otrohetsaffär.

Tvärtom, tycker jag att det är förkastligt att rekommendera dumpa. Vi vet ju ingenting om deras relation.

Till detta, tycker jag personligen att kärlek betyder mer än en princip om absolut och evig trohet.

Jag är väl en hopplös romantiker, suck ;)

Jag hade kunnat skriva "onyanserad" som Slarti, det är inte mindre förolämpning för det. Jag försöker bli mer rak mot människor, både på forum och i det riktiga livet.

d1anny2
2013-08-14, 13:57
Om du är en idiot ja.

Haha. För att återvända till nittiotalet:
Var fick du luft ifrån? Sitter på dina höga hästar och dömer.

Allt väljer man inte. Ting sker bara ibland.

NÄR DEN POCKANDE ÅDERN DUNKAR I RASTLÖSA LEMMEN / STÖT DÅ UT PRECIS VARSOMHELST ALL VÄTSKA SOM SAMLATS

Drfg
2013-08-14, 13:57
tvärtom, tycker jag att det är förkastligt att rekommendera dumpa. Vi vet ju ingenting om deras relation.


+1

VoDaresVins
2013-08-14, 14:02
Kan även tillägga att det går att komma vidare. Ett par väldigt nära mig har gått genom det. Han, min kamrat frågade råd av mig när det hänt och jag svarade samma då som här, att jag inte kunnat gå vidare. De har ändå gjort så och kan säga det vore ytterst osannolikt att hon varit otrogen igen. Det här var för 5 år sen.

Tricce
2013-08-14, 14:03
Du gör henne en tjänst genom att dumpa, hon lär sig att om man är otrogen är det slut på förhållandet så när hon är redo för ett "riktigt" förhållande med någon i framtiden så kommer hon vara trogen :D

tjabon
2013-08-14, 14:24
Hej TS!

Tråkig sits, men ett lärorik erfarenhet att ha i bagaget för framtida relationer.

1. Ta inga avgörande relationsbeslut baserat på vad skribenter meddelar med besked här. Kolozzeum är enligt min erfarenhet flockat av människor som jag kategoriserar som nördar.

Därmed är, inte för att det behöver vara avgörande, färdigheter som social kompetens, konkurrensförståelse mellan könen, samhälls-adaption och dylikt en bristvara här.

2. Världen är inte svart och vit. "Dumpa Dumpa Dumpa!" är ett svar från en typisk skribent här som förmodligen inte lyckas särskillt väl ute i den riktiga världen.

Alla nackdelar är relativt något annat: fördelar.
Försök med henne ett tag, väger fördelar över nackdelarna kanske det kan bli ett minne blott.

Lycka till!

http://cdn1.cdnme.se/cdn/9-2/932823/images/2011/kameran-080_128322257.jpg

:naughty:

Diomedea exulans
2013-08-14, 14:32
Du gör henne en tjänst genom att dumpa, hon lär sig att om man är otrogen är det slut på förhållandet så när hon är redo för ett "riktigt" förhållande med någon i framtiden så kommer hon vara trogen :D

Fast det är ju inte säkert att hon lär sig nåt. Det kommer alltid finnas tjejdyrkande tofflar som står ut med vad som helst i en relation. Om en skulle tuffa till sig och dumpa så är det bara att ta nästa i kön.

Knatcharn
2013-08-14, 14:33
om man är otrogen respekterar man inte personen man är tillsammans med, varför skulle hon respektera dig mer nu efter du tar tillbaka henne?

+1

Akerhage
2013-08-14, 14:41
Jag hade inte ens velat vara kvar med henne, svårt att föreställa mig att jag ens tvekat på om jag skulle dumpa henne eller inte. Hon hade nog flygit ut från 3e våningen istället.

Sen hade jag nog inte ens låtit henne åka på tjejresa till Bulgarien heller :p

Diomedea exulans
2013-08-14, 14:43
Sen hade jag nog inte ens låtit henne åka på tjejresa till Bulgarien heller :p

Fast det tror jag man måste göra. Jag har en teori att ju mer man förbjuder sin tjej att göra saker i syfte att förhindra otrohet, desto mer sugen blir hon på att vara otrogen.

en stor stark
2013-08-14, 14:46
Förbjuda sin tjej att åka på tjejresa till Bulgarien? Nej det tycker jag verkligen inte man ska göra.

TheOne1994
2013-08-14, 14:46
Fast det tror jag man måste göra. Jag har en teori att ju mer man förbjuder sin tjej att göra saker i syfte att förhindra otrohet, desto mer sugen blir hon på att vara otrogen.

håller med där ! Ingen vill vara tsm med någon som har regler var man får vara och ikke vara. Men håller med att det kan vara svårt , sätta stopp däremot blir inge bra..

d1anny2
2013-08-14, 14:47
Instämmer med förre talare.

Stänger du dörrn för djävulen kommer han in genom fönstret.

Akerhage
2013-08-14, 15:21
Förbjuda sin tjej att åka på tjejresa till Bulgarien? Nej det tycker jag verkligen inte man ska göra.

Hon hade gärna fått åka till något annat ställe med sina kompisar. Men när jag tänker Bulgarien så tänker jag "sunny beach" och själva idén med sådana resor är väl att knu..a runt och leva apa?

En resa till London, Barcelona, Paris etc hade jag gärna släppt iväg henne till.

andeem
2013-08-14, 15:22
Undrar hur många av alla här som vet exakt hur usel den här tjejen är som själva hånglat med någon annan än sin partner på fyllan. Och ja, hångel är också otrohet.

Petoria
2013-08-14, 15:24
Undrar hur många av alla här som vet exakt hur usel den här tjejen är som själva hånglat med någon annan än sin partner på fyllan. Och ja, hångel är också otrohet.

Jag har aldrig gjort det.

Och att ha sex med någon är bra mycket värre än ett fyllehångel.

Akerhage
2013-08-14, 15:26
JAg har inte gjort det minsta med någon, vill inte ens fyllehångla med någon, hade inte tyckt det var okay att hon gjorde det heller. Sedan är jag ganska säker på att hon aldrig skulle göra det heller, men klart man aldrig kan vara säker, men inget man ska gå runt och fundera över heller.

andeem
2013-08-14, 15:35
Mitt råd, för vad det nu är värt, är att ta ett break. Om ni älskar varandra kan ni förhoppningsvis hitta tillbaka till varandra efter ett tag.

oEn9YvJ3Gfg

Aping
2013-08-14, 15:42
björne62: Hur gamla är ni? Hur länge har ni varit ihop? Var förhållandet bra innan hon åkte? Bor ni ihop?

tp_88
2013-08-14, 15:44
Hon hade gärna fått åka till något annat ställe med sina kompisar. Men när jag tänker Bulgarien så tänker jag "sunny beach" och själva idén med sådana resor är väl att knu..a runt och leva apa?

En resa till London, Barcelona, Paris etc hade jag gärna släppt iväg henne till.
"[...]släppt iväg henne på". Det är en vuxen jävla människa.

_____

Håller med om att en del är lite väl snabba att skrika "dumpa!", vi vet som sagt för lite.

en stor stark
2013-08-14, 15:48
Hon hade gärna fått åka till något annat ställe med sina kompisar. Men när jag tänker Bulgarien så tänker jag "sunny beach" och själva idén med sådana resor är väl att knu..a runt och leva apa?

En resa till London, Barcelona, Paris etc hade jag gärna släppt iväg henne till.

Såklart inte, det finns annat att göra i Bulgarien. Att det skulle vara det enda som fanns att göra där, och att man var tvungen att göra det om man åkte dit, är ju inte sant.

Man ska såklart inte förbjuda sin flickvän att åka till ett annat land bara sådär. Är upp till henne. Skulle det endast finnas en sak att göra, och det var att ligga runt, och man var tvungen att göra det om man var där, så är det en sak. Men nu är det inte så, inte ens nära.

Akerhage
2013-08-14, 15:58
Tja, nu blev det ju så...

Och av respekt för min egna tjej hade jag heller inte dragit på killresa till aya napa heller.
Sen till dig som märker ord, vad är problemet? "Släppt iväg" var det så farligt sagt? Ge dig...

4623
2013-08-14, 16:00
Den typ av statistik skulle aldrig kunna föras, än mindre valideras, så det skulle lika gärna kunna vara tvärtom: Par blir i snitt starkare av en otrohetsaffär.

Förmodligen har majoriteten av människor själv varit med, eller haft någon i sin närhet som varit med om otrohet. I de flesta fall slutar det aldrig bra att fortsätta.


Tvärtom, tycker jag att det är förkastligt att rekommendera dumpa. Vi vet ju ingenting om deras relation.

Vi vet att en person har varit otrogen, det är tillräckligt. Vad spelar det för roll hur deras relation är? TS är uppenbarligen sårad. Således är det inget som tyder på att detta var något som var accepterat i deras relation.

Otrohet är ett otroligt svek och visar på respektlöshet. Litar du inte på din partner kommer förhållande aldrig att hålla i längden. Och efter en otrohetsaffär kommer förtroende oftast aldrig vara fullt igen.


Haha. För att återvända till nittiotalet:
Var fick du luft ifrån? Sitter på dina höga hästar och dömer.


Sitter på hög häst för att jag anser att det endast är idioter som försöker rättfärdiga snedsteg med "det är tillfället som gör tjuven"? Du bör nog ransaka dig själv om du lever efter denna devis.

tp_88
2013-08-14, 16:02
Tja, nu blev det ju så...

Och av respekt för min egna tjej hade jag heller inte dragit på killresa till aya napa heller.
Sen till dig som märker ord, vad är problemet? "Släppt iväg" var det så farligt sagt? Ge dig...
Jag märker inte ord, jag tycker att beteendet är fel. Men to each his own.

nissepelle
2013-08-14, 16:05
Tja, nu blev det ju så...

Och av respekt för min egna tjej hade jag heller inte dragit på killresa till aya napa heller.
Sen till dig som märker ord, vad är problemet? "Släppt iväg" var det så farligt sagt? Ge dig...

Jag var nu i sommar i Magaluf, tre av de som åkte hade flickvän och ingen av dessa var ens nära att göra något med en annan tjej. För att de helt enkelt inte funkar så. Dessa grabbar kan du slänga in i ett rum fullt av nakna och fulla tjejer, de skulle ändå inte ens röra någon annan tjej än sin flickvän. Det handlar inte om vart man är, utan om vad man är för sorts person.

Akerhage
2013-08-14, 16:06
Jag märker inte ord, jag tycker att beteendet är fel. Men to each his own.

Vilket beteende? Att jag använde ordet "släppt iväg" till att det skulle vara lugnt att hon åkte iväg på resa med sina vänner till ställen som inte involverar sunny beach, aya napa etc som i stort sett endast är till för fylle/ligg-resor?
Tycker du det är konstigt beteende? Isåfall är vi olika där.

Sen kommer jag visserligen inte hamna i den situationen då jag är i ett vuxet förhållande, så antar att hon inte är så sugen på den typen av resan ändå. :cool:

Jag vill poängtera att jag (tro det eller ej) inte hindrar min flickvän från något då hon är en fullt ansvarstagande egen person som klarar det alldeles själv. Jag tycker bara att man bör respektera den andra partnern och då åker man inte på ex sådana där resor.

nissepelle
2013-08-14, 16:08
Undrar hur många av alla här som vet exakt hur usel den här tjejen är som själva hånglat med någon annan än sin partner på fyllan. Och ja, hångel är också otrohet.

Jag har legat med andra tjejer när jag varit i förhållande. Det har dock varit en tankeställare för mig att jag inte är i ett bra förhållande samt att jag inte älskar tjejen jag är tillsammans med, så efter incidenten har jag gjort slut. När jag varit tillsammans med en tjej jag verkligen älskat och brytt mig om har inget sådant hänt och jag har inte haft det minsta intresse av att det ska hända.

HOrzeman
2013-08-14, 16:19
Ja så nu var vi här igen, tjej åker till partyö och blir knullad av någon annan, kommer sedan hem till den snälla fina pojkvännen och försöker förklara läget och att hon "ångrar sig".

Svenska tjejer alltså, dom har verkligen ingen respekt alls för era svenska män längre. För mig är det helt otroligt att ni inte kan fatta att det är sånt här som sker när ni behandlar kvinnan som den gudinna ni gör i detta samhälle. HAr ni inte lärt er något av historian eller?

Ta en titt in på flashbacks relationsdel vet ja, varje dag dimper det in typ 10st nya trådar med killar vars flickvänner varit otrogna, alternativt kvinnor som skriver hur dom "ångrar sig sååå" efter att dom knullat med sin killes bästa kompis.


Skandinaviska tjejer är i regel inte att lita på, åtminstonde inte i åldrarna mellan 15-30, det gör faktiskt ont i hjärtat när jag tänker på hur ni män blir manipulerade och ljugna rätt upp i ansiktet. Varför är ni så himla naiva?

VoDaresVins
2013-08-14, 16:26
Jag var nu i sommar i Magaluf, tre av de som åkte hade flickvän och ingen av dessa var ens nära att göra något med en annan tjej. För att de helt enkelt inte funkar så. Dessa grabbar kan du slänga in i ett rum fullt av nakna och fulla tjejer, de skulle ändå inte ens röra någon annan tjej än sin flickvän. Det handlar inte om vart man är, utan om vad man är för sorts person.

Håller helt med. Vi var 8 killar, alla i förhållanden, som åkte till Barcelona för att festa. Ingen av oss brydde oss överhuvudtaget om brudar då förutom det vanliga "kolla in" som man inte kan hjälpa.
Fyllehångel är otrohet imo.

Stefan J
2013-08-14, 16:28
Ja så nu var vi här igen, tjej åker till partyö och blir knullad av någon annan, kommer sedan hem till den snälla fina pojkvännen och försöker förklara läget och att hon "ångrar sig".

Svenska tjejer alltså, dom har verkligen ingen respekt alls för era svenska män längre. För mig är det helt otroligt att ni inte kan fatta att det är sånt här som sker när ni behandlar kvinnan som den gudinna ni gör i detta samhälle. HAr ni inte lärt er något av historian eller?

Ta en titt in på flashbacks relationsdel vet ja, varje dag dimper det in typ 10st nya trådar med killar vars flickvänner varit otrogna, alternativt kvinnor som skriver hur dom "ångrar sig sååå" efter att dom knullat med sin killes bästa kompis.


Skandinaviska tjejer är i regel inte att lita på, åtminstonde inte i åldrarna mellan 15-30, det gör faktiskt ont i hjärtat när jag tänker på hur ni män blir manipulerade och ljugna rätt upp i ansiktet. Varför är ni så himla naiva?

Lektorn i gojologi har talat.

Petoria
2013-08-14, 16:29
Ja så nu var vi här igen, tjej åker till partyö och blir knullad av någon annan, kommer sedan hem till den snälla fina pojkvännen och försöker förklara läget och att hon "ångrar sig".

Svenska tjejer alltså, dom har verkligen ingen respekt alls för era svenska män längre. För mig är det helt otroligt att ni inte kan fatta att det är sånt här som sker när ni behandlar kvinnan som den gudinna ni gör i detta samhälle. HAr ni inte lärt er något av historian eller?

Ta en titt in på flashbacks relationsdel vet ja, varje dag dimper det in typ 10st nya trådar med killar vars flickvänner varit otrogna, alternativt kvinnor som skriver hur dom "ångrar sig sååå" efter att dom knullat med sin killes bästa kompis.


Skandinaviska tjejer är i regel inte att lita på, åtminstonde inte i åldrarna mellan 15-30, det gör faktiskt ont i hjärtat när jag tänker på hur ni män blir manipulerade och ljugna rätt upp i ansiktet. Varför är ni så himla naiva?

Tur att det fortfarande finns riktiga män som dig kvar.

HOrzeman
2013-08-14, 16:30
Lektorn i gojologi har talat.

Ja, såklart gillar du det inte, klart ingen gillar att kritiseras. Men ni får skylla er själva, lev i en drömvärld ni att kvinnor är goda princessor som på disney.

Verkligheten är att kvinnan är en extremt manipulativ varelse med hög egoism och i regel utan heder.

Men fortsätt för all del att förneka det, era kvinnor är otrogna och slampiga som i en grad aldrig tidigare skådat, och värre blir det. Men för all del, som sagt, fortsätt försvara dom, det är bara ni själva som blir hjärtekrossade och manipulerade i slutändan.

inb4 "kvinnohatare"

Pelle2
2013-08-14, 16:32
Jag har legat med andra tjejer när jag varit i förhållande. Det har dock varit en tankeställare för mig att jag inte är i ett bra förhållande samt att jag inte älskar tjejen jag är tillsammans med, så efter incidenten har jag gjort slut. När jag varit tillsammans med en tjej jag verkligen älskat och brytt mig om har inget sådant hänt och jag har inte haft det minsta intresse av att det ska hända.

Då är du fan en ännu sämre människa som är tillsammans med någon du inte älskar för att sedan dra över någon annan brud. 1 fel + 1 fel blir inte = rätt.. dude..
:(

HOrzeman
2013-08-14, 16:32
Tur att det fortfarande finns riktiga män som dig kvar.

Japp, nu är det dags att förlöjliga den som utmanar ens självbild. Svensken klarar verkligen inte av att möta sanningen i vitögat.

Hur kan ni vara så enormt naiva? Vet ni vad svenska tjejer har för rykte utomlands? Förstår ni varför? *rolleyes*

Petoria
2013-08-14, 16:33
Japp, nu är det dags att förlöjliga den som utmanar ens självbild. Svensken klarar verkligen inte av att möta sanningen i vitögat.

Hur kan ni vara så enormt naiva? Vet ni vad svenska tjejer har för rykte utomlands? Förstår ni varför? *rolleyes*

Ja du, jag bor utomlands. Förklara gärna vad det är för rykte.

Pushit
2013-08-14, 16:40
Då är du fan en ännu sämre människa som är tillsammans med någon du inte älskar för att sedan dra över någon annan brud. 1 fel + 1 fel blir inte = rätt.. dude..
:(

Ibland är känslorna inte alltid lätta att tyda, sedan kan de svalna med tiden, men överväger man eller är otrogen bör man nog ta sig en funderare över varför man egentligen är i relationen. Antingen löser man problemen som ligger till grund för att man väljer att överväga att söka sig någon annanstans, eller så går man vidare i livet.

Jag gjorde en del misstag när jag var yngre vilket jag inte skulle göra om idag. Ibland, speciellt när man är yngre, är det svårt att erkänna för sig själv att man faktiskt kanske inte älskar den man lever med och att det bästa vore att gå vidare i livet, tyvärr är många i relationer just för att de har ett stort behov av trygghet och närhet, men till trådskaparen, gör slut, älskar hon dig på riktigt hade hon aldrig gjort det där, oavsett om hon var i en "bubbla" utomlands.

Beelz
2013-08-14, 16:47
Har en person varit otrogen, eller nära på som du beskriver så kommer det med största sannolikhet hända igen.

Har nära vänner/bekanta som haft förhållanden som började med att tjejen dom hade sex med(var otrogen mot sin partner)och inled ett förhållande med henne när hon blev dumpad/dumpade sin kille, så gjorde hon samma sak mot dom efter ett tag... Vissa kan inte hålla "fingrarna" i styr helt enkelt ;)

Matsa
2013-08-14, 16:47
This just in: otrohet är en svensk företeelse och inget annat. Förekommer ingen annanstans.

en stor stark
2013-08-14, 16:54
Ja så nu var vi här igen, tjej åker till partyö och blir knullad av någon annan, kommer sedan hem till den snälla fina pojkvännen och försöker förklara läget och att hon "ångrar sig".

Svenska tjejer alltså, dom har verkligen ingen respekt alls för era svenska män längre. För mig är det helt otroligt att ni inte kan fatta att det är sånt här som sker när ni behandlar kvinnan som den gudinna ni gör i detta samhälle. HAr ni inte lärt er något av historian eller?

Ta en titt in på flashbacks relationsdel vet ja, varje dag dimper det in typ 10st nya trådar med killar vars flickvänner varit otrogna, alternativt kvinnor som skriver hur dom "ångrar sig sååå" efter att dom knullat med sin killes bästa kompis.


Skandinaviska tjejer är i regel inte att lita på, åtminstonde inte i åldrarna mellan 15-30, det gör faktiskt ont i hjärtat när jag tänker på hur ni män blir manipulerade och ljugna rätt upp i ansiktet. Varför är ni så himla naiva?

Hej Konfirmeringsbias.

Jag har träffat fler killar som har varit otrogna än tjejer. Alltså är killar oftare otrogna än tjejer.
För det är så logik fungerar. Eller hur?

Ofta är det också tvärtom, killen är otrogen och tjejen tar tillbaka honom. Såklart kan det vara svårt att sätta siffror på sånt här då varje situation är olik den andra, men att dra såhär drastiska slutsatser baserat på inget verkar ju vara din superförmåga.

Aping
2013-08-14, 16:54
Japp, nu är det dags att förlöjliga den som utmanar ens självbild. Svensken klarar verkligen inte av att möta sanningen i vitögat.

Hur kan ni vara så enormt naiva? Vet ni vad svenska tjejer har för rykte utomlands? Förstår ni varför? *rolleyes*

Starta en ny tråd, du får denna att gå OT.

HOrzeman
2013-08-14, 16:55
Hej Konfirmeringsbias.

Jag har träffat fler killar som har varit otrogna än tjejer. Alltså är killar oftare otrogna än tjejer.

För det är så logik fungerar. Eller hur?

Nej, ska vi få reda på sanningen måste vi kolla på statistik (modern statistik, inte hur det var på 30-talet).

Vad säger denna statistik? Jo, kvinnor står idag för en överväldigad majoritet av otrohetsaffärer.

Oväntat va? eller du kanske inte tror på mig? Säg det då, så ska jag leta fram lite statistik åt dig, du naiva svenska man :D

en stor stark
2013-08-14, 16:56
Japp, nu är det dags att förlöjliga den som utmanar ens självbild. Svensken klarar verkligen inte av att möta sanningen i vitögat.

Hur kan ni vara så enormt naiva? Vet ni vad svenska tjejer har för rykte utomlands? Förstår ni varför? *rolleyes*

Omg, dat rykte, ändra er snabbt, akta er för ryktet!!11oneone

Stefan J
2013-08-14, 16:59
Ja, såklart gillar du det inte, klart ingen gillar att kritiseras. Men ni får skylla er själva, lev i en drömvärld ni att kvinnor är goda princessor som på disney.

Verkligheten är att kvinnan är en extremt manipulativ varelse med hög egoism och i regel utan heder.

Men fortsätt för all del att förneka det, era kvinnor är otrogna och slampiga som i en grad aldrig tidigare skådat, och värre blir det. Men för all del, som sagt, fortsätt försvara dom, det är bara ni själva som blir hjärtekrossade och manipulerade i slutändan.

inb4 "kvinnohatare"

Det är nog ingen som känner sig kritiserad, i alla fall inte jag.

Grejen är att du resonerar exakt lika korkat som en rasist som sitter och säger att verkligheten är sådan att alla invandrare saknar heder, går på bidrag, är lata och kriminella. Det är därför i alla fall jag irriterar mig på dig och inte kan ta dig på allvar. Det du säger är bara nonsens som du troligtvis fått höra hemma och/eller det tugg som går i din bekantskapskrets.

en stor stark
2013-08-14, 17:00
Nej, ska vi få reda på sanningen måste vi kolla på statistik (modern statistik, inte hur det var på 30-talet).

Vad säger denna statistik? Jo, kvinnor står idag för en överväldigad majoritet av otrohetsaffärer.

Oväntat va? eller du kanske inte tror på mig? Säg det då, så ska jag leta fram lite statistik åt dig, du naiva svenska man :D

Oj, vad har det med saken att göra? Det var inte statistik du citerade, det var "kolla flashback, mannen det är saker där yo". Samt kan man inte alltid sätta in statistik på specifika situationer då en situation kan vara olik en annan.

De flesta våldtäkterna är gjorda av män. Män är inte att lita på, män bara våldtar. Eller hur?

Eller hur var det nu, du obildade icke-svenska man?



Svenska kvinnor kan man visst lita på, finns ingen anledning att inte lita på en kvinna bara för att hon är svensk. Tyvärr du.

HOrzeman
2013-08-14, 17:01
Are men or women more likely to cheat? While men have always had a worse reputation for being unfaithful, recent studies show that women are catching up fast - but we are a lot more likely to lie about it, and a lot less likely to get caught.
Simply put, it seems that women are better at having affairs than men.




The biggest difference is that women are much better at keeping their affairs secret,' he says. 'If you look at the studies into paternity, even conservative figures show that between eight and 15 per cent of children haven't been fathered by the man who thinks he's the biological parent.'

That's a lot of women keeping a lot of secrets. One woman I know - let's call her Juliet - has been married to Adrian for ten years, and having an affair with Mark for the past two.



Kärlek är viktigare än sex. Men var tredje är otrogen mot sin partner. Och svenska tjejer är mer otrogna än sina män.

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1211104/Think-men-unfaithful-sex-A-study-shows-WOMEN-biggest-cheats--theyre-just-better-lying-it.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2145925/Women-beat-men-adultery-stakes-Ladies-2-3-secret-lovers-affair-compared-1-8-blokes.html

http://www.metro.se/halsa/var-tredje-har-varit-otrogen-mot-sin-partner/Objglf!18_5021-42/

http://www.expressen.se/halsa/fler-kvinnor-an-man-ar-otrogna-mot-partnern/

HOrzeman
2013-08-14, 17:02
Haha oj oj, detta var visst en öm tå för de vita riddarna :D

en stor stark
2013-08-14, 17:02
Så på vilket sätt stärker det tesen "Svenska kvinnor kan man inte lita på"?

Vet du hur statistik fungerar och argument fungerar?

Oj, kolla vem jag frågar.

Petoria
2013-08-14, 17:03
http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1211104/Think-men-unfaithful-sex-A-study-shows-WOMEN-biggest-cheats--theyre-just-better-lying-it.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2145925/Women-beat-men-adultery-stakes-Ladies-2-3-secret-lovers-affair-compared-1-8-blokes.html

http://www.metro.se/halsa/var-tredje-har-varit-otrogen-mot-sin-partner/Objglf!18_5021-42/

http://www.expressen.se/halsa/fler-kvinnor-an-man-ar-otrogna-mot-partnern/

Du vet att det stod att män är otrogna oftare i en av dina källor?

HOrzeman
2013-08-14, 17:03
Svenska kvinnor kan man visst lita på, finns ingen anledning att inte lita på en kvinna bara för att hon är svensk. Tyvärr du.

Hahah, den där var bra :D

Aping
2013-08-14, 17:03
Ta diskussionen i en annan tråd?

en stor stark
2013-08-14, 17:03
Haha oj oj, detta var visst en öm tå för de vita riddarna :D

Inte speciellt. Det var en öm tå för logiskt tänkande. Men välj du att tro vad du vill. Det är tyvärr svårt att övertala extremreligiösa personer som dig själv :)

HOrzeman
2013-08-14, 17:03
Du vet att det stod att män är otrogna oftare i en av dina källor?

Ojdå, såpass, vilken var det? ;)

en stor stark
2013-08-14, 17:04
Hahah, den där var bra :D

Hahah, den var inte bra :D

Ska du fortsätta köra utan argument som förra gången?

HOrzeman
2013-08-14, 17:05
Inte speciellt. Det var en öm tå för logiskt tänkande. Men välj du att tro vad du vill. Det är tyvärr svårt att övertala extremreligiösa personer som dig själv :)

Ja oj vad religiös jag är :D Snarare du som är naiv och blåögd, som de flesta svenska män. Kvinnan är någon form av helig varelse för er, som kan bete sig precis hur som helst i samhället och ni skyddar dom ändå, även fast dom föder ut ungar som inte ens är era egna och knullar 5st nya killar på semestern i aiya napa :D

Mats J
2013-08-14, 17:05
För mig skulle ett eller annat snesteg inte vara spiken i kistan för förhållandet, när jag var yngre skulle det kanske ha varit det, men inte nu längre. Vi har varit tillsamman 15 år och har ett barn på 5 år, vi är båda 40+ nu. Visst att vara trogna genom hela livet är ju det optimala men som sagt ett eller annat snesteg är inte hela världen. Skulle så klart svida och kännas jobbigt, men skulle rinna av mig ganska fort, är ju trots allt bara sex.

HOrzeman
2013-08-14, 17:05
Hahah, den var inte bra :D

Ska du fortsätta köra utan argument som förra gången?

Utan argument? Man behöver inte direkt några argument mot en naiv blåögd white knight, det är ren underhållning för mig att se hur bortvirrade ni är :D

en stor stark
2013-08-14, 17:05
Ja oj vad religiös jag är :D Snarare du som är naiv och blåögd, som de flesta svenska män. Kvinnan är någon form av helig varelse för er, som kan bete sig precis hur som helst i samhället och ni skyddar dom ändå, även fast dom föder ut ungar som inte ens är era egna och knullar 5st nya killar på semestern i aiya napa :D

Helig? Nej du förväxlar nog det med att jag behandlar "min kvinna" som en människa, inte ett djur.

Petoria
2013-08-14, 17:05
Ojdå, såpass, vilken var det? ;)

Den första.

recent studies say the figure is around 20 per cent for men and a bit over 15 per cent for women

Nej men oj. Sen förstår jag inte vad den artikeln har med svenska tjejer att göra?

Jag tror du får hålla dig till flashback i fortsättningen, dina "argument" håller nog bättre där.

Väntar fortfarande på svar om det med ryktena också.

en stor stark
2013-08-14, 17:06
Utan argument? Man behöver inte direkt några argument mot en naiv blåögd white knight, det är ren underhållning för mig att se hur bortvirrade ni är :D

Klassiskt svar från en extremreligiös. :)

Matsa
2013-08-14, 17:06
Det är nog ingen som känner sig kritiserad, i alla fall inte jag.

Grejen är att du resonerar exakt lika korkat som en rasist som sitter och säger att verkligheten är sådan att alla invandrare saknar heder, går på bidrag, är lata och kriminella. Det är därför i alla fall jag irriterar mig på dig och inte kan ta dig på allvar. Det du säger är bara nonsens som du troligtvis fått höra hemma och/eller det tugg som går i din bekantskapskrets.

Du glömde att de behandlar "sina" kvinnor som boskap, den klyschan känns relevant i sammanhanget. :)

HOrzeman
2013-08-14, 17:07
Klassiskt svar från en extremreligiös. :)

Klassiskt svar från en hjärntvättad vit riddare ;)

en stor stark
2013-08-14, 17:08
Klassiskt svar från en hjärntvättad vit riddare ;)

Trots att du inte verkar läst dina egna källor eller ens läst denna tråden där 90%+ skriker "Dumpa!"?

Låt inte fakta stå i vägen för sanningen, o du sanningssägare!

HOrzeman
2013-08-14, 17:10
Den första.



Nej men oj. Sen förstår jag inte vad den artikeln har med svenska tjejer att göra?

Jag tror du får hålla dig till flashback i fortsättningen, dina "argument" håller nog bättre där.

Väntar fortfarande på svar om det med ryktena också.

Du menar samma artikel som tar upp denna? :D

between eight and 15 per cent of children haven't been fathered by the man who thinks he's the biological parent.'



Hahaha 8 - 15% av barnen är inte ens från den farsa dom tror :D Papporna uppfostrar ett barn som han tror är sitt egna, men som i själva verket är någon annans. Jävlar, 15%, det är rätt mycket det :D

Ett tips till svenska män: Skärp till er, ni har enbart er själva och er naiva syn att skylla på att era kvinnor tar *** utanför förhållandet och inte respekterar er.

Nästan alla svenska killar jag känner är fullkomligt överkörda av deras flickvänner, fyfan man undrar verkligen vad som hände med den svenska vikingen, skamligt :D

Petoria
2013-08-14, 17:11
Du menar samma artikel som tar upp denna? :D



Hahaha 8 - 15% av barnen är inte ens från den farsa dom tror :D Papporna uppfostrar ett barn som han tror är sitt egna, men som i själva verket är någon annans. Jävlar, 15%, det är rätt mycket det :D

Ett tips till svenska män: Skärp till er, ni har enbart er själva och er naiva syn att skylla på att era kvinnor tar *** utanför förhållandet och inte respekterar er.

Nästan alla svenska killar jag känner är fullkomligt överkörda av deras flickvänner, fyfan man undrar verkligen vad som hände med den svenska vikingen, skamligt :D

Så du hade fel, tack det var det jag trodde också. Att byta ämne visar inte att du har rätt.

Sen borde du nog lära dig lite bättre argumentationsteknik också, detta är ganska så pinsamt.

tp_88
2013-08-14, 17:12
Vilket beteende? Att jag använde ordet "släppt iväg" till att det skulle vara lugnt att hon åkte iväg på resa med sina vänner till ställen som inte involverar sunny beach, aya napa etc som i stort sett endast är till för fylle/ligg-resor?
Tycker du det är konstigt beteende? Isåfall är vi olika där.

Sen kommer jag visserligen inte hamna i den situationen då jag är i ett vuxet förhållande, så antar att hon inte är så sugen på den typen av resan ändå. :cool:

Jag vill poängtera att jag (tro det eller ej) inte hindrar min flickvän från något då hon är en fullt ansvarstagande egen person som klarar det alldeles själv. Jag tycker bara att man bör respektera den andra partnern och då åker man inte på ex sådana där resor.
Det är ju bra om du tycker så, men så lät det inte för ett par timmar sedan vilket jag reagerade på.

dvs:

Sen hade jag nog inte ens låtit henne åka på tjejresa till Bulgarien heller :p
Förbjuda sin tjej att åka på tjejresa till Bulgarien? Nej det tycker jag verkligen inte man ska göra.
Hon hade gärna fått åka till något annat ställe med sina kompisar. Men när jag tänker Bulgarien så tänker jag "sunny beach" och själva idén med sådana resor är väl att knu..a runt och leva apa?

En resa till London, Barcelona, Paris etc hade jag gärna släppt iväg henne till.

HOrzeman
2013-08-14, 17:15
Så du hade fel, tack det var det jag trodde också. Att byta ämne visar inte att du har rätt.

Sen borde du nog lära dig lite bättre argumentationsteknik också, detta är ganska så pinsamt.

Öh nej, du kanske borde lära dig läsa. 3 av källorna sa något annat :D

HOrzeman
2013-08-14, 17:16
sen är det klart som korvspad amn inte låter sin tjej åka till ett knull-ställe under ett förhållande. Dumpas omedelbart om hon har så låg respekt.

Män blir verkligen totalt överkörda av kvinnor här :D

Drfg
2013-08-14, 17:17
Du menar samma artikel som tar upp denna? :D



Hahaha 8 - 15% av barnen är inte ens från den farsa dom tror :D Papporna uppfostrar ett barn som han tror är sitt egna, men som i själva verket är någon annans. Jävlar, 15%, det är rätt mycket det :D

Ett tips till svenska män: Skärp till er, ni har enbart er själva och er naiva syn att skylla på att era kvinnor tar *** utanför förhållandet och inte respekterar er.

Nästan alla svenska killar jag känner är fullkomligt överkörda av deras flickvänner, fyfan man undrar verkligen vad som hände med den svenska vikingen, skamligt :D

Bra att du tar en engelsk artikel om otrohet och använder siffrorna till att säga att svenska män behöver skärpa sig. Nästan alla i england är ju ändå icke-svenskar, tänk vilka tofflar de där utländska männen är, föder upp andras ungar!

Aping
2013-08-14, 17:20
http://www.axiomaticeconomics.com/images/troll_image.jpg

Moving on?

Petoria
2013-08-14, 17:21
Öh nej, du kanske borde lära dig läsa. 3 av källorna sa något annat :D

Snälla lär dig läsa, den andra artikeln sa ingenting om att kvinnor oftare är otrogna. Bara att när kvinnor väl är otrogna så är de otrogna med fler personer.

Och dina andra "källor" kändes väldigt trovärdiga. Nästa gång jag skriver en uppsats ska jag nog också använda expressen eller en undersökning från metro som källa.

Stod ingenting om hur undersökningen gått till eller hur många som blivit tillfrågade. Då hade jag lika gärna kunna gått och frågat 10 personer på stan och sen använt det som källa.

HOrzeman
2013-08-14, 17:22
Snälla lär dig läsa, den andra artikeln sa ingenting om att kvinnor oftare är otrogna. Bara att när kvinnor väl är otrogna så är de otrogna med fler personer.

Och dina andra "källor" kändes väldigt trovärdiga. Nästa gång jag skriver en uppsats ska jag nog också använda expressen eller en undersökning från metro som källa.

Stod ingenting om hur undersökningen gått till eller hur många som blivit tillfrågade. Då hade jag lika gärna kunna gått och frågat 10 personer på stan och sen använt det som källa.

Haha the delusion is strong in this one :D

Petoria
2013-08-14, 17:23
Haha the delusion is strong in this one :D

Jag förstår att det inte är lätt att vara dum ibland.

Matsa
2013-08-14, 17:24
Appappapp, lugna sig lite nu. Jag har läst igenom artiklarna - något som Hästkillen inte tycks ha gjort - och jag är lite fundersam. Två av artiklarna handlar om brittiska kvinnor, en om amerikanska kvinnor, den sista berör ämnet internationellt och kommer fram till att jänkarna är värst. Du inser inte att detta motsäger ditt argument om svenska kvinnor? Märkligt...

Förövrigt är jag pucktrea. Och du är ett troll. Och kass.

foxx
2013-08-14, 17:25
Sorry, ni har absolut ingen framtid tillsammans, detta kommer ältas och gnagas på långt framöver, lika bra och bryta med en gång.

HOrzeman
2013-08-14, 17:27
Jag förstår att det inte är lätt att vara dum ibland.

Då du måste leva med dig själv 24/7 så förstår jag att du förstår det ;)

HOrzeman
2013-08-14, 17:29
Undra om nån av er vita riddare varit i aiya napa under en längre tid för att observera vad som försigår där? :D

Under säsong kommer det varje vecka in nya svenska unga tjejer med "pojkvän" som efter 1-2 dagar ligger och knullar med var och varannan kille på stranden, på hotellet etc. Sedan åker dom hem till sina pojkvänner och låtsas som ingenting :D

tycker synd om er

foxx
2013-08-14, 17:31
Vilka drama queens många är.

Vem som helst kan råka ut för att vara otrogen. Tillfället gör tjuven.

Jag blev bedragen före frugan och jag blev gifta. Drygt där och då men ändå dött och begravet sen länge. Ifall man vill, och inte direkt faller ini moralkören, kan man lära sig av allt.
Är hon ångerfull och ni är uppriktigt glada i varandra så kör på. Dessutom, kompisgäng. Jag har själv vargleende lett en upptagen kamrat rätt i famnen på en kvinna :-)

Knappast, man hamnar inte i en sådan situation om man inte själv vill.

HOrzeman
2013-08-14, 17:31
Jaja, nu ska jag låta er vara. Ni kanske vaknar upp till verkligheten en dag, troligtvis inte, men man kan ju alltid hoppas, för erat egna bästa :D

Matsa
2013-08-14, 17:40
Undra om nån av er vita riddare varit i aiya napa under en längre tid för att observera vad som försigår där? :D

Under säsong kommer det varje vecka in nya svenska unga tjejer med "pojkvän" som efter 1-2 dagar ligger och knullar med var och varannan kille på stranden, på hotellet etc. Sedan åker dom hem till sina pojkvänner och låtsas som ingenting :D

tycker synd om er

Och de svenska killarna som åker dit är där på konfirmationsläger? Nä, sådana tattarhålor åker både tjejer och killar till för att supa, ligga och bära sig åt. Jag åkte också på sådant när jag var ung, givetvis gör det mig till en expert trots att det är länge sedan för det är så det funkar på internet.

mangemani
2013-08-14, 17:42
otrohet och lögner, varför utsätter man ens partner som man påstår sig älska för något sådant, finns i min värld inget som ursäktar det.
dumpa direkt.

Bryggan
2013-08-14, 17:49
Ett tips till svenska män: Skärp till er, ni har enbart er själva och er naiva syn att skylla på att era kvinnor tar *** utanför förhållandet och inte respekterar er.

Nästan alla svenska killar jag känner är fullkomligt överkörda av deras flickvänner, fyfan man undrar verkligen vad som hände med den svenska vikingen, skamligt :D
Vadå skärp er? Tror du att det går att tvinga kvinnorna till trohet eller...kanske salongsspöa dem lite så de vet hut eller sätta på dem en sån där brevlåda...burka eller vad det kallas. Varför inte förbjuda dem att gå ut, problem solved. Du får släppa det där, det är 2013 nu så kom in i matchen? Nädu det är som det är och det är bara att rulla med. Hur de än är så kan vi vara värre, den stora svagheten kvinnor har är att de fan inte verkar kunna vara kompisar när det motsatta könet är med i bilden :). Sedan att en kvinna generellt sett är manipulativ och intrigerande väljer du uppenbart att ta som ett hot medan jag ser det som en styrka hos dem.

Zoidy
2013-08-14, 18:11
Japp, nu är det dags att förlöjliga den som utmanar ens självbild. Svensken klarar verkligen inte av att möta sanningen i vitögat.

Hur kan ni vara så enormt naiva? Vet ni vad svenska tjejer har för rykte utomlands? Förstår ni varför? *rolleyes*

Haha, känns som att du råkat väldigt illa ut med svenska tjejer, eller varför är du så bitter? Om dessutom de enda alternativen är att antingen 1. Tjejer är ofta otrogna. Eller 2. Tjejer har ingen frihet, de får inte gå ut själva, de blir slängda i fängelse om de blir våldtagna, etc etc (nu antar jag en hel del om din ställning i frågorna), då föredrar jag nog nummer 1. Och det är jag nog inte ensam om misstänker jag.

Wzup2u
2013-08-14, 18:14
var med om liknande förhållandet blev annorlunda och det sprack like fort sedan.
jag såg inte hennne som samma person längre.

en stor stark
2013-08-14, 18:17
Jaja, nu ska jag låta er vara. Ni kanske vaknar upp till verkligheten en dag, troligtvis inte, men man kan ju alltid hoppas, för erat egna bästa :D
Haha, du länkande källor som inte bara inte sa det du sa, vissa sa t.om. motsatsen, och ingen nämnde ens svenska tjejer. Dessutom länkande du inte ens till undersökningarna i sig.
Kanske ska ni, i landet av manliga män, bygga skolor så att ni kan lära er lite kritiskt tänkande? Man kan ju alltid hoppas, för erat egna bästa :D

Tror att du och jag därför får dra slutsatsen att detta är lite över din förmåga att resonera.
Haha, känns som att du råkat väldigt illa ut med svenska tjejer, eller varför är du så bitter? Om dessutom de enda alternativen är att antingen 1. Tjejer är ofta otrogna. Eller 2. Tjejer har ingen frihet, de får inte gå ut själva, de blir slängda i fängelse om de blir våldtagna, etc etc (nu antar jag en hel del om din ställning i frågorna), då föredrar jag nog nummer 1. Och det är jag nog inte ensam om misstänker jag.
+1

AronP
2013-08-14, 18:17
Hon hade gärna fått åka till något annat ställe med sina kompisar. Men när jag tänker Bulgarien så tänker jag "sunny beach" och själva idén med sådana resor är väl att knu..a runt och leva apa?

En resa till London, Barcelona, Paris etc hade jag gärna släppt iväg henne till.

Vad säger du om att släppa iväg damen på krogen (dvs det stället som är fullt av massa lättklädda människor, hög musik, alkohol och till viss del dans) tillsammans med sina tjejkompisar?

en stor stark
2013-08-14, 18:19
Tja, nu blev det ju så...

Och av respekt för min egna tjej hade jag heller inte dragit på killresa till aya napa heller.
Sen till dig som märker ord, vad är problemet? "Släppt iväg" var det så farligt sagt? Ge dig...

Att det blev så förstår du väl själv att det inte är ett bra argument?
Kunde blivit så i London eller Paris också.

Varför ens ha ett förhållande med någon man inte kan lita på ens litegrann, jag skulle blivit sjukt nojig.

Spettet
2013-08-14, 18:29
TS du vet vad det rätta är att göra och hoppas vägen tillbaka blir så smärtfri som möjligt men räkna med att det kommer ta tid. DU förtjänar så mycket bättre! :)

4623
2013-08-14, 18:31
Wow, inte ofta jag inte orkar läsa. Men nu scrolla jag förbi de senaste tre sidorna.

Lycka till TS, hoppas du fattar ett beslut som gör dig lycklig!

Vilson
2013-08-14, 18:35
Att det blev så förstår du väl själv att det inte är ett bra argument?
Kunde blivit så i London eller Paris också.

Varför ens ha ett förhållande med någon man inte kan lita på ens litegrann, jag skulle blivit sjukt nojig.

Du kan inte lita på din partner.. Ingen kan lita på sin partner men man får lära sig att bortse från det och helt enkelt hoppas att dom håller sig i skinnet.

421
2013-08-14, 18:37
Det är möjligt att lita på en partner men det är också möjligt att svika det förtroendet.

en stor stark
2013-08-14, 18:40
Du kan inte lita på din partner.. Ingen kan lita på sin partner men man får lära sig att bortse från det och helt enkelt hoppas att dom håller sig i skinnet.

Jag förstår vad du menar, men jag anser att man kan lita på sin partner. Men kanske inte blind tillit. Har ens partner visat sig vara pålitlig i många situationer så kan man lita på hen, men man kan ju aldrig lita på någon till 100%. Vem vet vad som händer i någons huvud.

Sundsarn
2013-08-14, 18:44
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden (sorry) men jag tänker att även om du fortfarande tycker om henne osv så tror jag att hon behöver bli lämnad. Det låter förstås lite konstigt men jag tänker att just för att hon är så ångerfull (eller verkar iaf vara det) så kommer läxan att sätta sig ordentligt. Jag tror att det är nyttigt för er båda att bryta upp. Hon lär sig sin läxa och gör inte om det om hon verkligen är ångerfull och du nedvärderar inte dig själv genom att bara låta det bero.

Dessutom kommer det gnaga sönder förhållandet med tiden om ni låtsas som att ingenting hänt.

Men det är lätt att ge råd när man inte själv sitter i samma sits. It is known.

421
2013-08-14, 18:47
Samtidigt som folk kritiserar H0rzemans tänkande och filosofi så kan de även passa på att tänka på varför otrohet är en så stor grej och vilka värdegrunder som är ursprunget för sådana värderingar.

Det är knappast bara att partnern har ljugit för en för det lär inte vara enda gången en partner säger en sak och gör något annat.

Vilson
2013-08-14, 18:48
Har ens partner visat sig vara pålitlig i många situationer så kan man lita på hen, men man kan ju aldrig lita på någon till 100%. Vem vet vad som händer i någons huvud.

Pålitlig i vilka situationer och hur vet man det? Hade inte ts flickvän kommit hem och berättat för honom vad som hände i Bulgarien så hade ju hon i hans ögon varit pålitlig på sin tjejresa. Då hade han kanske predikat för sina kompisar inför hennes nästa resa till Cypern att "henne kan jag lita på, hon var i Bulgarien med tjejerna och medan dom roade sig satt hon hemma och skrev poesi om mig".

en stor stark
2013-08-14, 18:50
Pålitlig i vilka situationer och hur vet man det? Hade inte ts flickvän kommit hem och berättat för honom vad som hände i Bulgarien så hade ju hon i hans ögon varit pålitlig på sin tjejresa. Då hade han kanske predikat för sina kompisar inför hennes nästa resa till Cypern att "henne kan jag lita på, hon var i Bulgarien med tjejerna och medan dom roade sig satt hon hemma och skrev poesi om mig".

Det finns ju andra situationer man kan öka sin tillit (man märker att partnern bryr sig och offrar egen bekvämlighet för din lycka) samt andra sätt att bedöma rimlighet om ens partner varit otrogen än vad hen säger.
Därför kan man bedöma om någon är mer eller mindre pålitlig. Och det är därför det fungerar i praktiken också. Någon som precis rånat dig är inte lika bra att lita på än din bästa vän. Det kan vi göra en bedömning om. Även om vi inte kan veta att den är till 100% korrekt. Din bästa vän kanske planerar på att mörda dig.

Akerhage
2013-08-14, 18:50
Japp, klart hon får gå ut på krogen, ingen fara. Det gör även jag själv. Vet inte riktigt vad folk fått för bild egentligen. Av samma anledning som jag själv inte väljer att åka på en "singel"resa av respekt för tjejen, så hade jag inte velat hon skulle göra det heller.
Nu vet jag inte om detta var fallet ens för ts, men fick den bilden. Just sådana ställen känns lite som ställen man åker till då man faktiskt är singel och även enligt mig 18-25 år.
Tycker det är konstigt jag är ensam om att tycka detta? Jag litar på min flickvän till 100% och har alltid gjort. Är mest grejen att åka så som känns onödigt för mig.

björne92
2013-08-14, 18:52
vad tror ni om att ta en paus och sedan föröska igen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Petoria
2013-08-14, 18:53
Jag tror det bästa hade varit att försöka gå vidare.

Simel
2013-08-14, 18:54
vad tror ni om att ta en paus och sedan föröska igen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

varför skulle du vilja göra det med någon som varit otrogen mot dig? otrogen en gång, otrogen igen. äcklas du inte av henne? :S

dumpa, gå vidare. du är i dina bästa år. älta inte.

en stor stark
2013-08-14, 18:54
vad tror ni om att ta en paus och sedan föröska igen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jag tror också det bästa är att försöka gå vidare, tyvärr.

Akerhage
2013-08-14, 18:55
Jag tror inte någon kan säga dig vad du ska göra. Alla tycker olika. Testa dig fram och känn efter. Hon kanske lärt sig en läxa med och du kan förlåta det som hänt.

Vilson
2013-08-14, 18:55
Japp, klart hon får gå ut på krogen, ingen fara. Det gör även jag själv. Vet inte riktigt vad folk fått för bild egentligen. Av samma anledning som jag själv inte väljer att åka på en "singel"resa av respekt för tjejen, så hade jag inte velat hon skulle göra det heller.
Nu vet jag inte om detta var fallet ens för ts, men fick den bilden. Just sådana ställen känns lite som ställen man åker till då man faktiskt är singel och även enligt mig 18-25 år.
Tycker det är konstigt jag är ensam om att tycka detta? Jag litar på min flickvän till 100% och har alltid gjort. Är mest grejen att åka så som känns onödigt för mig.

Håller helt med och det är plågsamt att se någon skriva någonting rimligt för att sedan se andra förvränga orden bäst de kan.

"Jag vill inte att min fru åker iväg på Tyska swingersklubbens årliga knullkryssning"

"Jasså?! Så du säger alltså att du vill spärra in din fru i ert hus och förbjuda henne att resa för all framtid?!"

en stor stark
2013-08-14, 18:56
Håller helt med och det är plågsamt att se någon skriva någonting rimligt för att sedan se andra förvränga orden bäst de kan.

"Jag vill inte att min fru åker iväg på Tyska swingersklubbens årliga knullkryssning"

"Jasså?! Så du säger alltså att du vill spärra in din fru i ert hus och förbjuda henne att resa för all framtid?!"

Tyska swingersklubbens årliga knullkryssning är inte samma sak som Bulgarien. I Bulgarien finns det, tro det eller ej, andra saker att göra än att ******.

Stefan J
2013-08-14, 18:57
vad tror ni om att ta en paus och sedan föröska igen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Dålig idé. Låt inte separationsångest och känslor stå ivägen från att göra dig av med en person som gjort och troligtvis kommer att göra dig illa igen.

Petoria
2013-08-14, 18:59
Du förtjänar bättre. Jag vet att det kan kännas som att hon är den enda personen du någonsin kommer älska och att du aldrig kommer hitta någon annan men det stämmer inte.

Bästa du kan göra är att göra slut med henne. Er relation kommer aldrig kunna bli lika bra som innan och du kommer troligtvis inte att kunna lite på henne igen efter detta.

Vilson
2013-08-14, 19:00
vad tror ni om att ta en paus och sedan föröska igen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Om du så extremt gärna vill vara med henne så föreslår jag en paus där ni kommer överens om att ni inte får vara med andra men att du behöver lite tid själv. I denna pausen gör du ditt bästa för att ligga med så många du kan och svika hennes förtroende.

Sen blir ni ihop och det är valfritt om du vill berätta det för henne eller inte. Jag är helt seriös här, jag tror det behövs för att du ska kunna komma över det.

Vilson
2013-08-14, 19:02
Tyska swingersklubbens årliga knullkryssning är inte samma sak som Bulgarien. I Bulgarien finns det, tro det eller ej, andra saker att göra än att ******.

Det finns det på tyska swingerklubbens årliga knullkryssning också.. Precis som på finlandsfärjor och i sunny beach. Hans poäng var att vissa sorters resor vill man inte att ens partner ska göra..

AronP
2013-08-14, 19:02
Japp, klart hon får gå ut på krogen, ingen fara. Det gör även jag själv. Vet inte riktigt vad folk fått för bild egentligen. Av samma anledning som jag själv inte väljer att åka på en "singel"resa av respekt för tjejen, så hade jag inte velat hon skulle göra det heller.
Nu vet jag inte om detta var fallet ens för ts, men fick den bilden. Just sådana ställen känns lite som ställen man åker till då man faktiskt är singel och även enligt mig 18-25 år.
Tycker det är konstigt jag är ensam om att tycka detta? Jag litar på min flickvän till 100% och har alltid gjort. Är mest grejen att åka så som känns onödigt för mig.

Okej. Jag tycker inte det är självklart, i mitt tycke är det till stor del samma mentalitet att gå dit som att åka till något partyställe. Samtidigt så anser jag inte att man kan stoppa sin partner.

Drfg
2013-08-14, 19:06
Om du så extremt gärna vill vara med henne så föreslår jag en paus där ni kommer överens om att ni inte får vara med andra men att du behöver lite tid själv. I denna pausen gör du ditt bästa för att ligga med så många du kan och svika hennes förtroende.

Sen blir ni ihop och det är valfritt om du vill berätta det för henne eller inte. Jag är helt seriös här, jag tror det behövs för att du ska kunna komma över det.

Har du hört talesättet att två fel inte blir ett rätt? Förstår inte att vissa är så moraliserande över det och sen i nästa mening föreslår att han ska göra samma sak, känns ju lite dubbelt.

Edit: För att försöka bidra till tråden så skulle jag säga till TS att om du tror på att hon kan och vill bättra sig och du är beredd att i framtiden förlåta och glömma så gör ett försök om det är det du vill, om du inte tror på det så glöm och gå vidare.

Akerhage
2013-08-14, 19:08
Okej. Jag tycker inte det är självklart, i mitt tycke är det till stor del samma mentalitet att gå dit som att åka till något partyställe. Samtidigt så anser jag inte att man kan stoppa sin partner.

Vet min partner tycker likandant, då jag frågade henne om det precis :p
Men respekt till er som tycker det är så lugnt. Jag hade nog varit orolig ändå med tanke på alla droger, alkohol etc som finns där.

Vilson
2013-08-14, 19:09
Har du hört talesättet att två fel inte blir ett rätt? Förstår inte att vissa är så moraliserande över det och sen i nästa mening föreslår att han ska göra samma sak, känns ju lite dubbelt.

Nä, du förstår inte det du.

en stor stark
2013-08-14, 19:09
Det finns det på tyska swingerklubbens årliga knullkryssning också.. Precis som på finlandsfärjor och i sunny beach. Hans poäng var att vissa sorters resor vill man inte att ens partner ska göra..

Ja, fast huvudsakliga poängen på en knullklubb är att ******. Visst kan det vara roligt att se på om man är nyfiken och inte ******, men det är ändå huvudsaken. Så är det inte i Bulgarien. Även om man kan göra det om man vill. Bulgarien är ett helt land och kan man inte lita på sin partner när hen åker dit så är den partnern nog inget att ha.

Det är inte så svårt.

Vilson
2013-08-14, 19:11
Ja, fast huvudsakliga poängen på en knullklubb är att ******. Visst kan det vara roligt att se på om man är nyfiken och inte ******, men det är ändå huvudsaken. Så är det inte i Bulgarien. Även om man kan göra det om man vill. Bulgarien är ett helt land och kan man inte lita på sin partner när hen åker dit så är den partnern nog inget att ha.

Det är inte så svårt.

Säger du alltså att din flickvän som du litar på inte får åka på tyska swingerklubbens kryssningar?

en stor stark
2013-08-14, 19:13
Säger du alltså att din flickvän som du litar på inte får åka på tyska swingerklubbens kryssningar?

Min flickvän skulle få gå på det, men mest för att jag vet att hon skulle tycka att det var otroligt löjligt.
Däremot kan man göra bedömningen "Varför åker man till en knullklubb" och "Varför åker man till Bulgarien".
Alternativ 2 har betydligt fler alternativ till att ****** än vad alternativ 1 har, därför är det mycket troligare att man åker till knullklubb för att ****** än till Bulgarien.

Sen kan man ju komma överens med sin tjej, men det då är det inte längre "Låta henne/inte låta henne göra det".

Vilson
2013-08-14, 19:15
Min flickvän skulle få gå på det, men mest för att jag vet att hon skulle tycka att det var otroligt löjligt.
Däremot kan man göra bedömningen "Varför åker man till en knullklubb" och "Varför åker man till Bulgarien".
Alternativ 2 har betydligt fler alternativ till att ****** än vad alternativ 1 har, därför är det mycket troligare att man åker till knullklubb för att ****** än till Bulgarien.

Sen kan man ju komma överens med sin tjej, men det då är det inte längre "Låta henne/inte låta henne göra det".

Finns det något du nekar henne?

Drfg
2013-08-14, 19:17
Nä, du förstår inte det du.

Exakt, det var därför jag inledde med orden förstår inte.

shut teh face
2013-08-14, 19:18
Troligtvis så är hennes känslor äkta, hon ångrar sig, men det spelar liksom ingen roll. Du ska lämna henne, men du ska inte va sur på dig för du känner att det är jobbigt, du ska inte va sur på dig för du inte kan förlåta just nu du ska va sur på henne för att hon har förstört ert förhållande. Lämna henne, sen glöm henne, och sen förlåter du henne.

Försök ha en objektiv syn på situationen och erkänn för dig själv att du mår skit, du kommer må skit, men dina känslor går över.

Livet är en balansgång på olika sätt och ibland sker sånt här för vissa individer som kanske normalt sett inte skulle göra sådana saker, men hon gjorde ändå valet, hur mycket hon än ångrar sig så kan ingenting förändra det.

en stor stark
2013-08-14, 19:20
Finns det något du nekar henne?

Säkert. Beroende på situationen. Att hindra henne från att åka till ett annat land för att jag är rädd att hon ska vara otrogen är ingen sån situation dock.

milax
2013-08-14, 19:26
Men herregud, lite sex med någon annan är väl inte hela världen? Är ni verkligen så känsliga? Det behöver ju inte betyda mer än lite spänning. Var glad att du har en tjej som gillar att ligga. :-)

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Vilson
2013-08-14, 19:29
Men herregud, lite sex med någon annan är väl inte hela världen? Är ni verkligen så känsliga? Det behöver ju inte betyda mer än lite spänning. Var glad att du har en tjej som gillar att ligga. :-)



När du får din första flickvän kommer du förstå :-)

mangemani
2013-08-14, 19:35
vad tror ni om att ta en paus och sedan föröska igen?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

varför?
låt inte hennes gråt, skuldkänslor och hennes snack om att hon ångrar sig, göra dig vek nu, vissa otrogna människor är jävligt skickliga på det, de loooovar att det aldrig ska hända igen, de looovar att de älskar en och de bäddar in det hela i gråt så att man ska ge med sig och när allt har lagt sig, då är det lugnt igen och det är bara en tids fråga innan det är dags igen.
dumpa.

milax
2013-08-14, 19:37
När du får din första flickvän kommer du förstå :-)

Du jag träffade min fru 1996. När du växer upp kanske du får en mer nyanserad bild av livet... ;-)

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Vilson
2013-08-14, 19:50
Du jag träffade min fru 1996. När du växer upp kanske du får en mer nyanserad bild av livet... ;-)


Ja, för jag, med min unika syn att det hade sugit om min partner låg med någon annan, är ju verkligen en minoritet...

VoDaresVins
2013-08-14, 20:03
Du jag träffade min fru 1996. När du växer upp kanske du får en mer nyanserad bild av livet... ;-)

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Den mera nyanserade bilden av livet har nog målats upp rätt tidigt av de som inte är ärlig emot sin partner och den nyansen kommer knappast att ändra i framtiden heller.

milax
2013-08-14, 20:14
Den mera nyanserade bilden av livet har nog målats upp rätt tidigt av de som inte är ärlig emot sin partner och den nyansen kommer knappast att ändra i framtiden heller.

Hon var ju ärlig som talade om det, eller?

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

JHilding
2013-08-14, 20:21
Hon var ju ärlig som talade om det, eller?

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Så din fru ligger med andra alltså? Undra om det är något förhållande som fungerat på det sättet och hållit..

Jag får tankarna på filmen Tillsammans. Förstår bara inte hur man kan vara kär o någon som är med andra, måste kännas jättekonstigt..

d1anny2
2013-08-14, 20:21
Du jag träffade min fru 1996. När du växer upp kanske du får en mer nyanserad bild av livet... ;-)

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Plus ett!
Haha. Äntligen lite rim och reson bland dessa tandgnisslande fördömare med sin plågsamma svartsjuka.

Ja, för jag, med min unika syn att det hade sugit om min partner låg med någon annan, är ju verkligen en minoritet...

Är de mängden galningar som är argumentet för din klokhet?

Vilson
2013-08-14, 20:26
Är de mängden galningar som är argumentet för din klokhet?
Rätt är argumentet för min klokhet

d1anny2
2013-08-14, 20:33
Rätt är argumentet för min klokhet

Rätt? Vad roligt att du precis som Talibanerna försöker lägga på beslag på riktigheten. Funkar det lika för dig som för dom?

milax
2013-08-14, 20:38
Så din fru ligger med andra alltså? Undra om det är något förhållande som fungerat på det sättet och hållit..

Jag får tankarna på filmen Tillsammans. Förstår bara inte hur man kan vara kär o någon som är med andra, måste kännas jättekonstigt..

Nej men jag skulle knappast dumpa henne om det hände någongång och hon var ärlig om det. Jag skulle inte ha något emot att testa en annan tjej. Trots att jag älskar min fru och har fantastisk sex flera ggr i veckan.

Edit: Om det däremot skulle ske ofta eller om hon inte ville ligga ned mig skulle jag nog må ganska dåligt

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Ganymedes
2013-08-14, 20:42
Brorsan fick nyligen veta att hans fru inte känt sig uppskattad och därför under en tid (dvs mer än en gång) träffat och kysst en annan man. Hon bedyrar att inget mer än så hände. Jag känner henne inte så jag vet inte, men brorsan tror henne. Jag tyckte inte att han skulle slänga ut henne, men heller inte acceptera det. Rätt illa att det pågått så länge, rätt falskt av henne. Men bekräftelse-hångel är ju inte samma som ****** förstås.

Vad tycker ni andra? Jag är nog inte säker på att jag skulle behållt henne. Men som det är just nu kan jag bara vara otrogen genom att byta hand, man kanske ändrar sig om man verkligen är kär i någon...

d1anny2
2013-08-14, 20:48
Drygt att hon håller på och träffar en gubbe flera gånger och över tid. Tycker de är bra mkt värre än ett enkelligg.

Men, brorsan din vet bäst vad han kan och har anledning att förlåta. Hellre en axelryckning för mkt än en för lite är mitt motto.

jenni
2013-08-14, 20:49
jag gjorde ett hemskt misstag. men med det här misstaget har jag insett vad jag satte på spel. jag sårade den jag älskade, jag satte vårt förhållande på spel och mitt skriker efter dig. När jag var i Sunny beach var det som att va i en bubbla. man hade ingen koll på världen runt omkring, allting var en dans på rosor. alla problem jag hade försvann och jag kunde prata med mina vänner om allting igen. har inte kunnat göra det på några månader nu och det var så skönt. När man levde i den bubblan mådde man så bra. Så fort jag spräckte den bubblan den kvällen blev allt tusen gånger värre. jag grät konstant, jag gråter fortfarande. gjort de sen jag kom hem. jag vet att jag är en hemsk människa men jag har insett att ingenting är värt att såra dig så som jag gjorde. skulle göra allt för att få det ogjort.
jag kommer inte kunna säga nånting för att du ska tro, jag hoppas bara tt du känner mig så bra att du kan tro lite på vad jag säger iallafall.
jag är ingen hemsk människa innerst inne, jag har aldrig velat såra nån med flit.

Detta var hennes svar.

Förlåt för att jag säger det här men efter det här svaret skulle jag aldrig vara kvar med henne, läs det igen och igen om du känner dig osäker,
Om man älskar någon glömmer man inte bort denne bara för att man ligger på playan med väninnorna.

Aping
2013-08-14, 20:50
milax, d1anny2: Först vill jag säga att jag inte tycker att det är några konstigheter att ligga runt och ha flera partners. I björne62:s förhållande hade de dock uppenbarligen inte kommit överens om det. För de flesta är sex något intimt och förknippat med väldigt starka känslor vare sig det kommer från gamla normer eller från personerna själva. I sådana förhållanden är otrohet oftast det värsta sveket man kan utsätta sin partner för.

Tjejen visste om spelreglerna och bröt dem FRIVILLIGT. Ni kan översätta detta till de regler ni har/haft i era förhållanden och försöka ha lite empati istället för att bagatellisera björne62:s känslor inför ett stort svek av en person han älskade och litade på.

Ganymedes
2013-08-14, 20:53
Drygt att hon håller på och träffar en gubbe flera gånger och över tid. Tycker de är bra mkt värre än ett enkelligg.

Men, brorsan din vet bäst vad han kan och har anledning att förlåta. Hellre en axelryckning för mkt än en för lite är mitt motto.

Ja, det får bli upp till honom så klart. Alla här är väldigt snabba med rådet "dumpa" till TS. Undrar om rådet hade varit lika uppbenbart i detta fallet, eller om det först är vid penetration som dumpning är givet. :)

d1anny2
2013-08-14, 20:56
Jag har massor med empati. Innebär dock inte att jag tänker sälla mig till magsyrekören och bröla "dumpa henne!". Det är väl empatilöst om något.

Björne62: må du komma till insikt om tingens ordning. Och jag försöker alls inte bagatellisera att du blivit bedragen. Istället vill jag säga att det inte är hela världen. Tjejer man verkligen gillar / kan gilla är de inte så himla många av. Sura karlar är desto vanligare.

Petoria
2013-08-14, 20:59
Jag har massor med empati. Innebär dock inte att jag tänker sälla mig till magsyrekören och bröla "dumpa henne!". Det är väl empatilöst om något.

Björne62: må du komma till insikt om tingens ordning. Och jag försöker alls inte bagatellisera att du blivit bedragen. Istället vill jag säga att det inte är hela världen. Tjejer man verkligen gillar / kan gilla är de inte så himla många av. Sura karlar är desto vanligare.

Skulle säga att det verkligen inte stämmer och att det är ett ganska dåligt tips för honom just nu. Att stanna kvar i ett dåligt förhållande för att man är rädd för att inte hitta någon ny är aldrig bra.

milax
2013-08-14, 21:00
milax, d1anny2: Först vill jag säga att jag inte tycker att det är några konstigheter att ligga runt och ha flera partners. I björne62:s förhållande hade de dock uppenbarligen inte kommit överens om det. För de flesta är sex något intimt och förknippat med väldigt starka känslor vare sig det kommer från gamla normer eller från personerna själva. I sådana förhållanden är otrohet oftast det värsta sveket man kan utsätta sin partner för.

Tjejen visste om spelreglerna och bröt dem FRIVILLIGT. Ni kan översätta detta till de regler ni har/haft i era förhållanden och försöka ha lite empati istället för att bagatellisera björne62:s känslor inför ett stort svek av en person han älskade och litade på.

Absolut inte min mening att bagatellisera. Jag förstår att han känner sig sviken. Men han verkar själv inte så säker på dumpning, om han tycker om henne kan det vara en god idé att vara förlåtande och se det positiva istället (tex att hon gillar sex). Iaf på prov ett tag. Jag tror att man mår mycket bättre av att förlåta än att döma.

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Pherall
2013-08-14, 21:11
Dagens ungdomar! =)

Aping
2013-08-14, 21:26
milax: Jag håller med om att förlåta är bäst, tror inte på hämndspåren som några andra varit inne på. Däremot tror jag att det bäst att avsluta förhållandet nu. Kalla det paus eller vad som helst. Det handlar inte om stolthet i min bok utan om rent självförsvar för hindra att folk ska kunna exploita ens snäll-förlåtande-människa-livsstil. Om inte annat så för att markera och få tid att känna in vad det är som händer. Sätter man inga gränser är risken stor att förståelselinjen efter nog många övertramp till slut leder till samma bitterhet som hat- och hämndlinjen tror jag.

Vilson
2013-08-14, 21:28
Rätt? Vad roligt att du precis som Talibanerna försöker lägga på beslag på riktigheten. Funkar det lika för dig som för dom?

Vad roligt att du precis som talibanerna säger emot den som har rätt. Funkar det lika bra för dig som för dom?

Stefan J
2013-08-14, 21:37
Men herregud, lite sex med någon annan är väl inte hela världen? Är ni verkligen så känsliga? Det behöver ju inte betyda mer än lite spänning. Var glad att du har en tjej som gillar att ligga. :-)

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Plus ett!
Haha. Äntligen lite rim och reson bland dessa tandgnisslande fördömare med sin plågsamma svartsjuka.



Är de mängden galningar som är argumentet för din klokhet?

Det är ett mycket ovanligt sätt att tänka tror jag och defenitivt helt motsatt mitt. De flesta blir förkrossade i olika utsträckning om en partner man älskar går och är otrogen bakom ryggen. För min del hade det varit mycket lättare att acceptera att min partner gjorde slut av någon anledning än att bli sviken på det där viset. Det enda möjliga scenariot där jag själv skulle kunna tänka som ni är om jag vore fullständigt likgiltig inför min partner och inte brydde mig om hon fanns i mitt liv eller inte. För min del handlar det inte om att växa upp eller inte, jag tror inte att det är en mognadsfråga så mycket som en fråga om personlighet.

Men grattis till er att ni har en sådan attityd. Måste vara skönt.

MrBoris
2013-08-15, 02:22
Japp, klart hon får gå ut på krogen, ingen fara. Det gör även jag själv. Vet inte riktigt vad folk fått för bild egentligen. Av samma anledning som jag själv inte väljer att åka på en "singel"resa av respekt för tjejen, så hade jag inte velat hon skulle göra det heller.
Nu vet jag inte om detta var fallet ens för ts, men fick den bilden. Just sådana ställen känns lite som ställen man åker till då man faktiskt är singel och även enligt mig 18-25 år.
Tycker det är konstigt jag är ensam om att tycka detta? Jag litar på min flickvän till 100% och har alltid gjort. Är mest grejen att åka så som känns onödigt för mig.
Nejdå jag håller med dig, framför allt att med respekt för min flickvän skulle jag t.ex. inte åka till Ayia Napa. Det handlar inte om "kontrollbehov", "svartsjuka", det handlar om respekt för sin partner. Ofta läggs ju kortet fram "men du litar inte på mig, du är sjukligt svartsjuk du borde söka hjälp". Jag tror det kortet kan användas i alla sammanhang. MrBoris planerar att spela in porrfilm; "men litar du inte på mig?".

Det är ett mycket ovanligt sätt att tänka tror jag och defenitivt helt motsatt mitt. De flesta blir förkrossade i olika utsträckning om en partner man älskar går och är otrogen bakom ryggen. För min del hade det varit mycket lättare att acceptera att min partner gjorde slut av någon anledning än att bli sviken på det där viset. Det enda möjliga scenariot där jag själv skulle kunna tänka som ni är om jag vore fullständigt likgiltig inför min partner och inte brydde mig om hon fanns i mitt liv eller inte. För min del handlar det inte om att växa upp eller inte, jag tror inte att det är en mognadsfråga så mycket som en fråga om personlighet.

Men grattis till er att ni har en sådan attityd. Måste vara skönt.
+1

en stor stark
2013-08-15, 02:31
Nejdå jag håller med dig, framför allt att med respekt för min flickvän skulle jag t.ex. inte åka till Ayia Napa. Det handlar inte om "kontrollbehov", "svartsjuka", det handlar om respekt för sin partner. Ofta läggs ju kortet fram "men du litar inte på mig, du är sjukligt svartsjuk du borde söka hjälp". Jag tror det kortet kan användas i alla sammanhang. MrBoris planerar att spela in porrfilm; "men litar du inte på mig?".


+1

Det där var väl ändå ett dåligt argument, trots att jag förstår vad du menar? Om själva handlingen "ha sex med någon annan" är något man inte önskar så är ju porrfilm, per definition, något negativt. Där kvittar det hur mycket eller lite man litar på sin partner, hen kommer ha sex med någon på något sätt. Så är det inte om ens partner bara reser till ett annat land.

Sen är det skillnad på att inte tillåta sin partner att göra något, och komma överens om att de har gemensamma saker de inte gillar och kan avstå.

Röda Björnen
2013-08-15, 02:38
jag gjorde ett hemskt misstag. men med det här misstaget har jag insett vad jag satte på spel. jag sårade den jag älskade, jag satte vårt förhållande på spel och mitt skriker efter dig. När jag var i Sunny beach var det som att va i en bubbla. man hade ingen koll på världen runt omkring, allting var en dans på rosor. alla problem jag hade försvann och jag kunde prata med mina vänner om allting igen. har inte kunnat göra det på några månader nu och det var så skönt. När man levde i den bubblan mådde man så bra. Så fort jag spräckte den bubblan den kvällen blev allt tusen gånger värre. jag grät konstant, jag gråter fortfarande. gjort de sen jag kom hem. jag vet att jag är en hemsk människa men jag har insett att ingenting är värt att såra dig så som jag gjorde. skulle göra allt för att få det ogjort.
jag kommer inte kunna säga nånting för att du ska tro, jag hoppas bara tt du känner mig så bra att du kan tro lite på vad jag säger iallafall.
jag är ingen hemsk människa innerst inne, jag har aldrig velat såra nån med flit.

Detta var hennes svar.

Klassikt material som kommer leda till hjärtförstörelse om du förlåter henne, meddelandet gör att det blir svårt känslomässigt att hata henne "för det var ett misstag, jag var full och utomlands blablablabla". Hur lång tid tar det innan det blir på hemmaplan detta händer ?, en gång otrogen i ett förhållande så kommer personen vara otrogen igen.

Dumpa.

Lås tråden.

MVH

tlk
2013-08-15, 02:39
Hur gick det då? Blev hon dumpad, och om så är fallet hur kommer jag i kontakt med henne?

MrBoris
2013-08-15, 02:41
Det där var väl ändå ett dåligt argument, trots att jag förstår vad du menar? Om själva handlingen "ha sex med någon annan" är något man inte önskar så är ju porrfilm, per definition, något negativt. Där kvittar det hur mycket eller lite man litar på sin partner, hen kommer ha sex med någon på något sätt. Så är det inte om ens partner bara reser till ett annat land.

Sen är det skillnad på att inte tillåta sin partner att göra något, och komma överens om att de har gemensamma saker de inte gillar och kan avstå.

Håller med, var ett dåligt exempel draget till ytterligheter2000, men poängen kvarstår. Det är lätt att predika om hur sjukligt svartsjuk ens partner är, dra fram litar-du-inte-på-mig-kortet, och att faktiskt rannsaka sig själv, "Är detta respektfullt mot min partner?". Jag tror i 99.9% av fallen så hade otrohet kunnat undvikas genom att först tänka efter lite i vilken situation man försätter sig i och om det är lämpligt för sitt förhållande. T.ex. var min tjej på en fest nyligen där samtliga sov över - jag är fortfarande inte säker på att hon var trogen, och har faktiskt funderat på att dumpa just bara pga. att hon valde att gå på denna fest där ingen transportering hem var möjlig. Inte för att jag tror att hon var otrogen - men att hon valde att gå på en sådan fest där hon knappt kände någon och där hon visste att hon måste övernatta med random personer. Vilket visar på brist på respekt för vårt förhållande (i mitt tycke). Ok om hon var 19 o inte hade erfarit roliga fester i sitt liv, men när man börjar närma sig 30...

tlk
2013-08-15, 02:43
Håller med, var ett dåligt exempel draget till ytterligheter2000, men poängen kvarstår. Det är lätt att predika om hur sjukligt svartsjuk ens partner är, dra fram litar-du-inte-på-mig-kortet, och att faktiskt rannsaka sig själv, "Är detta respektfullt mot min partner?". Jag tror i 99.9% av fallen så hade otrohet kunnat undvikas genom att först tänka efter lite i vilken situation man försätter sig i och om det är lämpligt för sitt förhållande. T.ex. var min tjej på en fest nyligen där samtliga sov över - jag är fortfarande inte säker på att hon var trogen, och har faktiskt funderat på att dumpa just bara pga. att hon valde att gå på denna fest där ingen transportering hem var möjlig. Inte för att jag tror att hon var otrogen - men att hon valde att gå på en sådan fest där hon knappt kände någon och där hon visste att hon måste övernatta med random personer. Vilket visar på brist på respekt för vårt förhållande (i mitt tycke). Ok om hon var 19 o inte hade erfarit roliga fester i sitt liv, men när man börjar närma sig 30...

När man är 30 ska man fasiken sluta ha roligt. *bs*

en stor stark
2013-08-15, 02:48
Håller med, var ett dåligt exempel draget till ytterligheter2000, men poängen kvarstår. Det är lätt att predika om hur sjukligt svartsjuk ens partner är, dra fram litar-du-inte-på-mig-kortet, och att faktiskt rannsaka sig själv, "Är detta respektfullt mot min partner?". Jag tror i 99.9% av fallen så hade otrohet kunnat undvikas genom att först tänka efter lite i vilken situation man försätter sig i och om det är lämpligt för sitt förhållande. T.ex. var min tjej på en fest nyligen där samtliga sov över - jag är fortfarande inte säker på att hon var trogen, och har faktiskt funderat på att dumpa just bara pga. att hon valde att gå på denna fest där ingen transportering hem var möjlig. Inte för att jag tror att hon var otrogen - men att hon valde att gå på en sådan fest där hon knappt kände någon och där hon visste att hon måste övernatta med random personer. Vilket visar på brist på respekt för vårt förhållande (i mitt tycke). Ok om hon var 19 o inte hade erfarit roliga fester i sitt liv, men när man börjar närma sig 30...

Visst, kanske det. Och det är möjligt att alla kanske kan vara otrogna, det vet jag inte riktigt. Kanske är det så, bara det att vissa har lättare och andra har svårare. Är ju säkert så.
Men jag har själv varit på situationer som skulle anses som situationer där, vad ska man säga, otrohetsrisken var hög. Med det menar jag inte att jag ens var nära att vara otrogen, men snarare att folk som har lätt för att vara otrogna skulle vara det. Och jag hade verkligen inga problem med att stå emot, var inte ens nära på att vara otrogen.
Jag tycker det är konstigt att ha en flickvän som inte verkar kunna leva ett "normalt" liv utan att vara otrogen. Jag skulle iaf aldrig klara av det, skulle bli för nojig.
Sen är ju inte tillit något man automatiskt har, det är något man förtjänar.

Edit: Fast det är inte riktigt det jag är emot. Det är snarare det att folk "tillåter" sin partner att göra det ena eller det andra. Som om de fysiskt eller på annat sätt skulle hindra hen från att göra det. Vilket jag tycker är konstigt. Det är inte samma sak som att komma överens och ha en dialog om vad man föredrar, ogillar och är nojig om.

MrBoris
2013-08-15, 03:29
När man är 30 ska man fasiken sluta ha roligt. *bs*

Jo vi vet ju din fria syn på att ha sex hittan o dittan trots förhållande, kan det månne vara så att det egentligen är din fruga som knullar runt och du får sitta hemma med lena handen och predika för andra på forumet att det minnsan är bäst med polygami.

Som sagt handlar om att välja i mitt tycke - leva fjortislivet eller ha seriöst förhållande. Klart som fan man måste kunna få ha roligt, men då kan man ju dra sig till fester där man faktiskt kan komma hem utan problem t.ex.

tlk
2013-08-15, 03:35
Jo vi vet ju din fria syn på att ha sex hittan o dittan trots förhållande, kan det månne vara så att det egentligen är din fruga som knullar runt och du får sitta hemma med lena handen och predika för andra på forumet att det minnsan är bäst med polygami.

Som sagt handlar om att välja i mitt tycke - leva fjortislivet eller ha seriöst förhållande. Klart som fan man måste kunna få ha roligt, men då kan man ju dra sig till fester där man faktiskt kan komma hem utan problem t.ex.

Hur du kom från att du inte tycker att man ska gå och festa när man är 30 till att det skulle vara någon predikan om polygami förstår jag verkligen inte alls. Du får gärna förklara det logiska steget från punkt A till punkt B. Att man fortsätter festa och leva livet vid 30 års ålder skulle innebära att man inte "respekterar sitt förhållande" tillräckligt låter som totalt nonsense imo.

För övrigt förvånar det mig att det ens anordnas fester på ställen dit taxi inte har tillgång.

Hursomhelst så får du gärna visa på ett enda exempel på var jag har har påstått att polygami är bättre än något annat. Det har jag ju, som både du och jag vet, aldrig gjort. Istället har jag, som igen både du och jag vet, sagt att alla bör komma överens med sin(a) partner(s) hur de bör leva sina liv. Att alla skulle ha öppna förhållande och trivas med det har iaf aldrag jag påstått.

Nu har jag ju ingen fru, hade så varit fallet så hade jag väl inte brytt mig ett dugg om hon var ute och knullade runt. Verkar väl lite omständigt dock när hon lia bra kunde använt sovrummet.

MrBoris
2013-08-15, 04:13
Hur du kom från att du inte tycker att man ska gå och festa när man är 30 till att det skulle vara någon predikan om polygami förstår jag verkligen inte alls. Du får gärna förklara det logiska steget från punkt A till punkt B. Att man fortsätter festa och leva livet vid 30 års ålder skulle innebära att man inte "respekterar sitt förhållande" tillräckligt låter som totalt nonsense imo.

För övrigt förvånar det mig att det ens anordnas fester på ställen dit taxi inte har tillgång.

Hursomhelst så får du gärna visa på ett enda exempel på var jag har har påstått att polygami är bättre än något annat. Det har jag ju, som både du och jag vet, aldrig gjort. Istället har jag, som igen både du och jag vet, sagt att alla bör komma överens med sin(a) partner(s) hur de bör leva sina liv. Att alla skulle ha öppna förhållande och trivas med det har iaf aldrag jag påstått.

Nu har jag ju ingen fru, hade så varit fallet så hade jag väl inte brytt mig ett dugg om hon var ute och knullade runt. Verkar väl lite omständigt dock när hon lia bra kunde använt sovrummet.

Jag ber om ursäkt spårade ur lite :) nu gick jag offtopic också så lets focus on stackars Björne92.

Försök iaf lyssna på vad folk säger, man resonerar inte tydligt när man har känslor för någon och du kommer alltid kunna förlåta dig själv om du dumpade henne NU. Men vad du däremot aldrig kommer kunna förlåta dig själv för är om du behåller henne och sen så händer samma sak igen. Fundera på det.

tlk
2013-08-15, 04:25
Jag ber om ursäkt spårade ur lite :) nu gick jag offtopic också så lets focus on stackars Björne92.

Försök iaf lyssna på vad folk säger, man resonerar inte tydligt när man har känslor för någon och du kommer alltid kunna förlåta dig själv om du dumpade henne NU. Men vad du däremot aldrig kommer kunna förlåta dig själv för är om du behåller henne och sen så händer samma sak igen. Fundera på det.

Eftersom jag är hyfsat dryg (speciellt efter 24 timmars vakenhet) så är det väl rätt normalt att jag framkallar urspårningar.


Faktiskt håller jag med den stora massan och är helt på dumpningsspåret. TS fick verkligen något han inte "signed up for" och jag tycker det är hyfsat förjävligt beteende av den unga tösen i fråga. Höftar man till med att Björne är född 1992 och flickebarnet är i samma ålder så känns det som den här skrevsparket hon utdelat till TS kanske är en del av en "välkommen till vuxenlivet"-process för de båda. Finns ju fan så många fler fiskar ute i havet och "kärlek övervinner allt" är ju totalt nys... iaf att det skulle övervinna ett svek av den här graden som verkligen verkar ha sårat TS djupt.. äh inte mycket att hämta i detta förhållande.

TS: Dumpa ASAP oavsett vilka snyfthistorier hon kommer dragandes med. Dumpa är kanske inte rätt ord.. men snacka med henne och förklara hur du känner och säg tack och hej. Går kanske tillochmed att nysta ihop det här så ni skiljs åt som hyfsat goda vänner och who knows; om 20 år kanske ni finner varandra igen.

VoDaresVins
2013-08-15, 06:40
Hon var ju ärlig som talade om det, eller?

Skickat från min LT22i via Tapatalk 2

Kanske varit mera rätt med trogen. Min poäng är att de som vänsterprasslar kommer knappast att ändra sin inställning med åren. Tvivlar att de som inte accepterar vänsterprassel som yngre skulle börja tycka det är mera okej med åren. Du får det att låta som så vore fallet. När man är äldre och byggt upp mycket mer tillsammans så då finns ju bara mera att förlora vilket gör det än värre.

Drfg
2013-08-15, 06:54
Kanske varit mera rätt med trogen. Min poäng är att de som vänsterprasslar kommer knappast att ändra sin inställning med åren. Tvivlar att de som inte accepterar vänsterprassel som yngre skulle börja tycka det är mera okej med åren. Du får det att låta som så vore fallet. När man är äldre och byggt upp mycket mer tillsammans så då finns ju bara mera att förlora vilket gör det än värre.

Gäller detta alla? Källa?

Bryggan
2013-08-15, 07:10
@MrBoris: Det måste vara jobbigt för dig och din partner att du alltid går och misstänker henne för otrohet....du har vad man kallar issues.
Du ska få ett handfast tips av mig: Var ensam! Det är inte farligt jag lovar, då kan du inte längre skada dig själv eller andra.

Chrbo
2013-08-15, 07:15
15 sidor på 20 h, det var sannerligen ett hett ämne.

d1anny2
2013-08-15, 07:17
Gäller detta alla? Källa?

Eller hur. Som att ingen någonsin kan skärpa sig. I ett annat förhållande än det jag har idag "råkade" jag vara otrogen två gånger på två veckor. Det var aldrig min avsikt men köttet var svagt. Inte trillat dit sen dess (åtta år sedan).

Vad roligt att du precis som talibanerna säger emot den som har rätt. Funkar det lika bra för dig som för dom?

Du är rolig du. Står du inte ut med andras sätt att tänka? Grinig gubbe.

MrBoris
2013-08-15, 07:21
@MrBoris: Det måste vara jobbigt för dig och din partner att du alltid går och misstänker henne för otrohet....du har vad man kallar issues.
Du ska få ett handfast tips av mig: Var ensam! Det är inte farligt jag lovar, då kan du inte längre skada dig själv eller andra.

Jag misstänker ju inte henne för otrohet vilket jag tydligt fastlade i min post - men jag tycker hon visar lite respekt för vårat förhållande - vilket är helt andra saker.

Håller med, var ett dåligt exempel draget till ytterligheter2000, men poängen kvarstår. Det är lätt att predika om hur sjukligt svartsjuk ens partner är, dra fram litar-du-inte-på-mig-kortet, och att faktiskt rannsaka sig själv, "Är detta respektfullt mot min partner?". Jag tror i 99.9% av fallen så hade otrohet kunnat undvikas genom att först tänka efter lite i vilken situation man försätter sig i och om det är lämpligt för sitt förhållande. T.ex. var min tjej på en fest nyligen där samtliga sov över - jag är fortfarande inte säker på att hon var trogen, och har faktiskt funderat på att dumpa just bara pga. att hon valde att gå på denna fest där ingen transportering hem var möjlig. Inte för att jag tror att hon var otrogen - men att hon valde att gå på en sådan fest där hon knappt kände någon och där hon visste att hon måste övernatta med random personer. Vilket visar på brist på respekt för vårt förhållande (i mitt tycke). Ok om hon var 19 o inte hade erfarit roliga fester i sitt liv, men när man börjar närma sig 30...

mini
2013-08-15, 07:24
Min poäng är att de som vänsterprasslar kommer knappast att ändra sin inställning med åren.

Jag skulle nog säga tvärt om. Jag tror att det är många som har svårt med impulskontroll och hanterar alkohol riktigt jävla dåligt samt är hormonstinna och inte har lärt sig hur man ska läsa olika situationer och hur man ska undvika andra när man är tonåring/ung. Det är inte så att man accepterar öppna förhållanden utan att man hamnar i situationer man inte kan hantera. Allt detta är en läroprocess och man borde vara bättre på allt detta vid 30 än 19.

d1anny2
2013-08-15, 07:49
Jag skulle nog säga tvärt om. Jag tror att det är många som har svårt med impulskontroll och hanterar alkohol riktigt jävla dåligt samt är hormonstinna och inte har lärt sig hur man ska läsa olika situationer och hur man ska undvika andra när man är tonåring/ung. Det är inte så att man accepterar öppna förhållanden utan att man hamnar i situationer man inte kan hantera. Allt detta är en läroprocess och man borde vara bättre på allt detta vid 30 än 19.

:thumbup:
Du säger mkt klokt där. Dock inget om huruvida flickstackarn i dina ögon bör dumpas eller inte.
Är otrohet förlåtligt? Mkt det som dryftas här.

mini
2013-08-15, 07:54
:thumbup:
Du säger mkt klokt där. Dock inget om huruvida flickstackarn i dina ögon bör dumpas eller inte.
Är otrohet förlåtligt? Mkt det som dryftas här.

För min egen del ser jag inte att en relation måste ta slut för att någon är otrogen. Det beror mycket på situation. Personligen tycker jag att det finns värre saker men jag förstår att det är en dealbreaker för många och om man känner sig så sviken och kränkt att man inte kan förlåta (på riktigt förlåta, inte förlåta men med rätt att dra upp det vid varje konflikt man har de närmsta 25 åren) och gå vidare i relationen ska man såklart avsluta den.

421
2013-08-15, 07:56
Jag är inte så säker på allt det där med läsa olika situationer och hantera alkohol dåligt.

Min erfarenhet av de som är otrogna är inte de som hamnar i en ny situation de är oerfarna av utan snarare de som är rätt rutinerade i just alkohol+exponeringssammanhanget, annars skulle man kunna tro att det fanns en högre korrelans mellan de lugnare människorna som hamnar i vildare situationer och otrohet vilket inte riktigt är den kopplingen som jag har gjort.

tntballe
2013-08-15, 08:00
Jag skulle nog säga tvärt om. Jag tror att det är många som har svårt med impulskontroll och hanterar alkohol riktigt jävla dåligt samt är hormonstinna och inte har lärt sig hur man ska läsa olika situationer och hur man ska undvika andra när man är tonåring/ung. Det är inte så att man accepterar öppna förhållanden utan att man hamnar i situationer man inte kan hantera. Allt detta är en läroprocess och man borde vara bättre på allt detta vid 30 än 19.

+1
Dessutom så kan en del dessa sämre handlingar i yngre dagar kopplas till att hjärnan inte har utvecklats till fullo.

Smidig konstruktion med hopfällningsfunktion med snabblåsning för platssparande förvaring.

VoDaresVins
2013-08-15, 08:02
Jag skulle nog säga tvärt om. Jag tror att det är många som har svårt med impulskontroll och hanterar alkohol riktigt jävla dåligt samt är hormonstinna och inte har lärt sig hur man ska läsa olika situationer och hur man ska undvika andra när man är tonåring/ung. Det är inte så att man accepterar öppna förhållanden utan att man hamnar i situationer man inte kan hantera. Allt detta är en läroprocess och man borde vara bättre på allt detta vid 30 än 19.

Klart att alkoholen blir det avgörande i många fall men anser det ändå att grundvärderingarna ska hålla en på rätt köl oavsett. Kan själv ha jävligt dålig alkoholhantering vilket leder till dålig impulskontroll, men slutar som värst med att jag hamnar i slagsmål, inte att petternicklas slinker in på fel ställe.

d1anny2
2013-08-15, 08:04
Där finns förstås män och kvinnor som är otrogna utan att blinka. Rentav siktar på det. Bland dom jag känner har det dock handlat om att man trillat dit. Stridens hetta, alkohol, smickrat ego, ny muff etc etc.
Jag trodde förr i tiden att det räckte att bestämma sig för att inte vara otrogen, färdig med det. Men min devis slogs (som nämnts längre upp) i kras. Går det tillräckligt långt (och man behöver inte vara dålig mänska eller idiot som någon kalla de) är de mkt svårt att backa.

421
2013-08-15, 08:07
Där finns förstås män och kvinnor som är otrogna utan att blinka. Rentav siktar på det. Bland dom jag känner har det dock handlat om att man trillat dit. Stridens hetta, alkohol, smickrat ego, ny muff etc etc.
Jag trodde förr i tiden att det räckte att bestämma sig för att inte vara otrogen, färdig med det. Men min devis slogs (som nämnts längre upp) i kras. Går det tillräckligt långt (och man behöver inte vara dålig mänska eller idiot som någon kalla de) är de mkt svårt att backa.

Det är rätt många steg på vägen innan du är samlagsotrogen.

eternallord
2013-08-15, 08:11
Jag har inget att tillföra diskussionen, mer än att rubriken håller på att ge mig psykbryt när jag tittar runt i allmänt.

d1anny2
2013-08-15, 08:22
Det är rätt många steg på vägen innan du är samlagsotrogen.

Det är en himla massa. Men många av dom bara passerar. Likt hon som hoppa från höghuset och sade "än så länge går det bra" när hon passera femte våningen.

421
2013-08-15, 08:29
Det är en himla massa. Men många av dom bara passerar. Likt hon som hoppa från höghuset och sade "än så länge går det bra" när hon passera femte våningen.

Första steget om man har så dålig självkontroll att man tycker att kläderna bara åker av i farten och man hamnar i sängen utan att hinna säga till är att inte lova att vara trogen utan att vara ärlig med sin dåliga förmåga till självkontroll.

VoDaresVins
2013-08-15, 08:52
Första steget om man har så dålig självkontroll att man tycker att kläderna bara åker av i farten och man hamnar i sängen utan att hinna säga till är att inte lova att vara trogen utan att vara ärlig med sin dåliga förmåga till självkontroll.

Jepp. Redan första steget man tar som man inte skulle ta om en partner var medveten är fel. Det är ju det steget det inte finns nån orsak att ta. Varför se vart det leder?

björne92
2013-08-15, 09:30
Hur gick det då? Blev hon dumpad, och om så är fallet hur kommer jag i kontakt med henne?

snälla sluta skriva så, jag har nästan aldrig mått så dåligt som jag gör nu. att veta att vi satt för en vecka sen och hade det bäst och nu att allt känns krossat är så jävla piss. jag älskar henne fortfarande jag kan inte sluta, jag kan inte bara låta henne gå ifrån mitt liv :'(

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

d1anny2
2013-08-15, 09:31
Alla är så ädla här. Jag får klump i halsen. Ställer min egen askhög till själ i dåligt ljus.

Men hur är det egentligen ställt med självinsikten, grappar? Lätt att hävda sin fläckfrihet när man sitter hemma eller på jobbet. Vore man dock på en bjudning eller klubb och en puma blev framfusig. Då vore förståelsen större skulle jag tro. Därmed inte sagt att otroheten blev ett faktum. Men världen är inte svartvit.

421
2013-08-15, 09:32
Vad jag vet så var det ingen puma som stötte på björnes flickvän men vad vet jag.

benya
2013-08-15, 09:36
Finns ingen gråzon, eller yta för att nyansera och diskutera.
För mig är detta ett odiskutabelt och extremt övertramp i relationstilliten – dumpa!

MrBoris
2013-08-15, 09:42
Alla är så ädla här. Jag får klump i halsen. Ställer min egen askhög till själ i dåligt ljus.

Men hur är det egentligen ställt med självinsikten, grappar? Lätt att hävda sin fläckfrihet när man sitter hemma eller på jobbet. Vore man dock på en bjudning eller klubb och en puma blev framfusig. Då vore förståelsen större skulle jag tro. Därmed inte sagt att otroheten blev ett faktum. Men världen är inte svartvit.

Här har vi just orsaken till varför många undersökningar visar att kvinnor mer ofta är otrogna. Just att det rätt ofta kommer "pumor" (tigrar?) som är framfusiga och erbjudandena är många. Så visst finns förståelsen att det är lätt att trilla dit. Har ju själv varit nära många gånger där snygga tjejer som närmast tvingat in tungan i munnen på mig trots att de vetat att jag är upptagen.

171
2013-08-15, 09:42
Du ska givetvis dumpa henne. Det hon pratade om innan resan att hon aldrig skulle kunna göra något sådant, det bröt hon och visade ingen respekt till dig. Hon sårade dig åå det grövsta. Varför ska du infinna dig med att stanna kvar med henne och må dåligt? Det enda du kommer tänka på är att hon har varit otrogen och på så sätt må ännu sämre.

Det kommer vara tufft att göra slut och du kommer må dåligt i början när du är själv. Men i slutändan kommer du må så mycket bättre. Din tjej är ingen bra tjej, hon är bara en i mängden.

björne92
2013-08-15, 09:50
jag ttor verkligen på att hon ångrar sig, hon är 95a jag 92a. jag har varit på sådan resa innan och försökt förklara för henne men de hade bokat resan och allt innan vi blev tsm. för över ett halvår sen men jag tänkte hon är inte en som ligger runt hon kan fixa det. sen när hon väl var där nere så under kvällen tappa hon mobil pengar skor och visste inte vart sina vänner var så hon fick låna en killes movil och ringa hotellet dom bodde men ingen svara. sen hände det han kysste henne hon kyste tillbaks och sen låg dom en stund innan hon avbröt och gick hem igen. sen dess har hon gråtit konstant, hon har gråtit hela tiden under dessa två dagar vi setts så jag tror verkligen på henne när hon säger att de va de värsta hon gjort och att hon verkligen vill bevisa att ja kan lite på henne igen. dock så är de ju självklart att jag får upp tankar och blir äcklad men de känns så svårt att låta henne gå bara(hon är riktigt kap och snäll, innan detta då) så jag vill verkligen att de ska bli som förut men de kanske är omöjligt? kan tillägga att innan hon reste hade jag betett mig lite dåligt mot henne vilket gjorde när hon kom ner så kände hon sig så bra, dock är detta ingen ursäkt att göra de hon gjorde men de känns så fruktansvärt att veta om hon bara gett antydningar till de så hade jag ringt henne på en gång så kanske inget hade hänt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Ignatius72
2013-08-15, 09:53
Tjejen gör tyvärr här det stora och klassiska misstaget.Hon berättar. NÄr avsikten är att fortsätta så borde hon ha hållt käften stängd och sedan varit den bästa flickvännen där är.
Men.
Nu berättade hon och då är rådet från kolopanelen-dumpa. Själv har jag begått många (inom alla tänkbara områden) misstag i mitt snart 100-åriga liv och jag är glad att jag fått mer än en chans. Att förhållanden går att rädda, tom att de kan bli bättre efter en affär är inte särdeles ovanligt. Det beror ju på hur det såg ut innan, vilka omständigheter som ledde fram till detta, dvs vilka grundläggande problem man har med sig själv eller i sitt förhållande.
Visst det är en kraftig set back, det tar knäcken på förtroendet men det är också en chans till en komplett nystart. Det hänger på dig och på din tjejs intentioner. Resan var kanske ett wake up call av gigantiska mått. Det får du aldrig veta om du dumpar. Kör på ett halvår och se vad som händer.

mycketbrännvin
2013-08-15, 09:54
Måhända, men hur går det nästan gång hon åker nånstans med kompisarna? att skylla på att man varit full är dumt, då bör man ej dricka alls. Oavsett hur man grälat osv så ger dte väl ingen rätt till att bedra...

171
2013-08-15, 09:57
jag ttor verkligen på att hon ångrar sig, hon är 95a jag 92a. jag har varit på sådan resa innan och försökt förklara för henne men de hade bokat resan och allt innan vi blev tsm. för över ett halvår sen men jag tänkte hon är inte en som ligger runt hon kan fixa det. sen när hon väl var där nere så under kvällen tappa hon mobil pengar skor och visste inte vart sina vänner var så hon fick låna en killes movil och ringa hotellet dom bodde men ingen svara. sen hände det han kysste henne hon kyste tillbaks och sen låg dom en stund innan hon avbröt och gick hem igen. sen dess har hon gråtit konstant, hon har gråtit hela tiden under dessa två dagar vi setts så jag tror verkligen på henne när hon säger att de va de värsta hon gjort och att hon verkligen vill bevisa att ja kan lite på henne igen. dock så är de ju självklart att jag får upp tankar och blir äcklad men de känns så svårt att låta henne gå bara(hon är riktigt kap och snäll, innan detta då) så jag vill verkligen att de ska bli som förut men de kanske är omöjligt? kan tillägga att innan hon reste hade jag betett mig lite dåligt mot henne vilket gjorde när hon kom ner så kände hon sig så bra, dock är detta ingen ursäkt att göra de hon gjorde men de känns så fruktansvärt att veta om hon bara gett antydningar till de så hade jag ringt henne på en gång så kanske inget hade hänt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Enligt mig finns det absolut ingen förklaring till att vara otrogen. Man sårar och utsätter en människa för någonting otroligt känslosamt. Och hur kan man göra det frivilligt?!!!!

Du ska absolut inte klandra dig själv, för inget är ditt fel. Du kan inte styra hennes ageranden och tankar.

Du ska inte se till att du älskar henne i detta läget. Du ska se till dig själv i detta läget, för visst älskar du dig själv också? Älskar du dig själv så vet du att du kommer må bättre av att göra slut med henne och förtjänar bättre. Tänk på dig själv i det här läget och inte på henne!!! Med handen på hjärtat.... Om exakt detta hade hänt din kompis, vad hade du då gett för råd?

421
2013-08-15, 09:58
När jag var i bulgarien på träningsläger med fotbollen så blev man erbjuden korv till frukost, lunch och middag. Och det är egentligen inget isolerat till bulgarien även om de var extra "romantiska" där..

mycketbrännvin
2013-08-15, 10:03
Jag tror TS kan ha ett bra förhållande ännu med henne men jag skulle aldrig orka försöka efter nåt sådant. Hur kan man släppa iväg sin tjej och supa med sin polare efter nåt sånt? det finns alltid i bakhuvudet att hon har bedragit, vilket är det värsta man i min mening kan göra mot nån annan. Sen om TS börjar med att vara för snäll så blir TS ett lätt byte för henne. vad händer nästa gång det är gräl och när känslorna i övrigt har svalnat, kan bli lätt att gränsen överskrids igen

björne92
2013-08-15, 10:04
Enligt mig finns det absolut ingen förklaring till att vara otrogen. Man sårar och utsätter en människa för någonting otroligt känslosamt. Och hur kan man göra det frivilligt?!!!!

Du ska absolut inte klandra dig själv, för inget är ditt fel. Du kan inte styra hennes ageranden och tankar.

Du ska inte se till att du älskar henne i detta läget. Du ska se till dig själv i detta läget, för visst älskar du dig själv också? Älskar du dig själv så vet du att du kommer må bättre av att göra slut med henne och förtjänar bättre. Tänk på dig själv i det här läget och inte på henne!!! Med handen på hjärtat.... Om exakt detta hade hänt din kompis, vad hade du då gett för råd?

ne ville bara visa lite mer vad som ledde till att de blev som de blev och det är fruktansvärt

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

björne92
2013-08-15, 10:05
Måhända, men hur går det nästan gång hon åker nånstans med kompisarna? att skylla på att man varit full är dumt, då bör man ej dricka alls. Oavsett hur man grälat osv så ger dte väl ingen rätt till att bedra...

tror faktiskt hon skulle hålla sig nu dock är de enda tankarna om att hon vrit med en annan

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

421
2013-08-15, 10:06
De kyssten och låg sedan på... gatan?

björne92
2013-08-15, 10:07
Tjejen gör tyvärr här det stora och klassiska misstaget.Hon berättar. NÄr avsikten är att fortsätta så borde hon ha hållt käften stängd och sedan varit den bästa flickvännen där är.
Men.
Nu berättade hon och då är rådet från kolopanelen-dumpa. Själv har jag begått många (inom alla tänkbara områden) misstag i mitt snart 100-åriga liv och jag är glad att jag fått mer än en chans. Att förhållanden går att rädda, tom att de kan bli bättre efter en affär är inte särdeles ovanligt. Det beror ju på hur det såg ut innan, vilka omständigheter som ledde fram till detta, dvs vilka grundläggande problem man har med sig själv eller i sitt förhållande.
Visst det är en kraftig set back, det tar knäcken på förtroendet men det är också en chans till en komplett nystart. Det hänger på dig och på din tjejs intentioner. Resan var kanske ett wake up call av gigantiska mått. Det får du aldrig veta om du dumpar. Kör på ett halvår och se vad som händer.

kanske är en paus de bästa och sedan efter två veckor avgöra då har nollningrn dragit igång och jag träffat nya människor, kanske "glömmer" jag henne då eller så gillar jag henne för mycket och försöker.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2