handdator

Visa fullständig version : Whey80 Strawberry - Smakar grymt illa


Perkla
2013-08-14, 09:42
Jag har fått mitt proteinpulver Whey80 med jordgubbssmak.. usch vad jag inte får i mig det alltså, kväljningskänslor får jag bara jag tänker tanken..

Jag är inte en sån som brukar känna på smaken så mycket, jag ska ju inte dricka det för att det är gott direkt..

Kan man blanda med nåt vettigt så man får ner skiten lättare, imorse efter frukost fick jag bara ner några klunkar.. :S usch och fy.. blandar med 2dl vatten normalt sett..

Några tips ?

gustaav
2013-08-14, 09:44
Blanda med mjölk, alt. jättelite vätska så det det precis löser sig och dra allt direkt.

NickeSthlm
2013-08-14, 09:46
Blanda det med mjölk. Whey-80 från SN går bara inte att blanda med vatten (min egna åsikt alltså ;) .. ).. Med mjölk så är det okej men med vatten så smakar det bara blask..

Jag bytte till Micro Active Whey från Self och det är riktigt gott även utblandat med vatten.. men men, det är väl en smaksak..

Tisu
2013-08-14, 09:46
Mjölk och chokladpulver (oboy typ)?

Perkla
2013-08-14, 16:25
Mjölk och chokladpulver (oboy typ)?

Jag har bara standardmjölk hemma.. på förpackningen står det att man kan blanda med vatten eller lätt mjölk.. borde väl funka med standard mjölk åxå, lite mer kalorier bara...

Ja jag står inte ut med smaken av vattenblandning alltså, urk det blir ju ett helt företag att bara få i sig så lite som 2dl alltså.. :S

Ska testa med mjölk nu ikväll.. än om så standard mjölk...

Gorilla
2013-08-14, 19:31
3dl mjölk eller vatten till 1dl pulver. Med vatten kommer inget av de vanliga proteintillskotten smaka mumma. Whey 80 är inte nämnvärt bättre eller sämre än övriga i samma segment.

Perkla
2013-08-14, 19:50
3dl mjölk eller vatten till 1dl pulver. Med vatten kommer inget av de vanliga proteintillskotten smaka mumma. Whey 80 är inte nämnvärt bättre eller sämre än övriga i samma segment.


Antar att mjölk är bättre i alla avseenden när det gäller smak, man får ju endå i sig proteinet och det är ju det som är viktigt, gör ju inget om det smakar bra så blir det ju lättare att hälla i sig det :D

Ska testa med standard mjölk nu ikväll, borde bli som en smoothie ungefär eller nåt sånt.. borde mätta en aning åxå :D

Wzup2u
2013-08-14, 20:01
alla vasslepulver med jordgubbssmak smakar pytonnnnnnn... säkra korten är vanilj och köper inget annat numera.....
min förra jordgubbs vassle ja beställde gjorde jag desserter, fluff, glass och milkshakes av ist.

whey 100 på xl vildmark kostar 139 kr per kg nu =)

Perkla
2013-08-14, 20:16
alla vasslepulver med jordgubbssmak smakar pytonnnnnnn... säkra korten är vanilj och köper inget annat numera.....
min förra jordgubbs vassle ja beställde gjorde jag desserter, fluff, glass och milkshakes av ist.

whey 100 på xl vildmark kostar 139 kr per kg nu =)

Ska testa som du säger vanilj nästa gång jag beställer, funderar lite på choklad om det kan vara nåt ?

Perkla
2013-08-14, 20:24
UPPDATE; Har nu gjort min sista drink för dagen och jag testade vanlig standard mjölk och jag kan lova att det smakade 100% bättre, nu var det inga konstigheter att hälla i sig drinken.. fantastiskt.. ska köra på mjölk tills jag byter smak.. :D måste ju få i mig den här påsen :D

Tomten
2013-08-17, 17:03
UPPDATE; Har nu gjort min sista drink för dagen och jag testade vanlig standard mjölk och jag kan lova att det smakade 100% bättre, nu var det inga konstigheter att hälla i sig drinken.. fantastiskt.. ska köra på mjölk tills jag byter smak.. :D måste ju få i mig den här påsen :D

Det blir inga anmärkningsvärda mängder kalorier även om du kör med mjölk, du kan istället med fördel använda mindre mängd pulver.

Wzup2u
2013-08-17, 19:40
Ska testa som du säger vanilj nästa gång jag beställer, funderar lite på choklad om det kan vara nåt ?

nej kör vanilj....
smaken du inte tröttnar på så fort...
choklad vasslen tröttnar du på och den slutar i bakverk den också till slut.

Stor Hård Ådrig
2013-08-17, 20:43
Sorry men köper man whey från SN får man skylla sig själv :/ underlägsna alla andra proteinpulver smakmässigt

vicarious
2013-08-17, 20:44
Blanda med mjölk, alt. jättelite vätska så det det precis löser sig och dra allt direkt.

+1 och köp inte Whey-80 nästa gång.

Mangemangel
2013-08-17, 20:44
Annars är Whey complete från NutriTech jäkligt nice protein! De har en hel del olika smaker och jag har testat de flesta. ALLT smakar gott! Även blandat med vatten :)

PureWhey
2013-08-17, 21:47
Wzup2u
Choklad och havregryn är perfekt :)

Vivaldi
2013-08-17, 22:22
Släng och köp white strawberry chocolate istället ....

crizzan
2013-08-17, 23:30
Smartsupps alla smaker är grymma.
Men chokladen tröttnar jag aldrig på.

G_lund
2013-08-18, 19:51
håll för näsan och svep.

utor
2013-08-18, 20:14
Same as above, svep, eller håll för näsan och svep. Magen kanske bubblar liter extra minutrarna efter men det är det värt för att slippa smaken :)

AronP
2013-08-19, 20:27
Dom pengar man kompenserar inte för hur mycket det tar emot att dricka. Släng skiten och köp något godare.

Perkla
2013-08-20, 18:07
Jag har ju sen en vecka tillbaka blandat med mjölk istället och det funkar utmärkt, går bra att dricka och ska strax beställa mer, vågar inte satsa på nåt annat än jordgubb nu i och med att jag gillar denna smaken med mjölk som sagt.

smeander
2013-08-21, 16:18
Blanda med kvarg i vattnet, då får du lite syrligare smak. Äckelsötman försvinner :)


Sent from a cordless device.

Wzup2u
2013-08-21, 20:21
Jag har ju sen en vecka tillbaka blandat med mjölk istället och det funkar utmärkt, går bra att dricka och ska strax beställa mer, vågar inte satsa på nåt annat än jordgubb nu i och med att jag gillar denna smaken med mjölk som sagt.

då får du orgasm med vanilj och mjölk.
gv a faek i jordgubbskiten haha =) du kommer inte ångra dig....