handdator

Visa fullständig version : Problem med hals


FLCL
2013-08-13, 15:58
Hej!
Har haft problem med min hals sedan april. Fick en riktig dunderförkylning och så ont som jag hade i halsen har jag aldrig haft i hela mitt liv. Kunde inte ens sova! Det gjorde dock mindre ont rätt så fort och efter en vecka var nästan allt borta. Men efter det har inget hänt... Problemet är inte att halsen gör ont, eller jo liiiite, utan snarare att den känns tjock och sliten precis ovanför bröstet där man har en liten "håla".

Gick till vårdcentralen i början av juni där de kollade om jag hade en infektion. Hade inte det och de konstaterade att jag i så fall hade bakterier. Blev hemskickad utan någon medicin, vila en vecka så är det nog borta sen sa de trots att jag förklarade att jag hade haft det i över en månad.

Ringde VC igen för fyra veckor sedan och förklarade att jag fortfarande hade problem med halsen. Killen jag pratade med tyckte inte jag behövde komma in utan att jag kunde träna, dock ingen konditionsträning. Så jag har kört på men halsen blir lite sämre för varje vecka som går och vet inte om jag vågar träna längre. Vill ju inte riskera att hjärtat tar stryk! Ringde vårdcentralen ännu en gång men om jag inte är "sjuk på riktigt" anser de att jag helt enkelt får vila... Vill ju inte riskera att hjärtat tar stryk! Bör väl även säga att jag har gurglat med Nyodex vilket hjälper lite för stunden sen kommer det tillbaka. Även druckit vatten som bara den och käkat mycket frukt och grönt.

Hur ska jag göra? Hur ska jag få vårdcentralen att ge mig något mer än "hem och vila med dig"? Det är inte bara träningen som påverkas, jag vill knappt prata eller dra på sociala sammanhang för det påverkar halsen och jag vill bli frisk. Är det dags att dra en vit lögn och säga att man har väldigt ont i halsen och knappt kan sova... Det känns ju dock fel att ljuga på det sättet.

Någon? :(

FLCL
2013-08-13, 16:10
En annan konstig sak.. Känner inget alls på morronen. Oftast kommer problemen på eftermiddagen eller när jag pratat en längre stund.