handdator

Visa fullständig version : bänkpress med stopp


björne92
2013-08-13, 15:22
brukar ni köra med detta eller skiter ni att stoppa vid bröstet? är det bara bra att träna så om man ska tävla?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

MrAndersson3
2013-08-13, 16:24
Beror helt på hur vad jag har för tanke när jag kör bänken, kör jag de för och bli stark och explosiv då kör jag med stop.
Men är de för och bygga massa då blir de utan stopp, dock fortfarande ner och nudda bröstet. Dock inte studsa den utan bromsa själv och verkligen bara nudda.

björne92
2013-08-13, 16:45
Beror helt på hur vad jag har för tanke när jag kör bänken, kör jag de för och bli stark och explosiv då kör jag med stop.
Men är de för och bygga massa då blir de utan stopp, dock fortfarande ner och nudda bröstet. Dock inte studsa den utan bromsa själv och verkligen bara nudda.

varför kör du utan stopp när du ska bygga massa? för att få fler reps?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Stefan J
2013-08-13, 16:54
Du byter ut något eller några reps när du kör med stopp mot tid när du håller stången statiskt på bröstkorgen. På det stora hela kommer du troligtvis inte se någon märkbar skillnad alls i muskelmassa vilket sätt du än väljer. Ska du inte tävla i bänkpress är det inte nödvändigt att träna med stopp.

MrAndersson3
2013-08-13, 16:57
varför kör du utan stopp när du ska bygga massa? för att få fler reps?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Får skönare kontakt vid högre reps om jag kör utan stopp, kör jag med stopp känns de som om jag förlorar lite kontakt i bottenläget. Sedan när jag tränar för styrka o explosivitet så är de tvärt emot, då stannar jag där för och inte ha något moment när stången ska upp igen, även för och bli explosivare i mina uppgångar och starkare i bottenläget.

Sedan tror inte jag att det påverkar hur muskeln utvecklas eller växer något märkvärdigt oavsett hur du kör, jag kör endast så för att jag trivs med och köra så.

Petoria
2013-08-13, 17:04
Kör ibland med stopp som variation.

björne92
2013-08-13, 17:53
Kör ibland med stopp som variation.

kan vara smart, varannan gång

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2