handdator

Visa fullständig version : Friskis o svettis anläggningar


sven svensson
2013-08-13, 12:34
Tänkte börja på F&S eftersom actic är onödigt dyrt och fitness24seven gör mig bara så arg.

De jag hade tänkt på att gå till är Sveavägen (rådmansgatan), annexet, farsta och kanske Ringen, men sett att många pikar just ringen.

Undrar bara vilka tider är bäst för varje plats, även helgtider?
Även vilken so är bäst att gå till under 17ish tiden, då ajg slutar skolan vissa dagar vid den tiden.

tack

sven svensson
2013-08-13, 12:44
Nu när jag sökt lite hittade jag även Powerclub Gym, ser ganska bra ut eftersom de har crossfit-saker som jag även gillar.
Mycket folk där?

arthax
2013-08-13, 12:49
Nu har jag bara tränat på F&S i Uppsala, men jag har bara gott att säga om Kedjan!

dauit
2013-08-13, 12:56
Mellan 16-19 brukar du vara rätt så mycket folk, speciellt nu när semesterperioderna är över, det hindrar dock inte en från att träna. Runt 17 brukar det nästan alltid vara som värst, fast det är det på alla gym jag har varit på.

Minst folk är det nog ute i Farsta, eftersom många tänker i dina banor, träna direkt efter jobbet och då är Sveavägen, fridhemsplan, skrapan osv nära till hands. Vill du ha det fräschaste och bästa gymmet är fridhemsplan eller Farsta som gäller.

rooz
2013-08-13, 13:15
Nu har jag bara tränat på F&S i Uppsala, men jag har bara gott att säga om Kedjan!

F&S är ingen kedja, utan enskilda föreningar under samma namn med en riksorganisation.


Sveavägen är som alla andra gym vid 17-tiden, jäkligt mycket människor som ska träna. Bra utrustning (Tack Pepz!) och det är fullt möjligt att utöva crossfit där.

Jag rekommenderar Hagastan & Lindhagen.

arthax
2013-08-13, 13:52
F&S är ingen kedja, utan enskilda föreningar under samma namn med en riksorganisation.


Där ser man!

Nöjd är jag, hur som helst :)

FitnessE
2013-08-13, 14:26
Jag tränar på F&S i Sthlm. Sveavägen är bra men lite litet. Finns mer fria vikter men mindre maskiner än t.ex. Kungsholmen.

Enligt mig har Friskis generellt rätt små ytor för fria vikter men har egentligen inget att jämföra med då jag endast haft kort där. Dock provtränat på SATS hötorget och Nordic Wellness Odenplan och upplever utbudet detsamma.

Friskis och väldigt lugnt på morgonen mellan 6:30-8:00. Sedan på kvällar efter 19.. Kan vara mkt folk ibland på dessa tiden men då ska de flesta in på pass så de finns inte i gymmet.

Jag gillar F&S över lag.

EDIT: Lugnast enligt mig är som tidigare sagt Lindhagen och Hagastan.

Victuhh
2013-08-13, 14:47
Du bara antog att varenda kotte på kolozzeum är stockholmare eller?

I min stad är det fullsmockat på F&S efter 4.

Nebuchadnezzar
2013-08-13, 14:49
Tränade några gånger på Sveavägen för ett år sen och det var lite halvlitet men fullt utrustat. Precis som på alla andra gym mycket folk vid 5-tiden och mindre på morgon, lunch och sen kväll.


Du bara antog att varenda kotte på kolozzeum är stockholmare eller?

I min stad är det fullsmockat på F&S efter 4.

Är din tanke här att man bara får ställa frågor som varenda kotte på Kolozzeum kan svara på eller?

manekin
2013-08-13, 16:32
Nu när jag sökt lite hittade jag även Powerclub Gym, ser ganska bra ut eftersom de har crossfit-saker som jag även gillar.
Mycket folk där?

Om du ska crossfitta är det nya Hagastansgymmet perfekt för dig......

klingen
2013-08-14, 08:58
Jag brukar köra under lunchtid på Friskis Skrapan.

Funkar helt okey att SL träna där. Dom har bumpers, OL stänger, 2 ställningar man kan böja bänk. Hantlar upp till 40kg.

Är du osäker var du vill träna får du väl gå ner och kika, eller kanske tom. gå och provträna på alla anläggningar du är intresserad av.

andeem
2013-08-14, 09:27
Nu när jag sökt lite hittade jag även Powerclub Gym, ser ganska bra ut eftersom de har crossfit-saker som jag även gillar.
Mycket folk där?Nej. Alldeles lagom. Trevligt gym.