handdator

Visa fullständig version : Varför är crossfit populärt bland tjejer?


filmjölk
2013-08-12, 21:15
Crossfit är ju en växande träningsform som lockar många. jag läste nånstans att CF i synnerhet tilltalar tjejer jämfört med andra typer av styrketräning.

Vad kan detta bero på? Vad gör crossfit populärt, och varför gillar tjejer crossfit?

Obs: Om crossfit är bra eller dåligt, fånigt, skitbra eller lösningen på alla världsproblem tycker jag vi försöker i mesta möjliga mån hålla oss ifrån i tråden. frågan är:

Varför är crossfit populärt bland tjejer?

Victorsnya
2013-08-12, 21:17
Crossfit är ju en växande träningsform som lockar många. jag läste nånstans att CF i synnerhet tilltalar tjejer jämfört med andra typer av styrketräning.

Vad kan detta bero på? Vad gör crossfit populärt, och varför gillar tjejer crossfit?

Obs: Om crossfit är bra eller dåligt, fånigt, skitbra eller lösningen på alla världsproblem tycker jag vi försöker i mesta möjliga mån hålla oss ifrån i tråden. frågan är:

Varför är crossfit populärt bland tjejer?

Xfit är väldigt hypat på bloggar osv, man tränar i grupper med vänner och andra. Vad jag fått för mig iaf

Silveta
2013-08-12, 21:17
Man tränar ofta i grupp och pushar varandra, tjejer verkar gilla det

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Latissimus Dorsi
2013-08-12, 21:19
Enkelt koncept.

knuckles
2013-08-12, 21:20
De gillar gruppaktiviteter. Där kan även småbarnsmammorna prata om de nya blöjorna med perfekt utformning och lattemorsorna om deras jobb och löneökningar inom finansvärlden.

tjing
2013-08-12, 21:23
Man tränar i grupp, man tränar kanske mer "funktionellt" och många övningar är lånade från t ex tyngdlyftning som är en etablerad sportgren; i e social proof. Jag tror många tjejer föredrar det före bicepscurls i en källarlokal.

Det blir mer idrott än extrema schemes för att bygga muskler.

MasterChief
2013-08-12, 21:28
För att dom blir ännu mer f*tta?

4623
2013-08-12, 21:31
Nu tycker jag du gör detta till en könsfråga.

eternallord
2013-08-12, 21:33
För att det är "gimmick"igt. Skor med lutande häl för att forma rumpmusklerna, rosa flaska med ingjutna grepp för fingrarna, matchande träningsoutfits och överarmshållare för iphonen... trots att allt dom ska göra är att "power walka".
Tjejer älskar gimmicks helt enkelt. Zumba, GI-diet, crossfit, spelar ingen roll egentligen, så länge det är ett lättillgängligt koncept.

Tyrwing
2013-08-12, 21:46
För att det är den senaste flugan i fitnessvärlden.

MasterChief
2013-08-12, 21:48
Nu tycker jag du gör detta till en könsfråga.

Nej, de vill inte fetta på sig.

Fuark
2013-08-12, 21:49
Ett ord: Slanka muskler (okej två)

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Stefan J
2013-08-12, 21:52
Crossfit är ju en växande träningsform som lockar många. jag läste nånstans att CF i synnerhet tilltalar tjejer jämfört med andra typer av styrketräning.

Vad kan detta bero på? Vad gör crossfit populärt, och varför gillar tjejer crossfit?

Obs: Om crossfit är bra eller dåligt, fånigt, skitbra eller lösningen på alla världsproblem tycker jag vi försöker i mesta möjliga mån hålla oss ifrån i tråden. frågan är:

Varför är crossfit populärt bland tjejer?

Det är en träningsform som passar kvinnlig mentalitet i större utsträckning? Dvs träna i grupp under ledning och utan något uttalat tävlingsmoment/prestationshets.

Dreas
2013-08-12, 21:56
Högrepsträning är ju något de flesta damer är bättre på än killar. Det och att det är snuskigt jobbigt antar jag gör det kul.

4623
2013-08-12, 21:57
Nej, de vill inte fetta på sig.

Menade filmjölk, inte dig. :)

Philley
2013-08-12, 22:02
Mycket tack vare alla fitnessbloggar antar jag. Eller var och varannan instagramprofil där man kan visa hur duktig man är.

MasterChief
2013-08-12, 22:06
Menade filmjölk, inte dig. :)

Jaha, jag som var lite nöjd över min jätteroliga kommentar.

Nåja, OnT, så verkar tjejer gilla konceptträning överlag så jag tror det mest handlar om att de äntligen får lite variation från Bodypass, aerobics och spinning. Det är nog ingen djupare filosofisk tanke bakom.

filmjölk
2013-08-12, 22:53
Min personliga teori är att crossfit faktiskt är roligt. Svetten rinner, och ingen står och pekar om en minimal teknikbrist eller tråkigt nötande av samma övning i evigheter. nybörjarprogram som tex. SL 5*5 är hejdlöst tråkiga, och många tjejer vill ha variation i träningen (har jag märkt på gymmet. Lite misogynt att säga så kanske, men att stå och nöta 8 set*3 reps marklyft på 75% av 1rm med två minuter emellan...sånt gillar vanligtvis inte tjejer)

Förutom det är crossfit bra på att marknadsför sig, och utlovar allt-i-ett, vem f-n vill träna två och en halv timme tråkig enformig styrketräning och bara bli stark och få muskler när man kan få det OCH bra kondition, rörlighet och bli funktionell på en tredjedel av tiden?

Ladugårdsdörr
2013-08-12, 22:54
Därför att det i boxar verkar vara okej att killarna springer runt i bar överkropp.

Heddaway
2013-08-12, 22:59
Jag är tjej. Hatar xfit - älskar styrkelyft i mitt källargym.

Tror det är att man kan köra till synes tunga övningar fast det egentligen inte är så tungt med alla gummi 5:or i olika fina färger som även är stora som hus. Tjejer är rädda för att träna tungt och "skita" ner sig.

Diomedea exulans
2013-08-13, 00:40
Tjejer vill inte få "stora bulliga muskler", och de tror att man får det av traditionell gymträning. (Men det får man ju inte, vilket jag bevisar.)

Rahf
2013-08-13, 00:46
Crossfit är socialt uppmuntrande. Man står i grupp och hejar på varann, samtidigt som varje person försöker knäcka sitt eget personliga rekord. Kan det vara någonting tjejer fastnar för?

Hobbes
2013-08-13, 03:43
Gissar på att mycket som nämnts är tilltalande för kvinnor samt detta:

"NOT BULKY"*flex* - samt det som nämns i videon: självbilden

5zvqNHDTf8Y

Röda Björnen
2013-08-13, 04:53
Crossfit är jättebra, speciellt i grupp och gärna med en tränare så du kan ta sönder din rygg säkert.

Skämt åsido. Crossfit är trendigt då du blir halvbra på allt [beroende på tränare och klubb] och massor av bloggor skriver om det. Det är inne så att säga och då dras även killar dit, inte bara tjejer.

Edit; Videon ovanför, vem fan tränar i sportbh och sådär korta shorts ?
MVH

filmjölk
2013-08-13, 05:40
Edit; Videon ovanför, vem fan tränar i sportbh och sådär korta shorts ?
MVH

Alldeles för få:(

Silveta
2013-08-13, 05:49
Crossfit är jättebra, speciellt i grupp och gärna med en tränare så du kan ta sönder din rygg säkert.

Skämt åsido. Crossfit är trendigt då du blir halvbra på allt [beroende på tränare och klubb] och massor av bloggor skriver om det. Det är inne så att säga och då dras även killar dit, inte bara tjejer.

Edit; Videon ovanför, vem fan tränar i sportbh och sådär korta shorts ?
MVH

Beror nog på var du tränar :p

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Tolkia
2013-08-13, 06:02
Jag antar att det är kul och att man tycker att det ger de resultat man vill ha; det brukar vara mycket det som drar.

Efter att ha läst den här tråden tänker jag vidare att det kanske lockar att det är mer blandat m.a.p. kön, ålder och utseende, särskilt nu när det är poppis och "alla" vill testa. D.v.s. armén av killar som skall spekulera i varför det står en tjej i lokalen, och kommentera allt hon gör och vilka bakomliggande motiv som finns till att hon gör det hon gör, respektive andra tjejer med stort behov av att tala om hur mycket bättre, individuellare och speciellare de själv är än "vanliga" tjejer (som minsann inte vill träna på Riktigt(tm) ) är mindre.

Röda Björnen
2013-08-13, 07:51
Jag antar att det är kul och att man tycker att det ger de resultat man vill ha; det brukar vara mycket det som drar.

Efter att ha läst den här tråden tänker jag vidare att det kanske lockar att det är mer blandat m.a.p. kön, ålder och utseende, särskilt nu när det är poppis och "alla" vill testa. D.v.s. armén av killar som skall spekulera i varför det står en tjej i lokalen, och kommentera allt hon gör och vilka bakomliggande motiv som finns till att hon gör det hon gör, respektive andra tjejer med stort behov av att tala om hur mycket bättre, individuellare och speciellare de själv är än "vanliga" tjejer (som minsann inte vill träna på Riktigt(tm) ) är mindre.

Finns det tjejer inne på ett gym är du på fel gym..... :d +1

Jag tror också för att det är en roligare sport för många då man får göra 1001 olika saker och varje dag kan vara något nytt. Inte bara standard gymträning.

MVH

Jockefoten
2013-08-13, 07:56
Nu har jag aldrig tränat Crossfit men det ser ju väldigt roligt ut så jag antar att det är därför?

Dessutom så är det väl minst lika populärt bland män?

rogerQ
2013-08-13, 08:14
Crossfit är jättebra, speciellt i grupp och gärna med en tränare så du kan ta sönder din rygg säkert.

Skämt åsido. Crossfit är trendigt då du blir halvbra på allt och massor av bloggor skriver om det. Det är inne så att säga och då dras även killar dit, inte bara tjejer.

Edit; [B]Videon ovanför, vem fan tränar i sportbh och sådär korta shorts ?
MVH

Emelie Trossö-Ledin gör det. Sen gnäller hon i en podcast om alla som kikar, glor, kommer med komplimanger, tveksamma erbjudanaden etc. Varför klä sig så om det inte är det utfallet man vill ha? Det lär väl knappast vara för att se om man får kontraktion i biccarna i spegeln. Ser ut som en nyduschad glädjeflicka.

mini
2013-08-13, 08:27
Emelie Trossö-Ledin gör det. Sen gnäller hon i en podcast om alla som kikar, glor, kommer med komplimanger, tveksamma erbjudanaden etc. Varför klä sig så om det inte är det utfallet man vill ha? Det lär väl knappast vara för att se om man får kontraktion i biccarna i spegeln. Ser ut som en nyduschad glädjeflicka.

Ja, en tjej utan heltäckande kläder är såklart ett fnask som är ute efter erbjudanden. Spot on Roger!

rogerQ
2013-08-13, 08:35
Ja, en tjej utan heltäckande kläder är såklart ett fnask som är ute efter erbjudanden. Spot on Roger!

Jag sa inte att man "är". Skrev "ser ut". Det jag vänder mig mot är att klä sig på ett visst vis för att locka på uppmärksamhet och sedan gnälla offentligt när uppmärksamheten blir för stor och lite obehagligt närgången. Det är tydligen ok att killar och män kikar i smyg men när de kommer fram och stirrar/erbjuder andra saker då blir det för mycket.

(Antagligen OT)

Onigiri
2013-08-13, 08:36
filmjölk: För att kvinnsen ska hålla sams och inte avsky varandra och vilja döda varandra med blicken, ett centralt gemensamt opti-intresse. Givetvis görs det av en annan anledning, att de kan sedan fika med gott samvete.

Tomten
2013-08-13, 08:39
Emelie Trossö-Ledin gör det. Sen gnäller hon i en podcast om alla som kikar, glor, kommer med komplimanger, tveksamma erbjudanaden etc. Varför klä sig så om det inte är det utfallet man vill ha? Det lär väl knappast vara för att se om man får kontraktion i biccarna i spegeln. Ser ut som en nyduschad glädjeflicka.

Haha, fick lov att kolla hennes blogg för att se om det var sant, men jo, mindre förvånande om man får blickar och kanske ett och annat skamligt förslag om man klär sig så här på gymmet.

http://trainlikeagirl.se/wp-content/uploads/2013/08/20130805-092348.jpg

edit: Nu säger jag inte att det är något fel med det, men om man vill visa sina former så ska man kanske inte gå runt och gnälla om folk sedan kollar.

Tomten
2013-08-13, 08:43
Ja, en tjej utan heltäckande kläder är såklart ett fnask som är ute efter erbjudanden. Spot on Roger!

Håller med om att den delen av inlägget var onödigt, men om man klär sig i väldigt tajta avslöjande kläder, så är det väl mindre förvånande om folk av det motsatta könet tittar? Nu tycker jag absolut inte att det är något fel att klä sig så, men det är väl inget man sedan ska gå runt och klaga på när folk sedan kollar.

Rangz
2013-08-13, 08:53
För att det är den senaste flugan i fitnessvärlden.

Och fitness är den senaste flugan i tjejvärlden.

Edit; Videon ovanför, vem fan tränar i sportbh och sådär korta shorts ?
MVH

Poppis på tjejer runt 18, jag följer en del av dom på instagram :naughty:

PureWhey
2013-08-13, 08:55
Man behöver inte tänka, man kör dagens workout eller vad det nu kallas. Man behöver knappt bry sig om formen, "man ska ju göra så många reps man kan på den tiden?!".

MasterChief
2013-08-13, 09:32
Jag sa inte att man "är". Skrev "ser ut". Det jag vänder mig mot är att klä sig på ett visst vis för att locka på uppmärksamhet och sedan gnälla offentligt när uppmärksamheten blir för stor och lite obehagligt närgången. Det är tydligen ok att killar och män kikar i smyg men när de kommer fram och stirrar/erbjuder andra saker då blir det för mycket.

(Antagligen OT)

Jag tycker det är otrevligt att öppet stirra på folk. Tycker inte du det? Prova på stan får du se skillnaden mellan att smygtitta lite och ställa dig framför en tjej och betrakta henne upp och ner. :)

rogerQ
2013-08-13, 09:48
Jag tycker det är otrevligt att öppet stirra på folk. Tycker inte du det? Prova på stan får du se skillnaden mellan att smygtitta lite och ställa dig framför en tjej och betrakta henne upp och ner. :)

Klart som fan det är otrevligt. Men tycker man att det är obehagligt så borde man i första hand överväga att klä sig i något mer neutralt än hotpants och BH på gymmet. Men då kanske både "småkikarna" och "pervostirrarna" försvinner och man får inte utlopp för sitt behov av att synas och det vore ju hemskt.

MasterChief
2013-08-13, 10:03
Klart som fan det är otrevligt. Men tycker man att det är obehagligt så borde man i första hand överväga att klä sig i något mer neutralt än hotpants och BH på gymmet. Men då kanske både "småkikarna" och "pervostirrarna" försvinner och man får inte utlopp för sitt behov av att synas och det vore ju hemskt.

Kan det finnas andra anledningar än sexuella att man klär sig på ett visst sätt? Vem är det man ska klaga på här egentligen? Går jag på badstranden så vill jag enbart ha shorts på mig. Men jag förväntar ändå att inte bli utstirrad. Nu händer det dock hela tiden att både kvinnor och män slänger trånande blickar på mig. Eller så är det något jag inbillar mig. :d

Heddaway
2013-08-13, 10:21
Det är ju inte så jävla graciöst att klä sig i stora vita t-shirts och bylsiga mjukis som tjej heller. Är man vältränad finns det nog många som vill visa det, iallafall på offentliga gym. Tror många tjejer kanske främst vill visa andra tjejer på gymmet att de är mer fit. Att killar stirrar är nog inte no.1 anledning att klä sig lätt och tight.

Tomten
2013-08-13, 10:22
Kan det finnas andra anledningar än sexuella att man klär sig på ett visst sätt? Vem är det man ska klaga på här egentligen? Går jag på badstranden så vill jag enbart ha shorts på mig. Men jag förväntar ändå att inte bli utstirrad. Nu händer det dock hela tiden att både kvinnor och män slänger trånande blickar på mig. Eller så är det något jag inbillar mig. :d

Lite taskig jämförelse. Gymmet och badstranden. På badstranden har man också val, som klart påverkar hur mycket blickar man får. För killar så kan du köra med långa bad-shorts eller speedos

Tjejer har ännu större urval på stranden och kan om de vill välja mer eller mindre avslöjande baddräkter.

Däremot så har stranden en helt annan miljö än ett gym. Stranden är ett ställe där du i princip alltid visar upp dig, klädkoden ger dig inte några större val om du tänker hoppa i plurret.

På gymmet har du ett val. Där kan du utan problem klä dig som en säck, utan att det på något sätt påverkar din möjlighet att utföra ditt träningspass. På stranden är det kanske lite svårare att klä sig som en säck, om man nu vill bada.

stridis
2013-08-13, 10:23
Finns det tjejer inne på ett gym är du på fel gym..... :d +1


Du kör på källargym där de är farbror barbro av allt testo eller?

Tomten
2013-08-13, 10:27
Det är ju inte så jävla graciöst att klä sig i stora vita t-shirts och bylsiga mjukis som tjej heller. Är man vältränad finns det nog många som vill visa det, iallafall på offentliga gym. Tror många tjejer kanske främst vill visa andra tjejer på gymmet att de är mer fit. Att killar stirrar är nog inte no.1 anledning att klä sig lätt och tight.

Vad säger att det behöver vara "bylsiga" kläder. En t-shirt, sport-bh och ett par lättare vind-byxor, så rör du dig minst lika smidigt som någon som tar på sig en spandex-uniform. Förmodligen så rör du dig smidigare. I övrigt så ställer jag mig så där lagom skeptisk till att man behöver extremt "smidiga" kläder för att lyfta vikter eller springa på ett löpband.

rogerQ
2013-08-13, 10:27
Det är ju inte så jävla graciöst att klä sig i stora vita t-shirts och bylsiga mjukis som tjej heller. Är man vältränad finns det nog många som vill visa det, iallafall på offentliga gym. Tror många tjejer kanske främst vill visa andra tjejer på gymmet att de är mer fit. Att killar stirrar är nog inte no.1 anledning att klä sig lätt och tight.

Så det är antingen stor T-shirt+stora mjukisbyxor eller bikinitrosor och tub-bh? Det måste finnas nåt mittimellan.

stridis
2013-08-13, 10:30
Det är ju inte så jävla graciöst att klä sig i stora vita t-shirts och bylsiga mjukis som tjej heller. Är man vältränad finns det nog många som vill visa det, iallafall på offentliga gym. Tror många tjejer kanske främst vill visa andra tjejer på gymmet att de är mer fit. Att killar stirrar är nog inte no.1 anledning att klä sig lätt och tight.

Men det får ni ta isf. Vi män är ändock inte kastrerade så att vi reagerar är naturligt.

mini
2013-08-13, 10:37
Men det får ni ta isf. Vi män är ändock inte kastrerade så att vi reagerar är naturligt.

Det finns ingen motsättning mellan biologi och hyfs. De flesta klarar av det.

4623
2013-08-13, 10:40
Det är ju inte så jävla graciöst att klä sig i stora vita t-shirts och bylsiga mjukis som tjej heller. Är man vältränad finns det nog många som vill visa det, iallafall på offentliga gym. Tror många tjejer kanske främst vill visa andra tjejer på gymmet att de är mer fit. Att killar stirrar är nog inte no.1 anledning att klä sig lätt och tight.

Dubbelmoral much?

Heddaway
2013-08-13, 10:47
Jodå det finns allt något mitt emellan. Överdrev svaret på den eviga frågan vrf tjejer klär sig i tighta kläder. Att de tränar i "bikini" är nog inte så vanligt förekommande, i alla fall inte där jag tränat och om de vill klä sig så får de väl göra det.

Jag föredrar mjukis och tight överdel framför allt annat men det är ju vad jag tycker är bekvämast. Tycker bara att fastställa att de vill blotta sig för att få manliga blickar är lite tråkigt och uttjatat.

Heddaway
2013-08-13, 10:50
Dubbelmoral much?

Nja inte riktigt vad jag menade.

Man kanske vill visa att man är vältränad, oavsett kön. Och då behöver det per automatik inte vara för motsatt kön man vill visa detta utan rent allmänt.

"Tjejer kanske vill visa andra tjejer att de är tränade", behöver inte vara för att visa upp sina kvinnliga delar för gubbarna på gymmet.

benya
2013-08-13, 10:52
Min personliga teori är att crossfit faktiskt är roligt. Svetten rinner, och ingen står och pekar om en minimal teknikbrist eller tråkigt nötande av samma övning i evigheter. nybörjarprogram som tex. SL 5*5 är hejdlöst tråkiga, och många tjejer vill ha variation i träningen (har jag märkt på gymmet. Lite misogynt att säga så kanske, men att stå och nöta 8 set*3 reps marklyft på 75% av 1rm med två minuter emellan...sånt gillar vanligtvis inte tjejer)

Förutom det är crossfit bra på att marknadsför sig, och utlovar allt-i-ett, vem f-n vill träna två och en halv timme tråkig enformig styrketräning och bara bli stark och få muskler när man kan få det OCH bra kondition, rörlighet och bli funktionell på en tredjedel av tiden?

håller helt med om denna teori

Rangz
2013-08-13, 10:54
En bild säger mer än 1000 ord..
http://tscng.files.wordpress.com/2013/03/bryant-gym-meme-generator-complains-about-being-stared-at-bitch-knows-exactly-what-shes-doing-55df8e.jpg

Tomten
2013-08-13, 11:00
Kom av någon anledning att tänka på en viss youtube kanal.

Vad säger ni tjejer då, när blir det för mycket?

xwrUeFiBeVE

slyngel
2013-08-13, 11:00
Men hallå, vissa tjejer har ju attentionwhoreandet som livsstil. Är det verkligen en nyhet? Vi snackar en viss typ av tjej som har att vara snygg som identitet. Halva dagarna går åt att instagramma bilder på sin mage och jaga likes på facebook. Dessa damer som gnäller över mäns kåta blickar skulle garanterat bli gravt deprimerade om det slutade.

Personligen tycker jag det är win win, dom får visa upp sig och jag får något att titta på som ger en liten testobost till träningen.

slyngel
2013-08-13, 11:03
"Tjejer kanske vill visa andra tjejer att de är tränade", behöver inte vara för att visa upp sina kvinnliga delar för gubbarna på gymmet.

Varför vill dom visa andra tjejer? Jo, för att tävla om vem som kan vara snyggast för männen.

mini
2013-08-13, 11:04
Kom av någon anledning att tänka på en viss youtube kanal.

Vad säger ni tjejer då, när blir det för mycket?


För mycket vad?

4623
2013-08-13, 11:04
Nja inte riktigt vad jag menade.

Man kanske vill visa att man är vältränad, oavsett kön. Och då behöver det per automatik inte vara för motsatt kön man vill visa detta utan rent allmänt.

"Tjejer kanske vill visa andra tjejer att de är tränade", behöver inte vara för att visa upp sina kvinnliga delar för gubbarna på gymmet.

Kommer aldrig förstå detta fenomen. Så istället är det ett bekräftelsebehov?

tjing
2013-08-13, 11:25
Tror många tjejer kanske främst vill visa andra tjejer på gymmet att de är mer fit. Att killar stirrar är nog inte no.1 anledning att klä sig lätt och tight.

Tror jag också.

tjing
2013-08-13, 11:27
Man får klä sig precis hur man vill på gymmet. Att kasta någon förstulen blick på en vältränad person är nog alla överens om att det är okej.

Problemet är ju snarare hur en del killar står och glor på tjejer med mindre kläder. Där är själva problemet, inte tjejernas kläder.

tjing
2013-08-13, 11:28
Kommer aldrig förstå detta fenomen. Så istället är det ett bekräftelsebehov?

...Förutom att det är också därför killar på forumet vill väga 90 pannor och ha 8% kroppsfett. För att spänna sig för andra män, för kvinnor går inte igång på det i regel.

Bekräftelse inom det egna könet, helt enkelt.

rogerQ
2013-08-13, 11:29
Man får klä sig precis hur man vill på gymmet. Att kasta någon förstulen blick på en vältränad person är nog alla överens om att det är okej.

Problemet är ju snarare hur en del killar står och glor på tjejer med mindre kläder. Där är själva problemet, inte tjejernas kläder.

Hur ska du lösa problemet då? Klä dig annurlunda eller gå fram till pervogubbarna som glor och skälla ut dem, medan de söta killarna får fortsätta?

tjing
2013-08-13, 11:30
Hur ska du lösa problemet då? Klä dig annurlunda eller gå fram till pervogubbarna som glor medan de söta killarna får fortsätta?

I grund och botten handlar det ju om kvinnosyn. Du var själv inne på att bruden du snackade om såg ut som en "nyduschad glädjeflicka". Det säger ungefär 100 gånger mer om dig än om henne.

De attityderna är problemet, inte att en fit tjej har en schysst och vältränad kropp. Hon är inte din egendom eller något du behöver störa dig på alls, sköt ditt eget liksom.

Lance Uppercut
2013-08-13, 11:32
Man vet väl själv om man kommer få blickar eller inte när man går ut beroende på vilka klädesval man gjort, detta gäller ju både killar och tjejer. Jag inbillar mig alltid att folk som klär sig på ett avslöjande vis gör det för att få uppmärksamheten, inom båda könen, annars är man väl väldigt verklighetsfrånvänd eller? Vill man inte ha blickar så är det ju otroligt enkelt att åtgärda detta.

tjing
2013-08-13, 11:33
Blickar är ju en sak och klart man får, men problemet är ju folk som glor på lättklädda tjejer och tar det som ett tecken på att man är villig till vad som helst.

Man får ju ha lite hyffs, kolla diskret och inte bli helt till sig av en tjej med mindre kläder.

Tomten
2013-08-13, 11:36
För mycket vad?

Spela inte dum.

Tycker du att man kan klä sig för lätt på gymmet, eller finns det ingen övre gräns?

Vi har ju sociala normer även i Sverige. Det anses ju tex opassande för män att gå runt på stan med bar överkropp (även om vissa gör det). Även om ribban kan sättas ganska högt så måste det väl endå finnas en gräns?

Lance Uppercut
2013-08-13, 11:36
Ja ok då hade jag nog missuppfattad diskussionen lite. Den typen av killar har jag väldigt svårt för.

4623
2013-08-13, 11:44
...Förutom att det är också därför killar på forumet vill väga 90 pannor och ha 8% kroppsfett. För att spänna sig för andra män, för kvinnor går inte igång på det i regel.

Bekräftelse inom det egna könet, helt enkelt.

Jaha? De är lika goda kålsupar, gnäll är obefogat. Tjejer eller killar som klär sig utmanande gör ett aktivt val, de söker bekräftelse.

Det är inte brottsligt att titta. Vill jag ta upp min kamera och fotografera en av dessa personer så får jag göra det.

Crippa90
2013-08-13, 11:44
Jag gick ute med linne och klippta jeans (som blev till modell väldigt kort) på valborg. Folk stirra som fan, både killar och tjejer.

Så tjejer, varför denna dubbelmoral? *popcorn* :d

eiri
2013-08-13, 11:46
alla är väll olika, hon kanske klär sig så det ska synas att hon är vältränad?, medan vissa killar ser det mer som att hon visa sig som sexig?

slyngel
2013-08-13, 11:47
Blickar är ju en sak och klart man får, men problemet är ju folk som glor på lättklädda tjejer och tar det som ett tecken på att man är villig till vad som helst.

Man får ju ha lite hyffs, kolla diskret och inte bli helt till sig av en tjej med mindre kläder.

Please.
Killar tror inte lättklädda tjejer på gymmet är "villiga till vad som helst", snarare känner sig majoriteten av killar hyfsat underlägsna när dom ser en riktig kalaspingla på gymmet. Tjejerna är inga offer, det är en högst medveten strategi att klä sig på ett visst sätt för att få uppmärksamhet.

rogerQ
2013-08-13, 11:47
I grund och botten handlar det ju om kvinnosyn. Du var själv inne på att bruden du snackade om såg ut som en "nyduschad glädjeflicka". Det säger ungefär 100 gånger mer om dig än om henne.

De attityderna är problemet, inte att en fit tjej har en schysst och vältränad kropp. Hon är inte din egendom eller något du behöver störa dig på alls, sköt ditt eget liksom.

Ja, alla dessa attityder. Fan va de är jobbiga....

Macroman
2013-08-13, 12:58
Så här är det! ;)

Tjejer som klär sig litet utmanande och tight på gymmet gör det för att visa upp sig för andra tjejer och snygga heta killar. Problem uppstår då när fula killar/gubbar också tittar/stirrar på dom vilket då inte alls uppskattas...

F.ö så är väl cf väldigt populärt blande medelålders män oxå tycker jag mig ha märkt. En hel generation innerstadsmän i Stockholm håller ju på att invalidiseras pga cf... ;)

Knatcharn
2013-08-13, 13:39
OnT: Det verkar som att massan tycker det är väldigt mycket roligare än vanlig styrketräning och inte en lika "hotfull" stämning som bland vikterna på ett vanligt gym.

OffT:
Man kanske "klär upp sig" (tränar i linne, tights eller vad det nu är) för att man:

1. Gillar att se sig själv i det.
2. Tycker att det är skönt.
3. Det är praktiskt (det kan vara varmt i t-shirt, t.ex.)

Oavsett kön. Jag tränar gärna i linne för att jag gillar att se mina musslor jobba och posera lite i spegeln när den legendariska pumpen infinner sig. Jag gör det bara för mig själv, inte för att folk ska se mig och min kropp. Jag gör det inte för att visa upp mig och skryta om mina muskler (det skulle inte ens imponera på folk, hehe). Självklart blir jag positivt överraskad om någon skulle ge tummen upp eller fälla en positiv kommentar, oavsett könet på denne (händer nästan bara med andra män om det händer dock).

Jag tror att de flesta tjejer (och killar) som tränar lättklädda är funtade likadant. Förutom kanske att vissa väljer att ta illa upp av att folk tittar på en. Stirrande är en helt annan sak och är obekvämt oavsett i vilken situation det sker, såklart.

Alexton
2013-08-13, 13:49
Yes, här på en friskis här i Uppsala så är det en man som brukar klä sig i minimala hotpants och ultra-tight linne. Han får också en del blickar när han strechar som en ninja.

tjing
2013-08-13, 14:44
Håller dock med om att tjejer kan glo något enormt, vilket är lite dubbelmoral. Samtidigt som de bara vill att snygga killar glor på dem.

jenni
2013-08-13, 14:58
Är väl en trend som med allt annat, snart svalnar det och någon ny träningsform tar över

Silveta
2013-08-13, 15:04
OnT: Det verkar som att massan tycker det är väldigt mycket roligare än vanlig styrketräning och inte en lika "hotfull" stämning som bland vikterna på ett vanligt gym.

OffT:
Man kanske "klär upp sig" (tränar i linne, tights eller vad det nu är) för att man:

1. Gillar att se sig själv i det.
2. Tycker att det är skönt.
3. Det är praktiskt (det kan vara varmt i t-shirt, t.ex.)

Oavsett kön. Jag tränar gärna i linne för att jag gillar att se mina musslor jobba och posera lite i spegeln när den legendariska pumpen infinner sig. Jag gör det bara för mig själv, inte för att folk ska se mig och min kropp. Jag gör det inte för att visa upp mig och skryta om mina muskler (det skulle inte ens imponera på folk, hehe). Självklart blir jag positivt överraskad om någon skulle ge tummen upp eller fälla en positiv kommentar, oavsett könet på denne (händer nästan bara med andra män om det händer dock).

Jag tror att de flesta tjejer (och killar) som tränar lättklädda är funtade likadant. Förutom kanske att vissa väljer att ta illa upp av att folk tittar på en. Stirrande är en helt annan sak och är obekvämt oavsett i vilken situation det sker, såklart.

Bra skrivet +1

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Hobbes
2013-08-13, 17:24
Är väl en trend som med allt annat, snart svalnar det och någon ny träningsform tar över

Gissar motsatsen. Mycket pengar involverade och stora sponsorer. En utveckling möjligen men svalnar har jag svårt att tro på.

Fartman
2013-08-13, 19:02
Jag har hört många tjejer och kvinnor säga att dom aldrig skulle orka pusha sig själva så hårt om dom tränade ensam och inte i grupp så jag antar att det är en av anledningarna till att crossfit är poppis. En annan är nog marknadsföring/trend, en tredje är att man blir sjukt slut av det (ses mao som direkt kvitto på att träningen ger något), en fjärde är att det är kul/varierat..

Det känns väl mer som att tjejer såväl som killar som inte riktigt hittat hem i gymmet där man söker massa och styrka primärt tycker att crossfit är en mer "allsidig" typ av styrketräning som passar dom bättre.

Mina fördomar säger att det är folk som är dåliga på bänkpress (pga ingen bänk i boxen) och konditionstöntar som dras till crossfit för att dom helt enkelt är bättre på det än på traditionell styrketräning där man ska vara maxstark och helst maxstark i bänken. ;)

Crossfit verkar i vilket fall passa in perfekt på vad många eftersträvar, dvs att man vill bli lite sådär allroundtränad.

Heddaway
2013-08-13, 19:05
...Förutom att det är också därför killar på forumet vill väga 90 pannor och ha 8% kroppsfett. För att spänna sig för andra män, för kvinnor går inte igång på det i regel.

Bekräftelse inom det egna könet, helt enkelt.

This.

Varför vill dom visa andra tjejer? Jo, för att tävla om vem som kan vara snyggast för männen.

Hur som helst så är både män och kvinnor beroende av vad andra tycker. Vissa mer och vissa mindre. Jag står ju inte och tvärglor på en kille som står och curlar i sitt linne och biceps är på väg att ploppa ut även om jag tyckte han var het.

Så man måste ju inte glo för att det står en brud i korta cykelbyxor och sport-bh och kör hantelrodd. Det väljer man ju själv om man vill stirra eller inte. Likt tidigare inlägg.

Hobbes
2013-08-13, 19:10
Min egna erfarenhet säger oxå att det inte är lika utseende fixerat inom CrossFit - det finns kanske en känsla att man "måste" se ut på ett visst sätt i gymmet och man går till gymmet för att "se ut" på ett visst sätt.

När man går till sin CF box är det för att pusha sig själv, ha kul och träffa sina träningsvänner. Personligen tycker jag CrossFit är det roligaste och mest positivt inflytelserikast som träffat fitness industrin.

Silveta
2013-08-13, 19:18
This.



Hur som helst så är både män och kvinnor beroende av vad andra tycker. Vissa mer och vissa mindre. Jag står ju inte och tvärglor på en kille som står och curlar i sitt linne och biceps är på väg att ploppa ut även om jag tyckte han var het.

Så man måste ju inte glo för att det står en brud i korta cykelbyxor och sport-bh och kör hantelrodd. Det väljer man ju själv om man vill stirra eller inte. Likt tidigare inlägg.

This. Även om något är attraktivt och / eller utmanande så måste man inte råstirra och dregla

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

4623
2013-08-13, 19:23
This. Även om något är attraktivt och / eller utmanande så måste man inte råstirra och dregla

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Samtidigt bestämmer du inte över vad folk gör och inte gör. Vill du vara på den säkra sidan, så klä dig inte utamnande. Eller sluta gnäll.

rogerQ
2013-08-13, 19:47
Samtidigt bestämmer du inte över vad folk gör och inte gör. Vill du vara på den säkra sidan, så klä dig inte utamnande. Eller sluta gnäll.

This

Alfers
2013-08-13, 20:14
För att det är trendigt att träna tungt och hårt "go hard or go home, legday I love it, squats built this booty" men dom vågar inte träna tungt och hårt som i styrkelyfts-tungt och hårt.
Då är crossfit ett utmärkt sätt att ta ut sig på.

Också har väl alla sett den här.
uO_jfEk-adw

Ronn
2013-08-13, 20:17
This.

Alla tycker ju precis likadant.

Diomedea exulans
2013-08-13, 20:37
That.

G.W
2013-08-13, 20:41
Eftersom att skaderisken är hög och tjejer generellt sett tycker om att bli omhändertagna.

frambogir
2013-08-13, 20:43
Varför har killar så snäv förståelse för ordet "tränings" innebörd?

Tolkia
2013-08-13, 20:45
Jag tycker att diskussionern om tjejers attentionwhorande sätt att bära kläder som bokstavligen tvingar de stackars killarna runt omkring att tokglo och sedan beskärma sig över dagens tjejers fnaskiga klädstil är lite märklig när den förs på ett forum där majoriteten killar verkar tycka att det är en helt normal grej att posta bilder på sig själva när de står och spänner sig i bara kalsongerna och sedan recensera varandras kroppar.

Diomedea exulans
2013-08-13, 20:47
Jag tycker att diskussionern om tjejers attentionwhorande sätt att bära kläder som bokstavligen tvingar de stackars killarna runt omkring att tokglo och sedan beskärma sig över dagens tjejers fnaskiga klädstil är lite märklig när den förs på ett forum där majoriteten killar verkar tycka att det är en helt normal grej att posta bilder på sig själva när de står och spänner sig i bara kalsongerna och sedan recensera varandras kroppar.

Det är ju bara dubbelmoral sålänge sagda killar har problem med om tjejer skulle vrålglo. Vilket jag vågar drista mig till att gissa att de inte skulle ha.

O_Wao
2013-08-13, 20:51
Jag tycker att diskussionern om tjejers attentionwhorande sätt att bära kläder som bokstavligen tvingar de stackars killarna runt omkring att tokglo och sedan beskärma sig över dagens tjejers fnaskiga klädstil är lite märklig när den förs på ett forum där majoriteten killar verkar tycka att det är en helt normal grej att posta bilder på sig själva när de står och spänner sig i bara kalsongerna och sedan recensera varandras kroppar.

QFT

Jag tror jag är lite kär i dig, Tolkia. :em: *hug*

Heddaway
2013-08-13, 21:03
Personligen är det obekvämt om folk stirrar, oavsett om det är snygga killar, gubbar eller tjejer. Jag vill inte att någon iakttar när jag kör goodmornings eller ryckböj, känns riktigt fjantigt om jag ska vara ärlig. Om jag har ett linne så tar jag det för att jag vill ha det svalt och gött när jag tränar och det håller mina tuttar på plats.

M.a.o alla brudar är inte likadana inom träningsvärlden och det är ju synd att det ska bli såna problem när det faktiskt är träning vi håller på med :)

rogerQ
2013-08-13, 21:15
Personligen är det obekvämt om folk stirrar, oavsett om det är snygga killar, gubbar eller tjejer. Jag vill inte att någon iakttar när jag kör goodmornings eller ryckböj, känns riktigt fjantigt om jag ska vara ärlig. Om jag har ett linne så tar jag det för att jag vill ha det svalt och gött när jag tränar och det håller mina tuttar på plats.

M.a.o alla brudar är inte likadana inom träningsvärlden och det är ju synd att det ska bli såna problem när det faktiskt är träning vi håller på med :)

Det handlar inte om dig, tjejer i allmänhet eller VARFÖR vissa tjejer klär sig utmanande. Det handlar om fröken Trossö-Ledin specifikt.

O_Wao
2013-08-13, 21:30
Det handlar inte om dig, tjejer i allmänhet eller VARFÖR vissa tjejer klär sig utmanande. Det handlar om fröken Trossö-Ledin specifikt.
Gäller det henne specifikt kan du ju fråga på hennes blogg istället?

rogerQ
2013-08-13, 21:37
Gäller det henne specifikt kan du ju fråga på hennes blogg istället?

Fråga varför hon inte slutar gnälla eller klär sig annurlunda? Antar att hon skulle ta illa upp, ta det som ett påhopp. Jag tror hon använder det för att promota sina träningsprogram med sina otroliga framsteg på hela två års träningserfarenhet! Vi har redan beefat angående hennes "väl underbyggda" artiklar och åsikter.

Fartman
2013-08-13, 21:54
För att det är trendigt att träna tungt och hårt "go hard or go home, legday I love it, squats built this booty" men dom vågar inte träna tungt och hårt som i styrkelyfts-tungt och hårt.
Då är crossfit ett utmärkt sätt att ta ut sig på.

Också har väl alla sett den här.
uO_jfEk-adw

Hehe, cool video! Det roliga är ju att den där tjejen representerar random crossfittare som en 17åring som markar 350kg representerar random styrkelyftare.

Macroman
2013-08-13, 22:13
Håller dock med om att tjejer kan glo något enormt, vilket är lite dubbelmoral. Samtidigt som de bara vill att snygga killar glor på dem.

Har läst att tjejer har ett bättre periferseende o därför märks deras gloende inte lika mkt eftersom de kan vara mer diskreta.

Tricklew
2013-08-13, 22:38
Jag glor som satan på lättklädda tjejer, och har ingen tanke på att lägga av med det, om det inte passar så är det inte mitt problem. Luften är fri, som det sägs i lågstadiet.

FoxCharlie
2013-08-13, 22:38
Alltså det där med att Crossfit är lätt förstår jag inte var ni får ifrån.
Discogymmande grabbar tränar lätt.

Tjejerna som tränar på min box maxar knäböj, marklyft, ryck, frivändningar och stöt, titt som tätt. Eller gör en miljon reps under ett pass.
Det är alla lata dudes som kör sina 3x10 på gymmet som inte tränar hårt. Crossfit är tungt som fan.
Tjejer är kärva! Därför kör de crossfit. *flex*


...med en aning ;). Överdrev kanske lite för att peta folk i ögonen. Men i stort sett så är det min mening.

Plus att de har sett hur snygga crossfittjejerna är jämfört med BBtjejerna.

Alkro
2013-08-13, 23:25
Alltså det där med att Crossfit är lätt förstår jag inte var ni får ifrån.
Discogymmande grabbar tränar lätt.

Tjejerna som tränar på min box maxar knäböj, marklyft, ryck, frivändningar och stöt, titt som tätt. Eller gör en miljon reps under ett pass.
Det är alla lata dudes som kör sina 3x10 på gymmet som inte tränar hårt. Crossfit är tungt som fan.
Tjejer är kärva! Därför kör de crossfit. *flex*


...med en aning ;). Överdrev kanske lite för att peta folk i ögonen. Men i stort sett så är det min mening.

Plus att de har sett hur snygga crossfittjejerna är jämfört med BBtjejerna.

Fast någon gång under sin karriär har väl BB-tjejerna sett ut som crossfittjejerna. Det handlar ju bara om att bygga upp en viss mängd muskelmassa och ligga på en viss mängd kroppsfett. Det snabbaste sättet att uppnå detta är väl sannolikt ren hypertrofiträning samt sedvanlig deff.

Jag kan däremot förstå tjusningen med crossfit eftersom man även har andra syften än att bara bygga muskler.

Carcer
2013-08-14, 03:26
Antagligen för att crossfit är gruppträning, tjejer dominerar inom gruppträning.

Hobbes
2013-08-14, 04:22
Antagligen för att crossfit är gruppträning, tjejer dominerar inom gruppträning.

Crossfit: Träna för att bli bäst på att träna, tävla sedan i att träna :smash:

:laugh: Det var ju faktiskt roligt trotts missförståndet!

Hemi
2013-08-15, 02:42
Min egna erfarenhet säger oxå att det inte är lika utseende fixerat inom CrossFit - det finns kanske en känsla att man "måste" se ut på ett visst sätt i gymmet och man går till gymmet för att "se ut" på ett visst sätt.

När man går till sin CF box är det för att pusha sig själv, ha kul och träffa sina träningsvänner. Personligen tycker jag CrossFit är det roligaste och mest positivt inflytelserikast som träffat fitness industrin.

Håller med. Tror inte alls det går över. Det är snarare så att det blir mer och mer att man väljer själv hur man tränar och även äter och fortfarande håller sig i kanonform, ja kanske bättre, istället för att följa optimodeller. Talar inte om enbart crossfit nu. Opti på en sak är bra för just det eller träning för olympier men vanligt folk kanske särskilt tjejer tröttnar. I USA/Canada är alla med i ett skollag och traditionellt blir det i stället mycket gymnastik och cheerleading för tjejer då de inte har samma pro drömmar som killarna. Det är också en gammal tråkig mall de hamnar i. Crossfit är som en buffe. Enbart spekulationer fråm min sida.

Röda Björnen
2013-08-15, 03:10
Ja, en tjej utan heltäckande kläder är såklart ett fnask som är ute efter erbjudanden. Spot on Roger!

Nu snackar vi inte heltäckande. Nu snackar vi att träna i princip tighta mini mini short och sport bh, för mig tror jag att det kan fällas som förargelse väckande beteende om en man skulle klä sig i detta.

Haha, fick lov att kolla hennes blogg för att se om det var sant, men jo, mindre förvånande om man får blickar och kanske ett och annat skamligt förslag om man klär sig så här på gymmet.

http://trainlikeagirl.se/wp-content/uploads/2013/08/20130805-092348.jpg

edit: Nu säger jag inte att det är något fel med det, men om man vill visa sina former så ska man kanske inte gå runt och gnälla om folk sedan kollar.

+1

Man behöver inte tänka, man kör dagens workout eller vad det nu kallas. Man behöver knappt bry sig om formen, "man ska ju göra så många reps man kan på den tiden?!".

Du har förstått crossfit fel, som det mesta du försöker med.

Det är ju inte så jävla graciöst att klä sig i stora vita t-shirts och bylsiga mjukis som tjej heller. Är man vältränad finns det nog många som vill visa det, iallafall på offentliga gym. Tror många tjejer kanske främst vill visa andra tjejer på gymmet att de är mer fit. Att killar stirrar är nog inte no.1 anledning att klä sig lätt och tight.

Nu snackade vi inte om linne eller t-shirt, vem vill vara graciös på gymmet för den delen ?

Nu var frågan, BH och mini mini shorts.

Du kör på källargym där de är farbror barbro av allt testo eller?

Nu var jag iofs ironisk i mitt inlägg, men Ja. Fast det är farbror Lasse!

Men det får ni ta isf. Vi män är ändock inte kastrerade så att vi reagerar är naturligt.
+1

Jodå det finns allt något mitt emellan. Överdrev svaret på den eviga frågan vrf tjejer klär sig i tighta kläder. Att de tränar i "bikini" är nog inte så vanligt förekommande, i alla fall inte där jag tränat och om de vill klä sig så får de väl göra det.

Jag föredrar mjukis och tight överdel framför allt annat men det är ju vad jag tycker är bekvämast. Tycker bara att fastställa att de vill blotta sig för att få manliga blickar är lite tråkigt och uttjatat.

Det är ju inte så jävla graciöst att klä sig i stora vita t-shirts och bylsiga mjukis som tjej heller

Jag anser att de inte får göra det, isåfall bör väl vi killar få träna i bar överkropp också ?

Diskussionen handlar inte om din klädsel utan den klädsel vi påpekade i början. Ingen anklagar dig.

Nja inte riktigt vad jag menade.

Man kanske vill visa att man är vältränad, oavsett kön. Och då behöver det per automatik inte vara för motsatt kön man vill visa detta utan rent allmänt.

"Tjejer kanske vill visa andra tjejer att de är tränade", behöver inte vara för att visa upp sina kvinnliga delar för gubbarna på gymmet.

Då kan man träna i linne och tights, inte BH och tighta mini mini shorts.

Man får klä sig precis hur man vill på gymmet. Att kasta någon förstulen blick på en vältränad person är nog alla överens om att det är okej.

Problemet är ju snarare hur en del killar står och glor på tjejer med mindre kläder. Där är själva problemet, inte tjejernas kläder.

Klär man sig på det sättet så får du tåla att folk glor.

Jag tycker att diskussionern om tjejers attentionwhorande sätt att bära kläder som bokstavligen tvingar de stackars killarna runt omkring att tokglo och sedan beskärma sig över dagens tjejers fnaskiga klädstil är lite märklig när den förs på ett forum där majoriteten killar verkar tycka att det är en helt normal grej att posta bilder på sig själva när de står och spänner sig i bara kalsongerna och sedan recensera varandras kroppar.

Nu pratar du inte om majoriteten av killar Tolkia utan av dem som syns mest [Rikard Jansson är ett bra exempel på detta]. Tar för sig mycket plats och har ett behov av att visa upp sig ständigt och alltid hävda sig, alltså syns väldigt mycket. Finns ett par till och de spammar tråden så ofta de varit i badrummet efter de pumpat biceps.

Vi kan jämföra dem med Islam, en minoritet av islam är de som utför terrordåd men de syns mest och därför blir det en majoritet.

Personligen är det obekvämt om folk stirrar, oavsett om det är snygga killar, gubbar eller tjejer. Jag vill inte att någon iakttar när jag kör goodmornings eller ryckböj, känns riktigt fjantigt om jag ska vara ärlig. Om jag har ett linne så tar jag det för att jag vill ha det svalt och gött när jag tränar och det håller mina tuttar på plats.

M.a.o alla brudar är inte likadana inom träningsvärlden och det är ju synd att det ska bli såna problem när det faktiskt är träning vi håller på med :)

Ignorera, gå fram och säg åt dem att sluta stirra alternativt sätt en tjocktröja över så bör du slippa.

Det kan upplevas obehagligt när folk stirrar, men varför bry sig ?

Känns som hela tråden gått OT och blivit ifrån varför tjejer gillar crossfit till hur man ska klä sig på gymmet.

Jag hade en enkel fråga i början innan detta gick käpprätt i säcken. Videon ovanför, vem fan tränar i sportbh och sådär korta shorts ?

Jag fick svaret: Emelie Trossö-Ledin.

TACK!

MVH

PureWhey
2013-08-15, 06:45
Nu snackar vi inte heltäckande. Nu snackar vi att träna i princip tighta mini mini short och sport bh, för mig tror jag att det kan fällas som förargelse väckande beteende om en man skulle klä sig i detta.



+1



Du har förstått crossfit fel, som det mesta du försöker med.



Nu snackade vi inte om linne eller t-shirt, vem vill vara graciös på gymmet för den delen ?

Nu var frågan, BH och mini mini shorts.



Nu var jag iofs ironisk i mitt inlägg, men Ja. Fast det är farbror Lasse!


+1





Jag anser att de inte får göra det, isåfall bör väl vi killar få träna i bar överkropp också ?

Diskussionen handlar inte om din klädsel utan den klädsel vi påpekade i början. Ingen anklagar dig.



Då kan man träna i linne och tights, inte BH och tighta mini mini shorts.



Klär man sig på det sättet så får du tåla att folk glor.



Nu pratar du inte om majoriteten av killar Tolkia utan av dem som syns mest [Rikard Jansson är ett bra exempel på detta]. Tar för sig mycket plats och har ett behov av att visa upp sig ständigt och alltid hävda sig, alltså syns väldigt mycket. Finns ett par till och de spammar tråden så ofta de varit i badrummet efter de pumpat biceps.

Vi kan jämföra dem med Islam, en minoritet av islam är de som utför terrordåd men de syns mest och därför blir det en majoritet.



Ignorera, gå fram och säg åt dem att sluta stirra alternativt sätt en tjocktröja över så bör du slippa.

Det kan upplevas obehagligt när folk stirrar, men varför bry sig ?

Känns som hela tråden gått OT och blivit ifrån varför tjejer gillar crossfit till hur man ska klä sig på gymmet.

Jag hade en enkel fråga i början innan detta gick käpprätt i säcken. Videon ovanför, vem fan tränar i sportbh och sådär korta shorts ?

Jag fick svaret: Emelie Trossö-Ledin.

TACK!

MVH

Det mesta jag försöker med? K.


Le iPhone

Rikard Jansson
2013-08-15, 09:38
Jag vill flika in att jag oftast tränar i långa mjukisbyxor och hoodie, inte tights och sport-bh :)

Carcer
2013-08-15, 09:47
:laugh: Det var ju faktiskt roligt trotts missförståndet!

Its funny course its true.

Hobbes
2013-08-15, 10:01
Its funny course its true.

Har du ens satt dig in i vad CrossFit är? Menar inte att vara dryg men du verkar inte har förstått det alls!

qozmox
2013-08-15, 10:03
Har du ens satt dig in i vad CrossFit är? Menar inte att vara dryg men du verkar inte har förstått det alls!

http://1.bp.blogspot.com/-09sTIja_hnM/T9DsMOmI7vI/AAAAAAAAAMM/tdkVHwKG5Ew/s1600/1318291546720.gif
?

Hobbes
2013-08-15, 10:18
http://1.bp.blogspot.com/-09sTIja_hnM/T9DsMOmI7vI/AAAAAAAAAMM/tdkVHwKG5Ew/s1600/1318291546720.gif
?

Din omförmåga att sätta dig in i träningen stannade vid en gif. bild. Grattis! Ser framemot din träningsjounal den måste vara unik;)

Diomedea exulans
2013-08-15, 10:27
http://1.bp.blogspot.com/-09sTIja_hnM/T9DsMOmI7vI/AAAAAAAAAMM/tdkVHwKG5Ew/s1600/1318291546720.gif
?

Fattar inte det roliga med den GIF:en. Skulle det där vara en dålig övning, eller?

Dreas
2013-08-15, 10:29
Fattar inte det roliga med den GIF:en. Skulle det där vara en dålig övning, eller?Beror väl på vad tanken är att träna. Effektivare latsträning kan du ju garanterat få genom annat utförande.

Diomedea exulans
2013-08-15, 10:31
Beror väl på vad tanken är att träna. Effektivare latsträning kan du ju garanterat få genom annat utförande.

Garanterat. Men att dissa crossfit pga det känns lite som att dissa byggare som tränar benspark för att knäböj är en bättre benövning.

Rikard Jansson
2013-08-15, 10:34
Beror väl på vad tanken är att träna. Effektivare latsträning kan du ju garanterat få genom annat utförande.

Knappast bättre greppträning dock med tanke på att det är en rätt fet stång och att de har tumlöst grepp :)

wessmen
2013-08-15, 11:51
Personligen är det obekvämt om folk stirrar, oavsett om det är snygga killar, gubbar eller tjejer. Jag vill inte att någon iakttar när jag kör goodmornings eller ryckböj, känns riktigt fjantigt om jag ska vara ärlig. Om jag har ett linne så tar jag det för att jag vill ha det svalt och gött när jag tränar och det håller mina tuttar på plats.

M.a.o alla brudar är inte likadana inom träningsvärlden och det är ju synd att det ska bli såna problem när det faktiskt är träning vi håller på med :)

Men man får faktiskt svälja att det finns andra personer på ett gym. Ska man träna där så får man skärma bort det, helt enkelt.

Tror du inte att jag som fitt man får blickar av andra män när jag kör knäböj, marklyft och stela marklyft? En del beundrar helt klart vikten jag lyfter, men andra har ett helt annat syfte med att kolla på mig. Det är väl bara att fokusera och köra vidare.

En hel del kvinnor verkar leva i en bubbla, där detta bara är något som händer kvinnor. Ni behöver en fet jävla newsflash och inse att detta händer oss män dagligen, men vi accepterar det faktum att:

Ett linne genererar mer blickar än en XXL-tshirt.
Cykelbyxor/Spandex genererar mer blickan än ett par pösiga.

Använder man kläder som är gjorda för att hävda en fysik får man fan köpa att folk kollar också. Annars får ni hålla er till spegeln hemma.

421
2013-08-15, 11:56
Om jag tänker på vad jag skulle ta på mig om jag ville att folk skulle titta på mig och då främst sexuellt så är det närmare minishorts och sportbh än sweatpants + tshirt.

Heddaway
2013-08-15, 12:11
Men man får faktiskt svälja att det finns andra personer på ett gym. Ska man träna där så får man skärma bort det, helt enkelt.

Tror du inte att jag som fitt man får blickar av andra män när jag kör knäböj, marklyft och stela marklyft? En del beundrar helt klart vikten jag lyfter, men andra har ett helt annat syfte med att kolla på mig. Det är väl bara att fokusera och köra vidare.

En hel del kvinnor verkar leva i en bubbla, där detta bara är något som händer kvinnor. Ni behöver en fet jävla newsflash och inse att detta händer oss män dagligen, men vi accepterar det faktum att:

Ett linne genererar mer blickar än en XXL-tshirt.
Cykelbyxor/Spandex genererar mer blickan än ett par pösiga.

Använder man kläder som är gjorda för att hävda en fysik får man fan köpa att folk kollar också. Annars får ni hålla er till spegeln hemma.

Nu lugnar vi oss lite här tycker jag. Jag ifrågasätter inte varför folk stirrar, vet mycket väl att killar och gubbar glor när man har tight linne (på andra gym inte på mitt där folk behärskar sig).

Jag sa att det är irriterande när folk stirrar för att man är ju där för att träna right, jag stirrar inte på folk utan sköter mitt. Jag blånekar alltså inte anledningen bakom varför de gör det.

Jag behöver m.a.o ingen newsflash i nyllet för att inse detta.

Carcer
2013-08-15, 12:11
Har du ens satt dig in i vad CrossFit är? Menar inte att vara dryg men du verkar inte har förstått det alls!

http://www.youtube.com/watch?v=ccpjTyTpxVM

http://www.youtube.com/watch?v=Ns6YSvCsVJM

421
2013-08-15, 12:15
Nu lugnar vi oss lite här tycker jag. Jag ifrågasätter inte varför folk stirrar, vet mycket väl att killar och gubbar glor när man har tight linne (på andra gym inte på mitt där folk behärskar sig).

Jag sa att det är irriterande när folk stirrar för att man är ju där för att träna right, jag stirrar inte på folk utan sköter mitt. Jag blånekar alltså inte anledningen bakom varför de gör det.

Jag behöver m.a.o ingen newsflash i nyllet för att inse detta.

Om du hinner märka det så får du höja vikterna eller tempot, så löste jag problemet.

Macroman
2013-08-15, 13:20
Tror du inte att jag som fitt man får blickar av andra män när jag kör knäböj, marklyft och stela marklyft? En del beundrar helt klart vikten jag lyfter, men andra har ett helt annat syfte med att kolla på mig. Det är väl bara att fokusera och köra vidare.

En hel del kvinnor verkar leva i en bubbla, där detta bara är något som händer kvinnor. Ni behöver en fet jävla newsflash och inse att detta händer oss män dagligen, men vi accepterar det faktum att:

Det är inte ens i närheten av att vara jämförbart.

Diomedea exulans
2013-08-15, 13:31
Om du hinner märka det så får du höja vikterna eller tempot, så löste jag problemet.

Höja vikterna? Då får man ju öka vilotiden = bli ännu mer stirrad på.

421
2013-08-15, 13:34
Höja vikterna? Då får man ju öka vilotiden = bli ännu mer stirrad på.

Det har du rätt i, tänkte mer på dödfaktorn men du har nog rätt.

filmjölk
2013-08-15, 16:58
Borta från Kolo ett par dagar, och vad har hänt med min tråd? Intressant sidodiskussion, oväntat, men intressant.

Nu skall jag berätta hur det ligger till med just den saken, men själva grejen är svår att förstärka i ord, så ni får föreställa er att jag är en man med pondus, samt faderligt överseende.

Att bli tittad på av killar, herrar och gubbar som tjej eller kvinna speciellt om man ser ut och är klädd som tjejen ni diskuterar är något man helt enkelt får räkna med. Så är det bara. Vad man däremot inte skall behöva ta, oavsett utseende eller klädsel är skamliga förslag eller att någon antar att man vill ha skamliga förslag bara för att man ser ut på ett visst sätt.

Visst kan det vara obehagligt om en ful gubbe (tex. undertecknad) tittar uppskattande, men försök se det som en komplimang. Det går liksom inte att slippa det som attraktiv speciellt i kläder som framhäver ens skönhet. Det går inte att välja vem som tittar, visst kanske en blick från Snygg-kalle 24är behaglig och en blick från Ful-Robban 35 är obehaglig, men båda tittar av samma anledning. Försök ta det som en komplimang, oavsett.

Med lite eftertanke skulle nog damen med bloggen ni diskuterar hålla med.

Tl;dr: Blickar ok. Skamliga förslag Not ok.

Silveta
2013-08-15, 17:08
Borta från Kolo ett par dagar, och vad har hänt med min tråd? Intressant sidodiskussion, oväntat, men intressant.

Nu skall jag berätta hur det ligger till med just den saken, men själva grejen är svår att förstärka i ord, så ni får föreställa er att jag är en man med pondus, samt faderligt överseende.

Att bli tittad på av killar, herrar och gubbar som tjej eller kvinna speciellt om man ser ut och är klädd som tjejen ni diskuterar är något man helt enkelt får räkna med. Så är det bara. Vad man däremot inte skall behöva ta, oavsett utseende eller klädsel är skamliga förslag eller att någon antar att man vill ha skamliga förslag bara för att man ser ut på ett visst sätt.

Visst kan det vara obehagligt om en ful gubbe (tex. undertecknad) tittar uppskattande, men försök se det som en komplimang. Det går liksom inte att slippa det som attraktiv speciellt i kläder som framhäver ens skönhet. Det går inte att välja vem som tittar, visst kanske en blick från Snygg-kalle 24är behaglig och en blick från Ful-Robban 35 är obehaglig, men båda tittar av samma anledning. Försök ta det som en komplimang, oavsett.

Med lite eftertanke skulle nog damen med bloggen ni diskuterar hålla med.

Tl;dr: Blickar ok. Skamliga förslag Not ok.

Tur att filis kan komma in och räta ut detta :cool:

Håller med till hundra procent, se men inte röra och i mitt tycke kanske lägga lite band på sig själv, man behöver inte glo så till den grad att det ser ut som orgasmen är nära.

Skickat från min HTC One via Tapatalk 2

Ponde
2013-08-15, 18:00
Tråden urartade lite till en crossfit vs traditionell styrketräning?:d
Faktum är ju dock att crossfit inte är en lika bra träningsmetod främst p.g.a. dålig progression (ingen?), för mycket reps, oftast dålig form, hög skaderisk (maxreps-maxvikt-teknikbrist), en massa gymnastikövningar som inte gynnar muskeltillväxt. Det är dock säkert roligt för vissa som gillar gruppträning och då är det ju bra att något får dem att röra på sig.

Crossfit är inte något som mer seriösa byggare/hobbybyggare/atleter skall syssla med...

En annan sak jag fastnade för att någon i tråden nämnde att "man blir ju helt slut av crossfit, till skillnad från dessa lata discogymmande 3x10 människorna". cofffee . Att dra "trötthet" som slutsats för en bra träningssession är ju bara fel, musklerna växer nog ändå (bättre) fast man inte kör värsta marathonträningen så man nästan svimmar av trötthet.

andnel
2013-08-15, 18:19
Tråden urartade lite till en crossfit vs traditionell styrketräning?:d
Faktum är ju dock att crossfit inte är en lika bra träningsmetod främst p.g.a. dålig progression (ingen?), för mycket reps, oftast dålig form, hög skaderisk (maxreps-maxvikt-teknikbrist), en massa gymnastikövningar som inte gynnar muskeltillväxt. Det är dock säkert roligt för vissa som gillar gruppträning och då är det ju bra att något får dem att röra på sig.

Crossfit är inte något som mer seriösa byggare/hobbybyggare/atleter skall syssla med...

En annan sak jag fastnade för att någon i tråden nämnde att "man blir ju helt slut av crossfit, till skillnad från dessa lata discogymmande 3x10 människorna". cofffee . Att dra "trötthet" som slutsats för en bra träningssession är ju bara fel, musklerna växer nog ändå (bättre) fast man inte kör värsta marathonträningen så man nästan svimmar av trötthet.

Problemet är bara att du missat en otroligt en viktig faktor. MÅL. Allt beror på vad du har för mål med din träning. Newsflash: Alla vill inte bli bodybuilders. Alla vill inte bygga så mycket muskler som möjligt. Det finns annat inom träning som lockar människor...

Progression finns självklart i CF, om man hävdar att det inte finns har man heller inte brytt sig om att undersöka vad träningsformen handlar om (och då menar jag inte CF á la Friskis och svettis). Det är inte en blandning av slumpmässiga övningar utförda med dålig form. Alla har ett eget ansvar och CF har utvecklats enormt inom de ramarna - de kritiska rösterna måste bara våga omvärdera sättet att se på det.

Men passar det för alla? Nej. Passar bodybuilding för alla? Nej.
Vad du vill ha ut av din träning är upp till dig. Jag är hellre bra på lite av allt möjligt, än går runt med 15 kg muskler i övervikt, stel som en pinne och känner ångesten komma krypandes varenda gång löpning, kroppsviktsövningar och tyngdlyftning nämns. (Raljerande, självklart.)

filmjölk
2013-08-15, 18:41
Crossfit är ju tidssparande med, ponera nu att konceptet fungerar, du bli stark, snygg, uthållig och rörlig på samma gång. Med bodybuilding blir du stark och snygg, med konditionsträning blir du uthålllig och med stretching blir du rörlig. Du får alltså träna tre olika saker för att uppnå samma sak som crossfit ger.

Ponde
2013-08-15, 19:05
Problemet är bara att du missat en otroligt en viktig faktor. MÅL. Allt beror på vad du har för mål med din träning. Newsflash: Alla vill inte bli bodybuilders. Alla vill inte bygga så mycket muskler som möjligt. Det finns annat inom träning som lockar människor...

Progression finns självklart i CF, om man hävdar att det inte finns har man heller inte brytt sig om att undersöka vad träningsformen handlar om (och då menar jag inte CF á la Friskis och svettis). Det är inte en blandning av slumpmässiga övningar utförda med dålig form. Alla har ett eget ansvar och CF har utvecklats enormt inom de ramarna - de kritiska rösterna måste bara våga omvärdera sättet att se på det.

Men passar det för alla? Nej. Passar bodybuilding för alla? Nej.
Vad du vill ha ut av din träning är upp till dig. Jag är hellre bra på lite av allt möjligt, än går runt med 15 kg muskler i övervikt, stel som en pinne och känner ångesten komma krypandes varenda gång löpning, kroppsviktsövningar och tyngdlyftning nämns. (Raljerande, självklart.)
Wow. Så om man tränar på gym så blir man stel, "övervikt" av muskler och har ingen kondition? Vill du faktiskt bli stark OCH uthållig så skall du träna styrka och sedan konditionspass, CF är bara ett mittemellan som inte lönar sig (om man nu inte tycker om gruppträning).

Nej, CF har ingen klar progression vilket leder till sämre resultat (om man vill bygga muskler, och detta är ju orsak #1 som män tränar, för att impa på andra män/kvinnor).

Sen är ju faktiskt CF slumpmässiga övningar, har du någonsin tränat CF eller?

Sist men inte minst, du blir inte en stooor baddibilder bara för att du styrketränar. Bygga muskler går långsamt, och garanterat långsammare om du kör CF (ser du hur detta är motsägelsefullt, eftersom att de flesta tränar för att de skall se större/snyggare/bättre ut och inte bara för att de tycker det är kul. Detta behandlades även i en annan tråd där majoriteten svarare "nej" på om de fortsatt träna om de blev ensamma i världen).

Ponde
2013-08-15, 19:06
Crossfit är ju tidssparande med, ponera nu att konceptet fungerar, du bli stark, snygg, uthållig och rörlig på samma gång. Med bodybuilding blir du stark och snygg, med konditionsträning blir du uthålllig och med stretching blir du rörlig. Du får alltså träna tre olika saker för att uppnå samma sak som crossfit ger.

Nu blir du ju inte "uthållig" av crossfit, det finns ingen nämnvärd skillnad i konditionsförbättring om man tränar CF än om man styrketränade. Vill du bli uthållig så MÅSTE du springa/cykla/simma, vill du bli stark så måste du styrketräna och stretching gör man ju före varje pass, det är inte en förklaring till varför CF skulle löna sig.

andnel
2013-08-15, 19:31
Wow. Så om man tränar på gym så blir man stel, "övervikt" av muskler och har ingen kondition? Vill du faktiskt bli stark OCH uthållig så skall du träna styrka och sedan konditionspass, CF är bara ett mittemellan som inte lönar sig (om man nu inte tycker om gruppträning).

Nej, CF har ingen klar progression vilket leder till sämre resultat (om man vill bygga muskler, och detta är ju orsak #1 som män tränar, för att impa på andra män/kvinnor).

Sen är ju faktiskt CF slumpmässiga övningar, har du någonsin tränat CF eller?

Sist men inte minst, du blir inte en stooor baddibilder bara för att du styrketränar. Bygga muskler går långsamt, och garanterat långsammare om du kör CF (ser du hur detta är motsägelsefullt, eftersom att de flesta tränar för att de skall se större/snyggare/bättre ut och inte bara för att de tycker det är kul. Detta behandlades även i en annan tråd där majoriteten svarare "nej" på om de fortsatt träna om de blev ensamma i världen).

Läser du ens vad jag skriver? Jag skrev inom en parentes att jag raljerade. Men jag kan väl förtydliga och säga att jag RALJERADE. Du utgår fortfarande ifrån att alla har likadana mål med sin träning. Styrketräning á la bodybuilder är meta på kolozzeum, men inte i övriga livet. Varför har du så inrutade åsikter kring crossfit? Har du tränat CF som är upplagt med en tanke, kring progression i övningar och grundlyft?

(Som ännu en parentes ska det sägas att i det stora hela skiter jag högaktningsfullt hur jag ser ut. Om jag trivs med min kropp och känner att jag kan göra saker inom träning och på fritiden som jag tycker är kul så är jag nöjd. CF är en bidragande orsak till detta.)

Ponde
2013-08-15, 19:41
Läser du ens vad jag skriver? Jag skrev inom en parentes att jag raljerade. Men jag kan väl förtydliga och säga att jag RALJERADE. Du utgår fortfarande ifrån att alla har likadana mål med sin träning. Styrketräning á la bodybuilder är meta på kolozzeum, men inte i övriga livet. Varför har du så inrutade åsikter kring crossfit? Har du tränat CF som är upplagt med en tanke, kring progression i övningar och grundlyft?

(Som ännu en parentes ska det sägas att i det stora hela skiter jag högaktningsfullt hur jag ser ut. Om jag trivs med min kropp och känner att jag kan göra saker inom träning och på fritiden som jag tycker är kul så är jag nöjd. CF är en bidragande orsak till detta.)

Vad bra för dig då, men tyvärr så har de flesta andra människor intresse för hur de ser ut och träning är ett sätt att förbättra det.

Nej, har inte stött på många inom CF som tränar med progression (kanske har med det att göra att grundaren har kallat progression och vanlig gymträning för "witchcraft" och annat korkat skit som sedan anhängare tror på).

Lallle
2013-08-15, 19:47
Nu blir du ju inte "uthållig" av crossfit, det finns ingen nämnvärd skillnad i konditionsförbättring om man tränar CF än om man styrketränade. Vill du bli uthållig så MÅSTE du springa/cykla/simma, vill du bli stark så måste du styrketräna och stretching gör man ju före varje pass, det är inte en förklaring till varför CF skulle löna sig.

Det där är bara fel.

Hobbes
2013-08-15, 19:48
Tråden urartade lite till en crossfit vs traditionell styrketräning?:d
Faktum är ju dock att crossfit inte är en lika bra träningsmetod främst p.g.a. dålig progression (ingen?), för mycket reps, oftast dålig form, hög skaderisk (maxreps-maxvikt-teknikbrist), en massa gymnastikövningar som inte gynnar muskeltillväxt. Det är dock säkert roligt för vissa som gillar gruppträning och då är det ju bra att något får dem att röra på sig.

Crossfit är inte något som mer seriösa byggare/hobbybyggare/atleter skall syssla med...



Varför inte? Jag vet åtminstonde en flerfaldigt vinnare av fitness tävlingar i Sverige och utomlands som kompletterade sin träning med CrossFit.

Vet inte riktigt om du läste det Andel skrev men du verkar inte riktigt fatta varför vissa gillar CrossFit och andra gillar gym eller att detta med mål är individuellt. Jag personligen tränar som livstil för att jag är typ 1 diabetiker, CF träning hjälper mig oerhört väl att kontrollera mitt blodsocker exempelvis. Men utveckla gärna detta med "noll progression"?

Det är ett riktigt roligt koncept och visst har det skapat ett visst kult/sekt beteende. Det är "lätt att skämta om CF konceptet" tro inget annat än att flertalet av de som tränar CF inser och hjälper till att bygga upp denna mytbild.:)

Ponde
2013-08-15, 20:36
Varför inte? Jag vet åtminstonde en flerfaldigt vinnare av fitness tävlingar i Sverige och utomlands som kompletterade sin träning med CrossFit.

Vet inte riktigt om du läste det Andel skrev men du verkar inte riktigt fatta varför vissa gillar CrossFit och andra gillar gym eller att detta med mål är individuellt. Jag personligen tränar som livstil för att jag är typ 1 diabetiker, CF träning hjälper mig oerhört väl att kontrollera mitt blodsocker exempelvis. Men utveckla gärna detta med "noll progression"?

Det är ett riktigt roligt koncept och visst har det skapat ett visst kult/sekt beteende. Det är "lätt att skämta om CF konceptet" tro inget annat än att flertalet av de som tränar CF inser och hjälper till att bygga upp denna mytbild.:)

Jag fattar. Folk vill träna i grupp, de tycker inte om att träna ensam och med tunga vikter, mer gymnastikövningar och högreps i CF tilltalar dem. Det må vara ROLIGT som sagt, men det är inte en ersättning för gymmande om man bara vill bygga muskler (vilket ju är de flesta människors mål, de tränar bara för att få bekräftelse av andra).

Sen räknar jag inte fitness som någon sport, endast BB/Sl/Tyngdlyftning inom gymvärlden kvalificerar som en sport (enligt mina standarder). Att bara träna mycket och ha magrutorna framme som fitness går ut på i princip är inte en sport (dips och chins är inga bra tävlingsmoment heller före du nämner dem).

wessmen
2013-08-15, 20:42
Det är inte ens i närheten av att vara jämförbart.

Utveckla gärna varför blickar på mig är mildare jämfört med dito på en kvinna med samma kläder som utför samma övning.

Handlar det återigen om att män inte kan objektiveras?

Macroman
2013-08-15, 23:00
Utveckla gärna varför blickar på mig är mildare jämfört med dito på en kvinna med samma kläder som utför samma övning.

Handlar det återigen om att män inte kan objektiveras?


En random medelsnygg tjej får mer blickar, kommentarer, förslag på en vecka än vad du får på en livstid om du inte är en rockstjärna med global stjärnstatus. Dessutom befinner sig kvinnor alltid i underläge pga de fysiska skillnaderna och kan därför känna obehag.

filmjölk
2013-08-15, 23:08
En random medelsnygg tjej får mer blickar, kommentarer, förslag på en vecka än vad du får på en livstid om du inte är en rockstjärna med global stjärnstatus. Dessutom befinner sig kvinnor alltid i underläge pga de fysiska skillnaderna och kan därför känna obehag.

Låter som om någon aldrig blivit stött på av en Piranha-grov man som säger att han går igång på feta killar. Då förstår man att det är precis samma sak.

Macroman
2013-08-15, 23:17
Låter som om någon aldrig blivit stött på av en Piranha-grov man som säger att han går igång på feta killar. Då förstår man att det är precis samma sak.

Rent statistiskt är det ju en väldigt liten subgrupp du talar om så det lär ju inte vara samma volymer ändå.

tjing
2013-08-15, 23:20
Handlar det återigen om att män inte kan objektiveras?

Kvinnor objektifieras dock långt mer m a p kropp (klara evolutionära anledningar kan givetvis utläsas; bröst och rumpa signalerar om fertilitet etc).

För män är det mer egenskaper som lyfts upp. Kroppen är sekundär om mannen är driven etc. Det kan handla om blick, hållning, humor, social dominans och annat som är lite mer abstrakt i jämförelse.

hilfebre
2013-08-16, 17:09
Min teori är att tjejer i allmänhet tycker att det ser okvinnligt ut och sänder ut fel signaler ifall man tränar riktigt tungt.

Loke
2013-08-16, 18:51
Min teori är att tjejer i allmänhet tycker att det ser okvinnligt ut och sänder ut fel signaler ifall man tränar riktigt tungt.

Fast det gör ju många crossfittare. Tränar riktigt tungt, alltså. Ett par av Sveriges bästa styrkelyftare tävlar för en crossfitklubb. På friskis upplever jag att många tjejer har betydligt med förståelse för det roliga i att lyfta rikigt tungt än att stå och fjanta i cablecrossen.

Hemi
2013-08-16, 19:59
Jag gilar som sagt crossfit, problemet med övningarna ligger på coach/tränarsidan mer än på den som börjar t ex tjejerna som också vill lyfta tungt. Jag tror som sagt inte att tjejer väljer mellan hardcore bodybuilding och crossfit utan snarare kanske gymnastik eller crosfit, i USA åtminståne. I USA kan man få ett crossfit-certifikat på nån vecka, sen kan man lära ut. Så, har man tyngdlyftning i botten, då bör man lära ut det, ryck tex. Det kan ju ingen annan göra. Har man gymnastik i botten bör man lära ut kroppsviktsövningar, bägge två borde ha det ansvaret så ingen annan gör det i stället. Då blir det bra.

MackeJuve
2013-08-16, 20:04
Fast det gör ju många crossfittare. Tränar riktigt tungt, alltså. Ett par av Sveriges bästa styrkelyftare tävlar för en crossfitklubb. På friskis upplever jag att många tjejer har betydligt med förståelse för det roliga i att lyfta rikigt tungt än att stå och fjanta i cablecrossen.

Samma här faktiskt. Ganska många tjejer på F&S Norrköping som kör tunga böj, mark o.s.v. Lika många kör ju iofs gynekologmaskinen varje pass, men ändå.

wessmen
2013-08-16, 20:08
En random medelsnygg tjej får mer blickar, kommentarer, förslag på en vecka än vad du får på en livstid om du inte är en rockstjärna med global stjärnstatus. Dessutom befinner sig kvinnor alltid i underläge pga de fysiska skillnaderna och kan därför känna obehag.

Generalisering. Kvinnor kommenterar minst lika mycket, om än något mer subtilt. Låter som du aldrig umgåtts med tjejer som vågar säga vad de tycker. Killarna rivs sönder och samman och varje kroppsdel recenseras, i samma utsträckning som "killar gör med tjejer".

Till slut är vi nere på individnivå. Det finns killar som aldrig objektiverar kvinnor och dito fast män.

Kvinnor objektifieras dock långt mer m a p kropp (klara evolutionära anledningar kan givetvis utläsas; bröst och rumpa signalerar om fertilitet etc).

För män är det mer egenskaper som lyfts upp. Kroppen är sekundär om mannen är driven etc. Det kan handla om blick, hållning, humor, social dominans och annat som är lite mer abstrakt i jämförelse.

Generalisering.

Precis som kvinnor, så får män visa upp sina andra egenskaper efter att de passerat "utseendespärren". Är det en i sällskapet så fås chansen att visa sina andra egenskaper oavsett, men om vi ni enbart ska prata om "första mötet" så recenseras män och kvinnor efter utseende först och främst.