handdator

Visa fullständig version : Synpnkter och tips på Gladiatoransökningsvideo!


daks
2013-08-12, 18:47
Halloj, länge sedan!

Tänkte höra om ni vill komma med synpunkter och tips innan vi skickar in videon till Gladiatorerna!

Lite mer böj och mark känns som en bra grej på lite sikt! Styrka i överkropp i förhållande till vikt känns som att det är klart!

Tackar på förhand!

QOTeTysgZko

Pudzianovski
2013-08-12, 19:04
Det var en rätt snygg video! :)

Lycka till :hbang:

Angel
2013-08-12, 19:13
Vill se några tunga lyft och lite mer charm i videon. Lite kaxiga blickar. Helst tycker jag du ska sätta upp en helkroppsfigur i papper på Ako och sen roundkicka den.

VoDaresVins
2013-08-12, 20:21
Inga tips tyvärr, men önskar lycka till. Ser ut som du har fina chanser att komma långt.

tjing
2013-08-12, 20:35
Det kungligaste är när ungarna sitter på dig.

Angels förslag är bra, du lär sticka ut. Men lite mer massa skulle nog kanske inte skada om man kollar på hur de andra gladiatorerna ser ut.

Mental
2013-08-12, 20:44
Mm, du är förhållandevis lätt i gladiatorsammanhang. Du borde trycka lite på snabbhet kanske?

Morrris
2013-08-12, 21:01
1. Jag förstår inte vad du gör vid repet. Du går fram, tar tag. Sen klipps det till en stillbild på dig. Sen går du bort från repet.

2. Inte ditt namn i Old English på slutet. Inte.

Annars var det fint.

Viktor_Balck
2013-08-12, 22:07
Mm, du är förhållandevis lätt i gladiatorsammanhang. Du borde trycka lite ?

*flex*

daks
2013-08-12, 22:09
Bör kanske tillägga att det är jag som klippt och filmat, inte jag på filmen med andra ord. Jag är styrkelyftare … puh!

Det var en rätt snygg video! :)

Lycka till :hbang:

Bockar vigt!

Vill se några tunga lyft och lite mer charm i videon. Lite kaxiga blickar. Helst tycker jag du ska sätta upp en helkroppsfigur i papper på Ako och sen roundkicka den.

Tänkte att det var svårt med tyngre snygga lyft på 68 kilo kroppsvikt och att det därför var bättre med smidighet och liknande.

Inga tips tyvärr, men önskar lycka till. Ser ut som du har fina chanser att komma långt.

Tack och bock!

Det kungligaste är när ungarna sitter på dig.

Angels förslag är bra, du lär sticka ut. Men lite mer massa skulle nog kanske inte skada om man kollar på hur de andra gladiatorerna ser ut.

Men det gäller väl mest brottningen och gatloppet, där tänker jag att han trots allt kan komma undan?

Mm, du är förhållandevis lätt i gladiatorsammanhang. Du borde trycka lite på snabbhet kanske?

Bra idé!

1. Jag förstår inte vad du gör vid repet. Du går fram, tar tag. Sen klipps det till en stillbild på dig. Sen går du bort från repet.

2. Inte ditt namn i Old English på slutet. Inte.

Annars var det fint.

Bra observerat! Det är ett klipp som kommit bort i redigeringen. Typ halvägs upp i repet! Tackar!

Tur, det är inte Old English! Men en kusin typ! Vad är det för fel på frakturstil? Älskar inte alla det?



Tackar!

Mental
2013-08-12, 22:32
Musiken är jävligt ostig, samma med typsnittet på slutet, men är inte det lite vad man förväntar sig? Töntigheten är ju lite av charmen, jag tycker du kan köra på det.

För snabbhet explosivitet skulle du kunna ha ett klipp där du flyger över en vägg på en hinderbana, eller klättrar snabbt som fan upp för en klättervägg, kanske slänger dig mellan två handgrepp eller så? Kanske 2 sekunder av jävligt explosivt hopprepshoppande? scenen med barnen kanske du kan klippa om lite, den är lite konstig med sina vinkelbyten tror jag?

daks
2013-08-12, 22:47
Musiken är jävligt ostig, samma med typsnittet på slutet, men är inte det lite vad man förväntar sig? Töntigheten är ju lite av charmen, jag tycker du kan köra på det.

För snabbhet explosivitet skulle du kunna ha ett klipp där du flyger över en vägg på en hinderbana, eller klättrar snabbt som fan upp för en klättervägg, kanske slänger dig mellan två handgrepp eller så? Kanske 2 sekunder av jävligt explosivt hopprepshoppande? scenen med barnen kanske du kan klippa om lite, den är lite konstig med sina vinkelbyten tror jag?

Musiken är från Terminator, tänker att det passar ändamålet.

Klippet med barnen håller sig inom 180 °, tanken med bakifrånvinkeln var att något tydligare etablera att benen/fötterna är i TRX-band.

Mental
2013-08-12, 23:07
Musiken är från Terminator, tänker att det passar ändamålet.

Ja, det är ju den, eller rocky montage eller eye of the tiger eller liknande som brukar figurera, helt ok för sitt syfte

Morrris
2013-08-13, 05:12
Är det barn i juryn också, eller hur funkar det?

Angel
2013-08-13, 06:32
Skippa barnen, släng dig i ringar och roundkicka karbonkopia av Ako!!

filmjölk
2013-08-13, 06:34
Skippa barnen, släng dig i ringar och roundkicka karbonkopia av Ako!!

hahah, +1!

daks
2013-08-14, 13:09
Så då är den inskickad!

Tack för synpunkterna!

Jag försökte "kill my darling" genom att prova annat typsnitt i slutet, men jag kunde inte!

Snart är nästa film klar, då till Therese. Hoppas ni har lust med att tycka till då också!

daks
2013-08-14, 13:46
Så var det Tessans tur!

Vad tycks och tänks? (Jo det kom med samma typsnitt här, jag vet att en del inte gillade "Old english", but I love it!)

Tack på förhand!

bqXiGF5oaLk

slackerguru
2013-08-14, 14:00
Dålig fade mellan låtarna.
Den första låten har väl typ 90% av dom söker. Annars var den bra.

nissepelle
2013-08-14, 14:31
"Grottan" med massa sexleksaksliknande rep och attiraljer gör sig inte riktigt, särskilt inte med två barn närvarande dessutom. Sen så tycker jag inte att du promotar särskilt imponerande fysiska prestationer heller. Inte jätteimponerande att en kille på 68kg kan göra lite tyngre varianter av chins och viktade dips, klättra i ett rep etc.

sandstorm
2013-08-14, 14:34
Hej! Jag vet att du redan namnde Olde English-loggan, men den ser verkligen inget vidare ut. Satsa pa nagot enklare (utan en massa 3D-effekter osv) i ett annat typsnitt. Det finns de som gillar Comic Sans ocksa, men det betyder inte att Comic Sans ar ratt att anvanda. Nagonsin ;)

Lycka till!

rooz
2013-08-14, 14:44
68kg, ska du vara någon slags träningsdocka eller?

daks
2013-08-14, 14:46
Dålig fade mellan låtarna.
Den första låten har väl typ 90% av dom söker. Annars var den bra.

Den är nog rätt poppis ja!

Hej! Jag vet att du redan namnde Olde English-loggan, men den ser verkligen inget vidare ut. Satsa pa nagot enklare (utan en massa 3D-effekter osv) i ett annat typsnitt. Det finns de som gillar Comic Sans ocksa, men det betyder inte att Comic Sans ar ratt att anvanda. Nagonsin ;)

Lycka till!

Vad det gäller Comic Sans är vi rörande överrens!
Skulle kunna tänka mig att min "Old english"-förälskelse lägger sig om något år! Då lovar jag att du får säga "Vad var det jag sa!"!

Pudzianovski
2013-08-14, 14:48
Det bästa var när du sågade med motorsågen i en stock. Det kändes jävligt macho. Elden var häftig också!

Juxta
2013-08-14, 14:52
Det ser inte bra ut alls tyvärr. Redigeringen är inte alls bra, timingen med musiken inte bra heller. Plus fejkelden och sen typsnittet gör att det ser så sjukt epa ut.

Sorry för dissen.

PureWhey
2013-08-14, 15:04
Kollade utan musik, då var den helt ok faktiskt. Tror inte dem förväntar sig proffsredigering(?).


Le iPhone

daks
2013-08-14, 15:05
Det bästa var när du sågade med motorsågen i en stock. Det kändes jävligt macho. Elden var häftig också!
Ha! Tackar! Den ville Tessan ta bort (det är alltså inte jag som är Tessan utan den som saxat i hop filmen) men jag hävdade bestämt att det klippet var tufft och rolig!

Det ser inte bra ut alls tyvärr. Redigeringen är inte alls bra, timingen med musiken inte bra heller. Plus fejkelden och sen typsnittet gör att det ser så sjukt epa ut.

Sorry för dissen.

Fejkeld?

Juxta
2013-08-14, 15:06
Fejkeld?

0:11sek.

PureWhey
2013-08-14, 15:06
68kg, ska du vara någon slags träningsdocka eller?

:D
Irlgarv


Le iPhone

daks
2013-08-14, 15:07
Kollade utan musik, då var den helt ok faktiskt. Tror inte dem förväntar sig proffsredigering(?).


Le iPhone

No like ze music?

iMovie är jävligt bökigt när man inte använder deras mallar, hittar på massa egna saker i övergångar och liknande. Borde köpa Final Cut men det är lite för dyrt på min hobbynivå.

Juxta
2013-08-14, 15:08
No like ze music?

iMovie är jävligt bökigt när man inte använder deras mallar, hittar på massa egna saker i övergångar och liknande. Borde köpa Final Cut men det är lite för dyrt på min hobbynivå.

Köp Premiere istället. Du kommer vara lika handikappad i Final Cut Pro X som du är i iMovie.

daks
2013-08-14, 15:10
0:11sek.

Diesel, bensin, lacknafta och tvåtaktsolja i en tunna. Ingen fejkeld med andra ord!

Juxta
2013-08-14, 15:11
Diesel, bensin, lacknafta och tvåtaktsolja i en tunna. Ingen fejkeld med andra ord!

Vilken som, ser fortfarande cheesy ut.

daks
2013-08-14, 15:14
Vilken som, ser fortfarande cheesy ut.

Ok, me like anyway. Men tack för synpunkterna och titten.

Simel
2013-08-14, 15:18
skitsam

PureWhey
2013-08-14, 15:33
Du behöver inte köpa, if yer know vad jag menar.


Le iPhone

Fuark
2013-08-14, 15:37
Behövs mer vrede känner jag. Känns lite vekt. Är helt oerfaren kring Gladiatorerna men jag hade valt den som var mest förbannad och oberäknelig, inte #fitnesslifestyle #minresaräknas #pwoisking-jargongen

Lägg till en scen där du biter huvudet av en fladdermus och springer naken på stan

daks
2013-08-14, 15:59
Behövs mer vrede känner jag. Känns lite vekt. Är helt oerfaren kring Gladiatorerna men jag hade valt den som var mest förbannad och oberäknelig, inte #fitnesslifestyle #minresaräknas #pwoisking-jargongen

Lägg till en scen där du biter huvudet av en fladdermus och springer naken på stan

Faktum var att jag föreslog en snarlik scen för min fru bland andra. Den röstades ner med god marginal.

Vad är pwoisking?

daks
2013-08-14, 16:22
"Grottan" med massa sexleksaksliknande rep och attiraljer gör sig inte riktigt, särskilt inte med två barn närvarande dessutom. Sen så tycker jag inte att du promotar särskilt imponerande fysiska prestationer heller. Inte jätteimponerande att en kille på 68kg kan göra lite tyngre varianter av chins och viktade dips, klättra i ett rep etc.

Grottan! Vackert namn! Det är en del av ett gym, där alla åldrar är välkomna att träna! TRX-Band som sexleksak har jag inte tänkt på men är absolut beredd att prova!

Dock tycker jag att det är rätt imponerande med armhävningar med fötterna i TRX-Band och händerna på pinne som vilar på ett rullande rör _ med barn på ryggen. Prova, det är jävelsvårt, men kul när man får kläm på det!

68kg, ska du vara någon slags träningsdocka eller?

Wictor som väl vann senast om jag minns rätt vägde 81 kilo, säg att Marius lägger på ett par 4-5 kilo, borde kunna funka. Gatlopp och brottning kan så klart bli svårt, men för övrigt ser jag inte det som ett jätteproblem. Tvärtom kanske till och med?

skitsam

Betyder?

daks
2013-08-14, 17:12
Blidde två trådar hopslagna? Toksvårt att veta vilken film det gäller. Hmm …

Morrris
2013-08-14, 17:50
Det gemensamma med båda filmer är att du försöker få med för mycket på 1 min. Det blir liksom överproducerat av någon som är, precis som du sa, nybörjare. Klippet där du gör chins med klapp blev väldigt snyggt dock.

Håll dig till lite färre klipp. Håll dig också till en låt per film, det kan t.ex. få vara tyst i början för att sen braka loss nåt sista 30.

daks
2013-08-14, 18:14
Det gemensamma med båda filmer är att du försöker få med för mycket på 1 min. Det blir liksom överproducerat av någon som är, precis som du sa, nybörjare. Klippet där du gör chins med klapp blev väldigt snyggt dock.

Håll dig till lite färre klipp. Håll dig också till en låt per film, det kan t.ex. få vara tyst i början för att sen braka loss nåt sista 30.

Tackar!
Nybörjare sa jag visserligen inte, hobbynivå dock. Jobbade med redigering på tidigt 90-tal, men visst har jag legat av mig, samt att det är en jähävla skillnad på att ha tillgång till ett riktigt redigeringsblock som gör exakt vad du säger till det i stället för iMovie som gör exakt vad det tycker är bra nog för amatörer!

Många klipp på kort tid var tanken, för jag misstänker att väldigt många ansökningsfilmer är rena sömnpiller med folk som har på tok för långa filmer. Men det är ju bara min tanke, och hur jag resonerat om jag satt och kollade på filmerna.

Den första filmen har enligt Youtube rätt hög/god statistik vad gäller ration på antal visningar och sekunder. De flesta har sett klart filmen, vilket jag anser är, i sammanhanget ett gott betyg. För när fanken såg man ett helt Youtube-klipp senast. Den tiden är ju tyvärr förbi!

daks
2013-08-14, 18:15
[QUOTE=tyst i början för att sen braka loss nåt sista 30.[/QUOTE]
Intressant poäng!

Ironbabe
2013-10-15, 11:24
Hur gick det för dem, kom någon med?

hultman
2013-10-15, 12:13
Problemet är väl framför allt storleken. 65-75 kilo är ingen gladiatorstorlek. Sen att det görs en massa häftiga balans-, hopp-, häng och lekmoment är väl duktigt men inget som kommer att hindra en normalviktig (90-100 kilo) man :D

VoDaresVins
2013-10-15, 12:24
Spelar ju inte nån roll att många springer in i en 100kgs köttvägg i många grenar när hinderbanan ändå i slutändan är så avgörande som den är.