handdator

Visa fullständig version : Bästa pwo och fatburner?


MissLinisen
2013-08-12, 16:10
Hej,

Jag skulle vilja ha tips på både bra pwo och fatburners! Jag håller just nu på med viktminskning med mål att bli slank och vältränad. Planen är styrketräning (halvkroppsprogram) 3-4 ggr/vecka. Eftersom jag ligger på ett ganska lågt kaloriintag (1200 kal/dag) så känner jag att jag behöver något som ger mig en extra skjuts och motivation i träningen. Det får gärna ha en aptitdämpande effekt samt självklart prestationshöjande. Jag dricker redan mycket kaffe så tror inte koffein har en så stark effekt på mig. Har tidigare provat efedrin men vill helst undvika det av många skäl (olagligt, "hjärtskadligt", svårt att få tag i etc).

LillisJ
2013-08-12, 20:42
Bliss är en PWO med aptitdämpande effekt. Finns i kolozzeums webbshop :) Jag har testat den själv och den rekommenderas starkt!

MissLinisen
2013-08-13, 08:11
Ok tack, funkar den bra som en skjuts i träningen också?

benya
2013-08-13, 11:02
Bliss gör det definitivt, tills du har byggt upp toleransnivån. Successivt avtar effekten alltså.
Finns många PWOer som gör det du är efter, i synnerhet om du är helt ny när det kommer till användning.
Bliss, celsius, 12 guage shotgun från VPX är några jag gillar att växla mellan.
Ta en extra koffeintablett till från apoteket och sänk dosen samtidigt för att få bra effekt samtidigt som du håller ner nivåerna.

MissLinisen
2013-08-13, 17:56
Bliss gör det definitivt, tills du har byggt upp toleransnivån. Successivt avtar effekten alltså.
Finns många PWOer som gör det du är efter, i synnerhet om du är helt ny när det kommer till användning.
Bliss, celsius, 12 guage shotgun från VPX är några jag gillar att växla mellan.
Ta en extra koffeintablett till från apoteket och sänk dosen samtidigt för att få bra effekt samtidigt som du håller ner nivåerna.

Tack för tipset! Jag hörde om en som heter "I am fucked up" också och Jack 3d.

Är det du på bilden förresten?

vassle
2013-08-13, 23:27
Lipo 6

Johan.S
2013-08-14, 07:22
Bliss kan jag starkt rekommendera. Om man inte vill att effekten ska avta så är det ett gott råd att bara ta den på de lite tyngre dagarna och kanske nöja sig med en kopp kaffe de dagar som är lite lättare.

MissLinisen
2013-08-14, 21:04
Bliss kan jag starkt rekommendera. Om man inte vill att effekten ska avta så är det ett gott råd att bara ta den på de lite tyngre dagarna och kanske nöja sig med en kopp kaffe de dagar som är lite lättare.

Verkar som den där Bliss är bra! Hjälper den lite i återhämtningen också? Har lite dåliga erfarenheter av att jag tagit i för hårt och sen blivit sjuk vilket gjort att jag måste bryta träningen och så blir allt en ond cirkel. Lever ju på ett ganska stort underskott kalorimässigt nu för att tappa vikt och då kan det va bra med nåt som hjälper till lite i återhämtningen och hindrar kroppen från att paja.

bear.flowertwig
2013-08-14, 22:06
Verkar som den där Bliss är bra! Hjälper den lite i återhämtningen också? Har lite dåliga erfarenheter av att jag tagit i för hårt och sen blivit sjuk vilket gjort att jag måste bryta träningen och så blir allt en ond cirkel. Lever ju på ett ganska stort underskott kalorimässigt nu för att tappa vikt och då kan det va bra med nåt som hjälper till lite i återhämtningen och hindrar kroppen från att paja.

För återhämtning är det bra kost och vila som gäller.



P.S. Det är jag på bilden.

Simel
2013-08-14, 22:19
fatburner?... är inte alla lagliga alternativ skit?

Johan.S
2013-08-15, 07:32
Verkar som den där Bliss är bra! Hjälper den lite i återhämtningen också? Har lite dåliga erfarenheter av att jag tagit i för hårt och sen blivit sjuk vilket gjort att jag måste bryta träningen och så blir allt en ond cirkel. Lever ju på ett ganska stort underskott kalorimässigt nu för att tappa vikt och då kan det va bra med nåt som hjälper till lite i återhämtningen och hindrar kroppen från att paja.

återhämtningen sköts av kost och vila som någon annan skrev. Se till att få i dig rätt typ av näring. Det finns även tillskott som kan hjälpa lite på traven. Probiotika, vitlök, zink, alc och echinaforce är några som jag använt/använder med gott resultat

Jill
2013-08-15, 18:43
Verkar som den där Bliss är bra! Hjälper den lite i återhämtningen också? Har lite dåliga erfarenheter av att jag tagit i för hårt och sen blivit sjuk vilket gjort att jag måste bryta träningen och så blir allt en ond cirkel. Lever ju på ett ganska stort underskott kalorimässigt nu för att tappa vikt och då kan det va bra med nåt som hjälper till lite i återhämtningen och hindrar kroppen från att paja.

Jag har i hela mitt liv blivit sjuk varenda gång jag satt fart o tränat. Nu har jag tagit hjälp av PT som även hjälpt till med kosten och när jag känner mig lite svag/krasslig så kan jag härleda det till för dåligt med mat... Sen är sömnen A och O.

Jag har Xtend som PWO och hunger dämpande mellan måltiderna. Den hjälper mig även att höja immunförsvaret. Blandar även i C vitamin i den nu när folk börjar nysa o hosta runt omkring en..

MissLinisen
2013-08-15, 19:48
Jag har i hela mitt liv blivit sjuk varenda gång jag satt fart o tränat. Nu har jag tagit hjälp av PT som även hjälpt till med kosten och när jag känner mig lite svag/krasslig så kan jag härleda det till för dåligt med mat... Sen är sömnen A och O.

Jag har Xtend som PWO och hunger dämpande mellan måltiderna. Den hjälper mig även att höja immunförsvaret. Blandar även i C vitamin i den nu när folk börjar nysa o hosta runt omkring en..

Jag känner igen det! När jag börjar träna tyngre så kommer det som ett brev på posten. Träningsvärk givetvis men även enorm trötthet, ont i halsen och allmänt hängig. Jag ligger ju på ett underskott (12-1300 kal/dag) men äter allsidigt och har inget fysiskt ansträngande jobb.

Jag tar en multivitamintablett men ska kanske ta lite extra C-vitamin också.

MissLinisen
2013-08-15, 19:55
För återhämtning är det bra kost och vila som gäller.



P.S. Det är jag på bilden.

Nja det är väl inte helt sant, en del preparat är väl antiinflammatoriska etc och hjälper därför till i återhämtningen av musklerna i nedbrytningsprocessen efter tung träning. Jag vet bara inte vilka de är, därför jag skrev här.

Ok, du är ganska söt och verkar mjuk och fluffig, men den andre hade drömmagen. :)

MissLinisen
2013-08-15, 19:57
återhämtningen sköts av kost och vila som någon annan skrev. Se till att få i dig rätt typ av näring. Det finns även tillskott som kan hjälpa lite på traven. Probiotika, vitlök, zink, alc och echinaforce är några som jag använt/använder med gott resultat

Tack! Ska fixa lite ingefäraavkok nu. Ont i halsen och svag i kroppen. Vill såå gärna fixa mitt inplanerade benpass i morgon!

Knatcharn
2013-08-16, 12:02
Nja det är väl inte helt sant, en del preparat är väl antiinflammatoriska etc och hjälper därför till i återhämtningen av musklerna i nedbrytningsprocessen efter tung träning. Jag vet bara inte vilka de är, därför jag skrev här.

Ok, du är ganska söt och verkar mjuk och fluffig, men den andre hade drömmagen. :)

Det finns inte tillskott som förbättrar återhämtningen på det sättet som är lagliga. Kost och vila, som sagt. Sedan kan man spinna vidare på vad som ger bäst återhämtning inom kosten men återhämtningspiller för musklerna är nog bara att glömma.

Däremot finns det saker som kan förbättra ditt immunförsvar och din allmänna hälsa som multivitaminer och mineraler.

Lycka till!

Edit: Det dyker upp nya tillskott hela tiden med hävdade effekter som du kan prova men vad jag menar är att i grund och botten är det kost och vila som gäller. Om du vill chansa på andra tillskott med möjlig minimal effekt så kör på men det finns inga magiska piller. :)

Kotten
2013-08-16, 15:40
Bästa PWO. Grenade utan konkurrens, både jag och polarn blev frälsta. Då har vi båda provat en hel del PWO produkter

MissLinisen
2013-08-16, 21:08
Det finns inte tillskott som förbättrar återhämtningen på det sättet som är lagliga. Kost och vila, som sagt. Sedan kan man spinna vidare på vad som ger bäst återhämtning inom kosten men återhämtningspiller för musklerna är nog bara att glömma.

Däremot finns det saker som kan förbättra ditt immunförsvar och din allmänna hälsa som multivitaminer och mineraler.

Lycka till!

Edit: Det dyker upp nya tillskott hela tiden med hävdade effekter som du kan prova men vad jag menar är att i grund och botten är det kost och vila som gäller. Om du vill chansa på andra tillskott med möjlig minimal effekt så kör på men det finns inga magiska piller. :)

Tack för ett utförligt svar! Vet att vila och sömn är en jätteviktig del för att få resultat. Tror inte heller att det finns någr mirakelpiller, när det gäller olagliga saker så funkar verkligen efedrin. Tyvärr! Det håller aptiten borta, gör att man orkar prestera och hindrar en att bli sjuk. Men som sagt olagligt.