handdator

Visa fullständig version : Kolozzeums "datingtråd" för Träningskompisar !


Vivaldi
2013-08-11, 12:38
Insåg att en tråd av denna typ saknades och skred därför till handling snabbt med avsikten att göra alla våra pass snäppet mindre ensamma.

Denna tråd riktar sig alltså till alla som som söker en träningspartner på gymmet ( alltså för oss som inte har någon tillräckligt seriös träningsmänniska i sin umgängeskrets ) för att passa vid tunga lyft, snacka skit mm.

Regler:

Skriv stad, gym, samt kön ( annan information och "specifikationer" på er träningsbuddy är valfri )

Svar ges i tråden eller via PM.

Möten bokas via PM

Lycka till i träningsdjungeln !

Vivaldi
2013-08-11, 12:40
Jag börjar väl då i egenskap av trådskapare:

Ung kille i Västerås söker träningsbuddy för att snacka skit och lyfta tunga saker.

Måste gilla marklyft och benböj, ålder och kön är inte relevant.

Tränar på Member24.

Hanken
2013-08-11, 13:21
28 år boende i Hässelby. Söker träningspartner då det inte funkar att träna med tjejen med allt lyftande av och på med vikter och det sliter på tålamodet i relationen : )

Tränar på Nordic Wellnes i Bromma och Vinsta.

No pain! No gain!

Mollestam
2013-08-11, 13:33
Ska börja plugga i Lund i september, så jag söker en träningspartner samt ett gött gym. Måste ha överseende med min brist på styrka...

Andy.da.wohoo
2013-08-11, 16:16
Ska börja plugga i Lund i september, så jag söker en träningspartner samt ett gött gym. Måste ha överseende med min brist på styrka...

Beroende vad du är ute efter så finns det

LTK - Lunds tyngdlyftarklubb, atletklubb med många duktiga profiler inom SL. Vill du lära dig lyfta tungt och få en sjysst klubbkänsla så är det här du ska vara

Fitness 24/7 - Är väll som alla andra 24/7 gym. Har dock inte varit där.

Gerdahallen - Studentgymmet. Större delen av alla studenter i Lund tränar här och har man otur så kommer man dit mitt i rushen och kan få vänta upp mot 20 minuter för att få tillträde till en station.

Jag tränar på Gerdahallen (trots diverse pådragningar från några LTK'are :D) och kommer nog fortsätta med det ett tag till, så om du tänker träna där och vi kan komma fram till gemensamma träningsdagar och tider så är jag sugen på att träna med dig. :)

Krav från min sida är att du är någorlunda flexibel och förstående för att man vill träna själv vissa pass (beror på dagshumöret från min sida) och att du kan passa i bänk och knäböj :D

PMa eller skriv här om du är sugen!

4623
2013-08-11, 16:20
Actic är överlägset bäst i Lund. Två nya och fräscha gym i stan. Ett vid Högevallsbadet och ett vid Sparta (LTH/EHL).

Mollestam
2013-08-11, 18:46
Beroende vad du är ute efter så finns det

LTK - Lunds tyngdlyftarklubb, atletklubb med många duktiga profiler inom SL. Vill du lära dig lyfta tungt och få en sjysst klubbkänsla så är det här du ska vara

Fitness 24/7 - Är väll som alla andra 24/7 gym. Har dock inte varit där.

Gerdahallen - Studentgymmet. Större delen av alla studenter i Lund tränar här och har man otur så kommer man dit mitt i rushen och kan få vänta upp mot 20 minuter för att få tillträde till en station.

Jag tränar på Gerdahallen (trots diverse pådragningar från några LTK'are :D) och kommer nog fortsätta med det ett tag till, så om du tänker träna där och vi kan komma fram till gemensamma träningsdagar och tider så är jag sugen på att träna med dig. :)

Krav från min sida är att du är någorlunda flexibel och förstående för att man vill träna själv vissa pass (beror på dagshumöret från min sida) och att du kan passa i bänk och knäböj :D

PMa eller skriv här om du är sugen!

Awesome!

Jag har börjat bli lite sugen på ett styrkelyftar-gym, men då jag tränar ganska bygginriktat vet jag inte riktigt vad jag skulle ha där och göra egentligen.

Gerdahallen har jag också hört om från ett par vänner som pluggade förra terminen, verkar kul med så mycket studenter, men kanske lite jobbigt att ibland behöva vänta så länge?
Jag testar gärna Gerdahallen, så jag kan ju höra av mig när terminen dragit igång och man kommit lite till rätta med saker och ting.

Andy.da.wohoo
2013-08-11, 19:46
Hör av dig, kollar här nästan dagligen :)

Kan tilläggas att enda anledningen till att jag inte kör på LTK är för att jag bor på andra sidan stan. Gerdahallen å andra sidan ligger 10 minuter cykelfärd hemifrån mig och jag slipper den långa uppförsbacken på vägen hem. :D

aronohman
2013-08-11, 19:51
ung kille söker inte gympartner på heltid, men ibland kan det vara roligt med omväxling! bara för att jag är ung så betyder det inte att jag är svag, med det menar jag att ni måste inte lasta av så mycke vikter :)

16år
piteå norrbotten
tränar på korpen med stats 117.5 i bänk, 190 i mark och 165 i böj. skriv pm vid intresse o ta nått pass då och då :) kön/ålder osv spelar absolut ingen roll!

Pzorz
2013-08-11, 20:31
Jag, kille, 25 år, 24/7-fitness, söker dig i Norrköping som är över 195 cm lång. Du måste väga över 115 kg och ha barn. Du ska även gilla böj och att träna axlar. Kontakta mig genom PM.

PureWhey
2013-08-11, 20:33
Jag, kille, 25 år, 24/7-fitness, söker dig i Norrköping som är över 195 cm lång. Du måste väga över 115 kg och ha barn. Du ska även gilla böj och att träna axlar. Kontakta mig genom PM.

Hahahaha :D

bear.flowertwig
2013-08-12, 11:53
Sökes: allt inom bodyfitness samt bikini

BobaFett
2013-08-12, 12:07
Stad: Oskarshamn
Gym: Friskvårdshuset
Sökes: En träningskompis, helst tjej, singel, snygg och kan tänka sig att träna minst 5 ggr i veckan. Skulle vara bra om hon kan bänka åtminstone 100 kilo men är inget krav.

hugok
2013-08-12, 12:33
Awesome!

Jag har börjat bli lite sugen på ett styrkelyftar-gym, men då jag tränar ganska bygginriktat vet jag inte riktigt vad jag skulle ha där och göra egentligen.


Börjar du på LTK (Bollhuset) får du automatiskt massa träningskamrater där, många som är medlemmar på kolozzeum, bland annat mej.
Det som är problemet för många är att det ligger en bit från universitetsområdet. Jag bor på andra sidan stan, precis vid victoriastadion, men det är värt att cykla över järnvägen för att träna där.

Mollestam
2013-08-12, 12:42
Börjar du på LTK (Bollhuset) får du automatiskt massa träningskamrater där, många som är medlemmar på kolozzeum, bland annat mej.
Det som är problemet för många är att det ligger en bit från universitetsområdet. Jag bor på andra sidan stan, precis vid victoriastadion, men det är värt att cykla över järnvägen för att träna där.

Det är just stämningen och så som verkar trevlig, men då jag är lite mer åt byggarhållet än SL-are, så förstår jag om det kanske inte är så uppskattat med mina bicepspass till exempel...
För övrigt ska jag också bo vid Victoriastadion, Svenshögsvägen närmare bestämt:)

Edit: Kollade på deras hemsida nu, verkar ju faktiskt finnas lite maskiner och liknande, så helt ensam icke-SLare kanske jag inte är ändå.

Musken
2013-08-12, 12:56
Det är just stämningen och så som verkar trevlig, men då jag är lite mer åt byggarhållet än SL-are, så förstår jag om det kanske inte är så uppskattat med mina bicepspass till exempel...
För övrigt ska jag också bo vid Victoriastadion, Svenshögsvägen närmare bestämt:)

Edit: Kollade på deras hemsida nu, verkar ju faktiskt finnas lite maskiner och liknande, så helt ensam icke-SLare kanske jag inte är ändå.

Börjar du på LTK (Bollhuset) får du automatiskt massa träningskamrater där, många som är medlemmar på kolozzeum, bland annat mej.
Det som är problemet för många är att det ligger en bit från universitetsområdet. Jag bor på andra sidan stan, precis vid victoriastadion, men det är värt att cykla över järnvägen för att träna där.

Tränar själv på Victoriastadion, tycker det är suveränt.

hugok
2013-08-12, 13:42
Det är just stämningen och så som verkar trevlig, men då jag är lite mer åt byggarhållet än SL-are, så förstår jag om det kanske inte är så uppskattat med mina bicepspass till exempel...
För övrigt ska jag också bo vid Victoriastadion, Svenshögsvägen närmare bestämt:)

Edit: Kollade på deras hemsida nu, verkar ju faktiskt finnas lite maskiner och liknande, så helt ensam icke-SLare kanske jag inte är ändå.

Jag skulle bli förvånad ifall du tränar mer biceps än mej. Två armpass på 90 minuter varje vecka ;)
Så man behöver inte köra renodlad SL för att träna där, jag kör väldigt byggarinspirerat för tillfället. Är man bara hyfsat social kommer man direkt in i gemenskapen, riktigt skön stämning.
Vi kommer i princip bo grannar, jag bor på Sofiavägen. Med cykel tar det ca 10 minuter enkel resa till bollhuset.

Tränar själv på Victoriastadion, tycker det är suveränt.

Det är ett okej gym, tränade där själv när det va stängt på 1 maj på bollhuset. Dock är det lite trist stämning tycker jag, ingen som konverserar med varandra förutom olika träningspar som känner varandra utanför gymmet.

Mollestam
2013-08-12, 13:50
Tränar själv på Victoriastadion, tycker det är suveränt.

Jag skulle bli förvånad ifall du tränar mer biceps än mej. Två armpass på 90 minuter varje vecka ;)
Så man behöver inte köra renodlad SL för att träna där, jag kör väldigt byggarinspirerat för tillfället. Är man bara hyfsat social kommer man direkt in i gemenskapen, riktigt skön stämning.
Vi kommer i princip bo grannar, jag bor på Sofiavägen. Med cykel tar det ca 10 minuter enkel resa till bollhuset.



Det är ett okej gym, tränade där själv när det va stängt på 1 maj på bollhuset. Dock är det lite trist stämning tycker jag, ingen som konverserar med varandra förutom olika träningspar som känner varandra utanför gymmet.

:thumbup:

Får ta och kolla in det, billigt var det ju också, härligt!

Jazen
2013-08-18, 18:22
nån som tränar på Actic i sjöstadshallen eller Högdalen ?

Mangemangel
2013-08-18, 18:38
Ingen som råkar träna på Friskis&Svettis i Nyköping här? :)

arogen
2013-09-07, 11:18
Tja allihopa!

Någon från Eskilstuna som tränar/vill träna seriöst och letar efter någon att träna med och bli puchad av? :)

mela
2013-09-07, 11:41
Någon som tränar i Falun?

mela
2013-09-16, 07:36
Någon som tränar i Falun?

Ingen alltså? :D fifan!

Fed up
2013-09-16, 09:41
Börjar du på LTK (Bollhuset) får du automatiskt massa träningskamrater där, många som är medlemmar på kolozzeum, bland annat mej.
Det som är problemet för många är att det ligger en bit från universitetsområdet. Jag bor på andra sidan stan, precis vid victoriastadion, men det är värt att cykla över järnvägen för att träna där.

Vad kostar det att träna på LTK egentligen? Jag bor i M-ö men jobbar i Lund och det är så jädra svårt att komma nånstans i framförallt bänk och böj när man alltid tränar själv på friskis. Hade velat träna på en riktigt sl-ställe åtminstone emelllanåt.

Fed up
2013-09-16, 09:43
Ingen som råkar träna på Friskis&Svettis i Nyköping här? :)

Äre Mangel som i Angers Curse?

Ursäkta OT.

benya
2013-09-16, 09:51
Söker en trevlig och vältränad dam att sats-gymma och gå på grupppass (grit främst) med i sthlm innerstad?
PMa för facebook/instagram!

Onigiri
2013-09-16, 10:05
Söker filmjölk för att tävla i militärpress på "mitt" gym här i hålan, ta inte med dig fruntimmer, du vet hur vi blir, och ja, det blir kebab efteråt.

Juxta
2013-09-16, 12:13
Någon som tränar i Falun?

Hur är Falun-gymmet? Ska dit o spendera 2 veckor där i vår.

hugok
2013-09-16, 20:31
Vad kostar det att träna på LTK egentligen? Jag bor i M-ö men jobbar i Lund och det är så jädra svårt att komma nånstans i framförallt bänk och böj när man alltid tränar själv på friskis. Hade velat träna på en riktigt sl-ställe åtminstone emelllanåt.

Jag tror det kostar 1350 eller nåt om man är över 21, annars är det typ 750 tror jag. Här är hemsidan, det är lite billigare nu eftersom halva året redan gått.
http://www.lundstk.se/

Fed up
2013-09-17, 21:31
Jag tror det kostar 1350 eller nåt om man är över 21, annars är det typ 750 tror jag. Här är hemsidan, det är lite billigare nu eftersom halva året redan gått.
http://www.lundstk.se/

Det står 600 för folk över 21 och 450 för folk under på hemsidan. Har jag missat nåt? För det står bara att det är medlemsavgift, är det nån ytterligare avgift? Känner mig allmänt trög idag...
Men kostart det bara 600 pix för ett helt år är det ju lätt värt det även om det bara skulle bli av nån gång i månaden.

mela
2013-09-17, 22:13
Hur är Falun-gymmet? Ska dit o spendera 2 veckor där i vår.

Flyttade hit i torsdags och har inte hunnit komma igång än. Ska spendera mer än halva hösten på andra orter så är kluven med gymkort.
Men det finns ju en del gym iaf

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Anatis87
2013-09-18, 14:28
Jag sitter på tre träningskort och hinner sällan träna på vallen med klubben pga hur jag arbetar. Så sedan så är Life och fitness 24/7 kvar. Jag kan ha perioder då jag stundtals inte kan ta för mig att koma iväg. Arbetar oregelbundet, kvällar, helger, nätter och dagar så är inte "lätt" på så vis.

Så söker nu träningspolare i Göteborg med nära omnejd för träning på Life eller fitness 24/7.

Krav: Att man kan ha kul och se träningen som en kul grej.

Sparven från Minsk
2013-09-18, 16:00
Aktiverum Helsingborg!

mangemongen2
2013-09-18, 17:55
Träningspolare i Stockholm sökes. Tränar just nu på Flex Farsta men kan diskutera eventuell flytt. Kille som tjej, liten som stor. Alla är välkomna :)

hugok
2013-09-19, 08:19
Det står 600 för folk över 21 och 450 för folk under på hemsidan. Har jag missat nåt? För det står bara att det är medlemsavgift, är det nån ytterligare avgift? Känner mig allmänt trög idag...
Men kostart det bara 600 pix för ett helt år är det ju lätt värt det även om det bara skulle bli av nån gång i månaden.

Det är 600 för resten av detta året. Efter nyår får man lösa nytt kort som inte är speciellt dyrt heller.

Fed up
2013-09-19, 13:48
Det är 600 för resten av detta året. Efter nyår får man lösa nytt kort som inte är speciellt dyrt heller.

Ah, då förstår jag. Just nu har jag en skada i ryggjäveln så kan knappt träna alls. Hoppas det ska ge med sig snabbt iaf. Hade varit kul att sällskapa med några andra koloiter när jag väl kan pallra mig dit, om nån kan tänka sig det?

Kurash
2013-09-19, 14:07
Ah, då förstår jag. Just nu har jag en skada i ryggjäveln så kan knappt träna alls. Hoppas det ska ge med sig snabbt iaf. Hade varit kul att sällskapa med några andra koloiter när jag väl kan pallra mig dit, om nån kan tänka sig det?

Det är väl 1200 om året, efter halva året sänker vi till hälften och efter 3/4 betalar man 300. Vet inte om priset blir samma nästa år men det brukar inte öka mer än nån hundring var tredje år. Det är dagligen minst 5-6 härifrån som tränar på LTK, och ett helt gäng andra trevliga människor. För att inte nämna de grymma tjejlaget vi har i Bänk/SL. Som du kanske vet så ligger det ett stenkast från stationen så det funkar utmäkt för pendlare.