handdator

Visa fullständig version : Matschema!


allewbabs
2013-08-11, 11:47
Tjena!

Jo det är såhär att jag tränar fotboll 1,5 h 3 gånger i veckan plus 90 min match med b laget och inhopp i a laget!

Jag håller på att köra på diet och vet inte riktigt hur mycket jag ska äta! Just nu ligger jag på mellan 1500-2000 kalorier! Jag vill få en fin bra kropp och inte tappa för mycket muskler!

Jag är ungefär 1,78 och väger 73 kilo!

Är detta för lite tror ni för att bygga upp muskler ?

Jag äter:

Frukost 1 dl havregryn 2 dl mjölk

Middag : 200 gram kycklingfilé och ungefär 70 gram ris

Mellanmål: Shake 1 timme innan jag ska gymma

Mat efter träning: Shake direkt efter sen när jag kommer hem äter jag 200 gram kyckling igen och ibland 70 gram ris till de!

Sen på kvällen avslutar jag med 2 grovbröd med en ost skiva på eller en shake och en macka!

Låter detta för dåligt ? För känns som jag äter alldeles för lite och känner mig väldigt trött ibland!

Tränar ungefär gym alla dagar förutom lördagar! och dom dagarna jag har fotbollsmatch, så blir ungefär 8+ i veckan!

Som sagt vill få fram rutorna och en snygg kropp och inte förlora för mycket muskler och även kanske få fram lite muskler med!


Vad säger ni? :)

eiri
2013-08-11, 12:07
för att bygga muskler = för lite

allewbabs
2013-08-11, 12:13
för att bygga muskler = för lite

Vill bli av med fettet och inte tappa massa muskler. Vill få fram rutorna osv!

jag_kille
2013-08-11, 16:50
Bulka. Du är redan smal, om du ska deffa fram tills rutorna kommer tror jag att du bara kommer se spinkig ut. Du kommer få en finare kropp om du kör en clean bulk, och om bulken blir lyckad kostmässigt kan du till och med tappa i fettvikt under bulkperioden.

allewbabs
2013-08-13, 09:48
Men vill inte bli stor eller gå upp på grund av fotbollen! Sen jag har gått ner har allting blivit mycket bättre! Jag borde väll bara kunna höja maten och så ?

Reaper123
2013-08-13, 10:31
Men vill inte bli stor eller gå upp på grund av fotbollen! Sen jag har gått ner har allting blivit mycket bättre! Jag borde väll bara kunna höja maten och så ?Det du borde försöka göra är att köra "leangains re-comp" som dom kallar det på andra sidan atlanten, för då kan du rent teoretiskt lägga på dig fettfri vikt samtidigt som du tappar i fettvikt...

Problemet med detta är att det krävs en väldigt noggrant planerad kosthållning och det tar en jävla tid i jämförelse med en traditionell deff-bulk-cycle om man nu vill lägga på sig märkbart mycket fettfri vikt.

Nu verkar ju du dock inte var sugen på att bli stor och stark, utan polera fram det sista och då skulle detta upplägg troligen passa dig.

1500 kcal är för övrigt inte mycket energi om du tränar så pass flitig om du nu dessutom rör på dig under dagen, så detta låter som ett bra koncept på att "rasa" i vikt. Jag deffade tex på 2800 kcal och vägde 82-85kg och tränade i snitt cirka 60-90min/dag...

Edit: Skulle föreslå att du höjjer minst 500 kcal/dag och utvärderar om ett par veckor, för på tex 2500 kcal kommer du mest troligt fortfarande tappa i vikt men du lär ha betydligt bättre ork och således prestera bättre utan att "tjocka på dig"!

vicarious
2013-08-13, 10:49
för att bygga muskler = för lite

+1