handdator

Visa fullständig version : 2009-->2013


MackeJuve
2013-08-09, 13:40
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=351&pictureid=3643

Första bilden är ifrån början på augusti i år, 2013 (sub 90 kg). Den andra är ifrån mitten på juni 2009 (runt 86 kg). Vet att det är långt ifrån någon exemplarisk före/efter-bild men det är vad jag har. Benen har blivit större men är fortfarande dåliga, vaderna är nog oförändrade...

Juni 2009

Knäböj 110x6
Marklyft 170x1
Bänkpress 92,5x1
Militärpress 55x2

Augusti 2013

Knäböj 170x1 (150x5)
Marklyft 215x1
Bänkpress 142,5x1
Militärpress 80x1

Hittade min gamla träningsjournal, tyckte därför att det skulle vara kul att jämföra lite. Mellan '09 och '13 har jag hunnit med att träna väldigt seriöst, och ganska oseriöst, i perioder. Marklyft la jag av med i typ 1,5 till 2 år någonstans däremellan, har tränat det seriöst nu i sommar. Knäböj har också kommit och gått. Bänkpressen är väl det som jag alltid har kört(kommer som en chock va?). Är det här en okej utveckling? Tycker bänken och militärpressen är godkänt/bra, böjen och marken är på gränsen, det är ju ändå 4 års tid.

RobbanColeman
2013-08-09, 13:55
Kan du inte få upp större bilder? Då ska jag svara, kan ju göra det nu med men då är det ju kanske så att man har helt fel...

MackeJuve
2013-08-09, 13:57
Kan du inte få upp större bilder? Då ska jag svara, kan ju göra det nu med men då är det ju kanske så att man har helt fel...

Kan försöka... Tog '09-bilden från Facebook, så den blev liten direkt :/ Som sagt sjukt dålig före/efter-bild, men jag ska kolla om jag kan få dem lite större.

Stefan J
2013-08-09, 13:57
Styrkeutvecklingen är bra i alla fall. Du har blivit väsentligt mycket starkare samtidigt som du gått ner i vikt. Oavsett hur mycket större muskelmassa du har så kan nog alla vara överens om att dina muskler är mycket bättre än de var innan. Du krossar ditt gamla jag. Och i min värld är det det enda som räknas. :)

RobbanColeman
2013-08-09, 14:02
Tveklöst är du ju starkare men jag antar att du vill få det lite jämfört mot bilderna samt jämförelse mellan bilderna då givetvis.

Stefan J
2013-08-09, 14:10
Styrkeutvecklingen är bra i alla fall. Du har blivit väsentligt mycket starkare samtidigt som du gått ner i vikt. Oavsett hur mycket större muskelmassa du har så kan nog alla vara överens om att dina muskler är mycket bättre än de var innan. Du krossar ditt gamla jag. Och i min värld är det det enda som räknas. :)

Oj, läste slarvigt, tyckte där stod att du vägde 90kg på första och 86 på andra.

Jag tycker du har lyckats väldigt bra i alla fall. Din prestationsförmåga har ju skjutit i höjden. Du är muskulös på båda bilderna men ljus och pose är så olika att det är omöjligt att säga mer än att du ser mer tränad ut på andra bilden.

MackeJuve
2013-08-09, 14:12
http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=351&pictureid=3646

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=351&pictureid=3645

http://www.kolozzeum.com/forum/picture.php?albumid=351&pictureid=3644

Det är vad jag har, vet inte om den första bilden blev större nu. De andra två är gamla facebookbilder. Tack Stefan, dock vägde jag 86 kg '09 och 88-89 kg nu! Jag har ju blivit större, tveklöst, men frågan är om det egentligen är så mycket massa på 4(!!) års tid? :S

Bild 1 NU
Bild 2 & 3 2009

MackeJuve
2013-08-09, 14:15
Oj, läste slarvigt, tyckte där stod att du vägde 90kg på första och 86 på andra.

Jag tycker du har lyckats väldigt bra i alla fall. Din prestationsförmåga har ju skjutit i höjden. Du är muskulös på båda bilderna men ljus och pose är så olika att det är omöjligt att säga mer än att du ser mer tränad ut på andra bilden.

Tack så mycket! Aldrig reflekterat över min utveckling förut(sett ur ett långt tidsperspektiv), kan vara lite nyttigt att se att trots att man inte märker det så går man en del framåt.

Tobbey
2013-08-09, 14:17
Krävs ju lite mer massa för att flytta så mycket mer vikt som du t.ex gör i bänken nu. Onekligen riktigt bra ökningar i bänk/press, medans marken kanske hade kunnat öka bättre, fortfarande riktigt bra. Du ska vara nöjd.

MackeJuve
2013-08-09, 14:20
Krävs ju lite mer massa för att flytta så mycket mer vikt som du t.ex gör i bänken nu. Onekligen riktigt bra ökningar i bänk/press, medans marken kanske hade kunnat öka bättre, fortfarande riktigt bra. Du ska vara nöjd.

Håller absolut med! När jag nådde 200+ i marken 2010 och greppet började svikta så la jag helt sonika ned markträningen väldigt länge :smash: Disciplinerat! Haha :D

RobbanColeman
2013-08-09, 15:08
Jag trodde badbilden skulle vara efterbilden och att man skulle se volymökningen där iom att bilden blev större... När så inte var fallet, man ser givetvis att du blivit större iaf, så är det ingen vidare volymutveckling på de 4 åren och dem vikterna du flyttar kan jag tycka.

Du har ökat styrkan bra men volymen har ju inte blivit direkt i ögonslående, det verkar som du reflekterat över detta själv då jag läser din första post. Du ökar mycket mer i styrka än det syns på kroppen får väl bli bedömningen. :)

Du behöver mycket mer rygg och dina främre deltoideus verkar dominera rätt bra då du bänkar då jag vill se mer armar och bröst också. ;)

Du borde väl byggt ben som ökat som fan i böj?

Likvärdiga bilder hade nog gjort dig mer rättvisa också, svårbedömt det där.

Mvh

MackeJuve
2013-08-09, 15:17
Jag trodde badbilden skulle vara efterbilden och att man skulle se volymökningen där iom att bilden blev större... När så inte var fallet, man ser givetvis att du blivit större iaf, så är det ingen vidare volymutveckling på de 4 åren och dem vikterna du flyttar kan jag tycka.

Du har ökat styrkan bra men volymen har ju inte blivit direkt i ögonslående, det verkar som du reflekterat över detta själv då jag läser din första post. Du ökar mycket mer i styrka än det syns på kroppen får väl bli bedömningen. :)

Du behöver mycket mer rygg och dina främre deltoideus verkar dominera rätt bra då du bänkar då jag vill se mer armar och bröst också. ;)

Du borde väl byggt ben som ökat som fan i böj?

Likvärdiga bilder hade nog gjort dig mer rättvisa också, svårbedömt det där.

Mvh

Kul med någon insatt! Men om vi tar och skiter i före-bilderna och koncentrerar oss på hur jag ser ut nu: vad släpar på överkroppen? Du säger rygg, bröst och armar? Främst rygg?

Jo men benen har blivit större, men helhetsintrycket förstörs då jag saknar vader... :)

RobbanColeman
2013-08-09, 15:26
Kul med någon insatt! Men om vi tar och skiter i före-bilderna och koncentrerar oss på hur jag ser ut nu: vad släpar på överkroppen? Du säger rygg, bröst och armar? Främst rygg?

Jo men benen har blivit större, men helhetsintrycket förstörs då jag saknar vader... :)

Räknar med att du har symmetribrist i axlarna, detta enbart utifrån din frontdelta på kortet...

Ryggen, japp! Det behövs mycket mer lats!

Ta mer bilder om du vill veta på riktigt. :)

Tobbey
2013-08-09, 15:31
Finns det något "gyllene snitt" för lår/biceps mått? :D Bara undrar överlag. Har själv ~35,5cm spänt över biceps och 64,5cm över låren, spänt. Armen = pinnsam, benen = överutvecklade?

tjing
2013-08-09, 15:32
För en hobbytränande är det väl helt okej trots allt. Inte alla tar 140 i bänk t ex.

Tobbey
2013-08-09, 15:33
För en hobbytränande är det väl helt okej trots allt. Inte alla tar 140 i bänk t ex.

Har aldrig sett någon bänka mer än ~110kg på mitt gym, den gången jag såg just 110kg var också av en mycket liten individ som på något makabert sätt flyttade vikten som ingenting.

mattilainen
2013-08-09, 15:41
det ser typ ut som mig ju :D Jag har tränat länge nu, dock har jag alltid tränat kampsporten som första plats, vilket gjort att min tid på gymmet blivit lidande. Dock började jag ganska nyligen köra riktigt hårt och seriöst igen där jag skrev upp alla pass etc etc. Det gav riktigt bra utveckling och tror jag skaförsöka fortsätta köra seriöst både på gymmet och kampsporten hädanefter. Alltså tre pass var i veckan och hålla det så. Jag är som dig att jag har kanske inte utvecklats mest av alla men samtidigt som jag blivit starkare och jag gått ner i vikt och fått en helt annan kroppsform än tidigare. Så det jag försöker säga är att även om man tycker man själv utvecklats dåligt/sämre än vad man "borde" göra på dessa år så ska man vara stolt att man ser ut som man gör, det kunde vara värre. Så se det som positivt att du faktiskt utvecklats alls. Många jag vet som tränat på gym i flera år och fortfarande kör på samma vikter och ser mer eller mindre lika dana ut.

MackeJuve
2013-08-09, 16:04
Tack för bra input mattilainen! Kul med en kroppslig look-alike!

Ska jobba på latsen Robban, när du skrev det så kikade jag och visst fan har du rätt :) Sånt jag aldrig tänker på annars. Hatar dock rodd.

RobbanColeman
2013-08-09, 16:15
Jag brukar få tips om att mina lats behöver marklyft för o bli bra, du spöar skiten ur mig i marklyft men jag tar dig nog allt i rygg trots allt. Kör breda latsdrag/chins samt roddar i mängd, det tror jag är bra medicin.

Jag höll ju bokstavligen taget på att gå av då jag tog 172,5kg i marklyft här nyligen. :Virro

Här en bild tagen då jag deffade vettigt och innan jag tömde bort det lilla flex/tryck man kan få i denna kropp. Bilden är från 2006. Den är plåtad av King Grub förövrigt! :D

Lycka till! *flex*

MackeJuve
2013-08-09, 16:21
Jag brukar få tips om att mina lats behöver marklyft för o bli bra, du spöar skiten ur mig i marklyft men jag tar dig nog allt i rygg trots allt. Kör breda latsdrag/chins samt roddar i mängd, det tror jag är bra medicin.

Jag höll ju bokstavligen taget på att gå av då jag tog 172,5kg i marklyft här nyligen. :Virro

Här en bild tagen då jag deffade vettigt och innan jag tömde bort det lilla flex/tryck man kan få i denna kropp. Bilden är från 2006. Den är plåtad av King Grub förövrigt! :D

Lycka till! *flex*

Tack för hjälpen, uppskattas :) Nu fick jag massor utav motivation till kvällens rygg/bicepspass :D Mäktigt med en grub-bild!

RobbanColeman
2013-08-09, 16:24
Tack för hjälpen, uppskattas :) Nu fick jag massor utav motivation till kvällens rygg/bicepspass :D Mäktigt med en grub-bild!

Haha! Japp!

Kör så det ryker!