handdator

Visa fullständig version : Ofrivillig viktnedgång


skugg
2013-08-09, 11:43
Jag har tränat 3-4 gånger i veckan under ca 1,5 år, har gett helt ok resultat. För fem veckor sedan förändrades min livsituation totalt och pga det har jag knappt kommit ur sängen. Nu har det dock lite ljus återkommit i mitt liv och igår tränade jag igen, blev chockad över hur mycket man kan tappa på 5 veckor :(

Så min fråga är, ska jag träna som innan eller finns det några upplägg som lämpar sig bättre i detta läget?

(Gått från 86kg till 77kg)

Mental
2013-08-09, 12:24
Inga speciella upplägg, vanlig bulkdiet (tokbulka i det här läget gör dig bara fet) sedan är det bara att träna på så ska du se att musklerna kommer tillbaka.

Pintan
2013-08-09, 14:58
Fortsätt där du slutade så kommer du högst troligen få tillbaka muskelmassan du förlorade inom några veckor.

mattilainen
2013-08-09, 15:43
det mesta handlar bara om att komma igång igen. Dina "förlorade kg i diverse övningar" sitter troligt i sämre ork och teknik än att du förlorat alldeles för mycket muskler. Skönt att du är på bättringsvägen i alla fall!

skugg
2013-08-09, 20:55
Tack för svaren, allt känns meningslöst för tillfället, men gårdagens träningspass kändes faktiskt riktigt skönt och var ett bra sätt att göra av med frustration på, så imorgon blir det en ny sväng på gymmet!