handdator

Visa fullständig version : Blodtillförsel under sömn?


Hercoles
2013-08-09, 07:36
Sov inatt med armarna ovanför huvudet, och hade inget blod i dom när jag vaknade. Riktigt obehaglig känsla! Körde också armarna igår på passet.

Frågan: påverkas resultaten i muskelbyggnings syfte om det inte kommer blod ut i musklerna vid återhämtning? Som t.ex jag då haft en del av inatt. Bör jag oroa mig? Då detta händer ganska ofta.

TheOne1994
2013-08-09, 07:41
Sov inatt med armarna ovanför huvudet, och hade inget blod i dom när jag vaknade. Riktigt obehaglig känsla! Körde också armarna igår på passet.

Frågan: påverkas resultaten i muskelbyggnings syfte om det inte kommer blod ut i musklerna vid återhämtning? Som t.ex jag då haft en del av inatt. Bör jag oroa mig? Då detta händer ganska ofta.

Frågan är om du kan ändra sovställning beroende vad du får för svar här....viktigaste för muskelbyggnad är att du sover gott. Inte i vilken ställning !
Lycka till och sov gott !

Langster
2013-08-09, 08:24
Sov inatt med armarna ovanför huvudet, och hade inget blod i dom när jag vaknade. Riktigt obehaglig känsla! Körde också armarna igår på passet.

Frågan: påverkas resultaten i muskelbyggnings syfte om det inte kommer blod ut i musklerna vid återhämtning? Som t.ex jag då haft en del av inatt. Bör jag oroa mig? Då detta händer ganska ofta.

Om du inte hade något blod i armarna så vore det väldigt negativt för muskeluppbyggnaden. Antagligen skulle armarna ruttna och falla av ganska snart.

Nu är det inte så att du inte hade något blod i armarna. När armarna "somnar" handlar det om att nerver kommer i kläm. Rätt vanligt när man sover/ligger i en ställning en längre tid, speciellt när man styrketränar av någon anledning.