handdator

Visa fullständig version : Träna mer eller lösfett/lösskinn?


massived
2013-08-08, 21:44
Hejsan forumet!



Kan börja från början!


När jag var ca 14 år så bestämmde jag mig för att börja gå ner i vikt, då jag hade väldigt dåligt självförtroende och var alltid blyg, aldrig haft en tjej, inte vågat vara mig sj... Allt pga att jag var fet, tjock, ful.
Under sommaren 2012 så gick jag ner 20kg mellan Juli - Tidiga augusti, gick snabbare än vad jag hade tänkt mig... Det bara hände liksom, gick inte på en diet, bara uteslöt godiset, läsk, chips, snabbmat och allt annat "onyttigt", inget gym eller så, vilket än i dag stör mig, då jag förlorade nästan all muskelmassa.
Jag fick genast självförtroende , jag blev lite av klassens "fitness" kille nu, då alla visste om detta.
Nu i januari så bestämde jag mig för att börja gymma, tog 3 pass i veckan, började smått sådär.
Sedan gick det vidare, körde 3 intensiva pass, började förstå lite med hur viktig kosten är , börjat förstå produkterna på "träningsgrossisten", om ni fattar. Men det var först vid Juni detta året då jag började ta träningen på allvar, 6 ggr i veckan.

Viktnedgång: 86-66

Längd: 183
Vikt NU: 73kg
Ålder: 16


Nu idag så kör jag nästan 7 ggr i veckan och kör bulk nu till 79kg (73kg nu)
Men, det finns ett problem, känns inte riktigt som att jag får de här "större" musklerna , bröst och abs. De känns "samma" hela tiden, men ökar i vikt, och får större armar/rygg/triceps osv. Men det är liksom Chest och Abs som känns "mindre". Är detta pga att jag har fått lösskinn eller liknande, kört gym nu i 6 månader och det borde ändå hända resultat. Kan posta bilder snart på före o efter.
Men när jag "drar" upp brösten så kan jag se "formerna" där under, är det fett från bulken?
Kan konstatera att jag inte riktigt tog kosten på fullaste allvar(åt inte mkt) det första 4 månaderna av min träning.

Hoppas bara det finns någon som kan hjälpa mig!

Edit: Kör Mass mutant, Whey 100, I'm fucked up, FireUp, om nu denna information hjälper på något sätt!

AntonHakan
2013-08-09, 07:32
Magrutor syns beroende på hur mycket underhudsfett du har och sen kan det vara så att du har för "små" magmuskler som inte kommer fram heller.
När det kommer till bröst kan det vara så att inte har kontakt med bröstmusklerna under övningarna utan, i tex. bänkpress så använder du mer triceps och axlar för att få upp vikten.

Bjern
2013-08-09, 09:34
Alla har olika potential att bygga massa på olika ställen, du kanske har dragit nitlotten när det kommer till bröst/mage. Jag vill själv påstå att jag ganska snabbt lägger på mig fett runt bröstet efter diet och det släpper ganska långt in i dieten, med det sagt och med tanke på att du säger att du bulkar så kanske du bara behöver tappa lite fett så syns det bättre.6 månader är ingenting, det tar tid att bygga muskler.