handdator

Visa fullständig version : När börjar man se "större" ut?


Balongbubba
2013-08-07, 14:31
Det är ju rätt vanligt att man tycker sig bara bli mindre och mindre under sin deff tills man når en viss bf%, exempelvis en kille som börjar på 20% kommer ju det första taget att se mindre ut då han visst, tappar fett, men även tappar tryck. Har man dessutom en relativt stabil muskulös grund så kan lite överskottsfett bara göra att man ser större ut, om fettet sätter sig på rätt plats etc. Detta försvinner ju under deff.

Men när man kommer till en viss procentnivå så börjar man snarare se större och större ut desto mer man tappar, ungefär vad ligger denna nivå på i eran erfarenhet? 12%? 10?

abstract
2013-08-07, 14:40
Det är väl en smaksak, men runt 15% och nedåt brukar killar enligt min erfarenhet få kommentarer i stil med "vad biffig du börjar bli" snarare än "har du gått ner i fettprocent", trots att det sista är sanningen.

Knatcharn
2013-08-07, 15:14
Enligt vad jag sett på mig själv, någonstans mellan 15 och 12 %.

Piranha
2013-08-07, 15:15
Det är ju rätt vanligt att man tycker sig bara bli mindre och mindre under sin deff tills man når en viss bf%, exempelvis en kille som börjar på 20% kommer ju det första taget att se mindre ut då han visst, tappar fett, men även tappar tryck. Har man dessutom en relativt stabil muskulös grund så kan lite överskottsfett bara göra att man ser större ut, om fettet sätter sig på rätt plats etc. Detta försvinner ju under deff.

Men när man kommer till en viss procentnivå så börjar man snarare se större och större ut desto mer man tappar, ungefär vad ligger denna nivå på i eran erfarenhet? 12%? 10?

Förutsätt man har väldigt lite kläder på sig så vid under 10 börjar de röra lite på sig, under 8% brukar man nästan kunna se skillnad från dag till dag.
Under 6 är det riktigt fint.

Största kicken är dock efter diet när man äter på, när man får både fylligheten och hårdheten förutsatt man håller lite koll på salt och vätska.

tearz
2013-08-07, 16:25
Jadu runt 8 % och nedåt på mig själv iaf :)