handdator

Visa fullständig version : Problem med vänster axel


Giganten
2013-08-07, 13:25
Hej

Har under en längre period märkt av att det är nåt i vänster axeln som inte stämmer.
Har problem med pressar över huvudet med vänster axel, extra svårt med hantlar med skivstång går det hyffsat.
tror det är nåt i axeln eller skulderbladet som inte ger stöd till axeln. Någon som haft samma problem och vad gjorde ni?

Tack på förhand!

Sparven från Minsk
2013-08-07, 16:45
Hej

Har under en längre period märkt av att det är nåt i vänster axeln som inte stämmer.
Har problem med pressar över huvudet med vänster axel, extra svårt med hantlar med skivstång går det hyffsat.
tror det är nåt i axeln eller skulderbladet som inte ger stöd till axeln. Någon som haft samma problem och vad gjorde ni?

Tack på förhand!

an vara lite samma det som jag har, svag aktivering av serratus anterior på vänster sida. Gör att scapula vill rotera utåt och uppåt, axel åker upp lite. Känner mig mer instabil och svag i vänster axel pga detta.

Giganten
2013-08-11, 02:42
Vad gör du för att förbättra det? Känner mig ruskigt dålig i pressar på vänster gör en nästan deprimerad :p

lanzal
2013-08-19, 18:36
Ja, hur förb'ttrar man detta? Jag får ju ont av att köra nåt med axlar, inte mycket men lite liksom, känns inte smart att träna när får ont.

Scratch89
2013-08-20, 06:17
Låter som om axeln inte är stabil, av någon anledning. Kör du någon (p)rehab?