handdator

Visa fullständig version : Proteinpulver?


Ozziking
2013-08-07, 11:53
Funderar på att införskaffa en burk one whey från fitnessguru.

Åsikter om detta? mitt protein intag per dag är runt 100-150g utan pulver, men kan bli lite dyrt för päronen med allt käk.

56kg - 173cm - 15 år

Feelgood
2013-08-07, 11:58
av din vikt att bedömma så får du redan tillräckligt med protein, så pulver är inte nödvändigt imo. Däremot så om du vill, och har pengarna att spendera på pulver så vrf inte, det är ganska gott att dricka som mellanmål eller något men annars räcker dina 100-150g protein/dag bra.

tlk
2013-08-07, 12:00
Min åsikt: 150g protte är mycket protte på 56kg. Och one whey från FG låter dyrt. Prova whey fx eller BS whey så får du billigare pris.

Dreas
2013-08-07, 12:07
Håll dig undan Fitnessguru, ett tips som kommer att öka din kompetensnivå ifall du istället söker dig t.ex. hit.

Ozziking
2013-08-07, 19:23
Håll dig undan Fitnessguru, ett tips som kommer att öka din kompetensnivå ifall du istället söker dig t.ex. hit.

Aha? Vadådå?

Ozziking
2013-08-07, 19:24
Min åsikt: 150g protte är mycket protte på 56kg. Och one whey från FG låter dyrt. Prova whey fx eller BS whey så får du billigare pris.

Sant, Men ligger ändå typ 10 kg undervikt .. typ :-3 149 kr för en burk är väll helt ok.

Tänkte mer testa någonting, men var hittar jag dom då? Är de goda? Kan man göra fluff med dom?

Dreas
2013-08-07, 19:48
Aha? Vadådå?Well, du kan läsa samma sak här eller iaf få korrekt information här.

Mest min personliga åsikt kring sidan annars. Många gillar deras proteinpulver även om jag inte skulle köpa det. Mer kolhydrater än önskvärt och lite dyrare.

tlk
2013-08-07, 20:40
Sant, Men ligger ändå typ 10 kg undervikt .. typ :-3 149 kr för en burk är väll helt ok.

Tänkte mer testa någonting, men var hittar jag dom då? Är de goda? Kan man göra fluff med dom?

Alltså 100-120g protte är ju bra mängd för dig. Kör på det. Om det är för dyrt för dina päron att täcka det med mat så kan proteintillskott vara ett billigt alternativ helt klart....


men.. är du underviktig så vill du ju inte hålla på med att göra fluff och så. Det är väldigt mättande per mängd kalorier. Ät större mängder pasta och annat lättätet istället.

Ozziking
2013-08-08, 11:40
Alltså 100-120g protte är ju bra mängd för dig. Kör på det. Om det är för dyrt för dina päron att täcka det med mat så kan proteintillskott vara ett billigt alternativ helt klart....


men.. är du underviktig så vill du ju inte hålla på med att göra fluff och så. Det är väldigt mättande per mängd kalorier. Ät större mängder pasta och annat lättätet istället.

Okej, kanske köper hem någon burk av något slag bara för att smaka lite, man kan väll lägga till mindre än vad som står? Tänkte att då kan jag hålla mig till mer kolhydrater på lagad mat och käka lite mer " Konstgjorda" proteiner. Fatta mig rätt ... :-)

Ska jag satsa mer på kolhydrater än fett? Enligt kaloriräknare på mobilen så åt jag runt 125 g fett igår och kanske 150g kolhydrater samt 200g protein ...

Känns sådär.. Ska man minska fettintaget då och satsa på kolhydrater ist?

tlk
2013-08-08, 11:45
Okej, kanske köper hem någon burk av något slag bara för att smaka lite, man kan väll lägga till mindre än vad som står? Tänkte att då kan jag hålla mig till mer kolhydrater på lagad mat och käka lite mer " Konstgjorda" proteiner. Fatta mig rätt ... :-)

Ska jag satsa mer på kolhydrater än fett? Enligt kaloriräknare på mobilen så åt jag runt 125 g fett igår och kanske 150g kolhydrater samt 200g protein ...

Känns sådär.. Ska man minska fettintaget då och satsa på kolhydrater ist?

Låter som du äter mat för att hålla dig mätt.

Hade jag legat på 56 pannor och velat öka i vikt så hade jag haft riktmärke på kanske 80-120g protte / dag... förvisso rätt svårt att komma så pass lågt på 2500kcal som du verkar käka. Protein mättar för mycket för att vara najs att trycka i sig som om det gällde liv och död. Kolhydrater brukar jag kunna äta mer av så det hade blivit betydligt mer än 150g för mig iaf.

Frågan är väl mer huruvida du faktiskt ökar på vad du äter eller inte.. ökar du inte så får du äta mer och då kan gb gräddglass vara superbt tillskott.

strikt
2013-08-08, 11:48
Pasta är billigt. Ät mer pasta ifall du vill gå upp i vikt.

Spaggetti kostar 11-12 kr kg. Ät 250 gram pasta extra varje dag. 3 kr extra per dag.

Du behöver inget pulvet.

Ozziking
2013-08-08, 12:21
Vill ju inte gå upp i fett bara.

nisse1976
2013-08-08, 12:26
Om du styrketränar bra, äter den mängden protein du skriver och ligger på ett lagom kaloriöverskott så har du gjort de viktigaste åtgärderna för att gå upp i vikt på ett bra sett.
Sen om väljer att lägga till pasta eller olivolja för att komma upp på ett överskott kommer inte spela nån större roll.

tjing
2013-08-08, 13:29
3149 kr för en burk? Vilket rån!

Som sagt, du behöver inte mer protein på den vikten. Träna på istället och gör annat kul.

tjing
2013-08-08, 13:30
Vill ju inte gå upp i fett bara.

Som nämnts, ät mer pasta, samt potatis och ris till maten. Lätt och enkelt sätt att öka energin men minska fettinlagring på överskott.

Ozziking
2013-08-08, 21:27
3149 kr för en burk? Vilket rån!

Som sagt, du behöver inte mer protein på den vikten. Träna på istället och gör annat kul.

Menar 149kr *

ska jag minska fettintaget? får i mig ca 100 gram fett om dan, äter jag lax får jag i mig runt 125-130. Mycket omättat. Ändå mättade fetter är väll mjölk, keso, ost och matlagnings yoghurt.

strikt
2013-08-08, 22:07
Träna och ät bara. Märker du att du verkar bli tjock, så skala ner ätandet lite.

Komplicera inte till det.

Fastback
2013-08-08, 23:08
Fitnessgurus one whey är billigt och gudomligt gott så om du ska köpa så köp det :) Annars som de tidigare har sagt, 150g räcker bra, men kan vara smidigt att ta en shake efter träning. För ibland går det ju ett par timmar mellan träningspass och nästa mål och då är det ju bra att få i sig något snabbt :thumbup:

strikt
2013-08-08, 23:57
Käka vanlig mat, är du nojig direkt efter gymmet och har något i närheten som donken eller liknande så ät en hamburgare.

Är du hemma inom 1-2h efter du tränat så stoppa i dig en macka eller två innan maten ifall det tar tid att få middagen serverad eller göra den själv.

Ät pasta eller mackor extra varje dag, så går du upp i vikt och troligen starkare ifall du gör rätt saker på gymmet.

Vad är rätt saker på gymmet? Ptja, lyft en vikt några gånger, dock inte allt för många gånger. Du ska hinna återhämta dig till nästa pass!

Kämpa på!

Degpekka
2013-08-09, 00:23
Fitnessgurus one whey är billigt och gudomligt gott så om du ska köpa så köp det :) Annars som de tidigare har sagt, 150g räcker bra, men kan vara smidigt att ta en shake efter träning. För ibland går det ju ett par timmar mellan träningspass och nästa mål och då är det ju bra att få i sig något snabbt :thumbup:

Vilka smaker har du testat? Och vilken är bäst? :)

Ozziking
2013-08-10, 11:18
Okej! Enligt kaloriräknaren på mobilen fick jag i mig 203 gram protein igår .. Samt 79gram fett och 260 gram kolhydrater.

Vet inte hur jag ska göra för att minska protte intaget xD Funderar på att köpa hem whey fx eller one whey från fitnessguru bara för att testa ha i olika livsmedel. Då kan jag satsa mer på kolhydratkälla på mat och minska ner på kött och kvarg etc.

Åsikter? :d

tlk
2013-08-10, 11:33
Okej! Enligt kaloriräknaren på mobilen fick jag i mig 203 gram protein igår .. Samt 79gram fett och 260 gram kolhydrater.

Vet inte hur jag ska göra för att minska protte intaget xD Funderar på att köpa hem whey fx eller one whey från fitnessguru bara för att testa ha i olika livsmedel. Då kan jag satsa mer på kolhydratkälla på mat och minska ner på kött och kvarg etc.

Åsikter? :d

Min åsikt är att du tänker för mycket på det här.

Ät mat. Visar det sig att du inte får i dig tillräckligt med protein genom maten så köp proteinpulver.

Ozziking
2013-08-11, 10:02
Ska köpa lite och testa ha i för att skippa käka massa ägg på frullen och så. Vad rekommenderar ni? One whey eller Whey fx? :-)

strikt
2013-08-11, 12:10
Det billigaste.

Men helt ärligt behöver du inte köpa något pulver alls. Ät mer mat.

Vivaldi
2013-08-11, 12:50
Håll dig undan Fitnessguru, ett tips som kommer att öka din kompetensnivå ifall du istället söker dig t.ex. hit.

Fitnessgurus produkter är i regel mycket bra på marknaden, deras protein är enligt mig det överlägset bästa i prisklassen 100-200 :- / kg

Med det sagt håller jag med dig om att han absolut bör stanna borta från andra delar av deras sortiment samt deras forum med tjejer som suktar efter "slanka" muskler och killarna som vill bli "rippade men inte för stora"

Latissimus Dorsi
2013-08-11, 13:01
Nu vill jag inte veka dryg, har flertalet gånger svarat på dina frågor osv. Men börjar bli väldigt tjatigt med dessa ständiga frågor, hade du läst runt på forumet i 20 min hade du inte behövt ställa en enda fråga. Återigen träna ät och sov, gör inte de till någon jävla raketforskning. Så fr.o.m. nu kan du besvara alla frågar du har i huvudet med " de spelar ingen roll ".

tlk
2013-08-11, 13:34
Whey fx exotic är något av godaste på marknaden. Rekommenderas varmt. Gör sig gudagott blandat i havregrynsgröt t.ex.

Ozziking
2013-08-12, 14:14
Nu vill jag inte veka dryg, har flertalet gånger svarat på dina frågor osv. Men börjar bli väldigt tjatigt med dessa ständiga frågor, hade du läst runt på forumet i 20 min hade du inte behövt ställa en enda fråga. Återigen träna ät och sov, gör inte de till någon jävla raketforskning. Så fr.o.m. nu kan du besvara alla frågar du har i huvudet med " de spelar ingen roll ".

Tror du inte jag letar runt först eller? Det är ju därför jag ställer frågor och gör nya trådar. Ursäkta om jag verkar dryg men jag spenderar timmar vid datorn för att få svar.. Men .. Ja no results..?

Dreas
2013-08-12, 14:19
Fitnessgurus produkter är i regel mycket bra på marknaden, deras protein är enligt mig det överlägset bästa i prisklassen 100-200 :- / kg

Med det sagt håller jag med dig om att han absolut bör stanna borta från andra delar av deras sortiment samt deras forum med tjejer som suktar efter "slanka" muskler och killarna som vill bli "rippade men inte för stora"Deras protein innehåller också mest kolhydrater per 100g.

Tror du inte jag letar runt först eller? Det är ju därför jag ställer frågor och gör nya trådar. Ursäkta om jag verkar dryg men jag spenderar timmar vid datorn för att få svar.. Men .. Ja no results..?Söker du på proteinpulver och endast trådnamn ska du se att du får bra med svar!