handdator

Visa fullständig version : Ryggont på kvällen..


Xtronal
2013-08-07, 00:40
Kön: Man
Ålder: 18
Längd/Vikt: 180 cm/90 kg

Smärtbeskrivning: Gör ont i den vänstra delen av ländryggen där latsmuskeln slutar ungefär. Känner ingen smärta på dagen och ingen smärta vid träning. Känner av smärtan mest runt 23.00 då jag lägger mig i sängen. Det gör inte jätte ont men utan ibuprofen gör det tillräckligt ont för att man skall hålla sig vaken. (gör inte lika ont i dagsläget om man jämför med en vecka tillbaka)

Smärtan uppkom på kvällen då efter ett marklyftspass då jag egolyfte 180kg med bälte, använder aldrig bälte utom vid maxlyft i marklyft och jag tror att detta bidrog till min skada. Tekniken med bälte är inte bra.

Tränar på som vanligt i gymmet med mina bänkpressar, militärpressar, marklyft och knäböj. Börjat strechat ländryggen ordentligt varje dag.

Äter jag en ibuprofen innan läggdags känner jag ingen smärta alls. Haft problemet i 17 dagar nu. Börjat en ibuprofen kur de senaste fyra dagarna för att se om det hjälper. Försöker hålla mig aktiv under dagarna.

Skrivet från min telefon, ursäktar för diverse stavfel

Med vänlig hälsning, Xtronal

bighulken
2013-08-07, 04:34
du har fått en överbelastning av ländryggens muskel.
vilket är mkt vanligt efter maxningar i marklyft osv.själv fått det ett par gånger efter maxningar i mark.tar ett par veckor så brukar det lägga sig.dvs,ett slags ryggskott,finns mildare versioner å svårare.massage är bra för blodgenomströmmningen som tar bort slaggprodukter från maxningen.själv så brukade jag ha min dotter som knalla på min rygg,då blev det bättre efter ett tag.att röra sig gör det hela bättre,inte att ligga ned osv.promenera också.