handdator

Visa fullständig version : Mat före träning?


NoPainNoGains
2013-08-05, 15:26
Tjena åt en del pannkakor precis innan träning. Stoppa i mig lite PWO och kunde inte köra hantelpress vikterna som vanligt .. :( bänkpressen gick bra men de flesta övningarna var jag riktigt slö på att utföra.. Är det pannkakornas fel eller är de något annat tro?

Sömnen var 8-9 timmar denna natten kan jag även tillägga. Så sömnen är det EJ.

Nutrid
2013-08-05, 15:43
Om du äter just innan du tränar och i större mängder så kommer det så klart att påverka din träning negativt.

Blod strömmar till magen i större grad än vanligt när maten arbetas med och knådas i magsäcken.

Käka ett bra tag före ist.

NoPainNoGains
2013-08-05, 15:47
Om du äter just innan du tränar och i större mängder så kommer det så klart att påverka din träning negativt.

Blod strömmar till magen i större grad än vanligt när maten arbetas med och knådas i magsäcken.

Käka ett bra tag före ist.

Okej. Aldrig lagt märke till de. Har nu lov igen o äter o sover lite ostabilt. Så äter när är hungrig osv. Men förr vid skoltid och förr när jag arbetade så blev de 7-8 måltider/dag och samma prestation varje dag tack vare att jag kanske då åt 2 timmar innan träning varje dag. Men som sagt vid lov så blir det lite hur som helst.. Men får väl tänka på de framöver..

Simonbaws
2013-08-05, 18:01
ät 3-4 timmar innan

knuckles
2013-08-05, 18:04
Jag brukar vänta ungefär 2 timmar med att träna om jag äter mycket.