handdator

Visa fullständig version : Hur göra efter VLCD


Kokowski
2013-08-05, 13:57
Är klar med min VLCD diet som vara 5-1-5-1 alltså 12 dagar 2 ätardagar och undrar nu vad är bäst att göra efter. Ska man ligga på balans 1 vecka för att låta ämnesomsättningen komma igång igen eller ska man fortsätta deffa men istället med ett underskott på 500-800 kcal direkt?

GulligaGurkan
2013-08-05, 14:00
Osäker på om den är i rätt forumdel, men du får ju göra som du vill. Vill du tappa mer fett, deffa. Vill du bli större, bulka långsamt. Eller lägg dig på balans :)

Kokowski
2013-08-05, 14:16
Osäker på om den är i rätt forumdel, men du får ju göra som du vill. Vill du tappa mer fett, deffa. Vill du bli större, bulka långsamt. Eller lägg dig på balans :)

Är med osäker på det. Ja jag tänkte ju fortsätta deffa nu men tänkte om det skulle va bättre för kroppen och ligga på balans 3-7 dagar så ämnesomsättningen blir bra igen eller om det inte spelar någon större roll utan man kan börja deffa normalt igen istället.

GulligaGurkan
2013-08-05, 14:32
Jag har inte provat VLCD, i allafall inte avsiktligt! Jag funderar på att köra det någon månad in i skolan i höst, men med lättkvarg istället för kaseinpulver, men eaa som vanligt.

Detta för att jag gillar kvarg och det är skönare att äta något som i allafall är halvfast.

Men om jag var du skulle jag köra balans en vecka ungefär, träna på som vanligt och sen fortsätta med lite underskott

Fuark
2013-08-05, 14:34
ta det lugnt. det är väldigt påfrestande att hålla sig på balans efter VLCD, tycker jag, men försök. Risken finns att när du äntligen får äta nu igen så går det överstyr, försök undvika det

Kokowski
2013-08-05, 14:39
ta det lugnt. det är väldigt påfrestande att hålla sig på balans efter VLCD, tycker jag, men försök. Risken finns att när du äntligen får äta nu igen så går det överstyr, försök undvika det

Tänkt på det där och därför har jag bestämt mig att köra PF som börjar kl 15 sen jobbar jag från 16-21 oftast så då äter jag inget på jobbet sen ett stort lass när man kommer hem sen sova så det bör nog gå bra men vi får se tack för påminnelsen ! :)

stromming
2013-08-05, 21:02
Tänkt på det där och därför har jag bestämt mig att köra PF som börjar kl 15 sen jobbar jag från 16-21 oftast så då äter jag inget på jobbet sen ett stort lass när man kommer hem sen sova så det bör nog gå bra men vi får se tack för påminnelsen ! :)

Menar du att fastan börjar klockan 15? 6 timmar brukar nog inte räknas som periodisk fasta. Eller menar du att ätluckan börjar 15?

Kokowski
2013-08-05, 22:24
Menar du att fastan börjar klockan 15? 6 timmar brukar nog inte räknas som periodisk fasta. Eller menar du att ätluckan börjar 15?

Ätluckan! :)