handdator

Visa fullständig version : Problem med nacke/axlar


Idiaao
2013-08-03, 12:32
Hej!

Nu är det så att jag gjorde om i mitt träningsschema lite så jag bytte ut latsdrag till chins och la till marklyft.
Så i måndags var det rygg dag så jag började med chins och jag har gjort det förut men inte i flera set. Iaf så jag bestämde mig att göra 6x6 och om jag inte klarade 6 hela så gjorde jag resten negativa i slutet på varje set. Och jag kände att jag fick anstränga nacken en hel del men trodde var normalt.

Efter det så var det marklyft.. även där körde jag 6x6 och körde på ganska lätt vikt(50kg) då jag är total nybörjare på den övningen men fråga en som kunde se om jag körde strikt med rak rygg osv. Hade även speglar och det så bra ut. Efter det så körde jag lite andra bicepsövningar.

5 timmar efter träningen så började jag få ont i ryggen som satan och jag tänkte direkt att jag har utfört marklyft direkt eller att jag har chockat ryggen. Även fast jag hade jätteont i ryggen och seg i bicepsen så fick jag för mig att spela tennis i 1-2timmar. Fick gör en hel knäböj för att ta upp tennisbollarna från marken *grr27*

Gick sedan hem och sov och dagen därpå så BAM, kunde inte röra min nacke och en axeln/skuldran strålade och rakt upp i huvudet så jag hade sjuk huvudvärk. Jag kom knappt upp ur sängen, försökte massera, använda riskudde(värmekudde) samt äta diklofenak.. Så kände mig invalid men hade biljetter till en konsert så kände mig tvungen att gå... kändes bra under konserten, var lite full och hade lite smärtstillande och när konsertern var nära sitt slut så släppte allt och jag började gå som ringaren i notre dame.