handdator

Visa fullständig version : Varför är tonåringar så extremt kåta?


Balongbubba
2013-08-03, 02:37
När man är mellan 13-18 så är man ju som ett djur, minns att jag kunde bli helt galen om jag inte drog i den MINST 2ggr per dag.

Nu i middle-twenties är det ju mycket lugnare, nu krävs det 2-3dagar avhållsamhet innan jag ska bli galen.

Varför är det så? Vissa skulle ju säga: "Ja men man har ju så hög testosteron under puberteten!", Ja, visst, men man har ju knappast mindre testosteron i tjugoårsåldern som än 17, rent vetenskapligt så har man ju faktiskt mer.

Så vad är grejen?

Klein
2013-08-03, 04:21
När man är mellan 13-18 så är man ju som ett djur, minns att jag kunde bli helt galen om jag inte drog i den MINST 2ggr per dag.

Nu i middle-twenties är det ju mycket lugnare, nu krävs det 2-3dagar avhållsamhet innan jag ska bli galen.

Varför är det så? Vissa skulle ju säga: "Ja men man har ju så hög testosteron under puberteten!", Ja, visst, men man har ju knappast mindre testosteron i tjugoårsåldern som än 17, rent vetenskapligt så har man ju faktiskt mer.

Så vad är grejen?

Antagligen på grund av kognitiva förändringar i individen såväl som ändrad social kontext.

tlk
2013-08-03, 08:21
När man är mellan 13-18 så är man ju som ett djur, minns att jag kunde bli helt galen om jag inte drog i den MINST 2ggr per dag.

Nu i middle-twenties är det ju mycket lugnare, nu krävs det 2-3dagar avhållsamhet innan jag ska bli galen.

Varför är det så? Vissa skulle ju säga: "Ja men man har ju så hög testosteron under puberteten!", Ja, visst, men man har ju knappast mindre testosteron i tjugoårsåldern som än 17, rent vetenskapligt så har man ju faktiskt mer.

Så vad är grejen?

Jag är 30+ och har inte märkt någon minskning av libidon alls sen jag var 15. Tvärtom så har den ökat med åren. Komma 2 ggr / dag räcker väl inte för fasiken...

Låter som du har något fel i din sexualdrift. För höga stressnivåer? Dålli kost? Psykiskt?

Pelle2
2013-08-03, 08:27
Jag är 30+ och har inte märkt någon minskning av libidon alls sen jag var 15. Tvärtom så har den ökat med åren. Komma 2 ggr / dag räcker väl inte för fasiken...

Låter som du har något fel i din sexualdrift. För höga stressnivåer? Dålli kost? Psykiskt?

lol snarare du som borde behöva tänka på något annat ;)*facepalm*

Fordon
2013-08-03, 08:39
Jag är 30+ och har inte märkt någon minskning av libidon alls sen jag var 15. Tvärtom så har den ökat med åren. Komma 2 ggr / dag räcker väl inte för fasiken...

Låter som du har något fel i din sexualdrift. För höga stressnivåer? Dålli kost? Psykiskt?

Here you go
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=149122

*hug*

tlk
2013-08-03, 08:42
lol snarare du som borde behöva tänka på något annat ;)*facepalm*

Blir inte din flickvän lissen om hon bara får *** 2 gånger om dagen?

Here you go
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=149122

*hug*

Hänger inte riktigt med här?

Fordon
2013-08-03, 08:46
Hänger inte riktigt med här?

Jag tänkte att du var lite som ragnar (http://www.youtube.com/watch?v=E29CuMBq9eQ), så jag länkade dig en tråd så att du kunde lugna nerverna lite :naughty:

tlk
2013-08-03, 08:51
Jag tänkte att du var lite som ragnar (http://www.youtube.com/watch?v=E29CuMBq9eQ), så jag länkade dig en tråd så att du kunde lugna nerverna lite :naughty:

Oh I get it. :laugh: omtänksamt! Inte sett denna tråd innan.. Fast glo på bilder är väl förvisso inget kul. Tror jag undviker den :)

Duran
2013-08-03, 09:03
Blir inte din flickvän lissen om hon bara får *** 2 gånger om dagen?



Man kan ju ha andra intressen som man vill hinna med också.

Pelle2
2013-08-03, 09:28
Blir inte din flickvän lissen om hon bara får *** 2 gånger om dagen?

Kanske.. vet inte, men även om så skulle vara fallet så har jag andra intressen här i livet än att vara fjortiskåt och knylla hela dagarna. Life goes on dude ;D

tlk
2013-08-03, 09:39
Man kan ju ha andra intressen som man vill hinna med också.

Kanske.. vet inte, men även om så skulle vara fallet så har jag andra intressen här i livet än att vara fjortiskåt och knylla hela dagarna. Life goes on dude ;D

Även jag. Mest bakterier, patienter på kliniken, och spåna på artiklar att få publicerade. Man hinner med mycket om man vill. ;)

Har väl aldrig påstått att knylla hela dagarna är något direkt intresse. Däremot är det något som måste göras.

tjing
2013-08-03, 09:50
En gång om dagen visst, men två över tid känns spontant lite väl ansträngande ;)

Sen är jag iofs mer gubbe än du TLK.

Duran
2013-08-03, 09:54
Även jag. Mest bakterier, patienter på kliniken, och spåna på artiklar att få publicerade. Man hinner med mycket om man vill. ;)

Har väl aldrig påstått att knylla hela dagarna är något direkt intresse. Däremot är det något som måste göras.

Nej det är inte något som måste göras. Människor är individer och det är inte något fel på en för att man inte vill ha sex varje dag. Du verkar hysa mycket agg mot mainstreamfolk för att du fått kritik för din sexualitet. Det blir svårt att kräva tolerans och respekt när man inte ger det.

tjing
2013-08-03, 09:55
Men en trevlig och attraktiv partner vill man optimalt sett iofs ligga med varje dag skulle jag säga. Inte bara för liggandet i sig men det ökar ju också och upprätthåller den connection man har.

Personen ska uppenbarligen vara bra i sängen också, annars hoppar man nog liggandet allt som oftast.

tlk
2013-08-03, 09:56
Tror för övrigt det är någon genetiskt. Min äldre bror, och min än äldre far är liadana.

Nej det är inte något som måste göras. Människor är individer och det är inte något fel på en för att man inte vill ha sex varje dag. Du verkar hysa mycket agg mot mainstreamfolk för att du fått kritik för din sexualitet. Det blir svårt att kräva tolerans och respekt när man inte ger det.

Kan inte för mitt liv förstå varifrån du har fått att jag hyser agg mot någon pga. det här öht. Och att jag skulle ha fått kritik har jag helt missat.

Vad grejen med respekt och tolerans du yrar om vet jag inte. Misstänker att du har missat att det här är Allmänt Forum, och definitivt missat tonen i mina inlägg.

tlk
2013-08-03, 10:00
Men en trevlig och attraktiv partner vill man optimalt sett iofs ligga med varje dag skulle jag säga. Inte bara för liggandet i sig men det ökar ju också och upprätthåller den connection man har.

Personen ska uppenbarligen vara bra i sängen också, annars hoppar man nog liggandet allt som oftast.

Lyssnade på något Paleo Solution pod (avsnitt 89? 88? 87?) när jag gympade med knäböj och chins igår. De fick in en fråga om sex relaterat till träningsprestation. De var lite inne på att gott om studier visar på att the more the better... förutsatt att man inte var tvungen att gå igenom daglig bar crawl eller annat jagande, då var det nog mer negativt övervägande pga. extra ansträngning å eventuellt krökande.

Är ju annars definitivt så att med stabil partner så blir det ju bara bättre ju längre tiden går med samma partner. Sexet första året är ju klart sämre än sexet 10e året.

Duran
2013-08-03, 10:09
Kan inte för mitt liv förstå varifrån du har fått att jag hyser agg mot någon pga. det här öht. Och att jag skulle ha fått kritik har jag helt missat.

Vad grejen med respekt och tolerans du yrar om vet jag inte. Misstänker att du har missat att det här är Allmänt Forum, och definitivt missat tonen i mina inlägg.

Om jag verkligen är helt ute och cyklar så ber jag om ursäkt. Tänker på saker du skrivit om vaniljare som perversa bl.a. Men det kanske var menat med en skämtsam ton som jag inte hörde.

Diomedea exulans
2013-08-03, 10:11
Det är väl som med alla andra intressen: I början uppslukas man helt av det, men efter ett tag ägnar man sig åt det bara lite då och då.

tlk
2013-08-03, 10:15
Om jag verkligen är helt ute och cyklar så ber jag om ursäkt. Tänker på saker du skrivit om vaniljare som perversa bl.a. Men det kanske var menat med en skämtsam ton som jag inte hörde.

Internet är svårt medium, for sure!


Vaniljare är konstiga jäklar som säkerligen mest bara inte vågar leva ut. cofffee
Ny upplevelser är bra för hjärnan, kreativiteten och produktiviteten... Pervo för en bättre framtid. :thumbup:

tjing
2013-08-03, 10:17
De fick in en fråga om sex relaterat till träningsprestation. De var lite inne på att gott om studier visar på att the more the better...

Låter iofs som egenfabricerat påhitt.


...förutsatt att man inte var tvungen att gå igenom daglig bar crawl eller annat jagande, då var det nog mer negativt övervägande pga. extra ansträngning å eventuellt krökande.

Troligtvis är det så, ja ;)


Är ju annars definitivt så att med stabil partner så blir det ju bara bättre ju längre tiden går med samma partner. Sexet första året är ju klart sämre än sexet 10e året.

Hmm, har iofs aldrig haft ett 10-årigt förhållande men det finns ju en risk att det blir lite same old same old, faktiskt efter väldigt lång tid. Men det beror nog på vilken kemi man har.

Tolkia
2013-08-03, 10:21
Angående att "detta är Allmänt forum" och att "internet är ett svårt medium", så innebär ju inte etiketten Allmänt att man inte har ansvar för vad man skriver, eller att man har frikort att skriva vad man vill och kräva att ingen skall tycka något om det man skriver. Om man skriver något som provocerar får man ta hand om sin egen skit, helt enkelt, oavsett om det var medvetet eller omedvetet.

tlk
2013-08-03, 10:43
Angående att "detta är Allmänt forum" och att "internet är ett svårt medium", så innebär ju inte etiketten Allmänt att man inte har ansvar för vad man skriver, eller att man har frikort att skriva vad man vill och kräva att ingen skall tycka något om det man skriver. Om man skriver något som provocerar får man ta hand om sin egen skit, helt enkelt, oavsett om det var medvetet eller omedvetet.

Du kanske bör läsa biten av tråden där jag precis tog hand om den enstaka person som missat den gemytliga tonen i mina inlägg och faktiskt lyckades bli provocerade av dem.


Fast av ditt inlägg att tolka (inte ta ansvar för vad man skriver, kräva att ingen tycker något om vad man skriver, etc.) så verkar det som ditt inlägg inte alls är riktat åt mig. Konstigt att citera mig då, dock.

tlk
2013-08-03, 10:46
Låter iofs som egenfabricerat påhitt.



Troligtvis är det så, ja ;)



Hmm, har iofs aldrig haft ett 10-årigt förhållande men det finns ju en risk att det blir lite same old same old, faktiskt efter väldigt lång tid. Men det beror nog på vilken kemi man har.

Jag är inte särskilt insatt i sexets påverkan på prestation. Robb och Greg pratade på om gynnande för immunförsvar, återhämtning, etc. Och påstod att det fanns gott om studier på detta. Har inte bemödat mig att ens kolla upp för det känns som galen mikrooptimisering som om något gynnar toppatleter... Och säkert jäkla individuellt.

Tolkia
2013-08-03, 11:07
Du kanske bör läsa biten av tråden där jag precis tog hand om den enstaka person som missat den gemytliga tonen i mina inlägg och faktiskt lyckades bli provocerade av dem.

Fast av ditt inlägg att tolka (inte ta ansvar för vad man skriver, kräva att ingen tycker något om vad man skriver, etc.) så verkar det som ditt inlägg inte alls är riktat åt mig. Konstigt att citera mig då, dock.
Jag har läst tråden.

tefached
2013-08-03, 11:33
Hur har ni lust/ork för att ha sex/runka 1-2 gånger per dag o.O är snart 21 och känner för 1 gång i månaden max.

Fordon
2013-08-03, 11:55
Hur har ni lust/ork för att ha sex/runka 1-2 gånger per dag o.O är snart 21 och känner för 1 gång i månaden max.

Du kanske har bättre saker för dig än att häcka framför en dator och tvångsmässigt dra en handtralla innan läggdags?

Balongbubba
2013-08-03, 13:08
Jag är 30+ och har inte märkt någon minskning av libidon alls sen jag var 15. Tvärtom så har den ökat med åren. Komma 2 ggr / dag räcker väl inte för fasiken...

Låter som du har något fel i din sexualdrift. För höga stressnivåer? Dålli kost? Psykiskt?

Nja, har rätt bra koll på mina blodvärden, hade till och med ett par högre nmol testo sist jag testade mig, jämfört när jag var 18.

Är nog inte heller direkt ensam om att ha erfarat detta, men men, låter ju jävligt bra för dig iaf :D

tjing
2013-08-03, 14:21
Hur har ni lust/ork för att ha sex/runka 1-2 gånger per dag o.O är snart 21 och känner för 1 gång i månaden max.

1 gång om dagen har väl varit rutin de senaste 10 nånting åren. När man är bakfull ökar frekvensen till 2-3 och intensiteten likaså. Men så länge man kontrollerar den totala volymen så.

tefached
2013-08-03, 15:26
De va som fan:D

Nutrid
2013-08-03, 18:15
1 gång om dagen har väl varit rutin de senaste 10 nånting åren. När man är bakfull ökar frekvensen till 2-3 och intensiteten likaså. Men så länge man kontrollerar den totala volymen så.

Varför ökas freksensen när man är bakis?

gratefuldead
2013-08-03, 18:27
1 gång om dagen har väl varit rutin de senaste 10 nånting åren. När man är bakfull ökar frekvensen till 2-3 och intensiteten likaså. Men så länge man kontrollerar den totala volymen så.

Kåtare bakfull? Menar du allvar?

stridis
2013-08-03, 18:41
Är en jävla skillnad för min del. Var plågsamt kåt som tonåring. Nu är det gubbnivå vilket är lite väl åt andra hållet.

tjing
2013-08-03, 18:43
Kåtare bakfull? Menar du allvar?

Ja, grym skillnad.

Alltid varit så.

Gpajpen
2013-08-03, 19:57
Ja, grym skillnad.

Alltid varit så.

Smärta ångest törst trötthet = upphetsande? Demn. Bdsm junkies blir fler o fler.

nothingendshere
2013-08-03, 21:35
Håller med tjing, får jag inte ligga en utekväll så får morgondagen lida. Jag är vrålkåt då.. För övrigt så ja, samma för mig, avtagit sedan jag blev 20 något. 14-16 år - 3ggr var dag, 16-19 år - 2ggr per dag, 19-22 år - 1 gång per dag, 22-26 år - 1 gång var annan var tredje dag kanske.

filmjölk
2013-08-03, 23:37
Varför ökas freksensen när man är bakis?

Ångestdämpande.

Viktor_Balck
2013-08-04, 00:02
Jag är 30+ och har inte märkt någon minskning av libidon alls sen jag var 15. Tvärtom så har den ökat med åren. Komma 2 ggr / dag räcker väl inte för fasiken...

Låter som du har något fel i din sexualdrift. För höga stressnivåer? Dålli kost? Psykiskt?

Tror dålli kost kan vara en orsak.

Fordon
2013-08-04, 02:15
Ångestdämpande.

Fast det där låter otroligt subjektivt...

jenni
2013-08-04, 02:35
Ångestdämpande.

Och det lindrar faktiskt huvudvärk också:d

tjing
2013-08-04, 10:24
Delvis ångestdämpande (orgasmen sänker momentant mängden katekolaminer i blodet; i e dopamin och vidare adrenalin/noradrenalin, som delvis också leder fram till den ökade kåtheten i första taget och något som ökar på bakfyllan). Katekolaminer är alltså intimt involverade i kåthet (sexfantasier etc) och att kunna få utlösning.

Det handlar förmodligen som sagt om effekter på stresshormon som påverkar kåthet och jag upplever mig ofta känsligare i kroppen; d v s alla kyssar, beröringar osv blir starkare.

Svängningar i testosteronnivåer och en boost efter alkoholen bryts ner av levern kan också påverka, mer än absoluta nivåer s a s.

Har haft mina bästa sexupplevelser nästan uteslutande på bakfylla. Sådana ligg där man bara vill dra ut och sakta ner på tiden att man kan njuta av det i flera timmar, varenda beröring, stön känns starkare. Very nice (Borat-röst).

filmjölk
2013-08-04, 14:50
Fast det där låter otroligt subjektivt...

Njae, det var mer fördomsfullt än subjektivt. Sitter man och drar två-tre ggr I så mycket i snasen/har sex två-tre ggr så ofta som annars för att man är bakfull så vill jag få det till att man kanske använder onani/sex som ångestdämpande då alkoholen kan ha den effekten att man mår psykiskt dåligt dagen efter även om man inte gjort något dumt.

Inget fel på att ångestlindra så, tvärtom. En annan grej som är klassiskt är fet mat dagen efter, som inte bara botar hungern, lindrar baksmällan och är lättilgängligt utan det lindrar också tillfälligt ångesten särskilt för er som äter nyttigt annars.

tjing
2013-08-04, 15:01
Nu yrar du iofs. Många blir kåtare dagen efter.

filmjölk
2013-08-04, 15:08
Nu yrar du iofs. Många blir kåtare dagen efter.

Och varför blir du extrapilsk trots att du är trött, uttorkad och sliten? Jo, för att må bättre, och varför vill du må bättre? För att du har ångest.

tjing
2013-08-04, 15:10
Jag skrev ju en förklaring ovan. Vad du gör nu är hemmasnickrat.

Stefan J
2013-08-04, 15:18
Jag tror inte tonåringar egentligen är så mycket kåtare än folk mellan låt oss säga 20-35, även om det säkert kan vara en liten skillnad.

Tonåringar beter sig i högre grad än vuxna efter omgivningens förväntningar. Det förväntas av någon anledning av en ung tonårskille att alltid tänka på tjejer(eller killar) och att alltid vara kåt. Det är så man ska vara, det är ett uppmuntrat och ett accepterat manligt drag. Och så är det relativt nytt det här med sex. När man är 30 är det inte lika intressant att jämnt och ständigt gå runt och prata om sex och sina sexuella äventyr.

Kort och gott, jag tror inte att själva driften egentligen är så mycket större hos en 17 åring än hos en 30-åring. Det är nog mest hur man förväntas vara, tycka och tänka i kombination med att det är en relativt ny del i livet som gör att tonåringar ventilerar ämnet i en mycket högre utsträckning, därför kan det verka som att skillnaden i driften är mycket större än den i själva verket är.

filmjölk
2013-08-04, 15:25
Jag skrev ju en förklaring ovan. Vad du gör nu är hemmasnickrat.

Jag köper inte din förklaring om stresshormoner och testosteron helt enkelt:) jag tror det är psykologiskt och inte fysiologiskt.

tjing
2013-08-04, 15:27
Verkligen?

Som bekant är allt "psykologiskt" och "placebo". Även muskeltillväxt.

Balongbubba
2013-08-04, 17:27
Jag tror inte tonåringar egentligen är så mycket kåtare än folk mellan låt oss säga 20-35, även om det säkert kan vara en liten skillnad.

Tonåringar beter sig i högre grad än vuxna efter omgivningens förväntningar. Det förväntas av någon anledning av en ung tonårskille att alltid tänka på tjejer(eller killar) och att alltid vara kåt. Det är så man ska vara, det är ett uppmuntrat och ett accepterat manligt drag. Och så är det relativt nytt det här med sex. När man är 30 är det inte lika intressant att jämnt och ständigt gå runt och prata om sex och sina sexuella äventyr.

Kort och gott, jag tror inte att själva driften egentligen är så mycket större hos en 17 åring än hos en 30-åring. Det är nog mest hur man förväntas vara, tycka och tänka i kombination med att det är en relativt ny del i livet som gör att tonåringar ventilerar ämnet i en mycket högre utsträckning, därför kan det verka som att skillnaden i driften är mycket större än den i själva verket är.

"Omgivningens förväntningar", "förväntas av någon anledning". :D Det där låter nästan som när feminister ska förklara varför män i regel är våldsammare: "Det beror på förväntningar!", eller varför pojkar leker med bilar och lego *screwy*


Kan säga såhär mycket: När jag var 13-18 gick jag runt på stan och fick stenhårt råstånd för varje snygg tös jag såg, så är sannerligen inte fallet idag.

Att man är lika stormkåt som 30åring som 14 ger jag inte mycket för :devil:

Stefan J
2013-08-04, 17:48
"Omgivningens förväntningar", "förväntas av någon anledning". :D Det där låter nästan som när feminister ska förklara varför män i regel är våldsammare: "Det beror på förväntningar!", eller varför pojkar leker med bilar och lego *screwy*


Kan säga såhär mycket: När jag var 13-18 gick jag runt på stan och fick stenhårt råstånd för varje snygg tös jag såg, så är sannerligen inte fallet idag.

Att man är lika stormkåt som 30åring som 14 ger jag inte mycket för :devil:

Du får tycka att det är löjligt, men det fråntar inte det faktum att många tonårskillar säger och gör saker för att passa in i sin krets. Detta varierar ju såklart beroende på individ och grupp, men att aldrig backa för slagsmål, bemöta varenda provokation med att ge igen, ha en hög sexualdrift och framgång med tjejer är ju nästan stereotypen för egenskaper som en ung kille förväntas ha för att framstå som dominant och maskulin.

Att du fick råstånd av att se en snygg tjej när du var 13-18 är väl mer ett tecken på att du då inte kunde hantera impulser som du kan idag. Precis som vem-var-det-som-kasta mentaliteten lägger sig med åren också, man blir förhoppningsvis bättre på att hantera provokationer när de uppstår för man vet att det är fel, omoget och onödigt. Så är det för mig i alla fall. Det betyder inte att min första impuls när någon provocerar mig idag inte är att ge denne på flabben, för så kan det mycket väl vara. Men man tänker ett par steg längre än när man var 13. :)

Jag tror i alla fall att det mer handlar om impulskontroll än faktisk drift att 15-åringen dreglar, får stånd och utbrister "pattar" medan 30-åringen nöjer sig med att konstatera att där gick en attraktiv kvinna.

mycketbrännvin
2013-08-04, 18:22
Du får tycka att det är löjligt, men det fråntar inte det faktum att många tonårskillar säger och gör saker för att passa in i sin krets. Detta varierar ju såklart beroende på individ och grupp, men att aldrig backa för slagsmål, bemöta varenda provokation med att ge igen, ha en hög sexualdrift och framgång med tjejer är ju nästan stereotypen för egenskaper som en ung kille förväntas ha för att framstå som dominant och maskulin.

Att du fick råstånd av att se en snygg tjej när du var 13-18 är väl mer ett tecken på att du då inte kunde hantera impulser som du kan idag. Precis som vem-var-det-som-kasta mentaliteten lägger sig med åren också, man blir förhoppningsvis bättre på att hantera provokationer när de uppstår för man vet att det är fel, omoget och onödigt. Så är det för mig i alla fall. Det betyder inte att min första impuls när någon provocerar mig idag inte är att ge denne på flabben, för så kan det mycket väl vara. Men man tänker ett par steg längre än när man var 13. :)

Jag tror i alla fall att det mer handlar om impulskontroll än faktisk drift att 15-åringen dreglar, får stånd och utbrister "pattar" medan 30-åringen nöjer sig med att konstatera att där gick en attraktiv kvinna.

Kanske det ligger i nåt det där impulskontroll(när det gäller brudar) men en femtonåring har ju mer hormoner och liknande än en 30 åring, t.ex så känner ju sig många dopade som 15åringar när det gäller sexualdriften

Stefan J
2013-08-04, 18:42
Kanske det ligger i nåt det där impulskontroll(när det gäller brudar) men en femtonåring har ju mer hormoner och liknande än en 30 åring, t.ex så känner ju sig många dopade som 15åringar när det gäller sexualdriften

Nu sträcker sig den här tabellen bara ner till män under 25 år, så visst, precis i puberteten kanske testosteronnivåerna har en riktig topp som inte syns här, det kanske någon annan kan leta fram. Men annars avtar testosteronnivåerna ganska långsamt med åren.

http://www.medguidance.com/Normal-Testosterone-Levels.html

Balongbubba
2013-08-04, 20:54
Du får tycka att det är löjligt, men det fråntar inte det faktum att många tonårskillar säger och gör saker för att passa in i sin krets. Detta varierar ju såklart beroende på individ och grupp, men att aldrig backa för slagsmål, bemöta varenda provokation med att ge igen, ha en hög sexualdrift och framgång med tjejer är ju nästan stereotypen för egenskaper som en ung kille förväntas ha för att framstå som dominant och maskulin.

Att du fick råstånd av att se en snygg tjej när du var 13-18 är väl mer ett tecken på att du då inte kunde hantera impulser som du kan idag. Precis som vem-var-det-som-kasta mentaliteten lägger sig med åren också, man blir förhoppningsvis bättre på att hantera provokationer när de uppstår för man vet att det är fel, omoget och onödigt. Så är det för mig i alla fall. Det betyder inte att min första impuls när någon provocerar mig idag inte är att ge denne på flabben, för så kan det mycket väl vara. Men man tänker ett par steg längre än när man var 13. :)

Jag tror i alla fall att det mer handlar om impulskontroll än faktisk drift att 15-åringen dreglar, får stånd och utbrister "pattar" medan 30-åringen nöjer sig med att konstatera att där gick en attraktiv kvinna.

Nåväl, köper inte det där med förväntningar över huvud taget.

Bättre impulskontrol, kanske, eller så var det bara så att impulsen var SÅ STARK förut, medans den inte längre är det idag.

Man "vänjer" sig antagligen vilket gör att det inte längre är lika nice, ungefär som de första gångerna man åt pizza jämfört med nu.

Ingen aning, hur som helst gick jag runt med råstånd 24/7 som en tonåring, runkade 2-3ggr per dag och var forfarande skitkåt.

Nu klarar jag mig fint med 1 runk/sex var eller varannan dag.

Stefan J
2013-08-04, 21:21
Nåväl, köper inte det där med förväntningar över huvud taget.

Bättre impulskontrol, kanske, eller så var det bara så att impulsen var SÅ STARK förut, medans den inte längre är det idag.

Man "vänjer" sig antagligen vilket gör att det inte längre är lika nice, ungefär som de första gångerna man åt pizza jämfört med nu.

Ingen aning, hur som helst gick jag runt med råstånd 24/7 som en tonåring, runkade 2-3ggr per dag och var forfarande skitkåt.

Nu klarar jag mig fint med 1 runk/sex var eller varannan dag.

Om det inte framgick tydligt så menade jag att dessa "förväntningar" om hur man bör vara gör att man hör tonåringar prata mer om sex och på ett sådant sätt att det kan tyckas som att deras drift är så mycket starkare än en 25-35 årings. Alltså mer än skillnaden egentligen är. Inte att förväntningarna i sig gör tonåringen kåtare.

Nå strunt samma. Min upplevelse är att sexdriften inte förändrats nämnvärt för mig de senaste 10-15 åren (jag är 33 idag). Och jag tycker inte att den är så nämnvärt lägre bland mina bekanta heller. Folk som träffar en ny partner gör ju inte mycket annat än att ha sex de första månaderna, även om de är 30 och däröver.

Jaeg
2013-08-04, 21:32
Här kommer förklaringen till varför sexlusten kan tyckas avta med åren. :D

Som tonåring är man ny i gamet och attraheras av mer eller mindre allt då man inte vet bättre. Med åren inriktar man sig mer och mer åt vissa håll och utvecklar sina fetischer vilket innebär att man allt mer sällan kommer att komma i kontakt med saker som tänder en sexuellt.

När jag var 13 tände jag på allt från tjejer i min ålder till 60-åringar, små bröst till stora bröst, små rumpor, stora rumpor. Vad gällde typen av sex och utförande var allt upphetsande. Överallt fanns någonting som för mig var sexuellt. Idag har jag precis samma drift men nu för tiden har jag utvecklats och inriktat mig väldigt smalt vad som attraherar mig och jag stöter helt enkelt inte på mina startnycklar allt för ofta längre och därför är jag mer sällan kåt.

Lite som att påstå att alla världens ferraris presterar sämre den dagen bränslet i världen tar slut. Bilen står redo att gasa på men soppan har sinat och den vägrar starta utan.

C.E.J.
2013-08-05, 02:55
När jag var 13 tände jag på allt från tjejer i min ålder till 60-åringar, små bröst till stora bröst, små rumpor, stora rumpor. Vad gällde typen av sex och utförande var allt upphetsande. Överallt fanns någonting som för mig var sexuellt. Idag har jag precis samma drift men nu för tiden har jag utvecklats och inriktat mig väldigt smalt vad som attraherar mig och jag stöter helt enkelt inte på mina startnycklar allt för ofta längre och därför är jag mer sällan kåt.

Precis tvärtom här, såg en tjej inte ut som Pamela Anderson så var hon inte intressant (högstadiet). Nu är smaken bredare. Håller med om att man utvecklar sina fetisher dock, men rör inte det sånt som man tyvärr inte kan se på personens utseende?

F.ö. trodde jag bakiskåthet var ett universellt fenomen. Mind = blown.

Jaeg
2013-08-05, 09:52
Precis tvärtom här, såg en tjej inte ut som Pamela Anderson så var hon inte intressant (högstadiet). Nu är smaken bredare. Håller med om att man utvecklar sina fetisher dock, men rör inte det sånt som man tyvärr inte kan se på personens utseende?

F.ö. trodde jag bakiskåthet var ett universellt fenomen. Mind = blown.

Där sprack min teori alltså. :Virro

Vad gäller mig och mina "fetischer" så är det någonting jag behöver för att gå igång idag. Som ung räckte ett utseende för att jaga igång mig, Nu räcker inte bara utseendet längre utan jag måste veta att jag får mer än så för att något ska hända.

Diomedea exulans
2013-08-05, 10:18
Jag vet inte hur det är med er, men jag är rättså övertygad om att mitt sexintresse har avtagit med åren för att det är så jädra mycket krångel associerat med sex. Det är sena kvällar, dyra mobilräkningar, sårade känslor, och krossade förhoppningar. Med åren tycker man helt enkelt det är mindre och mindre värt besväret.