handdator

Visa fullständig version : Alla teknik proffs kolla hit!!


ttoobbee
2013-08-02, 22:22
Det är såhär att jag har kört knäböj i ungefär 1 år nu och tycker verkligen det är en rolig övning, men på senaste har jag börjat få rejält ont i ländryggen efter 2-3 set. Värken håller i sig hela passet men går oftast över någon timme senare. Och det måste självklart bero på tekniken.. Jag tränar inte iheller med några speciellt tunga ''böjvikter'' för mig e det självklart tungt men känns som genomsnittet här lätt trycker upp 150pannor..

stats:
105kgx1
75x10

Jag har väldigt dåligt internet så kan inte ladda upp filmklippet jag filmade idag, som var tanken... Men hade gärna hört era tankar var i böjen bör felet vara när det värker i ländryggen (ryggen är rak hela lyftet). Och finns det något övning ni rekommenderar som kan kompensera böjen, någon vecka ifall ryggen bara behöver få vila..

drkrupp
2013-08-02, 22:33
Spontant: Prova om frontböj gör lika ont.

PureWhey
2013-08-02, 22:45
Klen länd/kors-rygg?

zimba
2013-08-06, 05:14
Det är såhär att jag har kört knäböj i ungefär 1 år nu och tycker verkligen det är en rolig övning, men på senaste har jag börjat få rejält ont i ländryggen efter 2-3 set. Värken håller i sig hela passet men går oftast över någon timme senare. Och det måste självklart bero på tekniken.. Jag tränar inte iheller med några speciellt tunga ''böjvikter'' för mig e det självklart tungt men känns som genomsnittet här lätt trycker upp 150pannor..

stats:
105kgx1
75x10

Jag har väldigt dåligt internet så kan inte ladda upp filmklippet jag filmade idag, som var tanken... Men hade gärna hört era tankar var i böjen bör felet vara när det värker i ländryggen (ryggen är rak hela lyftet). Och finns det något övning ni rekommenderar som kan kompensera böjen, någon vecka ifall ryggen bara behöver få vila..
Pröva med att köra med hantlar ett tag, blir lite annat utförande samt kör utfall också med hantlar

zimba
2013-08-06, 05:15
Klen länd/kors-rygg?

japp oftast största broblemet

Ladugårdsdörr
2013-08-06, 06:41
Brosicence, men efter det att jag lade in hyperextensions så är mina korsryggsmärtor borta med vinden. Jag ser också ett samband med hur seriöst jag tränar magen.

zimba
2013-08-06, 07:07
brosicence, men efter det att jag lade in hyperextensions så är mina korsryggsmärtor borta med vinden. Jag ser också ett samband med hur seriöst jag tränar magen.

+1