handdator

Visa fullständig version : Rygg o bicepsövningar = ömma armveck, wat to do?


Nothxjeff
2013-08-02, 14:23
Som topic lyder, har nu ett tag haft ont i armvecken när jag utfört rygg o bicepsövningar (ej marklyft dock).
Dagen efter har jag också ont, som träningsvärk typ!

Vad ska jag göra?

Eira
2013-08-02, 14:27
Börja med mark :) Mindre preachercurl :)

pezrulezhaakon
2013-08-02, 14:34
Nothxjeff

Bättre uppvärmning brukar eliminera sådana problem.

Nothxjeff
2013-08-02, 14:36
Haha kör faktiskt inga preacher curls ;) Det jag gör är mark, latsdrag,roddar,hantel/stångcurls.

Pez.. ja jag värmer väl upp på marken, där efter brukar jag tycka att jag är rätt varm!

pezrulezhaakon
2013-08-02, 16:30
Nothxjeff

Men du värmer inte upp på rygg/bicepsövningarna?

zimba
2013-08-03, 03:44
vid latsdrag samt roddar försök dra mer med armbågarna,lätt att koppla in bicarna där, testa med marklyft,frivändning sam axelpress.så kommer bicarna på köpet.

Beemel
2013-08-03, 10:37
vid latsdrag samt roddar försök dra mer med armbågarna,lätt att koppla in bicarna där, testa med marklyft,frivändning sam axelpress.så kommer bicarna på köpet.

Axelpress (liksom de allra flesta pressövningar) tar väl ändå mycket mer på triceps än biceps?

zimba
2013-08-06, 04:53
Axelpress (liksom de allra flesta pressövningar) tar väl ändå mycket mer på triceps än biceps?

du har helt rätt där, pressövningar tar mer på triceps samt dragövningar tar mer på biceps, glömde säga att jag kör med fatgrips, har ökat själv bra från handled upp till axlarna, värt att pröva, man blir bra darrig efter pass, testa

zimba
2013-08-06, 05:07
Beemel. ser att du markar 157,5 kg (BRA) testa med fatgrip, berätta sedan känslan efteråt, garanterar du kommer att få en ny upplevelse

Arne Persson
2013-08-06, 06:17
Testa kontrastbad som rehab och som inslag innan träningen.

PureWhey
2013-08-06, 06:43
du har helt rätt där, pressövningar tar mer på triceps samt dragövningar tar mer på biceps, glömde säga att jag kör med fatgrips, har ökat själv bra från handled upp till axlarna, värt att pröva, man blir bra darrig efter pass, testa

Så... Underarmar menar du.


Le iPhone

zimba
2013-08-06, 06:46
Så... Underarmar menar du.


Le iPhone

nix menar från handled upp till axalarna, tar allround på armana, testa själv

PureWhey
2013-08-06, 06:47
nix menar från handled upp till axalarna, tar allround på armana, testa själv

Förklara gärna hur du tränar biceps vid axelpress.


Le iPhone

zimba
2013-08-06, 07:04
Förklara gärna hur du tränar biceps vid axelpress.


Le iPhone

nej jag tränar inte biceps vid axelpress, marklyft, frivändning, axelpress med fatgrips tar helt enkelt allround på armarna framför allt på underarmarna, men endå allround på armana, testa

Bryggan
2013-09-06, 06:41
@Nothxjeff: Är du bättre nu?

Innan semestern så hade jag lite känningar i armvecken som helt klart beror på att jag aldrig kör biceps och värmer upp för dåligt. Dålig teknik i chins med för stort inslag av biceps....allt sammantaget gjorde mig lite öm där.
Semestern infann sig och träning blev bara sporadisk men shit vad jag fick ont i armarna då! Smärtan i armvecken tilltog för att gå över i de värsta tennisarmbågar ni kan tänka er! Under semestern vandrade jag i princip bara mellan kylskåpet efter en ny öl och solstolen. Efter semestern så kan jag inte trycka ihop min handstärkande gummiring jag har liggande på kontoret längre, det smärtar in i helvete om jag skakar hand med någon tex.
När jag sedan drog igång träningen igen men nu med mer uppvärmning så försvann smärtan till stor del i vänster arm men ökade i höger arm!!??
Vad ska jag göra?? Kan knappt inte köra sidolyft längre för det gör så ont och jag ser ut som en skadeskjuten kråka i spegeln, jag orkar inte lyfta på höger sida pga smärtan i höger arm. Just sidolyft är svår att ersätta med alternativ :(.

Är vänsterhänt btw.

Peter.B
2013-09-06, 07:25
Sök vård? Förslagsvis hos duktig sjukgymnast.

Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4

PureWhey
2013-09-06, 08:01
Fick jag när jag började träna alt. Efter uppehåll, hur länge har du tränat?


Le iPhone

Bryggan
2013-09-06, 08:57
Senaste gången efter ett 3 år långt uppehåll i 1 år.

Får söka vård...

Inbillar jag mig att det är en inflammation som "vandrar" runt eller sitter den på samma ställe men påverkar nu fler muskler? Jag har aldrig varit hand-svag som jag är just nu.

skivståång
2013-09-06, 10:38
Jag hade också smärtor i armvecken, sen blev jag sjuk så vart ett uppehåll på 4 veckor. Nu körde jag rygg o biceps igår och har ömma armveck idag, troligen pga uppehållet då. Men man blir orolig att det smäller helt plötsligt så sitter man där med trasigt bicepsfäste :(

Hanken
2013-09-07, 11:55
Pröva käka mer magnesium också! Bra för leder, ligament mm. Sök vård!