handdator

Visa fullständig version : Träna i jeans mot dysfuntionellt bäcken?


kittycatclaws
2013-08-02, 09:27
Jag kom nyss från en tid hos min sjukgymnast och han gav mig bla rådet att gå till jula och köpa mig ett par jeans/arbetsbyxor i tjockt material att träna i för att hålla mitt sneda bäcken i schack?

Någon av er som hört talas om nått liknande? isf upplys mig gärna varför och om ni tror det är värt att satsa på? :) Isf, vilka ska man köpa, finns så många olika ju?(är medveten om att jag kommer svettas floder och se ut som en cirkusfjant, men slipper jag smärtan kan det ju vara värt det hehe)

han var för övrigt en gammal styrkelyftare (stor som ett hus) och verkade med andra ord veta vad han snackade om.

Skadan som jag har ådrog jag mig när jag blev lite för kaxig i vikterna vid marklyft..och har gått med detta i snart två års tid..

tacksam för svar!

Vunnis
2013-08-02, 09:44
träna i larviga byxor finns det väl massor med folk som gör, men i ditt fall så är jag, om inte annat, nyfiken på vad som är vajsing var - och hur byxorna skulle hjälpa.
... men jag är ju ingen sjukgymnast, så jag skulle kunna vara ointressant. :rolleyes:

Tolkia
2013-08-02, 20:32
Jag tycker spontant att det låter väldigt konstigt. Det skulle väl behöva vara byxor i hårdplast, då. Jag undrar också vad du har gjort med höfter/rygg för att ha skaffat dig ett permanent "snett bäcken". Har du brutit eller slitit av något som inte har läkt OK?

Edit: Möjligen kan jag tänka mig att poängen skulle vara att byxornas stramande skulle påminna dig om att justera din hållning.