handdator

Visa fullständig version : Hjälp Nybörjare!


Tratten08a
2013-08-01, 22:05
Tjenare
Har ingen aning om jag posta det här på rätt ställe, men jag ska gå rakt på sak.
Jag är en pöjk på 13 bast o tränar med jämna mellanrum då det får mig o tänka på annat o vem vill inte va i form, ja har satt som mål att hela augusti träna varje dag ganska hårt o se hur mycket min kropp har ändrats under månaden,
jag körde precis klart ett pass eller vad man ska kalla det, mitt "Hemma gym" består av 2 hantlar med runt 8kg på båda en boxning säck en stor sten en AB roller (Har ingen aning om hur man använder den rätt) och 2 power grip tror ja dom heter o en yoga matta för push ups o situps ect, nu till mitt problem ja har ingen aning om hur mycket som skulle va bra o träna varje dag för o se resultat, så skulle nån kunna ge mig ett träning program att följa typ 200 push ups 300 situps ect..

Tacksam för snabba svar då det redan har börjat!:)

EDIT:Glömde säga att min polare tipsa om att mixa lite mjölk bär o en banna o dricka efter man tränat borde jag fortsätta med det?






Tratten//

alphahanen2
2013-08-01, 23:35
Vet inte vilket program som skulle kunna vara bra för dig. Antar att de flesta gym har åldersgräns så länge man inte är med nån vuxen tyvärr.

Men träna för guds skull inte 31 dagar i sträck. Jag tror helt ärligt inte att du skulle palla det men om du skulle göra det kommer det inte vara till nån nytta. Sikta på att köra 3 - 4 gånger i veckan istället.

Efter passet kan du klämma en bytta keso. Man känner sig manligare redan efter första skeden! ;)

AntonHakan
2013-08-02, 05:50
Gå in på scoobysworkshop och kolla hans program för unga tonåringar och följd det.

pezrulezhaakon
2013-08-02, 06:17
Tratten08a

Du är 13!! Klart som tusan din kropp förändras när du inte växt färdigt. Du oroar dig i onödan.
Håll inte på med massa konstiga dietpåhitt. Ät maten som serveras hemma och i skolan, och träna det du tycker är kul. Gå till ett gym om du får och träna ett par helkroppspass ett par gånger i veckan. Det räcker länge.

Ekkhe18
2013-08-02, 06:33
Tratten08a

Du är 13!! Klart som tusan din kropp förändras när du inte växt färdigt. Du oroar dig i onödan.
Håll inte på med massa konstiga dietpåhitt. Ät maten som serveras hemma och i skolan, och träna det du tycker är kul. Gå till ett gym om du får och träna ett par helkroppspass ett par gånger i veckan. Det räcker länge.

+1
Du är ju som sagt bara 13, du har många år kvar innan du har växt färdigt... jag tycker du ska lyssna på pez, ät den maten som serveras och om du kan få tillgång till ett gym göra ett utav Z_bumbis hel-halvkropps program 2-3ggr i veckan.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Petoria
2013-08-02, 09:03
Ha lite mer långsiktiga mål, förvänta dig inte att förändras särskilt mycket på en månad.

Tratten08a
2013-08-02, 19:55
Tratten08a

Du är 13!! Klart som tusan din kropp förändras när du inte växt färdigt. Du oroar dig i onödan.
Håll inte på med massa konstiga dietpåhitt. Ät maten som serveras hemma och i skolan, och träna det du tycker är kul. Gå till ett gym om du får och träna ett par helkroppspass ett par gånger i veckan. Det räcker länge.
Dessvärre mår min mamma inte bra så hon lagar inte varm mat så det är yogghurt som gäller men hon har sagt att ja får köpa vad för mat jag vill o lagga till det. Jag mår oxå mycket bättre när ja smällt i mig nånting som jag vet e nyttigt vet inte om det är hjärnan som spelar mig ett spratt.
Gå in på scoobysworkshop och kolla hans program för unga tonåringar och följd det.

Hans hemsida funkar inte

alphahanen2
2013-08-02, 21:24
Jag skummade bara igenom den här sidan men den verkade vettig; http://www.halsosidorna.se/Kostochnaring.htm.

Vet inget schema som är byggt på kroppsövningar och antar att ingen annan här vet det heller då ingen ens försökt att ge dig ett schema. Men kör ca tre gånger i veckan med X antal övningar och trappa sedan upp det. Sen börjar skolan om en månad och då är det bara att äta som ett djur i matsalen. :d

Tratten08a
2013-08-02, 23:54
Jag skummade bara igenom den här sidan men den verkade vettig; http://www.halsosidorna.se/Kostochnaring.htm.

Vet inget schema som är byggt på kroppsövningar och antar att ingen annan här vet det heller då ingen ens försökt att ge dig ett schema. Men kör ca tre gånger i veckan med X antal övningar och trappa sedan upp det. Sen börjar skolan om en månad och då är det bara att äta som ett djur i matsalen. :d

Haha yes jag längtar, det finns en simhall bredvid skolan som ja tänkte dra o simma i efter dom korta dagarna, sound good?:)

Tratten08a
2013-08-03, 16:40
förresten räcker det att ja går ut o springer för benen eller behöver ja träna dom nå mer?

alphahanen2
2013-08-03, 20:25
Haha yes jag längtar, det finns en simhall bredvid skolan som ja tänkte dra o simma i efter dom korta dagarna, sound good?:) Jag det är en bra och allsidig aktivitet. Dock så ersätter det inte gym.


förresten räcker det att ja går ut o springer för benen eller behöver ja träna dom nå mer?

Rekommenderar starkt att du tränar de mer än att "bara" gå ut och löpa.

Jona
2013-08-04, 08:58
Tratten SAK har tyngdlyftning för 12-16 år på tisdagar och lördagar, om du är sugen på det. Oförskämt kul. Kostar 250:- per termin.

alphahanen2
2013-08-04, 12:00
Tratten SAK har tyngdlyftning för 12-16 år på tisdagar och lördagar, om du är sugen på det. Oförskämt kul. Kostar 250:- per termin.

Juste styrkelyftnings klubbar brukar inte ha nån riktig åldersgräns.. Det är ganska lustigt att de tillåter barn men inte gym som friskis & svettis, worldclass och sats.*facepalm*

Kolla om det finns nåt där du bor. Om det finns nåt ska du absolut ta det tycker jag.

Petoria
2013-08-04, 12:02
Juste styrkelyftnings klubbar brukar inte ha nån riktig åldersgräns.. Det är ganska lustigt att de tillåter barn men inte gym som friskis & svettis, worldclass och sats.*facepalm*

Kolla om det finns nåt där du bor. Om det finns nåt ska du absolut ta det tycker jag.

För att dom kan något om träning? :D

pezrulezhaakon
2013-08-04, 12:14
alphahanen2

SL och OL klubbar har lättare att hjälpa barn och vägleda dem utan att föräldrarna är med.