handdator

Visa fullständig version : For mye protein - bivirkninger?


Batistuta
2013-07-31, 16:14
Jeg spiser nok rundt en 450-500 gr protein per dag og jeg lurer på om det er mange bivirkninger av dette? Gå oftere på do? Bryter man ned kroppen istedenfor å bygge den opp? Jeg trener i hvertfall en gang per dag og blir aldri mett og prøver å bli mett ved å spise masse protein, er litt redd for å spise noe annet enn protein. Det fører til at hver gang jeg prøver å spise over 3500 kcal så tør jeg ikke å spise noe annet enn ting med protein i. Jeg spiser sikkert 250 gr med kaseinprotein pulver hver dag. Noen tips? Ja, jeg har slitt med og sliter fortsatt litt med en spiseforstyrrelse. Jeg føler jeg aldri blir mett uansett hva jeg gjør, men det har kanskje med at jeg spiser for lite å gjøre.. Har fått sjekket både nyrene og lever for 2 uker siden og det så faktisk veldig bra ut. I det siste har det luktet ammoniak av svetten min og da tror jeg kanskje det har gått litt langt. Jeg går sikkert på do 30 ganger per dag og jeg lurer på om det kan ha noe med dette å gjøre? Har spist såpass mye protein i 3-4 år nå.

tlk
2013-07-31, 16:27
Av ren nyfikenhet.. varför ligger du på sadan monsterdoser?

Batistuta
2013-07-31, 16:50
Av ren nyfikenhet.. varför ligger du på sadan monsterdoser?

Gammel vane, var redd/er fortsatt litt redd for karbohydrater og fett. Har slitt med en spiseforstyrrelse og prøver å komme ut av det nå:)
Har også hatt fokus på å bygge en best mulig kropp og da er jo proteiner viktig. Jeg er fullt klar over at det er alt for mye og at man trenger karbohydrater og fett, men jeg tør bare ikke å spise noe annet enn protein(spesielt ikke når jeg skal gå i overskudd).

Guffelini
2013-07-31, 17:00
Jag har för mig att det kan leda till problem med njurarna eller levern, men det är bara något jag tror jag läst.

tlk
2013-07-31, 18:04
Jag har för mig att det kan leda till problem med njurarna eller levern, men det är bara något jag tror jag läst.

Tar man en titt i t.ex. Lyle McDonalds "The Protein Book" så menar han på att högprotein intag är rätt lungt om man har friska njurar.

Gammel vane, var redd/er fortsatt litt redd for karbohydrater og fett. Har slitt med en spiseforstyrrelse og prøver å komme ut av det nå:)
Har også hatt fokus på å bygge en best mulig kropp og da er jo proteiner viktig. Jeg er fullt klar over at det er alt for mye og at man trenger karbohydrater og fett, men jeg tør bare ikke å spise noe annet enn protein(spesielt ikke når jeg skal gå i overskudd).

Fair enough. Fast käkar du väldigt lågt med kolhydrater så kommer säkerligen hälften av ditt protte i din kost att omvandlas till just glukos. Själv hade jag ju kvittat ut kaseinet mot potatis. :)

Tror iaf inte att det är något farligt det du gör.