handdator

Visa fullständig version : Var kommer "bara dopade använder hantlar +32kg"?


Paperbasket
2013-07-31, 12:50
Jag har varit på en del gym där man tagit bort hantlar över 30-32 kg av anledningen till att personalen anser att bara dopade använder sig av hantlar över dessa.

Senaste idag när jag provtränade på Idrottskliniken i Växjö fick jag höra av personalen att de bara har till 35 kg för att det är dopade som använder sig av högre vikter än detta.

Min fråga är: Varifrån kommer denna tankegång om att man måste i princip vara dopad för att köra på hantlar över denna vikt? Ren idrott? Allers? Det hela måste ju ha startat någonstans och många gym verkar ha samma riktmärke.

AronP
2013-07-31, 12:56
Första gången jag läste om det var någon tidningsartikel från ett gym för flera år sen, vet inte vad dom baserade det på. Känns mest som hittepå.

MtotheM
2013-07-31, 12:57
http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-180905.html

Loke
2013-07-31, 12:59
Har faktiskt aldrig varit på ett sånt gym. Det vanligaste skälet att ha lätta hantlar är väl helt enkelt att hantlar är dyrt och tar plats och den största delen av den betalande klientelen är svag. Jag tror det är kloka gymägare som vill göra vinst som tar det beslutet, sen rationaliseras det på olika sätt.

Alex Thunholm
2013-07-31, 13:07
fine inte många rena kör sidlyft eller tricce extension enarms på 32kgs men 32kg betyder att man ej kan träna rygg (rodd) trapz, axlar lr att man påstår att en kille på 100kg ej kan göra armhävningar(32*2=64kg)... idiot sverige

filmjölk
2013-07-31, 13:09
Man kan göra mer än att bicepscurla med hantlar:) Det krävs knappast doping för att vare sig axelpressa 35:or, bröstpressa, marklyfta med dem eller hantelro dem.

Curlar någon strikt på 35:or+ så misstänker jag doping:)

Stefan J
2013-07-31, 13:16
Jag har varit på en del gym där man tagit bort hantlar över 30-32 kg av anledningen till att personalen anser att bara dopade använder sig av hantlar över dessa.

Senaste idag när jag provtränade på Idrottskliniken i Växjö fick jag höra av personalen att de bara har till 35 kg för att det är dopade som använder sig av högre vikter än detta.

Min fråga är: Varifrån kommer denna tankegång om att man måste i princip vara dopad för att köra på hantlar över denna vikt? Ren idrott? Allers? Det hela måste ju ha startat någonstans och många gym verkar ha samma riktmärke.

Den idén är inget annat än resultatet av ett frö, sått i okunskapens trädgård!

MackeJuve
2013-07-31, 13:21
Badet här i Norrköping tog bort sina hantlar och gick ut med det i tidningen. Mycket rolig artikel :) Minns slutklämmen: "... och sen vi tog bort de tunga hantlarna har flera av de större muskelbyggarna försvunnit!" (asstolta). Hahaha det är en helt fantastisk slutkläm tycker jag :D KLART SOM FAN MAN BYTER GYM OM MAN INTE KAN TRÄNA DÄR, de som kom fram till beslutet borde byta yrke. Doping saboterar i många fall för de rena atleterna, och att arbeta med frågor som i den här artikel fastän man besitter noll i IQ saboterar för de som inte är efterblivna och skulle kunna göra ett bättre jobb.

PontusAndersson
2013-07-31, 13:22
Nu spekulerar jag mest. Men jag skulle kunna tänka mig att det beror på att någon från början sagt att man ej kan ta mer än 32 kg hantlar i t.ex. bicepscurl eller någon annan övning för en liten muskel. Sen har det förenklats när media skrivit om det eller via mun till mun blivit en förvriden icke-sanning "Man tar ej mer än 32kg hantlar odopad".

Det är den enda rimliga förklaringen jag kan komma på... Jag har svårt att tro att någon (hur korkad man än är) skulle få för sig att man måste dopa sig för att ta mer än 32 kg i t.ex. hantel-marklyft eller knäböj med hantlar.

Jockefoten
2013-07-31, 13:23
Håll dig borta ifrån Idrottskliniken för i helvete! Alla som jobbar där är Nazister som hatar människor (ägaren är dessutom tjock)!


Själv blev jag utkastade när jag tränade marklyft (använde för mycket vikt vilket skulle leda till att deras stänger blev böjda).

Ludwig
2013-07-31, 13:26
Fick in våra 62:or på klubben igår.

MackeJuve
2013-07-31, 13:30
Håll dig borta ifrån Idrottskliniken för i helvete! Alla som jobbar där är Nazister som hatar människor (ägaren är dessutom tjock)!


Själv blev jag utkastade när jag tränade marklyft (använde för mycket vikt vilket skulle leda till att deras stänger blev böjda).

Idioti men ändå mäktigt att byta gym för att man är för stark :)

Jockefoten
2013-07-31, 13:30
Idioti men ändå mäktigt att byta gym för att man är för stark :)

Ironin var att jag körde rehabträning för ryggen med max 150 kg på stången. T_T

tp_88
2013-07-31, 13:36
http://www.kolozzeum.com/forum/archive/index.php/t-180905.html
Alltså, öppnade en länk i den tråden där ytterliggare en "dopingexpert" kommer med helt sinnessjuka påståenden. Är alla som titulerar sig det fullständigt hjärndöda eller är det bara dessa som tillåts komma till tals i media?

strikt
2013-07-31, 13:38
Det är nog mer ekonomiskt att lyfta bort hantlar efter 35 kg.

Håller borta en hel del belgian blues som avskräcker den stora massan. Besluten är helt ekonomiska, annars skulle de inte tagits helt enkelt.

ryggontXXL
2013-07-31, 13:41
fan va nice, då räknas man som dopad bara för man lyfter 32kg+ i hantelpress :D

tp_88
2013-07-31, 13:43
fan va nice, då räknas man som dopad bara för man lyfter 32kg+ i hantelpress :D
Du är antingen dopad eller Sergei Fokin. Obviously.

Piranha
2013-07-31, 14:14
Köper inte riktigt resonemanget att det nödvändigtvis skulle vara doping.

De individer som använder större hantlar tränar ofta på gym gissningsvis 4-5 dagar i veckan, de tar plats, hörs, syns, kanske män i grupperingar.

Jag tror man istället skall se dem som icke önskvärda kunder, de tar upp för stor plats av medlemsutrymmet helt enkelt så kan man sålla bort dessa kan man få in fler kunder som tränar en gång i veckan och betalar samma pris.

Tror de stora grunden är ekonomisk.

Bästa kunden är den som köper kortet och sen inte dyker upp alls. WIN !

Skulle jag öppna gym skulle jag inte heller vilja ha störiga byggare.

Juxta
2013-07-31, 14:28
Köper inte riktigt resonemanget att det nödvändigtvis skulle vara doping.

De individer som använder större hantlar tränar ofta på gym gissningsvis 4-5 dagar i veckan, de tar plats, hörs, syns, kanske män i grupperingar.

Jag tror man istället skall se dem som icke önskvärda kunder, de tar upp för stor plats av medlemsutrymmet helt enkelt så kan man sålla bort dessa kan man få in fler kunder som tränar en gång i veckan och betalar samma pris.

Tror de stora grunden är ekonomisk.

Bästa kunden är den som köper kortet och sen inte dyker upp alls. WIN !

Skulle jag öppna gym skulle jag inte heller vilja ha störiga byggare.

Är det dock inte större chans att störiga byggare köper kort även nästa år och de som köper kort och inte dyker upp alls inte förnyar sitt kort?

Piranha
2013-07-31, 14:29
Är det dock inte större chans att störiga byggare köper kort även nästa år och de som köper kort och inte dyker upp alls inte förnyar sitt kort?

Vi snackar företagskort / friskvård etc där kunden själv inte betalar hela slanten..

Simel
2013-07-31, 14:31
ja, och för att inte bli anmälda för diskriminering kan man bara ta bort hantlarna. enkelt att lösa så ;)

Novaindex
2013-07-31, 14:34
Jag har varit på en del gym där man tagit bort hantlar över 30-32 kg av anledningen till att personalen anser att bara dopade använder sig av hantlar över dessa.


Otroligt KORKAT resonemang anser jag som är tjej o använde dessa hantlar till hantelpress innan jag skadade min axel/biceps tack vare min häst ... Dom får väl doptesta folk istället då om dom är osäkra o låta dom som vill/behöver ha högre vikter få ha det!

Kristian
2013-07-31, 14:44
Håll dig borta ifrån Idrottskliniken för i helvete! Alla som jobbar där är Nazister som hatar människor (ägaren är dessutom tjock)!


Själv blev jag utkastade när jag tränade marklyft (använde för mycket vikt vilket skulle leda till att deras stänger blev böjda).

Nu har jag sett flera köra tunga mark på kliniken utan att bli utslängda...så att man skulle bli utslängd endast pga just det låter skumt. Men visst, de har en del konstiga synpunkter.

-squat-
2013-07-31, 14:46
Köper inte riktigt resonemanget att det nödvändigtvis skulle vara doping.

De individer som använder större hantlar tränar ofta på gym gissningsvis 4-5 dagar i veckan, de tar plats, hörs, syns, kanske män i grupperingar.

Jag tror man istället skall se dem som icke önskvärda kunder, de tar upp för stor plats av medlemsutrymmet helt enkelt så kan man sålla bort dessa kan man få in fler kunder som tränar en gång i veckan och betalar samma pris.

Tror de stora grunden är ekonomisk.

Bästa kunden är den som köper kortet och sen inte dyker upp alls. WIN !

Skulle jag öppna gym skulle jag inte heller vilja ha störiga byggare.

Precis. och byggarna köper inte kläder, sportdrycker eller annat. Byggarna vill dessutom att gymmet köper in bra utrustning. Byggarna är helt enkelt bara besvärliga.

Ladugårdsdörr
2013-07-31, 14:48
Är det dock inte större chans att störiga byggare köper kort även nästa år och de som köper kort och inte dyker upp alls inte förnyar sitt kort?

Det kommer ständigt nya nyårslöften/sommarformsslipare/eftersommarenomstartare som tränar några veckor och sedan försvinner. Jag tror få gym har kapacitet att hantera en situation där samtliga medlemmar tränar några gånger i veckan året runt, bara att studera hur det ser ut 3-4 januari varje år :)

Precis. och byggarna köper inte kläder, sportdrycker eller annat. Byggarna vill dessutom att gymmet köper in bra utrustning. Byggarna är helt enkelt bara besvärliga.

Exakt, dessutom tar de mycket tränar de ofta och länge och tar därför mycket plats, en byggare tar säkert lika mycket plats som tio periodare. Helt klart den minst önskvärda kundkategorin.

Juxta
2013-07-31, 15:07
Det kommer ständigt nya nyårslöften/sommarformsslipare/eftersommarenomstartare som tränar några veckor och sedan försvinner. Jag tror få gym har kapacitet att hantera en situation där samtliga medlemmar tränar några gånger i veckan året runt, bara att studera hur det ser ut 3-4 januari varje år :)


Det tror jag också. Dock så tror jag att:

5 av 5 seriösa tränare som alla förnyar sitt kort ger mer pengar än
0 till 5 oseriösa tränare som inte förnyar sitt kort eftersom inte alla av dessa 5 oseriösa kommer förnya.

spoon
2013-07-31, 15:28
Köper inte riktigt resonemanget att det nödvändigtvis skulle vara doping.

De individer som använder större hantlar tränar ofta på gym gissningsvis 4-5 dagar i veckan, de tar plats, hörs, syns, kanske män i grupperingar.

Jag tror man istället skall se dem som icke önskvärda kunder, de tar upp för stor plats av medlemsutrymmet helt enkelt så kan man sålla bort dessa kan man få in fler kunder som tränar en gång i veckan och betalar samma pris.

Tror de stora grunden är ekonomisk.

Bästa kunden är den som köper kortet och sen inte dyker upp alls. WIN !

Skulle jag öppna gym skulle jag inte heller vilja ha störiga byggare.

Oslo styrkelyftsklubb sökte efter ett gym att träna på eftersom att våra lokaler är sommarstängda. Det var inte så lätt eftersom att gymägarna förstod att vi var såna där jobbiga kunder som faktiskt skulle dyka upp varje dag och träna.

spoon
2013-07-31, 15:31
Det tror jag också. Dock så tror jag att:

5 av 5 seriösa tränare som alla förnyar sitt kort ger mer pengar än
0 till 5 oseriösa tränare som inte förnyar sitt kort eftersom inte alla av dessa 5 oseriösa kommer förnya.

Elixia på majorstuen i Oslo har kanske kapacitet för 100 pers åt gången. Dom har säkert flera tusen medlemmar. Klart att det bästa är att ha kunder som betalar utan att dyka upp än det motsatta.

Sniggel
2013-07-31, 15:40
Är det dock inte större chans att störiga byggare köper kort även nästa år och de som köper kort och inte dyker upp alls inte förnyar sitt kort?

"Störiga byggare" kostar förmodligen åtminstone 10 ggr mer att ha på gymmet (kraftigare och mer regelbundet slitage ffa) så att de förnyar sina kort varje år kan nog knappast ses som något positivt. Sen är muskulösa människor (behöver inte vara speciellt stor) mer avskräckande generellt. Inte bara bland gamla pensionärer utan 20-plussare och t om tonåringar. Gymmen vet om detta och rationaliserar sina beslut (som Loke nämnde) för att komma runt att berätta att de egentligen inte vill ha vissa (om än skötsamma) individer. Dessa individer kostar mer och håller borta kassakorna. Även om de inte har det som avsikt.

Jorgen
2013-07-31, 15:46
Köper inte riktigt resonemanget att det nödvändigtvis skulle vara doping.

De individer som använder större hantlar tränar ofta på gym gissningsvis 4-5 dagar i veckan, de tar plats, hörs, syns, kanske män i grupperingar.

Jag tror man istället skall se dem som icke önskvärda kunder, de tar upp för stor plats av medlemsutrymmet helt enkelt så kan man sålla bort dessa kan man få in fler kunder som tränar en gång i veckan och betalar samma pris.

Tror de stora grunden är ekonomisk.

Bästa kunden är den som köper kortet och sen inte dyker upp alls. WIN !

Skulle jag öppna gym skulle jag inte heller vilja ha störiga byggare.

Så är det nog ja.

Juxta
2013-07-31, 15:51
Tar man med allt sånt i åtanke, platsbrist, slitage, avskräckande effekt så är det sant att de som betalar men inte dyker upp något mer är ekonomiskt bättre.

PontusAndersson
2013-07-31, 16:01
Ja, det känns väl uppenbart att man köper in en viss typ av utrustning för att locka gäster som tycker om utrustningen. Köper man en simbassäng kommer det folk som vill simma, köper man crossfit-utrustning dyker crossfitarna upp och köper man tyngdlyftningsgrejer är det mest intressant för tyngdlyftare. Sen försöker varje företag gå med vinst och lockar en ur en ekonomisk synvinkel bra målgrupp.

Jag uppfattade mer TS frågeställning som varifrån denna märkliga idé om att man bara orkar lyfta över 32 kilos hantlar om man har dopat sig kommer ifrån. Men ni kanske menar att gymmen har hittat på det för att ha en ursäkt att ta bort hantlarna?

EDIT:stavfel

strikt
2013-07-31, 16:28
Ja, gymmen har det som ursäkt.

En rätt löjlig ursäkt, men låter bra för motionärerna som inte tränar seriöst.

Och alla gym som gör detta vet ju självklart att man som ren kan lyfta mer än vad de vill tillhandahålla.

Sniggel
2013-07-31, 16:49
Men ni kanske menar att gymmen har hittat på det för att ha en ursäkt att ta bort hantlarna?


Jag tror iaf inte att man medvetet hittat på det utan snarare att det är en kombination av okunskap, fördomar och den marknadsfördel man kan se av att ta bort de hantlarna och samtidigt använda sin ignorans helt okritiskt. Så fungerer ju den mesta av marknadsföringen i samhället. Hittar man något som kan gynna sin verksamhet (påståendet att odopade inte klarar av mer än 32 kg) är man villig att spinna vidare på det temat utan någon som helst granskning. Ffa om man "känner" att majoriteten av klientelet är redo att svälja påståendet. Att det blir billigare för gymmet nämner man inte. Att man innerst inne är medveten om att påståendet om dopade kanske inte håller så nämner man inte det heller, om man tror man kan komma undan med det.
Berätta sånt som klientelet vill höra och undanhåll den information som kan få klientelet att ifrågasätta anledningen till beslutet.

Att okunskapen om hur stark en vanlig tonåring kan bli är stor har jag ett exempel på från i år. En person som passar in på det klientel man inte vill ha på ett gym:
1. Personen frågar personal (i förväg) om stången håller för att lyfta tungt. Väldigt skötsamt av honom.
2. Personal säger att han inte behöver oroa sig utan kan lasta på precis hur mycket han vill.
3. 230 kg åker på. Personen börjar böja och stången börjar vika sig så han avbryter repetitionen och nu har gymmet en böjd stång.
Den går fortfarande att använda eftersom böjningen är svag men personalen kunde ju berättat hur mycket stången ska tåla och ifall där fanns stänger som är kapabla för större vikter.
Det kunde dock både gått illa för killen och stången kunde ha blivit helt obrukbar. Man tycker att gympersonal ska känna till vilka vikter en vältränad ung kille kan vara kapabel till. Finns ju massa statistik från styrkelyftsklubbar man kan kolla upp.
Personalen i fråga har dessutom någon form av utbildning konstigt nog. Tyvärr spär alla såna här händelser ytterligare på mina fördomar om kunskapskvalitén på gym runtom i Sverige.

Ado2000
2013-07-31, 17:36
Tack gud att mitt gym har hantlar ända upp till 67kg.

Allan
2013-07-31, 17:52
Det handlar om pengar. Folk som behöver +62kgshantlar är mer skrämmande än lockande för de gymet tjänar pengar på. Dvs den ständiga balansen mellan motionärer och elit. Har man som Sats en jävla massa gym att dra erfarenheter av, så märker man snabbt vilka som är lönsamma eller inte. Och de som är olönsamma är alltid de med tyngst vikter och flest bestar.

Faulisto
2013-07-31, 18:19
Trist som sagt, men som vanligt ska allt anpassas efter den dumma majoriteten som inte klarar så mycket. Det är något väldigt obehagligt med någon som vill bli stor och stark.

tjing
2013-07-31, 20:08
Träningsindustrin är full av idioter.

Det handlar mer om en vilja om att folk inte ska sticka ut och vara för biffiga än att man skulle vara dopad med för tunga hantlar, d v s anledningen går djupare. I slutändan landar vi i en tanke om okontrollerad maskulinitet med människor som är för muskulösa och testo-stinna och det är "farligt", som i att den implicita aggressiviteten hotar sociala strukturer.

Allan
2013-07-31, 20:40
Det handlar om att gymkulturen i stort saknar den klassiska folkrörelsestrukturen, även om den kan existera på vissa platser. Det finns många träningsanläggningar som ägs av personer som drivs av ekonomiska incitament, istället för idealism. Träningen bedrivs i privata anläggningar - och det finns ingen vinst i yngre män som överutnyttjar sina träningskort.

Wzup2u
2013-07-31, 20:50
ex vis hantelpress tar nog många större rent tränade. rätt lätt.
men att curla 35kg per hantel hmm naeeee.

men undrar vad gymen tänker med? att man bara ska curla med hantlarna???.
jag själv är inte i närheten av 35kg på curling iaf.

tror dock fria vikter försvinner mer och mer.

Piranha
2013-07-31, 20:50
Det handlar om pengar. Folk som behöver +62kgshantlar är mer skrämmande än lockande för de gymet tjänar pengar på. Dvs den ständiga balansen mellan motionärer och elit. Har man som Sats en jävla massa gym att dra erfarenheter av, så märker man snabbt vilka som är lönsamma eller inte. Och de som är olönsamma är alltid de med tyngst vikter och flest bestar.

62 kgs hantelfolket .

Nu snackar vi !

Jorgen
2013-07-31, 21:01
Det handlar om att gymkulturen i stort saknar den klassiska folkrörelsestrukturen, även om den kan existera på vissa platser. Det finns många träningsanläggningar som ägs av personer som drivs av ekonomiska incitament, istället för idealism. Träningen bedrivs i privata anläggningar - och det finns ingen vinst i yngre män som överutnyttjar sina träningskort.

Det är nog delvis ett "problem" som kommer av oviljan till ideellt arbete.
På dom gym som drivs ideellt så finns inte alls samma ekonomiska intressen, utan det är oftare medlemmarnas intressen som står högre i kurs där.

Så är det iallafall på mitt gym.

Sniggel
2013-07-31, 21:13
Träningsindustrin är full av idioter.

Det handlar mer om en vilja om att folk inte ska sticka ut och vara för biffiga än att man skulle vara dopad med för tunga hantlar, d v s anledningen går djupare. I slutändan landar vi i en tanke om okontrollerad maskulinitet med människor som är för muskulösa och testo-stinna och det är "farligt", som i att den implicita aggressiviteten hotar sociala strukturer.

Kan väl hålla med om att det ser ut så i samhället. Men att gymkedjorna helt enkelt är bra på att läsa av marknaden. Jag vill iaf inte påstå att gymmen har någon sådan agenda. De vill tjäna pengar anpassar sig till rådande samhällsklimat och räknar in alla faktorer som kostar pengar.
Säger inte emot dig alltså. Jag känner också samma typ av rädsla från samhället i stort. I Sverige ffa då.

z_bumbi
2013-08-01, 06:33
Träningsindustrin är full av idioter.

Det handlar mer om en vilja om att folk inte ska sticka ut och vara för biffiga än att man skulle vara dopad med för tunga hantlar, d v s anledningen går djupare. I slutändan landar vi i en tanke om okontrollerad maskulinitet med människor som är för muskulösa och testo-stinna och det är "farligt", som i att den implicita aggressiviteten hotar sociala strukturer.

Jag tror snarare att det finns en relativt stor grupp som tror att de är alfa bara för att fyller röven med testo och därför inte beter sig som folk. Jag skiter fullständigt i om du tar 350 kg i mark eller kan pressa reps på 80-kiloshantlara om du inte beter dig som folk när du tränar.Det är nödvändigtvis inte byggarna (även om jag stött på tillräckligt många för att undra) utan byggarwannabees som tror att de ska bete sig som hjärndöda bara för att de ska träna plus en hel hög med andra som samlas på en viss typ av gym.
Jag har tränat på tillräckligt många gym som har tyngre hantlar och möjlighet att träna riktigt tungt även i övrigt för att tycka mig se ett mönster. Det är helt enkelt inte att folk som är starka som stör folk utan att det är en viss stämning bland de tränande. Annars skulle inte det finns så många motionärer på gym där några av världens starkaste tränar och att de kan dela samma träningsbänk, stång etc.
Sen är det självklart ingen fördel att förknippas med missbruk och att ett gym som får den stämpel har svårt att få bort den utan att göra något drastiskt. Att ta bort de tyngre hantlarna funkar då de som är starkare helt enkelt väljer ett annat gym, om det sedan inbegriper de som beter sig oavsett kön är inte lika intressant som att de också får bort den grupp som de vill ha bort.

nicke79
2013-08-01, 09:23
Var med frugan och tränade i Borås på Onyx vid knalleland. Och deras tyngsta hantel vägde 22,5 kg!!!!
Deras tyngsta viktplatta vägde 10kg. Skulle köra ett benpass och börja med knäböj, såg förjävla löjligt ut att ha hela stången full med 10kg's kakor. Dom ända som gör sånt annars är dom som vill stila och kör med små vikter för det ska se ut som de är jättestarka och hela stången är full med plattor. Så det sluta de med axlar i stället. Och var ju tvungen att köra axlar i Smithmaskinen efter som tyngsta hanteln vägde 22,5.
Detta slutade i katastof, då smithmaskinen inte vägde mycket och INTE VAR FASTSKRUVAD I GOLVET och stod på en heltäckningsmatta i tyg. Men andra ord så gled hela jävla maskinen framåt och jag höll på att få båda axlarna ur led.
Riktigt förbannad gick jag fram till personalen och sa detta och på pekade vikterna och allt annat skit som små barn som var inte mer än 4 år som sprang runt i gymmet över allt.
Svart jag fick var: "Vi vill inte ha sådana som dig här"True fucking story!!

Men det var fullt med andra människor där, så klart som korvspad att det är ekonomiskt dom tänker på pengar precis som alla andra!
Små vikter, små folk som inte sliter på något...

Snubben
2013-08-01, 09:27
Var med frugan och tränade i Borås på Onyx vid knalleland. Och deras tyngsta hantel vägde 22,5 kg!!!!
Deras tyngsta viktplatta vägde 10kg. Skulle köra ett benpass och börja med knäböj, såg förjävla löjligt ut att ha hela stången full med 10kg's kakor. Dom ända som gör sånt annars är dom som vill stila och kör med små vikter för det ska se ut som de är jättestarka och hela stången är full med plattor. Så det sluta de med axlar i stället. Och var ju tvungen att köra axlar i Smithmaskinen efter som tyngsta hanteln vägde 22,5.
Detta slutade i katastof, då smithmaskinen inte vägde mycket och INTE VAR FASTSKRUVAD I GOLVET och stod på en heltäckningsmatta i tyg. Men andra ord så gled hela jävla maskinen framåt och jag höll på att få båda axlarna ur led.
Riktigt förbannad gick jag fram till personalen och sa detta och på pekade vikterna och allt annat skit som små barn som var inte mer än 4 år som sprang runt i gymmet över allt.
Svart jag fick var: "Vi vill inte ha sådana som dig här"True fucking story!!

Men det var fullt med andra människor där, så klart som korvspad att det är ekonomiskt dom tänker på pengar precis som alla andra!
Små vikter, små folk som inte sliter på något...

En sak med vikterna men att inte ha smith/racket (vad de nu var) fastmonterad känns juh lite ... farligt.

Viktor_Balck
2013-08-01, 09:46
fine inte många rena kör sidlyft eller tricce extension enarms på 32kgs men 32kg betyder att man ej kan träna rygg (rodd) trapz, axlar lr att man påstår att en kille på 100kg ej kan göra armhävningar(32*2=64kg)... Idiot sverige

+1

Ladugårdsdörr
2013-08-01, 10:04
Var med frugan och tränade i Borås på Onyx vid knalleland. Och deras tyngsta hantel vägde 22,5 kg!!!!
Deras tyngsta viktplatta vägde 10kg. Skulle köra ett benpass och börja med knäböj, såg förjävla löjligt ut att ha hela stången full med 10kg's kakor. Dom ända som gör sånt annars är dom som vill stila och kör med små vikter för det ska se ut som de är jättestarka och hela stången är full med plattor. Så det sluta de med axlar i stället. Och var ju tvungen att köra axlar i Smithmaskinen efter som tyngsta hanteln vägde 22,5.
Detta slutade i katastof, då smithmaskinen inte vägde mycket och INTE VAR FASTSKRUVAD I GOLVET och stod på en heltäckningsmatta i tyg. Men andra ord så gled hela jävla maskinen framåt och jag höll på att få båda axlarna ur led.
Riktigt förbannad gick jag fram till personalen och sa detta och på pekade vikterna och allt annat skit som små barn som var inte mer än 4 år som sprang runt i gymmet över allt.
Svart jag fick var: "Vi vill inte ha sådana som dig här"True fucking story!!

Men det var fullt med andra människor där, så klart som korvspad att det är ekonomiskt dom tänker på pengar precis som alla andra!
Små vikter, små folk som inte sliter på något...

En googling å 3 minuter gav mig upplysningen att Borås Atletklubb har öppet varje dag och att en engångsträning kostar 50 kr. Utveckla gärna varför du valde att besöka Onyx istället.

http://www.onyx.se/wp-content/uploads/2012/10/O-116.jpg

Man får faktiskt acceptera att det är inte bara att spatsera in i valfri träningslokal/fitnesscenter/wellnessanläggning och förvänta sig finna något som påminner om vad som brukar innefattas i benämningen "gym".

Philley
2013-08-01, 10:17
En googling å 3 minuter gav mig upplysningen att Borås Atletklubb har öppet varje dag och att en engångsträning kostar 50 kr. Utveckla gärna varför du valde att besöka Onyx istället.

http://www.onyx.se/wp-content/uploads/2012/10/O-116.jpg

Man får faktiskt acceptera att det är inte bara att spatsera in i valfri träningslokal/fitnesscenter/wellnessanläggning och förvänta sig finna något som påminner om vad som brukar innefattas i benämningen "gym".

Om jag gästtränar på ett nytt gym hade jag i alla fall förväntat mig att redskapen är säkra. Och att personalen klämde till med ett "vi vill inte ha sådana som dig här" är ju ganska diskriminerande.