handdator

Visa fullständig version : Tips på warrior diet-måltider! (Bulk)


Stor Hård Ådrig
2013-07-30, 18:39
Tänkte testa på warrior diet snart under bulk, med anledning av: bättre fokus, kul grej, mer lean viktuppgång(?) iom bättre näringstiming + att man sparar tid.

Intenderar alltså att käka cirka 4h, med start direkt efter träning, runt 18:00 och fasta i 20h efteråt.

Vill köra endast "nyttig" kost, men en del kaloririk mat måste med för att jag ska kunna pressa i mig 3000-3300 kcal, som jag siktar på, i ett svep. Ingen aning ifall jag kommer kunna pressa i mig allt det här men, jag snickrade lite på hur kosten skulle kunna se ut en kväll och kom fram till nåt sånt här:

Pre-workout: 50g malto, 10g bcaa
Post-workout: 10g bcaa
Så fort jag kommer hem: 500g kyckling, 300g ris, 100g avokado
Efterrätt någon timme senare: 6 st stekta ägg, 1 liter rödmjölk med 50g proteinpulver, 100g jordnötter.

Totalt: 3292 kcal, 261g protein, 209g kolhydrater, 158g fett

Vad tycker ni? Lite för mycket fett och för lite kolhydrater känner jag spontant, vet inte riktigt vartifrån jag skulle få mer bra kolhydrater utan att bli alldeles för mätt :) Ge gärna förslag på egna upplägg som hamnar mellan 3000-3300 kcal.

Puss!

Köttis
2013-07-30, 18:52
Har du problem med att få i dig tillräckligt med kalorier tycker jag inte du bör köra med endast 4h ätfönster. Kanske känns som en kul grej men hur kul är det egentligen att misslyckas med att nå sina mål? Personligen är jag skeptisk till att du kommer en "mer lean viktuppgång". Möjligtvis på grund av att det minskar risken att du hamnar på för stort överskott men inte på grund av bättre näringstiming. Visserligen är det jävligt bekvämt men går alltid att planera bättre isåfall.