handdator

Visa fullständig version : Utköpt gym, träna på samma gym ?


Sayonara
2013-07-30, 09:07
Hej undrar ifall jag fortfarande kan träna på mitt gamla gym ? har bytt gym nu och har fortfarande betalning på mitt förra, så mitt nya gym skrev in mig och gjord ett utköpt på mig eller vad man nu kallar det. Det jag undrar är om jag fortfarande kan träna på mitt gamla gym ?

Holmeros
2013-07-30, 09:09
Ring och fråga?

OneManArmy
2013-07-30, 09:09
Alla gym har olika regler. Hör med ditt gym?

martikainen
2013-07-30, 09:32
Drog de av månadskostnaden på ditt gamla gym, för den kostnaden som ditt nya kostar? Dvs bjöd dig på X antal månader?
I så fall har du ju kvar ditt avtal på gamla gymmet och kan träna där.

Jag ser inte varför de skulle konktaktat ditt gamla gym och sagt upp ditt kort i förtid, och betalt den kvarvarande avgiften, låter krångligt :)

nissepelle
2013-07-30, 10:44
När nordicwellness "köpte ut" min vän från en annan kedja så fick han i alla fall lämna in sitt gamla gymkort till personalen på nw.

Sayonara
2013-07-30, 11:43
När nordicwellness "köpte ut" min vän från en annan kedja så fick han i alla fall lämna in sitt gamla gymkort till personalen på nw.

Vad i hel ? det är nordicwellness som jag bytte till, tränade på friskis förut och har fortfarande kvar mitt kort, men med tanke på att jag fortfarande betalar för friskis och inte NW så borde jag väll kunna träna där ? sen börjar min betalning förs på NW när min bindningstid är slut på friskis

lördagsgrogg
2013-07-30, 13:27
Har dom köpt gymet på vanligt sätt så följer avtalen med. Har dom köpt ett konkursbo så gör det inte.

PontusAndersson
2013-07-30, 13:32
Ja. Du kan träna på båda gymmen.

Det enda det nya gymmet gjort är att ge dig en rabatt och sen kallat det för att "köpa ut dig". Det påverkar inte ditt gamla avtal...

PureWhey
2013-07-30, 14:04
Antagligen, "du" (nw) har ju fortfarande betalat.

TheGhr
2013-07-30, 15:14
När nordicwellness "köpte ut" min vän från en annan kedja så fick han i alla fall lämna in sitt gamla gymkort till personalen på nw.

En gång så ville mitt gym att jag skulle lämna in mitt kort på gamla stället, men jag sket i det. Tränade dock aldrig där.