handdator

Visa fullständig version : Vilka av dessa missöden är värst enligt dig?


knuckles
2013-07-29, 15:37
Blindhet - att aldrig kunna bevittna det fina i livet.

Dövhet - att aldrig kunna lyssna på din favoritmusik eller höra fåglarnas ljuva kvitter på morgonen.

Bli av med smaksinnet - att aldrig kunna känna smaken igen.

ceejay
2013-07-29, 15:38
blind

Vilson
2013-07-29, 15:39
som att nån seriöst skulle ta smak, varför hade du inte med talförmåga istället? blindhet antar jag.

Fredszky
2013-07-29, 15:40
blindfhert sdkulle varaq jobfdigt

svag74
2013-07-29, 17:49
Lyx bli av med smaken, kan käka billigaste nyttigaste äckligaste skiten och slippa känna smaken :hbang:
Min grisfödespecialmiddag, halvkilo bruna bönor, en potatis, ett ägg, och lite spenat, skulle plötsligt bli ljuvlig att stoppa i sig :)
Blind skulle väl va svårast att anpassa sig till och klara livet, så troligen det som vore värst, men jobbigt läge att välja.

Tricklew
2013-07-29, 17:52
Smaksinnet hade bara vart en fördel, äntligen kan jag äta tjejens röv så ofta hon vill, tills dess får jag röka 2 paket cigaretter om dagen och hoppas att mitt smaksinne dör ut snart.

Vad gäller blind och döv vet jag inte, blind hade garanterat varit en handikapp vad gäller mycket, men att plötsligt bli döv hade gjort det nästintill omöjligt att kommunicera med mina polare, det är tveksamt att ett gäng självcentrerade 26 åringar hade tagit sig tid att lära sig teckenspråk så bra att vi kan kommunicera ordentligt.

knuckles
2013-07-29, 18:01
Smaksinnet hade bara vart en fördel, äntligen kan jag äta tjejens röv så ofta hon vill, tills dess får jag röka 2 paket cigaretter om dagen och hoppas att mitt smaksinne dör ut snart.

Vad gäller blind och döv vet jag inte, blind hade garanterat varit en handikapp vad gäller mycket, men att plötsligt bli döv hade gjort det nästintill omöjligt att kommunicera med mina polare, det är tveksamt att ett gäng självcentrerade 26 åringar hade tagit sig tid att lära sig teckenspråk så bra att vi kan kommunicera ordentligt.

Men du kan inte njuta av en fläskfille igen?

mangemani
2013-07-29, 18:06
hmm, svårt, men jag väljer nog smaksinnet då jag är i behov utav att kunna se och att höra.
visst, finns ju mycket gott att äta, men man kanske kan bli av med viljan att stoppa i sig något onyttigt om smaksinnet försvinner och bara käkar det som gynnar kroppen och musklerna.

Sniggel
2013-07-29, 18:06
Men du kan inte njuta av en fläskfille igen?

Han kanske inte är gay?

Beelz
2013-07-29, 18:08
Du blir så begränsad av att vara blind så det faller min röst på!

svag74
2013-07-29, 18:25
Smaksinnet hade bara vart en fördel, äntligen kan jag äta tjejens röv så ofta hon vill, tills dess får jag röka 2 paket cigaretter om dagen och hoppas att mitt smaksinne dör ut snart.


Har ärligt talat aldrig känt nån särskild smak där bak på tjejer, men kanske beror på hur länge sedan det var hon duschade när hon tvingar dig göra det :D

tossefar
2013-07-29, 19:09
Vilka katastrofval. Lite som att fråga om vad som är godast; choklad eller bajs.

Diomedea exulans
2013-07-29, 20:43
Bli av med hörseln hade varit skönt, då slipper man höra all dålig musik och alla tråkiga människor hela tiden. Bli av med smaken hade varit skönt, då hade man kunnat leva på kvarg och spenat utan att lida av det. Men bli av med synen? Inget Internet, inga TV-serier, inga böcker? Ve och fasa! Blindhet är värst.

Latissimus Dorsi
2013-07-29, 20:45
Skulle nog begå självmord om jag blev blind.

PureWhey
2013-07-29, 21:25
Helt klart blind, resten är inte i närheten imo.

MackeJuve
2013-07-30, 01:33
Tryckte fel... Kan räkna bort en röst på smak.

Duran
2013-07-30, 07:40
Egentligen borde jag helst vilja bli av med synen, eftersom både hörsel och smak ger så mycket njutning som gör livet värt att leva. Men jag är ett sånt kontrollfreak att jag skulle vara konstant livrädd att bli överfallen eller lurad eller inte kunna tolka sociala signaler om jag inte kunde se. Hörseln är helt klart värst att bli av med, att aldrig mer lyssna på The Doors och att resten av livet få träna i tystnad vore ett öde värre än döden för min del. Så jag skulle nog få lov att plocka bort smaken. Fast vad fan ska man då umgås med? Kul att gå på middagsbjudning eller fika eller fest utan att känna smak.