handdator

Visa fullständig version : In Honour of Magon The Glorious


Nothxjeff
2013-07-28, 22:17
Hej!

Jag är en kille på 18 år som blir coachad av Mackan58 här på forumet.

Innan Mackans coaching hade jag lite över ett års erfarenhet. Ptja vet väl inte riktigt vad jag ska skriva här, ni får fråga eller nått :)

Har väl gått sådär hitills mycket hårt o lite långtråkigt schema, men nu har vi fixat lite så jag får mer variation. Så imorgon kör vi nystart o denna gång superstrikt med kosten också!

Mackan58
2013-07-28, 22:19
Sickening!!! :d

Nothxjeff
2013-07-29, 11:08
Vaknade precis, fan måste fixa mitt kaffeberoende. Är som en zombie innan jag fått kaffe. cofffee
Familjen håller på och stökar i köket just nu, så ska väl snart våga mig ner o fixa första målet för dagen. Följer väl inte direkt nå superstrikta tider för varje måltid.

Frukost
Mellanmål
pwo-mål

är det jag ska få i mig nångång under dagen och innan träningspasset!

Idag står rygg på schemat.

Marklyft
Latsdrag
Sittande kabelrodd
Stående hantelrodd med hand mot bänk.

BTW drömde nått sjukt wierd, att jag skulle köra hantelrodd.. men jag var svettig då hanteln fastnade bara längs kroppen.
Då mackan hjärntvättat sig med sina gudar, så var Thor såklart med i drömmen och svingade lite med sin hammare så det blixtrade. :laugh:

Målet för dagen är och dra 5*5 på 90kg i mark. Slarvat lite, så kan ej öka till 95kg som tänkt.
Synd alla dagar man kastat bort egentligen, hade t.ex. var över 100-sträcket i mark för längesen om jag kört hårt från början. Klarat 1*100 som max.

Nu när jag ändå känner att jag orkar skriva så kan jag ju berätta lite om varför jag tränar osv.

Ja, jag började väl sätta mig in mer o mer i träningen som många andra tonårsgrabbar: Brudar! Inte så att en estetiskt tilltalande kropp är allt, men visst fan hjälper det (iaf enligt mig :D ).
Har varit intresserad av träning ett bra tag. T.ex. kollat filmer på youtube (How to get abs) googlade jag nog tusen gånger på den tiden, kanske var 15år. Förutom vägen till abs så löptränade jag en del.
Nu förtiden skulle jag aldrig ut o springa haha,fyfan vad tråkigt det är!

Februari 2012 hittade jag till Kolozzeum för första gången. Började träna mer seriöst. Ja stronglifts 5*5 + en jävla massa mat = riktigt charmiga kärlekshandtag. Nu i efterhand fattar jag ju själv att eftersom jag fokuserade såpass mycket på teknik istället för o ta i ordentligt så vart jag ju såklart fet.
Jag bröt helt enkelt knappt ned musklerna, så maten jag åt la sig runt midjan istället, då musklerna hade gott om näring redan!

Körde på i lite över ett halvår. Sen slutade jag och kom tillbaka nu i februari 2013. Tränade då med en polare, ökade rätt bra i några månader. Sen drog han iväg utomlands.
Vet inte riktigt hur jag fick kontakt med mackan, såg i alla fall att han skulle ta sig an klienter över sommaren, så jag signade upp helt enkelt!

Då är vi tillbaka i nutid och jag ska från och med idag Måndag 29/7 följa schemat jättestrikt och göra lite andra justeringar i livet.

Nya tag:
* Följa schemat jättestrikt.
* Slutföra tetralysalkur så jag blir av med dessa finnar nångång.

Nothxjeff
2013-07-30, 00:06
Ahahah hardcore jävla pass, rekordmycket svett, händerna är helt trasiga, börja till och med blöda :hbang:

Marklyft 5*5 90kg
Sen körde jag lite pull-ups 4,3,2 vart det där.
Latsdrag 12*20kg, 12*20kg - Måste köra lätt + jättestrikt här, så fort jag släng på lite mer vikt börjar axeln värka.

Sittande rodd:
5*12 23,5kg/handtag. Är två viktmagasin till samma handtag på denna maskin.

Hantelrodd:
12*28kg
4*10 28kg

Hantelcurl:
3-4set med 12kg. Här var mitt grepp helt slut, gjorde ont som fan i händerna.

Maten idag har gått fint, följt det till punkt o pricka! Fyfan var inte nådigt o komma hem o kämpa med 1,5dl bulgur (uppmätt okokt). + 3 kycklingfileer + 1l mjölk på det.

Är inte alls hungrig i alla fall, nu blir det en dusch, sen sova tror jag.

PureWhey
2013-07-30, 00:13
Mackan som coach? Mirin' hard

Lycka till.

Nothxjeff
2013-08-02, 11:23
Loool, spontant rygg & bicepspass igår + kebab.. haha jag suger fan på o hålla mig till en planering. För övrigt tycker jag så strikta scheman liksom takes the fun out of it!

Körde lite

Sittande rodd
Latsdrag med V-handtag

Sprang runt lite i funderade på en fin övning o träffa trapzen med, lite hög rodd, facepulls. Mjaa kändes inte riktigt bra.

Facepulls, ja är väl en skön övning, om man inte tappade balansen pga att vikten är hög, fick ont i vaden av att hålla emot. :furious:


Körde 3 set scarecrows i CC, mycket skön övning ju.

Sen supersettade jag:
Enhands curl i cable + bamsecurl, som jag sett Proxy skrivit i sin journal.

Sen gick jag hem och åt kvarg + chips.. yolo! :)

Nothxjeff
2013-08-02, 11:43
Juste glömde skriva: När jag tog på mig byxor i morse, så flög en nattfjäril ut ur dem O.o
Håller nu tummarna för att den inte lägger ägg inuti mig.. wut?