handdator

Visa fullständig version : Mot ledvärk...


Dk1ng
2004-03-03, 21:56
Tänkte höra om nån har några andra och förhoppningsvis billigare tips än Glukosamin som man kan ta för att "smörja" lederna, glukosamin har ju tyvärr blivit rätt dyrt då Apoteket numer har ensamrätt på försäljningen av detta öhh...läkemedel!

Mvh

Arwen
2004-03-04, 09:27
fiskolja hjälper en del med ledvärk eller andra reumatiska besvär

Hobbes
2004-03-04, 11:09
Optimum N. har en produkt som heter Glukosamine+CSA, kostar 300 nån ting för 120 tabletter, vet att de som provat den varit mycket nöjda.'

Detta måste faan inte gå under direktlänkning eller??

Petrus
2004-03-04, 11:21
Originally posted by Hobbes
Optimum N. har en produkt som heter Glukosamine+CSA, kostar 300 nån ting för 120 tabletter, vet att de som provat den varit mycket nöjda.'

Detta måste faan inte gå under direktlänkning eller??

Apoteket är fan inte kloka med sina priser på glukosamin!!!:insane: En god vän till mig (inga namn:-) vet jag jämförde apotekets glukosamin med några andra märken... Jag kan, utan att säga för mycket berätta att ett visst märke låg under 50% av apotekts priser... ;-)

Vänligen,,,
Petrus

J_Hells
2004-03-04, 11:57
ETA fettsyran ska vara bra för leder. Finns i musslor, Lyprinol är ett kosttilskott med ETA.

Hobbes
2004-03-04, 19:00
Originally posted by Dk1ng
Tänkte höra om nån har några andra och förhoppningsvis billigare tips än Glukosamin som man kan ta för att "smörja" lederna, glukosamin har ju tyvärr blivit rätt dyrt då Apoteket numer har ensamrätt på försäljningen av detta öhh...läkemedel!

Mvh

Det är läkemedels klassat och kommer att försvinna från hyllorna enligt apoteket.se den 1 november!

Så om du vill spara pengar kolla in ON:s glukosamine!

Tinner: Jag är inte expert på läkemedel, men ON:s produkt innehåller förövrigt 750 mg, glukosamine per tablett, men apoteket innehåller 400 mg! Och som du skrev, det var verkligen skilland i pris oxå!!!

z_bumbi
2004-03-04, 19:20
Originally posted by Hobbes


Det är läkemedels klassat och kommer att försvinna från hyllorna enligt apoteket.se den 1 november!

Från apoteket.se

2002-09-23]
Glukosamin har tagit steget från kosttillskott till godkänt läkemedel. Godkännandet innebär att glukosamin (Artrox) fortsättningsvis bara får säljas på apotek. Från och med första november ska, enligt Läkemedelsverkets beslut, all annan försäljning upphöra.

Har redan försvunnit ja, du är två år försent ute. :)

Ingen får idag sälja det som kosttillskott.

Hobbes
2004-03-04, 19:24
Originally posted by z_bumbi


Från apoteket.se

2002-09-23]
Glukosamin har tagit steget från kosttillskott till godkänt läkemedel. Godkännandet innebär att glukosamin (Artrox) fortsättningsvis bara får säljas på apotek. Från och med första november ska, enligt Läkemedelsverkets beslut, all annan försäljning upphöra.

Har redan försvunnit ja, du är två år försent ute. :)

Ingen får idag sälja det som kosttillskott.

Ur led är tiden.....

Mitt fel, ber om ursäkt!! (Z_bumbi utnämner dig till min alldeles egna moderator..:D )

Dk1ng
2004-03-04, 21:40
Tackar för alla tips!!

Ska se om nån kontakt har nåt gammalt lager med ON eller liknande kvar... Nån som vet annars om Glukosamin säljs utomlands i t.ex Tyskland och hur priserna kan tänkas ligga?

Mvh

z_bumbi
2004-03-04, 21:55
Dk1ng: Skaffa en tam läkare, antagligen billigare i längden samt säkrare.

Nitrometan
2004-03-05, 08:54
Jag har inte kollat upp produktnamnet men jag vet att det finns ett nyponpulver som har använts i några år på travhästar med bra resultat och nu ska det finnas i hälsokosten. Enligt uppgift har det mycket bra effekt på ledvärk. Men läkemedelsverket var återigen intresserat av en läkemedelsklassning eftersom det hade "läkemedelsliknnade effekter" (läs - det funkade).

Gammelyxan!
2004-03-05, 09:56
Gå till djuraffären och köp glocosamin...ganska mycket billigare än apoteket....
Smakar sjögräs men billigt är det !:eating:

Dk1ng
2004-03-05, 18:33
Originally posted by Gammelyxan!
Gå till djuraffären och köp glocosamin...ganska mycket billigare än apoteket....
Smakar sjögräs men billigt är det !:eating:

Att pilla i sig tillskott direkt avsedda för djur ger mig lite otäcka associationer... Smakar det dessutom sjögräs så ska det allt sparas en j*vla massa pengar innan det petas ner i min kropp :D

Men om innehållet är detsamma så är om inte annat tanken mycket lockande...:thumbup:

Dk1ng
2004-03-05, 18:38
Har hittat en billig tablett som innehåller följande:

Glukosamin K-sulfat, cellulosa, kokosväxtfett, mangansulfat, kiseldioxid
(Ger 500mg Glukosamin K-sulfat samt 3mg Mangan)

Min fråga är om Glukosamin K-Sulfat bara är ett desperat försök att kringå läkemedelslagarna med en värdelös produkt eller om det faktis är "the real stuff"??