handdator

Visa fullständig version : Gymmet stängt 1 månad, vad ska man göra?


Zyzzz
2013-07-28, 17:14
Gymmet jag tränar på har för tillfället stängts (från igår - 26 augusti) och detta pga renovering. Fick även reda på att fler maskiner kommer att införskaffas efter renoveringen. Fick 1 månad extra tillägg på gymkortet.

Nu sitter jag här och funderar vad jag ska ta mig till. Ingen träning på 1 månad mitt under deffen är rena mardrömmen.
Jag tänker inte heller köpa 1 månadskort på någon annan gym då det känns onödigt.
Jag har tillgång till en chins stång så tänkte köra chins, pushups, utfallsteg och situps 10x10 var fjärde dag. Men det duger inte för mig. Är rädd att tappa styrkan elr massa under denna månad.

Är det värt att sköta kosten nu?

Vad skulle ni ha gjort om ert gym stängdes 1 månad?

Birkharju
2013-07-28, 17:19
Jag hade fixat ett gymkort någon annanstans. Ett halvårskort i värsta fall. Visst kostar det men klart värt det för mig :)

Magnus N
2013-07-28, 17:19
skaffat mig ett månadskort på annat gym hade jag gjort iaf

Zyzzz
2013-07-28, 17:22
Har redan betalat 3000 för mitt gymkort så känns onödigt att betala 5-700 för 1 månad.

iddqd
2013-07-28, 17:23
Hade det hänt mig hade jag nog skaffat ett månadskort eller ett klippkort någonstans. Men är det inte ett alternativ så hade jag nog kört på kroppsövningar hemma, kanske lite oftare än det du kör. Eventuellt även backintervaller. Eller så hade jag införskaffat lite redskap för hemmaträning, men det kostar ju också en slant.

Tobbey
2013-07-28, 17:28
Lägg upp som mål att bli stark som ett troll i chins, samt utför lite andra övningar som du sa, eventuellt kan du bryta dig in i gymmet på natten och köra?

Jag själv hade nog köpt ett månadskort någon annanstans. Att inte kunna träna på 30 dagar, mitt under semestern, på underskott, skulle aldrig ske. Skulle klättra på väggarna tillslut.

Zyzzz
2013-07-28, 17:32
Känns osäkert att köpa annat gymkort.. Jag kanske kan låna nån kompis kort.

Zyzzz
2013-07-28, 17:36
Lägg upp som mål att bli stark som ett troll i chins, samt utför lite andra övningar som du sa, eventuellt kan du bryta dig in i gymmet på natten och köra?

Jag själv hade nog köpt ett månadskort någon annanstans. Att inte kunna träna på 30 dagar, mitt under semestern, på underskott, skulle aldrig ske. Skulle klättra på väggarna tillslut.

Jo tänkte det här med chins, kan köra smala, breda och omvända chins. Har inte varit så stark i chins då jag klarar 8-10 reps på kv.

Matsa
2013-07-28, 17:38
Vart bor du? Har du tur kan du hitta ett gym som duger som en tillfällig lösning för sådär 2-300kr/månad.

Zyzzz
2013-07-28, 17:43
Vart bor du? Har du tur kan du hitta ett gym som duger som en tillfällig lösning för sådär 2-300kr/månad.

Bor i hallunda och enda gymmet i närheten är fitness 24 seven fast vad jag vet så är det 1 års bindningstid där?
Annars finns det också ett badhus 10 min från hallunda fast där har jag för mig att det kostar 5-600kr för 1 månad.

z_bumbi
2013-07-28, 17:43
Om det inte finns några andra alternativ än 500-700 kr/månad (wtf?) så skulle jag prata med det alternativ som verkar bäst och be dem göra en riktad kampanj på en till tre månader.
Man är bra dum som gymägare/förening om man i alla fall inte överväger det hela.

Wormzie
2013-07-28, 17:48
Gå dit och försök få en deal. Fitness 24/7 säger till en början att man måste teckna typ 2 månader men går att fixa andra lösningar. Fick göra samma sak i sommar när jag är bosatt i Stavanger (1 månad på elixia utan bindning).

thompaboy
2013-07-28, 17:54
Bor i hallunda och enda gymmet i närheten är fitness 24 seven fast vad jag vet så är det 1 års bindningstid där?
Annars finns det också ett badhus 10 min från hallunda fast där har jag för mig att det kostar 5-600kr för 1 månad.

Finns det inga andra billigare gym närmare stan efter röda linjen som kan vara aktuella? Tänkte ifall du har möjlighet/vilja att lägga lite mer restid för att få ned priset om det nu bara handlar om en månad?

Zyzzz
2013-07-28, 17:57
Gå dit och försök få en deal. Fitness 24/7 säger till en början att man måste teckna typ 2 månader men går att fixa andra lösningar. Fick göra samma sak i sommar när jag är bosatt i Stavanger (1 månad på elixia utan bindning).

Det går nog inte. Är helt säker på att fitness 24/7 har 1 års bindningstid och det lär de aldrig ändra på..

Zyzzz
2013-07-28, 17:58
Finns det inga andra billigare gym närmare stan efter röda linjen som kan vara aktuella? Tänkte ifall du har möjlighet/vilja att lägga lite mer restid för att få ned priset om det nu bara handlar om en månad?

Vet inte. Det är nog bäst att jag börjar leta efter ett billigt gym för ca 300/månad.

thompaboy
2013-07-28, 18:08
http://www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/?enhet=e21f1b084e6f477ba3871cc3af6e1e37

Mälarhöjdsbadets utegym. En bit att knata från Bredäng förvisso men det är ju gratis iaf.

Zyzzz
2013-07-28, 18:21
http://www.stockholm.se/-/Serviceenhetsdetaljer/?enhet=e21f1b084e6f477ba3871cc3af6e1e37

Mälarhöjdsbadets utegym. En bit att knata från Bredäng förvisso men det är ju gratis iaf.

Man tackar! :)

Men hur tunga vikter är det för bänken och sånt? Bara det inte är flugvikter så duger det bra.

thompaboy
2013-07-28, 18:25
Man tackar! :)

Men hur tunga vikter är det för bänken och sånt? Bara det inte är flugvikter så duger det bra.

Har aldrig varit där, snabb googling bara.

Maximal
2013-07-28, 19:17
Bor i hallunda och enda gymmet i närheten är fitness 24 seven fast vad jag vet så är det 1 års bindningstid där?
Annars finns det också ett badhus 10 min från hallunda fast där har jag för mig att det kostar 5-600kr för 1 månad.
Har du googlat runt lite? Ofta finns det ju typ lite gömda gym här och där. Föreningar osv. Bara i min lilla stad finns det två föreningar som har riktigt bra gym.

ChrisDEFC
2013-07-28, 19:24
Kanske kan betala per gång och köra 1 helkroppspass/vecka och utöver det köra lite löpning med tillhörande chins, pushups, situps, utfallsgång, tåhäv osv.

Fordon
2013-07-28, 19:24
Gymmet jag tränar på har för tillfället stängts (från igår - 26 augusti) och detta pga renovering. Fick även reda på att fler maskiner kommer att införskaffas efter renoveringen. Fick 1 månad extra tillägg på gymkortet.

Nu sitter jag här och funderar vad jag ska ta mig till. Ingen träning på 1 månad mitt under deffen är rena mardrömmen.
Jag tänker inte heller köpa 1 månadskort på någon annan gym då det känns onödigt.
Jag har tillgång till en chins stång så tänkte köra chins, pushups, utfallsteg och situps 10x10 var fjärde dag. Men det duger inte för mig. Är rädd att tappa styrkan elr massa under denna månad.

Är det värt att sköta kosten nu?

Vad skulle ni ha gjort om ert gym stängdes 1 månad?

Du tycker att en månads frånvaro från träning under deff är en mardröm men kan inte tänka dig att lägga ut 500 spänn för att det skulle vara onödigt? Dock är du rädd att resultaten blir lidande..

Hur är det med prioriteringen? Skulle det inte vara värt att lägga ut lite cash för att kunna fortsätta med det som du trivs så bra med? jag hade åtminstone gjort så om jag hade varit i din sits.

KalleTeodor
2013-07-28, 19:36
Du tycker att en månads frånvaro från träning under deff är en mardröm men kan inte tänka dig att lägga ut 500 spänn för att det skulle vara onödigt? Dock är du rädd att resultaten blir lidande..

Hur är det med prioriteringen? Skulle det inte vara värt att lägga ut lite cash för att kunna fortsätta med det som du trivs så bra med? jag hade åtminstone gjort så om jag hade varit i din sits.

+1

exakt min tanke. ts hur resonerar du egentligen? om det är viktigt för dig så ser du till att fixa ett månadskort någonstans.

z_bumbi
2013-07-28, 19:50
500 kr är inte direkt lite pengar för en månads träning och det går enkelt att träna det mesta utan gym så om jag skulle avstå från gymmet skulle det bara bli en annan träningsperiod med en annan fokus.

sadjad
2013-07-28, 20:00
Det går nog inte. Är helt säker på att fitness 24/7 har 1 års bindningstid och det lär de aldrig ändra på..

Fitness24 HAR INGEN BIDNINGSTID LÄNGRE, DET AVSKAFFADES FÖR LÄNGESEDAN. Enda gymkedjan som jag känner till som fortfarande har bindningstid kvar är Friskis&Svettis!

NYTT! Ingen bindningstid
Nu har vi inte längre någon bindningstid på våra autogiroabonnemang! Det har med andra ord aldrig varit ett bättre tillfälle att komma igång. Ingen bindningstid gäller samtliga våra medlemmar som betalar med autogiro, både nya och gamla. Helårsbetalade abonnemang, som betalas i förväg, löper i 12 månader. Prata med oss på din anläggning om du har frågor om ditt abonnemang eller maila oss på: info@f24s.com

tomasrensten
2013-07-28, 20:08
Känns osäkert att köpa annat gymkort.. Jag kanske kan låna nån kompis kort.

Eller så köper du bara ett nytt kort på ett annat gym?

Zyzzz
2013-07-28, 21:46
Har funderat lite och tänkte köpa engångs gymträning i badhuset, 1-2ggr/ vecka där jag kör helkroppspass. Borde nog räcka.

sadjad
2013-07-28, 21:57
Det går nog inte. Är helt säker på att fitness 24/7 har 1 års bindningstid och det lär de aldrig ändra på..

jag är 100% säker på att det inte finns någon bindningstid, enda gymkjedjan som har kvar bindningstid är Friskis&Svettis.

Duran
2013-07-28, 21:59
Mitt gym har också stängt för renovering men jag vet inte hur länge. Den första veckan tyckte jag att det var bra eftersom jag verkar ha nån form av utmattningsproblematik, men nu när det har gått två tre veckor börjar det bli jobbigt. Känner mig plufsig, klen och rastlös. Har börjat jogga utomhus och laddar mentalt inför nystarten när den nu blir. Om de inte öppnar inom en vecka lär jag nog köra nån form av cirkelträning med kroppsviktsövningar för det här pallar jag inte länge till.

Zyzzz
2013-07-28, 22:15
jag är 100% säker på att det inte finns någon bindningstid, enda gymkjedjan som har kvar bindningstid är Friskis&Svettis.

Läste på deras hemsida och du verkar ha rätt. Men hur är det då med uppsägningstiden? Eller existerar den inte hos fitness 24/7?

sadjad
2013-07-28, 22:21
Läste på deras hemsida och du verkar ha rätt. Men hur är det då med uppsägningstiden? Eller existerar den inte hos fitness 24/7?

Ojdå, råkade göra en dubbelpost, trodde att någon tog bort mitt förra inlägg :)
2 månaders uppsägningstid.
§ 4. Avtalstid
F24S har ingen obligatorisk bindningstid på månadsavtal med betalning via autogiro.
Uppsägningstiden är 2 månader från det att F24S har mottagit en uppsägning av medlem.
Helårsbetalade avtal har en avtalsperiod om 12 månader och avslutas automatiskt då dessa 12
månader löpt ut.
http://fitness24seven.com/2b/uploads/383/avtal_se_baksida.pdf

Simonfrisk
2013-07-28, 22:37
Leta ett annat gym, du får ju avgöra själv om du vill tappa muskler eller om du pungar ut 300-700:- för att få behålla dina muskler, ganska lätt val för mig.

Eller tar du som sagt ledigt en månad också, du bör inte tappa all styrka, visst att du tappar en del på 1 månad (vad jag tror) men det bygger du upp igen efter kanske 2v när du börjat tränat igen.

Så antigen vila, eller köp gym kort någon annanstans. :)

Megabarii
2013-07-30, 05:25
Om du verkligen vill lyckas med träningen så payar du ut ett månadskort någonstans. Helt ärligt 500-700 avstå från en utekväll så har du dem pengarna eller fyra luncher ute tex