handdator

Visa fullständig version : Botten var nådd! Resultatet av min träning.


Maysan
2013-07-28, 11:34
Tjenare!

Tänkte berätta en liten historia om hur jag nådde botten och sedan tog tag i mitt allvarliga problem. 2012 var ett bra år (delvis), jag började plugga på högskolan i Gävle inom området hälsopedagogik. Studierna i sig var helt okej, klassen var suverän och studentlivet var grymt! Under skoltiden lade jag ner väldigt mycket tid på min träning. Vilket gjorde att jag tyvärr halkade efter med mina studier. Efter ca. 8 månader så gick jag in i väggen, jag lade av med att gå till skolan och sket i att träna. Min närmaste vän blev då skräpmaten. På 4 månader gick jag upp från 84 kg till 110 kg. En skillnad på +26 kg.

Kosten som jag åt var allt från pizza till chips. Sket i min regel angående att aldrig dricka vanlig läsk. Jag drack mängder av vanlig cola och blev en jävla soffliggare. Mina knän fuckade ur, kunde knappt gå. Kände mig värdelös, ville inte visa mig för folk. Jag hatade mig själv under dessa 4 månader. Vilket man inte ska göra i min ålder. Självklart ska man inte göra det rent allmänt heller, men ni förstår principen.

När det var dax att fira nyår så var jag med familj och släkt. Skulle sätta på mig skjortan jag köpte förra året. XL. Den satt för tight och jag var tvungen att ha på mig kavaj för att dölja hur tight den satt. Där slog det till! Jag sade till mig själv, "fan, nu är det dax!". Jag började träna som ett djur igen, åt ordentlig kost och var väldigt noga med detta. Sedan 1 januari så har jag kämpat med dessa extra kilon som jag lade på mig. I dagsläget väger jag 88 kg. -22kg. I slutet av detta år tänkte jag dela med mig om min resa ännu en gång, dock på ett mer välskrivet och pedagogisk sätt. Ett sätt att motivera andra, andra som också gått in i väggen.

Under min resa har jag nämligen kunnat motivera väldigt många, framförallt har jag jag kunnat motivera min lillebror. Min lillebror har varit undernärd fram tills 2 månader sedan. Han har också haft ett otroligt spelberoende. Jag hjälpte honom att sätta ihop ett träningsschema samt kostschema. Dietister och kostrådgivare har inte kunnat motivera honom, men jag har. I dagsläget har han gått upp snart 10 kg. Otroligt stolt och glad för honom.

Min resa är långt ifrån över, jag fortsätter kämpa för det jag tror på, min drömkropp och ett hälsosamt liv. Här nedan kommer ni se två bilder, en från i början av min resa, och en bild som togs igår.

102411102412

Om ni undrar varför mina läppar är så fucked up på min nuvarande bild så är det tack vare roaccutan. Under min tid så har jag gått på denna starka medicin. Väldigt jobbigt tyvärr. Hyn blir torr och ibland så känner jag värker i muskler och leder. Men det får man stå ut med. Jag mår bra psykiskt och fysiskt. Det är det som räknas!

gemalto
2013-07-28, 12:33
Jag är intresserad utav din brors historia. Tror du han vill dela med sig den?

Maysan
2013-07-28, 12:43
Jag är intresserad utav din brors historia. Tror du han vill dela med sig den?

Tror tyvärr han inte är intresserad att dela med sig av sin historia ännu. Kan hända att han gör det om ett par månader. Nu var det som sagt en snabb summering för bådas del. Kan ju berätta lite snabbt att styrketräningen gjorde en enorm skillnad i hans liv.

Maysan
2013-07-28, 15:57
Vad skulle ni rekommendera mig att göra nu? Bulka upp försiktigt eller fortsätta med deffen tills jag når en ordentlig % KF?

thompaboy
2013-07-28, 17:46
Vad skulle ni rekommendera mig att göra nu? Bulka upp försiktigt eller fortsätta med deffen tills jag når en ordentlig % KF?

Vad är ditt mål? Hur ser din "drömkropp" ut?

waddap
2013-07-28, 19:54
Grymt bra jobbat av dig!! Fortsätt kriga på :D

elsupertaco
2013-07-28, 22:38
Subscribat på Instagram, ser fram emot att läsa mer från dig och suga in motivation! :D

Latissimus Dorsi
2013-07-28, 22:45
Helvete vilken grym förändring!

Maysan
2013-07-29, 12:07
Tack så hemskt mycket för eran feedback! Det behövs verkligen! :)

Snubben
2013-07-29, 12:21
Snyggt! Grym "ram" på kroppen med, kan bli riktigt bra om du ger det mer tid (är riktigt bra nu!)

Maysan
2013-07-29, 14:13
Snyggt! Grym "ram" på kroppen med, kan bli riktigt bra om du ger det mer tid (är riktigt bra nu!)

Tack så mycket Snubben! Ska verkligen kötta på! :)

Mangemangel
2013-08-01, 16:22
Väldigt inspirerande läsning måste jag säga! Jag var, ironiskt nog, i en väldigt liknande livssituation för lite drygt ett år sedan där det mesta var i botten, träningen blev inte av osv. Är inte helt lätt att bara ta tag i sig själv och göra något åt saken alltid, men satan vad mycket bättre man mår om man gör det!

Victuhh
2013-08-01, 17:13
Starkt jobbat man, tog du tag i studierna igen också eller hur gick det där?

Ang. vad du ska göra nu. Jag hade nog tappat ett par kilo till sen långsamt börja klättra några månader, minst.

Lance Uppercut
2013-08-01, 19:02
Ser asbra ut! Hur lång är du?

Maysan
2013-08-01, 21:47
Härligt att du tag i situationen mangemangel, som du sade, det är fan i mig inte lätt att ta sig ur en sådan "kris".

Victuhh, tack kompis! Nja, jag försökte men det gick inte, tog ett studieuppehåll, har dock min plats kvar. Har dock sökt till enstaka träningsinriktade kurser på Uppsala Universitet, kommit in. Har tackat ja!

Angående vikten så ska jag tappa några kilon till, deffa ett par månader till och sen långsamt höja kaloriintaget.

Tack Lance! Uppskattar verkligen positiv respons! Min längd är 187cm ;)

Tap3worm
2013-08-01, 22:13
Wow! Var stolt över dig själv!

Som svar på din fråga:
Det beror väl lite på vad du är ute efter.
Personligen hade jag deffat ett tag till. Tror det skulle ge en extra motivationskick om du fick ännu mer konturer av dina stadiga muskler!


Tapeworm
- Mobilen

Maysan
2013-08-02, 12:31
Ah precis tapeworm! Tack för dina fina ord! :)

Knatcharn
2013-08-02, 13:01
Ser dunder ut, fortsätt så! :) Funderar själv på roa men just ledproblemen känns inte värt det. Hur omfattande var dina problem?

Maysan
2013-08-02, 13:51
Knatcharn, min acne dök upp som det sk. träningsacne. Aldrig haft problem med acne tidigare. Dök upp på axlar, rygg och övre delen av bröstet. Sjukt jobbigt. Bieffekterna kommer och går. Får värkerna eftersom att jag styrketränar, kunde inte sluts träna, så är det bara. Det mest vanliga är torrheten, väldigt torra läppar får åtminstone jag. Angående led och muskelvärker undviker du nog om du skippar styrketräningen. 😊

Maysan
2013-08-02, 18:05
Har kommer fler bilder kompisar. Först har vi en bild på mig när jag inte spänner ryggen. Därefter har vi en bild 3 månader in i min transformation. Sist har vi en bild tagen i dagsläget. Alla bilder är på ryggen.

110 kg - 87.5 kg

102540102541102542

Andr3as
2013-08-04, 07:18
Bra jobbat :)

lofito
2013-08-04, 10:39
Mycket starkt och bra jobbat Maysan! Mycket cred till dig som tog dig ur från botten
och siktar mot toppen. Bara det är en inspiration för både mig och för många andra.
Fortsätt så. Var också i din sits för ett par år sedan där man bara vräkte i sig och en dag
tog det stopp och man gjorde något åt saken. Så härligt att se människor som dig som
tar tag i det och gör något åt det, dvs. drar ur tummen ur arslet och bara satsar allt
för att vinna!

*love*

elsupertaco
2013-08-04, 19:36
Jag är grymt imponerad, en träningskompis som dig är precis vad man hade behövt! ;)

Maysan
2013-08-10, 14:49
Tack för alla fina kommentarer!

Åker iväg till USA imorgon och kommer tillbaka om 3 veckor. Ska ha riktigt kul, testa på lite nya saker å så. Bäst av allt, de har gym på hotellen (San francisco, LA och Hawaii). *flex*

Anyway... jag kämpar på som vanligt, ökar i styrka hela tiden. Jag är dock mkt starkare i "pull-övningar" än "push-övningar". Har alltid varit starkare i pull-övningar.. *screwy*

Finns det någon orsak?

Stay strong gubbar! :)

Pzorz
2013-08-10, 23:26
Bra jobbat och lycka till i fortsättningen!

wilhelmblomgren
2013-08-10, 23:58
Bra gjort!

Det där du nämnde om att dietisterna inte kunde motivera din bror, kan jag och nog många andra känna sig igen i. Man måste verkligen se någon som gör framstegen för att bli motiverad.

Almis11
2013-08-11, 17:19
Bra jobbat, keep it up! =)

Milad
2013-08-15, 22:57
Fan vad bra jobbat. Sånt här uppskattas :)! Glad för din skull! Kämpa på Kungen!

Maysan
2013-08-26, 00:38
Uppskattas folket! :)

Maysan
2013-09-01, 15:25
Nu blir det bulk ett tag framöver. Ingen grisbulk, en lean bulk ;)