handdator

Visa fullständig version : Gym i Trollhättan?


<Mike>
2013-07-27, 13:26
Jag flyttar till trollhättan i höst och behöver hitta ett gym med bra utrustning. Viktigast är det att det finns en bra bänkställning, helst en riktigt tävlingsbänk, men sedan vore det självklart bra med ett bra rack etc. Jag har hört att Ironhouse ska vara bra men att det i princip är sveriges dopingcenter och (egentligen ännu värre) att man inte får göra ett ljud ifrån sig för då kickas man direkt. Stämmer något av de påståendena? Jag skulle helst vilja träna på ett gym med en SL-miljö (SL-are vet vad jag menar).
Sedan om gymmet låg nära Högskolan Väst så vore det ännu bättre.

Tack på förhand för eventuell hjälp! :)

G_lund
2013-07-27, 14:27
Det finns flera gym centralt i thn.
Sportlife, ironhouse, plus, rygg och ledkliniken och o2 (vid nohab-området).

Ironhouse är det enda med lite tuffare miljö.
Jag har inte varit där själv än men det finns bilder på deras hemsida.

O2 är lite mer medelålders folk och mycket maskiner, iaf när jag var där för några år sedan.

Plus har blandad kundkrets, fint och stort gym men de gånger jag sett folk marka mycket osv så har ingen klagat. Tillgång till badhuset ingår i gymkort på plus.

Vet inte om något riktigt SL-gym här, kanske finns i vänersborg två mil från thn?

Aranagu
2013-07-27, 19:18
Ironhouse rekommenderar jag starkt. Otroligt grym känsla, bra vikter, bra maskiner, allt är på topp. Sen har dom också full hammerstrength kollektion där så vitt jag vet.

mvh

<Mike>
2013-07-28, 10:24
Tack för tipsen båda två. Får nog kolla upp varenda gym. Plus och Ironhouse verkar ju mest lockande på förhand så får nog kolla upp de ställena först.