handdator

Visa fullständig version : Effektivaste bygga magmuskler


daim
2013-07-27, 12:38
Vad är effektivaste att bli av med fettet på magen och runt magen samt bygga magmuskler?
Jag försöker undvika kolhydrateter för det mesta.

Tror ni att om man powerwalkar 30 min varje dag skulle funka? Eller har ni nåra tips?

Tobbey
2013-07-27, 12:39
Träna magen tungt med övningar för det ändåmålet. Gå ner i vikt för att bli av med fettet runt magen, så att magmusklerna syns bättre.

Vet inte vad en powerwalk skulle kunna bidra med, mer än att du kanske kan käka 200 kcal mer den dagen och får frisk luft.

daim
2013-07-27, 12:41
Skulle detta funka?

https://www.youtube.com/watch?v=vkKCVCZe474

GulligaGurkan
2013-07-27, 12:57
Det mesta handlar om att tappa vikt, vilket du gör med kaloriunderskott varje dag!
Och precis som nämnts innan i tråden så träna magen tungt, mitt bästa tips är kabelcrunches :)

pezrulezhaakon
2013-07-27, 16:13
Alla former av crunches med tillräcklig belastning tränar magen bra.

GulligaGurkan
2013-07-27, 16:22
Alla former av crunches med tillräcklig belastning tränar magen bra.

Jo det klart, men jag tycker det är lättare att utföra övningen som en riktig crunch i kabeln istället för att ha en viktplatta på bröstet eller bakom nacken :)

pezrulezhaakon
2013-07-27, 19:47
GulligaGurkan

Jo, de övningar man trivs med är ju fördelaktiga att köra. Däremot finns det andra fördelar i viktskivevarianterna.

Gober
2013-07-27, 20:35
Det är väl som redan nämnts bäst att köra vanliga övningar fast med belastning som ger samma rep som övriga muskelgrupper.

Magmuskler har jag nog ganska lätt för att bygga då jag inte kört mage specifikt, men tänker börja göra det med tung belastning kommande bulk och sedan utvärdera.

Simonfrisk
2013-07-27, 20:44
Är du väldigt stor, så fungerar powerwalks, men är du i mindre skicket och just vill få fram magrutorna, så gäller det att du har muskler som går att deffa fram.

Jag menar, har du inte några muskler, så hur smal du än skulle bli, skulle inte rutorna synas, du läre ha muskler som sagt.

Har du muskler, så du vill få fram rutorna, är det bara att du ökar ditt protein intag, och sänker kolhydrats intaget, samt att Cardio kan hjälpa till lite.
(Kondition, alltså ut och springa etc, intervaller.) Men det bidrar ju till lite hjälp iallafall.

men för det mesta dels, så är det kosten som avgöra dina resultat.

Gober
2013-07-27, 21:03
Är du väldigt stor, så fungerar powerwalks, men är du i mindre skicket och just vill få fram magrutorna, så gäller det att du har muskler som går att deffa fram.

Jag menar, har du inte några muskler, så hur smal du än skulle bli, skulle inte rutorna synas, du läre ha muskler som sagt.

Har du muskler, så du vill få fram rutorna, är det bara att du ökar ditt protein intag, och sänker kolhydrats intaget, samt att Cardio kan hjälpa till lite.
(Kondition, alltså ut och springa etc, intervaller.) Men det bidrar ju till lite hjälp iallafall.

men för det mesta dels, så är det kosten som avgöra dina resultat.

Magmuskler är dom andra muskler, vill msn att de ska växa får man träna dem. Det går inte att få visuellt kassa magmuskler att se bra ut genom att deffa "fram dem".

Hemi
2013-07-27, 22:06
Ta en skatebord och gör "maghjulet" med den på slät yta. Skateboards har utvecklats under decennier för att rulla bra, "maghjulen" är plastiga och vingliga.