handdator

Visa fullständig version : Celluliter, fettminskning?


SnaapIt
2013-07-27, 11:16
Det är så att jag har lite "problem" med att jag lätt får celluliter. Inte mycket alls tänker ni men något jag tycker är väldigt jobbigt. Det är att jag kan acceptera det lite på benen men som ni ser finns där på armarna när jag spänner triceps.

Har varit igång med träningen i åtta månader och är väldigt inne i det. Tidigare har jag haft ätstörningar med inläggning. Har antagligen ingen bra självbild alls.

Men undrar lite över celluliterna, vet att det är en fettvävnad som klumpar sig under huden och gör att man får dessa gropar.
kommer dessa försvinna när man går ner i fettvikt?

tränar 6 ggr per vecka och mina konditionspass fokuserar på efterbränning så relativt korta, högintensiva pass.

vill gärna ha mer definition på musklerna, som ni se har jag en del underhudsfett som gör att konturerna inte kommer fram så bra.

kanske bara jag som har väldigt dåligt tålamod? :/

Ramboline
2013-07-27, 11:21
Ja dom försvinner när du går ned i vikt. Känner igen det dära inte alls kul, men så är det för oss tjejer, killarna får ju en kula på magen istället

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

SnaapIt
2013-07-27, 11:26
vad bra... känns lite svårt med kost osv eftersom man vill uppnå ett visst resultat men samtidigt inte trigga ätstörningarna igen :)