handdator

Visa fullständig version : Mina bröstmuskler är inte lika stora


DentoN
2013-07-26, 20:57
Jag har nu på sistone lagt märke till att mina bröstmuskler inte är lika stora. Min vänstra bröstmuskel är större än den högra*gah!*. Min högra bröstmuskel blir det en liten grop i mitten medans den är stor i yttre och övre. Den fyller inte liksom hela bröstkorgen, medans den högra gör det. Och det ser riktigt pantat ut och ni kan inte skylla på genetiken då jag känner av små muskler vid gropen. Det sägs ju "Muskler kan bli stora/små men dem kan inte ändra form, det är genetiken som avgör" jag känner en muskel vid gropen rakt ovanför skelettet så den skulle ju kunna få lika bra form som min högra:cryout:. Så jag undrar om jag tränar fel eller vilka övningar som skulle få bröstmuskeln lite jämnare. Måste jag träna med smala/stora grepp på bänkpress samt göra övningar som tar i inre bröst??

Lite fakta om mig

Ålder: 14
Längd:183
Vikt:71 kg

Skit i min ålder och svara på frågan, vet att jag är ung;)

Pepz
2013-07-26, 21:13
lägg på dig 10kg muskler så lovar jag att det inte syns särskilt mycket.

kontenta: fokusera på att träna och växa istället för att försöka punktbygga/forma de små muskler du har

GulligaGurkan
2013-07-26, 23:26
Du är 14 år, vilket inte är någonting egentligen!
Du har flera år på dig innan du kommer kunna vara riktigt stor ändå.

Jag har för övrigt samma problem, men jag lovar dig att du är den enda som tänker på det! Ingen mening att grotta ner dig i det, utan fortsätt träna tungt och mycket och ät som om varje måltid var den sista i livet så ska du nog se att det fixar sig!

Nu bad du oss skita i din ålder, så bortse från det jag skrev först om du vill. Men med dina 71 kg på 183 cm har du knappast så stora muskler att det syns! I så fall skulle du ligga på nära 0% fett, vilket jag kan lova dig att du inte gör. Så fortsätt köra några år tills du är runt 20 och tills du väger runt 83 på dina 183cm med under 10% kroppsfett så får vi se hur det ser ut då! Jag lovar dig att det inte kommer märkas!

Hursomhelst, kul att du tränar, fortsätt så :)

DentoN
2013-07-27, 10:09
Orkar inte starta en ny tråd så passar på att fråga här.


Om man är 14 år och börja styrketräna, kan man förvänta sig bra resultat?

GulligaGurkan
2013-07-27, 10:11
Det finns ju några som är riktigt grova som är i din ålder på forumet!

Så med hård träning och mycket mat borde det gå fint :)

filmjölk
2013-07-27, 11:49
Antagligen har du skadat dig någon gang, och en bit av högra bröstmuskeln saknas. live wit it.

DentoN
2013-07-27, 14:25
Antagligen har du skadat dig någon gang, och en bit av högra bröstmuskeln saknas. live wit it.

Skulle nog inte tro det. Men kan det vara på grund av puberteten då små muskler växer och allting inte växer i takt?

Pepz
2013-07-27, 14:36
Orkar inte starta en ny tråd så passar på att fråga här.


Om man är 14 år och börja styrketräna, kan man förvänta sig bra resultat?

nej oftast inte
detta eftersom man inte kan något om träning och ffa om sin kropp och oftast inte är smart nog att följa ett fast schema. + viktkåthet och failträning dominerar

de få som kan träna vettigt kan få smått fantastiska resultat.

DentoN
2013-07-27, 18:35
nej oftast inte
detta eftersom man inte kan något om träning och ffa om sin kropp och oftast inte är smart nog att följa ett fast schema. + viktkåthet och failträning dominerar

de få som kan träna vettigt kan få smått fantastiska resultat.


Skulle vilja säga att jag är ganska kunnig när det gäller styrketräning. Har ett fastschema, kör helkroppsträning 3 dagar i veckan och cardio 1. Har delat upp detta schema i A-B-A. Måndag:A Onsdag:B Fredag:A,Lördag:Cardio
Måndag:B Onsdag:A Fredag:B Lördag:Cardio sen osvosv...
Har bra koll på kosten och använder kosttillskott som Gainer Pro bara efter träning. Och sover 8-10 timmar per dag. Jag är inte i viktkåt heller;), Basövningar kör jag 3x 6-8 reps och andra övningar kör jag 4x 10-12 reps.

Limpi
2013-07-27, 20:47
En obalans i muskeltillväxten kan ha många orsaker.

För att försöka jämna ut det förespråkar jag att träna bägge sidor lika. Är den mindre muskeln även svagare kommer den då att påfrestas mer och då ha "tränats mer". Sedan går det ju alltid att lägga till enstaka övningar för sidan som släpar efter. Skillnader brukar jämna ut sig och INGEN är helt symmetrisk mellan sidorna. Detta löser kanske problemet men orsaken kan kvarstå.

Titta över tekniken och utförandet om det är symmetriskt!

Latissimus Dorsi
2013-07-27, 20:57
Du är den enda som märker att du är ojämn kan jag garantera dig. Sluta noja.

Pepz
2013-07-27, 21:09
Skulle vilja säga att jag är ganska kunnig när det gäller styrketräning.

du kanske är kunnig för din ålder men din fråga visar att du inte är kunnig.
inte elakt menat.




Har ett fastschema, kör helkroppsträning 3 dagar i veckan och cardio 1. Har delat upp detta schema i A-B-A. Måndag:A Onsdag:B Fredag:A,Lördag:Cardio
Måndag:B Onsdag:A Fredag:B Lördag:Cardio sen osvosv...
Har bra koll på kosten och använder kosttillskott som Gainer Pro bara efter träning. Och sover 8-10 timmar per dag. Jag är inte i viktkåt heller;), Basövningar kör jag 3x 6-8 reps och andra övningar kör jag 4x 10-12 reps.

låter kanon!
fortsätt om du märker att du blir starkare och större!