handdator

Visa fullständig version : Stänga av batteriljudet på mobilen


rogerQ
2013-07-26, 10:14
Hej,

Jag skulle vilja stänga av signalen som talar om att batteriet är fulladdat på mobilen. Mobilen är en Samsung Galaxy Xcover 1. Jag laddar alltid mobilen bredvid sängen när jag sover eftersom jag använder den som väckarklocka ibland men när batteriet är laddat plingar den till och det har gjort att jag har vaknat flera gånger av det den senaste tiden, och det är förbannat irriterande. Jag har börjat lösa det genom att sätta mobilen på ljudlös under natten men det har istället gjort att jag missar samtal på morgon/förmiddag när jag inte hunnit sätta på ljudet igen. Tacksam för svar.

Fugly
2013-07-26, 10:15
Hej,

Jag skulle vilja stänga av signalen som talar om att batteriet är fulladdat på mobilen. Mobilen är en Samsung Galaxy Xcover 1. Jag laddar alltid mobilen bredvid sängen när jag sover eftersom jag använder den som väckarklocka ibland men när batteriet är laddat plingar den till och det har gjort att jag har vaknat flera gånger av det den senaste tiden, och det är förbannat irriterande. Jag har börjat lösa det genom att sätta mobilen på ljudlös under natten men det har istället gjort att jag missar samtal på morgon/förmiddag när jag inte hunnit sätta på ljudet igen. Tacksam för svar.

Det kan du ju fixa genom att titta till telefonen direkt efter du vaknar och sätter på ljudet.

rogerQ
2013-07-26, 10:29
Det kan du ju fixa genom att titta till telefonen direkt efter du vaknar och sätter på ljudet.

Tack för tipset, men det hade varit enklare om jag blev av med den förbannade signalen en gång för alla istället för att behöva sätta på och stänga av ljudet in absurdum tills jag köper ny mobil om flera år.

O_Wao
2013-07-26, 10:50
Kolla om du kan stänga av notifikationer från mobilen under ljudinställningar.

Albatross
2013-07-26, 10:55
Du kan ju använda t.ex Tasker https://play.google.com/store/apps/details?id=net.dinglisch.android.taskerm&hl=sv för att skapa regler som stänger av/sätter på ljud enligt dina tider. På så vis kringgår man mänskliga faktorn :)

Med Tasker kan du ju dessutom göra en massa annat kul också!

BlötSnö
2013-07-26, 11:08
Jag lyckades aldrig lokalisera den inställningen i min mobil och det slutade med att jag laddade ner en separat app bara för att stänga av ljudet.
Minns inte vad den hette, men förmodligen "Battery Notification Jaddajaddajaddda".

David Brent
2013-07-26, 11:23
Du kan alltid roota telefonen och radera ljudfilen.