handdator

Visa fullständig version : Hur lägga upp axlar/triceps-pass?


ReXi
2013-07-25, 21:51
Hej!

Jag kör en fem splitt, som funkar väldigt fint!

Bröst
Rygg
Ben
Axlar
Armar
Vila
Börja om

Som ni ser tränas triceps tre gånger i veckan. Tänkte jag lägger triceps på axel passet och vader, mage tillsammans med biceps.

Men det jag undrar är hur ska man lägga upp ett axel och tricepspass?

Maysan
2013-07-25, 22:02
Räcker med att du tränar triceps 2 gånger i veckan. 3 gånger är en aning överdrivet skulle jag säga. Kör triceps tillsammans med bröst, enbart. Eller om du nu vill köra ett 100% armpass. Låt dina muskler få vila, annars så kommer skadan, lovar dig det.

Lycka till i fortsättningen!

ReXi
2013-07-25, 22:07
Räcker med att du tränar triceps 2 gånger i veckan. 3 gånger är en aning överdrivet skulle jag säga. Kör triceps tillsammans med bröst, enbart. Eller om du nu vill köra ett 100% armpass. Låt dina muskler få vila, annars så kommer skadan, lovar dig det.

Lycka till i fortsättningen!

Jag vilar ju som du ser. Tänkte ha triceps med axlar, ist för bröst. Efter bröst är pushdown typ det enda jag kan köra som triceps övning.

monsa123
2013-07-25, 22:13
Ska du köra Axlar/Triceps så:

Militärpress
Sidolyft

De två ska alltid vara med och kör de i den ordningen. Sen kan du köra en maskinpress alt. en till isolationsövning för axlar typ upright rows.

Sen typ två triceps efter det, dvs. Skullcruchers och pushdowns t.ex.

Föreslår 3 splitt ist så du kör igenom allt 2 ggr / veckan.

Bröst/axlar/triceps (press) pass:

Bänk
Lutande bänk
Hantelpress/Militärpress
Sidolyft
(Flyes möjligen)
Dips

ReXi
2013-07-25, 22:17
Ska du köra Axlar/Triceps så:

Militärpress
Sidolyft

De två ska alltid vara med och kör de i den ordningen. Sen kan du köra en maskinpress alt. en till isolationsövning för axlar typ upright rows.

Sen typ två triceps efter det, dvs. Skullcruchers och pushdowns t.ex.

Föreslår 3 splitt ist så du kör igenom allt 2 ggr / veckan.

Bröst/axlar/triceps (press) pass:

Bänk
Lutande bänk
Hantelpress/Militärpress
Sidolyft
(Flyes möjligen)
Dips
På axelpasset brukar jag köra bakre axlar också.

Nej gillar ingen 3 splitt, eftersom jag köra till failure och avslutar varje pass med dropset.