handdator

Visa fullständig version : Manfred Nerlingers webshop, någon som vet hur?


stromming
2013-07-25, 21:36
Försöker beställa ett par skor från http://www.nerlinger.com/dpshop/

Det blir nästan 1000 kronor billigare än att köpa dem här i sverige, men jag förstår verkligen inte sidan. Jag har lyckats lägga en beställning, men ännu inte ange något betalmedel. På profilsidan kan man skriva in bankuppgifter, men där behöver man "BLZ", vilket är en sorts tysk clearing, om jag fattat rätt. Vad gör jag nu, någon som vet?

Tomas W
2013-07-25, 21:46
När vi beställde ifrån den sidan för kanske 7 år sedan så skulle vi sätta in pengar på deras bankkonto innan ordern skickades. Kanske är liknade fortsatt?

stromming
2013-07-25, 22:01
Jo, det är nog något sådant. Förstår dock inte hur. Har råkat lägga två ordrar nu, och det finns inget sätt att ta bort den ena. Aja får se imorrn ifall han behandlat ordrarna eller om det kanske bara är någon slags varukorg jag skapat

stromming
2013-07-26, 17:11
Hatar själv när man googlar en fråga och det enda man hittar är en tråd utan svar. Nu har allt löst sig för mig

1. Skapa ett konto på nerlinger.com. Här ska du ange pakettyp för den försändelse du tänkt (dålig design, men det är så det är just nu).

2. lägg det du vill ha i kundvagnen och beställ det. Har du gjort rätt borde det dyka upp i fliken " Bestellungen und Merkzettel ".

3. Vänta tills du får ett mail med betalningsuppgifter (jag fick det morgonen efter).

4. Betala med internetbank eller genom ett bankkontor. Ange SHA som avgiftsfördelning.

Google translate är din vän, det kan översätta hela sidan om du vill. Tänk till innan du lägger en beställning, det verkar inte gå att plocka bort något när du väl skapat en beställning utan att maila.

aijou
2013-07-26, 17:43
Om du har lyckats lägga en beställning så kommer du få ett mail med bank-/kontouppgifter inom några dagar (om allt stämmer). Där får du sätta in angett belopp genom att göra en transaktion till utlandet på din internetbank. Efter det så kommer dina varor att skickas. Så var det för mig när jag beställde min trikå för någon månad sedan i alla fall.

Det enda betalmedlet som erbjuds är förskottsbetalning till företagets konto.

För mig så dröjde det några dagar innan jag fick mailet med uppgifter och efter transaktionen så dröjde det ytterligare någon vecka innan sakerna dök upp i brevlådan. Men billigt är det ju i alla fall. :)


Edit: sorry. Missade sista inlägget att det hade löst sig. :D


skickat från en mobil enhet.