handdator

Visa fullständig version : Slapp hud


ghostkilla
2013-07-25, 06:18
Hej för ett tag sedan så var jag utomlands där det var 40 grader, och där fanns det inte så mycket att träna så jag satsa på kondition.

Varje dag sprang jag några kilometer i värmen med en overalljacka som gör att man svettas extra, jag åt inte heller så mycket. Nu inser jag att det var dumt gjort, eftersom jag har fått så kallad slapp hud ( man får det när man går ner i vikt). Alltså jag har mjuk hud och musklerna hänger även om jag styrketränar.

Mina muskler var hårda innan dess, men nu är det helt förstört.
Någon som har en aning om hur man kan återhämta det jag hade hårda muskler.

Tack

Snubben
2013-07-25, 08:21
Du måste ha rasat rätt rejält i vikt för att skinnet ska börja hänga, vad har du tappat? 40kg?

Alfers
2013-07-25, 09:02
Varför ville du svettas extra? *screwy*
Huden lär repa sig fort.

StorEric
2013-07-25, 09:45
Ät upp dig igen så borde huden bli stram och fin. Och sluta med din cardio.

manekin
2013-07-25, 10:54
nära till "fag-mode" nu? Inte bra men jag skulle inte oroa mig förren ögonen började bli snea...

ghostkilla
2013-07-26, 00:15
nära till "fag-mode" nu? Inte bra men jag skulle inte oroa mig förren ögonen började bli snea...

haha vad menar du med ögon snea

ghostkilla
2013-07-26, 00:16
Varför ville du svettas extra? *screwy*
Huden lär repa sig fort.

Har ingen aning ville kanske tappa fett, men istället förstördes musklerna också

ghostkilla
2013-07-26, 00:18
Du måste ha rasat rätt rejält i vikt för att skinnet ska börja hänga, vad har du tappat? 40kg?

Inte så mycket, men kroppen är väldigt mjuk och så fort jag slutar spänna ser jag helt muskulös ut.

svenbanan
2013-07-26, 00:26
haha vad menar du med ögon snea

Så du inte blir att se ut som den där fag-kinesen...

ghostkilla
2013-07-26, 03:00
Dessutom så gör min slappa hud att mina muskler syns mindre jag har ingen aning varför, kanske ni vet?

Alltså jag är ganska smal så att mina muskler borde vara mer synligare, jag har även mätt fettprocenten och visat sig cirka 8 %. Men vet ffr inte varför mina muskler är synliga, som exempel magmuskler. Jag har tränat flera år kampsort/styrketräning med 400 situps om dagen men dom syns inte, fast jag känner dom.

ghostkilla
2013-07-26, 04:42
Här är två bilder på min kropp

http://i.imgur.com/YinXOtS.jpg

http://i.imgur.com/xFXpNs4.jpg

StorEric
2013-07-26, 08:25
Svårt att tro att det är 8% iaf.

Eller så är du vattnig. Din kropp har fått panik för du valt att svettats så mycket och kanske inte druckit vatten så mycket?

Sen så kanske du får kolla upp det där med att svettas och om det har samband med att "bränna" fett eller om det bara har ett samband med att förlora vikt.

Se till att ät o drick lagom nu om du inte gjort det.

Snubben
2013-07-26, 08:40
Tycker du borde sluta oroa dig över att dina muskler inte syns, uppenbarligen är du rätt ung och då borde du fokusera på att lyfta tungt och äta rätt, då kommer musklerna att synas..

Kvicksilver
2013-07-26, 08:53
Håller med StorEric om att det är svårt att tro på 8%. Då borde magrutorna synas ordentligt.

Om 8% stämmer så har du nog av någon anledning bundit en massa vatten, annars skulle du inte vara så "slät".

ghostkilla
2013-07-26, 16:22
Håller med StorEric om att det är svårt att tro på 8%. Då borde magrutorna synas ordentligt.

Om 8% stämmer så har du nog av någon anledning bundit en massa vatten, annars skulle du inte vara så "slät".
OM det är vatten hur kan jag få bort det?

stromming
2013-07-26, 16:58
OM det är vatten hur kan jag få bort det?

Det är inte ett överskott på vatten, det är ett underskott på muskler. Inget illa menat med det, du borde nog sluta föreställa dig att du har magiska förhållanden och inse att det bara är att träna på.