handdator

Visa fullständig version : Macros


Mates
2013-07-24, 12:52
Hej! Jag har en snabb fråga, brukar ni räkna in kalorier från grönsaker till eran kalori budget under deffen?

gustaav
2013-07-24, 12:59
Varför skulle du inte räkna med något?

Reaper123
2013-07-24, 13:07
Nu beror det såklart på hur pass mycket grönsaker DU äter, men kan ju bli flera 100 kcal per dag om man kör mycket bukfylla via grönsaker.

Skivar du upp några gurk- & tomatbitar 1-2 ggr om dagen till lunch & middag är det väl dock inte jättenoga...

När jag räknar kalorier (oavsett deff/bulk = har en kcalbudget) räknar jag allt jag äter i den mån det nu är möjligt samt känns nödvändigt!

Mates
2013-07-24, 13:07
hörde att vissa grönsaker innehåller för lite kalorier för att man ska bry sig om dem, och nu är jag lite tveksam om det eftersom jag har gått ner i vikt ganska snabbt 6 kg på 3 veckor utan att räkna kalorier från grönsaker men om jag vill gå ner ännu lägre än 6% bodyfat borde jag räkna in dem?

abstract
2013-07-24, 14:48
hörde att vissa grönsaker innehåller för lite kalorier för att man ska bry sig om dem, och nu är jag lite tveksam om det eftersom jag har gått ner i vikt ganska snabbt 6 kg på 3 veckor utan att räkna kalorier från grönsaker men om jag vill gå ner ännu lägre än 6% bodyfat borde jag räkna in dem?

Fortsätter du att gå ner 2kg i veckan tills du når 6%bf kommer du se ut som Bale i "The Machinist", du borde snarare tänka på hur du kan tappa det sista FETTET och samtidigt bibehålla musklerna på kroppen. För det du är inne på nu, är en crash-bantning. Har du inte redan tappat muskler, kommer de snart börja rinna av dig rätt snabbt.

Övre bilden är Cavill i Immortals, vilket jag gissar du hellre har som mål framför Bale;)

Tips, läs deffguiden. The sooner the better.

Mates
2013-07-24, 15:40
meh.. det var ju vattnet som bara hade gått bort och lite fett kanske.. kör med en diet på 200~250g proteiner 50g kh och 50~60g fetter väger 70.5kg och är 178 cm plus jag är typ 1 diabetiker, vad borde jag ändra i min kost tycker ni?

min deff källa: http://www.xn--trnasmart-w2a.se/styrketraning/deffa/

abstract
2013-07-24, 16:23
meh.. det var ju vattnet som bara hade gått bort och lite fett kanske.. kör med en diet på 200~250g proteiner 50g kh och 50~60g fetter väger 70.5kg och är 178 cm plus jag är typ 1 diabetiker, vad borde jag ändra i min kost tycker ni?

min deff källa: http://www.xn--trnasmart-w2a.se/styrketraning/deffa/

Ahh, sorry. Trodde du var lite mer rookie än du var, med tanke på reg-datum, och inledande fråga utan detaljer.

Men det ställer ju givetvis följdfrågan; "kör med en diet på 200~250g proteiner 50g kh och 50~60g fetter" med du räknar INTE grönsaker? Varför så otroligt detaljrikt, men sedan helt strunta i att räkna grönsaker? Jag får inte ihop det.

Summa summarum; ska du nu vara så detaljerad, gå inte efter vad du "hör" utan var DETALJERAD. Annars är det ju liksom ingen idé att vara detaljerad.

Mates
2013-07-25, 13:06
Tack för svaren, Kommer dra in grönsaker i min kaloribudget från och med idag! :)

Tobbey
2013-07-25, 17:00
Som Reaper123 skrev ovan, nån skiva gurka på mackan är inget att bry sig om, du förbränner säkert mer kalorier av att föra gurkan mot munnen och tugga den.

Dock om jag kokar upp 500g broccoli och äter, räknar jag självklart det. Blir ju en sisådär 200kcal.