handdator

Visa fullständig version : Detoxplåster?


dream_theater_
2013-07-23, 16:28
En tjejkompis har köpt "detoxplåster" ifrån Tradera, vilket hon som tur är väldigt skeptisk emot, men ändå valde att prova.

Här har ni en bloggerska som har provat och tagit lite bilder: http://aamaziing.blogg.se/2010/april/detox-plaster.html

Det jag är nyfiken på är, var ifrån kommer den svarta färgen och hur skulle ett plåster kunna "dra ut" gifter ur kroppen? Är detta ren BS?

qozmox
2013-07-23, 16:31
http://sv.wikipedia.org/wiki/Blodigel

Mental
2013-07-23, 16:32
Detox är alltid BS

Sverker
2013-07-23, 17:10
Hon väljer att sätta plåstren på fötterna:confused:
Det är i fotsulorna och handflatorna vi har tjockats hud. Inte en chans att någonting kan vandra ut eller in där:d.
Bakom öronen är huden tunnare och större chans att någonting kan komma in eller ut *.




* Därmed inte sagt att plåstern fungerar. Ren humbugg.

petah
2013-07-23, 17:26
En kommentar ifrån bloggerskans sida.


"Jag har prövat dessa plåster i tio dagar nu utan någon som helst resultat på varken mig eller plåstret (det sägs ju att gifterna ska minska ju mer man använder plåstrena.. ganska logiskt)

Men tyvärr.. helt utan resultat.

Nu är det så att jag älskar att experimentera. Därför klippte jag isär två av dessa plåster. Pulvret är vitt inuti.. när jag tog lite vatten på pulvret blev det BRUNT. När man vaknar tror man att "Oj, har jag sååå mycket skit innuti?"

Det du egentligen ser är alltså inte gifter från din kropp utan pulvret reagerar helt enkelt på fukt/fotsvett som uppstår i det instängda plåster under natten. Ledsen att göra dig besviken men lurendrejerier finns det gott om runt oss! Och detta är ett av dem..."

dream_theater_
2013-07-23, 18:32
En kommentar ifrån bloggerskans sida.


"Jag har prövat dessa plåster i tio dagar nu utan någon som helst resultat på varken mig eller plåstret (det sägs ju att gifterna ska minska ju mer man använder plåstrena.. ganska logiskt)

Men tyvärr.. helt utan resultat.

Nu är det så att jag älskar att experimentera. Därför klippte jag isär två av dessa plåster. Pulvret är vitt inuti.. när jag tog lite vatten på pulvret blev det BRUNT. När man vaknar tror man att "Oj, har jag sååå mycket skit innuti?"

Det du egentligen ser är alltså inte gifter från din kropp utan pulvret reagerar helt enkelt på fukt/fotsvett som uppstår i det instängda plåster under natten. Ledsen att göra dig besviken men lurendrejerier finns det gott om runt oss! Och detta är ett av dem..."

Mig gör du inte besviken, jag tror inte på det. Frågan är varför det blir mindre svart efter tio dagar. Varför svettas man i så fall mindre dag 10 än 1?

WHITEFOLKS
2013-07-23, 18:33
Mig gör du inte besviken, jag tror inte på det. Frågan är varför det blir mindre svart efter tio dagar. Varför svettas man i så fall mindre dag 10 än 1?

Om du även förväntas ändra din diet så kan det vara en förklaring.

dream_theater_
2013-07-23, 18:35
Om du även förväntas ändra din diet så kan det vara en förklaring.

Varför skulle jag ändra på min diet? Dricka mindre vatten då eller vad?

WHITEFOLKS
2013-07-23, 18:37
Från bloggen du länkade till:

"Det som är bra med den här sortens detox är att man inte behöver fasta under dessa dagar. Det enda man ska tänka på är att inte äta massa fet, onyttig mat och hälla i sig massa alkohol. Då är det liksom ingen vits.
Man ska försöka äta nyttigt och helst dricka vatten till måltiderna."

Minskat kaloriintag vilket folk ofta anser vara "nyttigt" leder antagligen till mindre svettningar också.

dream_theater_
2013-07-23, 18:39
Från bloggen du länkade till:

"Det som är bra med den här sortens detox är att man inte behöver fasta under dessa dagar. Det enda man ska tänka på är att inte äta massa fet, onyttig mat och hälla i sig massa alkohol. Då är det liksom ingen vits.
Man ska försöka äta nyttigt och helst dricka vatten till måltiderna."

Minskat kaloriintag vilket folk ofta anser vara "nyttigt" leder antagligen till mindre svettningar också.

Bloggens upplägg var ju inte det jag tänkte på egentligen, utan mest själva plåstret. Vi får se hur det går för min kompis nu, när hon kör med sina plåster. Hon kommer inte att ändra på sina kostvanor utan köra på som vanligt.

WHITEFOLKS
2013-07-23, 18:42
Ja men varför förutsätter du att det blir mindre svart? Det fick du väl ändå från bloggen?

Wzup2u
2013-07-23, 18:49
detox är alltid bs

+1

qozmox
2013-07-23, 18:54
+1

tom den kommande dr dre skivan.