handdator

Visa fullständig version : Blir trött av vissa PWO


Robbban77
2013-07-22, 18:20
Som topic lyder så blir jag alltså trött av vissa pwo'n

Har därmed kört Rage serien från fairing då de är en av få som lyckas göra produkter som fungerar på mig.. Men känner att jag behöver köra något annat.

Har nu hemma 3st fulla burkar (endast tagit 2 - 4 skopor ur varje) som har gjort att jag blivit trött o gäspat, omotiverad och till och med svaghetskänslor osv.

De som jag har hemma och har reagerat dåligt av är
Jacked-XX från bodyscience
Supersize
Och nu den senaste Hemo Rage från nutrex.

Har testat alla dessa med allt från halva rekomenderad dosering, till en dosering och testat överdosera lite men alla med samma dåliga resultat.

Kan det vara något ämne i dessa som jag inte riktigt tål som fairing inte har i sina produkter?

Beta alininet gillar jag från rage serien, när de kliar osv, men känner inte av de från någon annan.

jonteeo
2013-07-22, 18:22
Har du ADHD? Dessa amfetamin liknande substanser kanske har motsatt effekt på dig :cryout:

qozmox
2013-07-22, 19:12
koffein kanske?
jag kan bli sjukt trött av för mycket koffein.

Robbban77
2013-07-22, 19:33
Har du ADHD? Dessa amfetamin liknande substanser kanske har motsatt effekt på dig :cryout:

Jag har ADD (typ ADHD fast utan Het och men överdriven trötthet osv)

Vilka ämnen kan det vara?

Då jag har kör rage serien från fairing och det har fungerat bra, har även kört craze med endast extra pump.
Få produkter som ger mig ökad koncentration.

Robbban77
2013-07-22, 19:34
koffein kanske?
jag kan bli sjukt trött av för mycket koffein.


Skall inte vara detta

tjing
2013-07-22, 20:41
Använder du medicin för din ADD?

jonteeo
2013-07-22, 20:46
Jag har ADD (typ ADHD fast utan Het och men överdriven trötthet osv)

Vilka ämnen kan det vara?

Då jag har kör rage serien från fairing och det har fungerat bra, har även kört craze med endast extra pump.
Få produkter som ger mig ökad koncentration.

Nu vet jag inte exakt vad de ämnena heter, men de huvudsakliga centralstimulerade ämnena är med stor sannolikhet besläktat med amfetamin och har liknande effekter.

Robbban77
2013-07-22, 23:35
Använder du medicin för din ADD?

Nej inte längre, blev tvugen att sluta pga mådde för dåligt av dom. Spydde, kunde knappt äta osv

Isgren
2013-07-23, 08:58
Jag skulle rekommendera Gaspari SuperPump Max , har prova dom flesta men den får mig i alla fall att inte krascha och känna mig trött och hängig. För mig fungerar den bra och gör det den skall.

fridalin
2013-07-23, 10:19
Testa och gör din egen pwo, koffein eller en celsius (om man nu behöver bli pigg) Betalanin ( det som sticks) kreatin och kanske agmatine om man vill ha pump, släng i lite kolhyderater i det och kanske lite aminosyror tror du kommer långt på det =)

cAase
2013-07-23, 11:54
Ja vill minnas att jag alltid fick en väldigt avslappnande effekt, vilopulsen blev lägre och fick en känsla av att vara väldigt (otroligt lite) light hög. Jag blir också mycket tröttare, testade för skojs skull att ta lite Jack3d innan läggdags och somnade alltid så underbart gott. Slutade dock med detta av uppenbara anledningar. Detta när jag använde mig av PWOs med DMAA, samma med craze.

Har även ADD.

BERZEERK
2013-07-23, 14:28
lånar tråden lite!:

Jag kan få en jävla puls på gymmet av PWO (logiskt) och ibland blir det nästan jobbigt! Jag får ta skit stora andetag som om jag var ute och löpte eller något. Det känns som om det istället sänker min prestation. Ibland tappar jag även matlusten! Antar att det är bieffekter av koffeinet? (det jag skrev nu händer inte alltid, men ibland så)

Däremot blir jag på sjukt mycket bättre humör när jag tar PWO! Den känslan kommer typ 5 minuter efter jag druckit det. Fast det PWO blir aldrig som förr för mig! Minns när jag tog det första gången (BERZERK) för 2 år sedan! Satan vilken känsla! Stack i hela kroppen också och det gillade jag!:D

Beemel
2013-07-23, 15:10
Du har inte övervägt att skippa PWO'er helt och hållet??
Betala pengar för att bli trött under träning verkar ju lite onödigt.

Nu har jag i.o.f.s. aldrig använt något annat än koffein, så vad vet jag.. =P

Fordon
2013-07-23, 15:38
Jag skulle rekommendera Gaspari SuperPump Max , har prova dom flesta men den får mig i alla fall att inte krascha och känna mig trött och hängig. För mig fungerar den bra och gör det den skall.

Testa och gör din egen pwo, koffein eller en celsius (om man nu behöver bli pigg) Betalanin ( det som sticks) kreatin och kanske agmatine om man vill ha pump, släng i lite kolhyderater i det och kanske lite aminosyror tror du kommer långt på det =)

Du har inte övervägt att skippa PWO'er helt och hållet??
Betala pengar för att bli trött under träning verkar ju lite onödigt.

Nu har jag i.o.f.s. aldrig använt något annat än koffein, så vad vet jag.. =P

Han skriver ju att Fairings Rage fungerar bra, och han ber inte om tips på pwos?

Det går alldeles utmärkt att bli trött på koffein för övrigt. dmaa kan man också bli sjukt trött av och krascha efteråt. Gissar att det gäller alla centralstimulantia?

Kischen
2013-07-23, 17:49
För mycket stimulantia kan ge motsatt effekt, fysiskt.

jonizz
2013-07-24, 10:12
trött.... jag åt jack 3d och överdoserade. Kunde inte sova på en hel natt. Numera kör jag på kaffe :D

fenzyn
2013-07-24, 12:53
Vätskebrist / känslighet mot sötningsmedel kan också orsaka motsatt effekt.

Va det så här när du började med pwo eller har det blivit nu på senare tid bara?

Robbban77
2013-07-24, 14:23
Jag vill som sagt veta vad det kan vara i dessa burkar så jag vet vad jag skall undvika vid köp av pwo.
Jag har testat sluta men imed min låga energi och koncentration så är pwp nästan ett måste för min del att kunna träna. Utan detta så går det inte.. Pwo är min concerts till gymmet.

Vilka är de olika namnet på centralstimet som hemo rage ochdom innehåller men inte rage nitro/extreme från fairing?

fenzyn
2013-07-24, 18:20
Jag vill som sagt veta vad det kan vara i dessa burkar så jag vet vad jag skall undvika vid köp av pwo.
Jag har testat sluta men imed min låga energi och koncentration så är pwp nästan ett måste för min del att kunna träna. Utan detta så går det inte.. Pwo är min concerts till gymmet.

Vilka är de olika namnet på centralstimet som hemo rage ochdom innehåller men inte rage nitro/extreme från fairing?

Stimmet får du gå igenom själv. Här är dock de olika sötningsmedlen vilket jag tror är källan till din trötthet. (Jag har själv enorm känslighet av sötningsmedel och trötthet är en av flera jobbiga biverkningar jag får.)

jacked xx: acesulfam-k, sucralose, aspartam
supersize: sucralose
hemo rage: sucralose
fairing rage: aspartam

monsa123
2013-07-24, 18:40
PWO ÄR HELT ONÖDIGT.

Sköter man kost, sömn samt dricker nog med vatten kommer man alltid vara redo för gymmet. Helt bortkastat. Jag har alltid skithög intensitet på gymmet utan något jävla PWO.

jonteeo
2013-07-24, 18:55
PWO ÄR HELT ONÖDIGT.

Sköter man kost, sömn samt dricker nog med vatten kommer man alltid vara redo för gymmet. Helt bortkastat. Jag har alltid skithög intensitet på gymmet utan något jävla PWO.

+1

Fruktansvärt bortkastade pengar.

fenzyn
2013-07-24, 19:09
+1

Fruktansvärt bortkastade pengar.

PWO ÄR HELT ONÖDIGT.

Sköter man kost, sömn samt dricker nog med vatten kommer man alltid vara redo för gymmet. Helt bortkastat. Jag har alltid skithög intensitet på gymmet utan något jävla PWO.

Det är också helt onödigt att äta godis, dricka alkohol, gå på liseberg, njuta av livet överhuvudtaget (ni kanske förstår min poäng). Det är nått ni aldrig gjort förstår jag?

Robbban77
2013-07-24, 21:09
PWO ÄR HELT ONÖDIGT.

Sköter man kost, sömn samt dricker nog med vatten kommer man alltid vara redo för gymmet. Helt bortkastat. Jag har alltid skithög intensitet på gymmet utan något jävla PWO.

Ja men nu är inte jag du. Eller hur?

Jag tror då knappast du har problem med trötthet, ork, motivation och koncentration.
Jag älskar gymma och är taggad för det men imed min ADD gör det väldig svårt för mig att göra saker, till och med saker jag gillar.

Så för mig att ta en pwo gör mig mer motiverad och orkar mer, oavsett och det är placebo eller ej så är det helt klart värt pengarna för mig.

Robbban77
2013-07-25, 19:59
Stimmet får du gå igenom själv. Här är dock de olika sötningsmedlen vilket jag tror är källan till din trötthet. (Jag har själv enorm känslighet av sötningsmedel och trötthet är en av flera jobbiga biverkningar jag får.)

jacked xx: acesulfam-k, sucralose, aspartam
supersize: sucralose
hemo rage: sucralose
fairing rage: aspartam

Så det kan alltså vara Sacralose jag är överkänslig/allergisk mot? Så det behöva inte vara alla stim saker osv?

fenzyn
2013-07-25, 20:27
Så det kan alltså vara Sacralose jag är överkänslig/allergisk mot? Så det behöva inte vara alla stim saker osv?

Precis.
Hur mycket sötningsmedel intar du förövrigt? (smaksatt proteinpulver, fun light, cola zero/pepsi max, energidrycker etc)

Simonfrisk
2013-07-26, 14:59
Tycker fairing serien är grymma pwos, dock dyra.

Prova Vip-X från bodyscience, de blir fint tryck av den tycker ja :)
Eller Gakkic (men endast vid hög reps pass).

Robbban77
2013-07-28, 00:38
Precis.
Hur mycket sötningsmedel intar du förövrigt? (smaksatt proteinpulver, fun light, cola zero/pepsi max, energidrycker etc)

Jag intar kanske rätt mkt..

2 - 3 proteinshakes per dag
En dos pwo och aminosyror
Nån cola zero till maten
1 - 2 liter vatten med funlight i (på jobbet)
Funlight i kesellan

fenzyn
2013-07-28, 05:18
Jag intar kanske rätt mkt..

2 - 3 proteinshakes per dag
En dos pwo och aminosyror
Nån cola zero till maten
1 - 2 liter vatten med funlight i (på jobbet)
Funlight i kesellan

Ja du intar ganska mycket. Kan garantera att ditt liv kommer ta en stor vändning till det bättre när du slutar med allt det, vilket jag verkligen föreslår att du gör på en gång.

Jag vet ju inte hur du mår förövrigt men biverkningar som jag själv upplevt av precis samma sötningsmedel som du nu intar är bland annat depression, ångest, trötthet, muskelsvaghet, koncentrationssvårigheter, sömnproblem, personlighetsförändringar, svullet och irriterad hy i ansiktet. (Jag skojar inte, jag hade verkligen alla dessa biverkningar och precis allting försvann när jag slutade med sötningsmedlen.)

Nu vet jag inte hur din ADD-diagnos gick till men chansen finns att du har blivit feldiagnoserad och att sötningsmedlen ligger bakom dina symptom.

Jag är inte helt säker på hur det är med abstinens när man slutar med allt sötningsmedel men jag klarade mig fint iaf. Din konsumtion är dock något högre än vad min var.

Föreslår att du byter ut pwon mot koffeintabletter eller kaffe. (Försök hålla koffeinintaget på samma nivå som du hade fått från din pwo så att du inte riskerar att få koffeinabstinens också) och om du måste dricka cola så drick vanliga varianten med socker.
Proteinet blir ruskigt tråkigt utan sötningsmedel och jag vet inte så många bra alternativ tyvärr. Själv kör jag på whey-80 naturell vilket funkar om man inte tar för mycket vatten sen köper jag även äggvita på dunk som jag har istället för vatten när jag gör havregrynsgröt.

Du kommer troligtvis märka skillnad redan inom nått dygn.

Lycka till! :)

Azpowerlifting
2013-07-28, 09:22
Helt otroligt bra tråd! Nu fick jag helt plötsligt reda på varför jag är typ tollerant mot alla pwo's och blir trött av de flesta. Jag har nämligen också ADD... eller ja, jag är diagnoserad med ADHD men det var när jag var liten och idag har jag inte de hyperaktiva momenten längre och känner knappt utav diagnosen overall. (käkar heller inge medicin)
Jag har testat en hel del pwos som Muscle Speed, Jacked XX Superior Edition, Jack3d, Craze, Volatile m.m, och ärligt talat är Craze den enda som gett något för mig. Resten var bara ren skit och jag blev bara trött efter 30min istället. Blev ju trött av Craze med, men det var i slutet på mina 2 timmars pass de.
Så nu när min gode vän Craze har slutat säljas så är jag också ute på jakt efter en ny pwo som faktiskt fungerar på oss Bokstäver ;) Kan det vara Sacralosen tro som vi inte klarar av?

fenzyn
2013-07-28, 17:19
Helt otroligt bra tråd! Nu fick jag helt plötsligt reda på varför jag är typ tollerant mot alla pwo's och blir trött av de flesta. Jag har nämligen också ADD... eller ja, jag är diagnoserad med ADHD men det var när jag var liten och idag har jag inte de hyperaktiva momenten längre och känner knappt utav diagnosen overall. (käkar heller inge medicin)
Jag har testat en hel del pwos som Muscle Speed, Jacked XX Superior Edition, Jack3d, Craze, Volatile m.m, och ärligt talat är Craze den enda som gett något för mig. Resten var bara ren skit och jag blev bara trött efter 30min istället. Blev ju trött av Craze med, men det var i slutet på mina 2 timmars pass de.
Så nu när min gode vän Craze har slutat säljas så är jag också ute på jakt efter en ny pwo som faktiskt fungerar på oss Bokstäver ;) Kan det vara Sacralosen tro som vi inte klarar av?

Det behöver inte vara just sukralos av alla sötningsmedel du reagerar negativt på, troligtvis reagerar du negativt på flera eller alla sötningsmedel.
Föreslår att du slutar med allt som innehåller sötningsmedel och använder koffeintabletter ett tag istället och sen om sötningsmedel nu är nått du verkligen vill ha i ditt liv så börja testa dig fram vilka du reagerar negativt på.

Red bull sugar-free, monster lo-carb, fun light, fun light stevia, coca cola zero/light är förslag på vad du kan experimentera med och se hur du reagerar på diverse sötningsmedel. Se till att läs innehållsförteckningarna noggrant.

Sen tror jag inte det är add/adhd som gör att ni påverkas av sötningsmedel utan det gör nog alla mer eller mindre på nått sätt.

Robbban77
2013-07-29, 08:01
Om jag nu skall undvika sötningsmedel. Hur skall jag då få i mig de ämnen som pwo innehåller som gör att jag stortsätt kan träna?
Koffein, stim, pump, beta-alenine osv

rooz
2013-07-29, 08:43
Om jag nu skall undvika sötningsmedel. Hur skall jag då få i mig de ämnen som pwo innehåller som gör att jag stortsätt kan träna?
Koffein, stim, pump, beta-alenine osv

Blandar din egna PWO

z_bumbi
2013-07-29, 09:00
Finns det några belägg för att sötningsmedel har något med tröttheten att göra? Det är nämligen första gången jag tror jag sett något om det och det borde vara en faktor som uppmärksammats tidigare.

I övrigt så tycker jag man bör undvika att använda hageleffekten (något kanske funkar) utan prova ett ämne i taget och se vad som händer. Är det något som påstås fungera som synergist, dvs tillsammans med något annat, så lägg till det efter ett tag men annars så testa grejerna skilda från varandra.

Sverker
2013-07-29, 09:08
Jag är lika frågande. Man väljer produkter som är utvecklade för att påverkar hjärnan och tror sedan att sötningsmedlet skulle vara orsaken till bieffekter:confused:

tjing
2013-07-29, 09:28
Det är någon slags mental "krasch" efter stimulanterna som jag inte kan förklara just nu, men inbegriper såklart CNS. Man kan uppleva liknande av mycket kaffe och energidrycker. Kan också ha med effekter på blodsocker att göra t ex.

Glöm sötningsmedel, det har ingenting med tröttheten att göra.

fenzyn
2013-07-29, 12:48
Jag har lidit av depression, ångest, trötthet och en mängd andra saker de senaste åren och har tagit antidepressiva, gått till psykologer, läkare och så vidare utan någon framgång och det var inte fören ca 3 månader sen jag tog bort sötningsmedlen ur mitt liv efter att jag en riktigt varm kväll kopplade det till sötningsmedlen..

Jag drack 4-5 glas fun light och låg sedan i soffan resten av dagen och hade sån oförklarligt hemsk ångest att jag bara ville dö, jag tappade all livsglädje som fanns och såg ingen mening med nånting. Allt jag vanligtvis tyckte om att göra blev helt plötsligt extremt ointressant och jag bara låg och pinade igenom den värsta känslan jag nånsin haft och väntade på att det skulle bli en ny dag.

Nästa dag slutade jag med alla sötningsdelel och bara något dygn senare märkte jag att jag mådde bättre än jag nånsin gjort. Jag kände mig som en helt ny människa och min depression, ångest, trötthet (både psykist och fysiskt, jag tyckte det var otroligt jobbigt att bara gå i trappor förut) var borta och jag har inte kännt av nånting efter dess. Tidigare brukade jag vakna med svullna ögon och puffigt, irriterat ansikte vilket också var borta.

Jag har testat otroligt mycket för att försäkra mig om att detta är vad som påverkar mig. Bara någon halvtimme efter att jag intagit ett sötningsmedel så blir jag så trött och muskelsvag att jag måste gå och lägga mig och det håller i sig till nästa dag mer eller mindre.

Nu säger jag inte att sötningsmedel är boven för alla människor som lider av liknande symptom och diverse stimulanter kan säkerligen göra att folk kraschar. För min del är det inte vad som påverkar eftersom jag fortfarande använder alla mina tidigare stims fast utan sötningsmedel.

Bara för att det inte finns studier på det så betyder det inte att det inte kan vara så här. Det finns otroligt många rapporter av folk som har lyckats bli av med en mängd olika symptom genom att ta bort sötningsmedlen ur sina liv, bland annat extrem trötthet.

Jag önskar själv att jag hade insett det här mycket tidigare då mitt liv har varit otroligt jobbigt de senaste åren pga detta. Och jag har svårt att tro att det bara är jag som blir påverkad negativt av sötningsmedel.

Eftersom symptomen verkar försvinna väldigt snabbt så skadar det väll knappast att testa att ta bort det för nån dag och se om det gör skillnad.

tjing
2013-07-29, 13:06
Det är ju en dramatisk anekdot onekligen och jag förkastar inte hundraprocentigt din tes (kan man aldrig göra utan totala bevis), men jag har svårt att se att sötningsmedel skulle ha så kraftig effekt.

Men bra att du mår bättre. Exakt hur mycket sötningsmedel fick du i dig tidigare per dag?

Högt intag av sötningsmedel är ju associerat till depression i studier, men den kausala länken känns högst tveksam. Förmodligen är det andra faktorer som är viktiga. Man kanske tar en diet coke när man går och svullar på Donken (dagligen), rör på sig för lite etc.

tjing
2013-07-29, 13:10
Vid lite sökning verkar det dock finnas rön om kopplingen aspartam och depression:

Adverse reactions to aspartame: double-blind challenge in patients from a vulnerable population.

"... In a crossover design, subjects received aspartame 30 mg/kg/day or placebo for 7 days. Despite the small n, there was a significant difference between aspartame and placebo in number and severity of symptoms for patients with a history of depression, whereas for individuals without such a history there was not. We conclude that individuals with mood disorders are particularly sensitive to this artificial sweetener and its use in this population should be discouraged."

"...Although the protocol required the recruitment of 40 patients with unipolar depression and a similar number of individuals without a psychiatric history, the project was halted by the Institutional Review Board after a total of 13 individuals had completed the study because of the severity of reactions within the group of patients with a history of depression."

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8373935

Intressant. Någon som har koll på vilka mängder det motsvarar jämfört med ett dagligt intag för en typisk person?

Sverker
2013-07-29, 13:14
Det är stor skillnad på aspartam som både innehåller en fenylgrupp och är en amin och sukralos är socker med klorgrupper.

tjing
2013-07-29, 13:20
Det är stor skillnad på aspartam som både innehåller en fenylgrupp och är en amin och sukralos är socker med klorgrupper.

Så sant.

fenzyn
2013-07-29, 13:32
Mitt intag av sötningsmedel var blandat och olika i perioder. kesella med fun light (aspartam) är det jag konsumerat mest av genom åren sen även sötat proteinpulver, sylter och diverse pwos. Cola light/zero har jag användt vid deff i stora mängder och jag har alltid känt en extrem ökning av trötthet vid dessa tillfällen (nu har jag den senaste månaden deffat utan cola light/zero och haft mycket högre energi.)

Jag vågar inte experimentera allt för mycket längre men jag har märkt att olika sötningsmedel ger olika påverkan. fun light (aspartam och stevia) påverkar definitivt mitt psyke otroligt hårt och ger mig extrem ångest / depression.

Dock verkar det som att acesulfam-k och sukralos har större påverkan på min energi då coca-cola light/zero och vissa no-sugar energidrycker gör mig extremt trött.

tjing
2013-07-29, 13:36
Sett till studien jag länkade (aspartam) och att du har en historia av depression så att säga, så är det ju intressant att du säger det.

Robbban77
2013-07-31, 20:20
Har nu efter vårt prat sänkt mitt sötningsmedel intag!
Ingen light dricka
Aspartam fri protein
Skippar funlighten. Men funderar på stevia?
Ska jag ha nån annan dricka så är det med socker.

Men jag behöver fortfarande min pwo..

Vad har ni för inköpstips för mig? Jag behöver verkligen för orken, motivationen trycket osv..


Funderar även på ifall jag har väldigt lågt sötningsmedel intag nu framöver kanske jag inte blir lika trött av pwo?

Jag drack endast pwo igår med aspartam och idag, men ingen större skillnad än.

Robbban77
2013-07-31, 22:10
Har nu beställt hem lite beta-alanin, koffein osv. Allt utan sötningsmedel. Tablettform:)

KalleTeodor
2013-08-01, 15:55
En fråga? Är craze och dem här pwos med dendrobium förbjudna nu? kan man beställa dem från något annat land och ta in utan problem?

Sheogorath
2013-08-01, 16:51
En fråga? Är craze och dem här pwos med dendrobium förbjudna nu? kan man beställa dem från något annat land och ta in utan problem?

Tullen har ganska stora befogenheter att förstöra misstänkt narkotika så det är inte säkert att det blir "utan problem" att ta in, men ingenting i Craze är illegalt ännu, så vitt jag vet.

Kischen
2013-08-02, 15:41
Tullen har ganska stora befogenheter att förstöra misstänkt narkotika så det är inte säkert att det blir "utan problem" att ta in, men ingenting i Craze är illegalt ännu, så vitt jag vet.

Fick ett mail från smartpowders för ett tag sedan att de slutar sälja Craze. Det innehöll visst något ajabaja, läste inte så noga då jag inte använder det.

Robbban77
2013-08-10, 13:35
Har nu vart ett tag med väldigt lågt intag av sötningsmedel. Har skippat light produkter, skippat pulver pwo osv.
Är lite piggare tror jag men är inte säker? Fortfarande ett helsike att gå upp på morgonen och blir otroligt trött mitt på dagen på jobbet..

Jag tar nu pwo i tablettform men är väldigt trött och borta på gymmet, vet inte om de är pga tabletterna eller för jag är så trött?

Det som jag tar är
Beta-alanin - 3000mg
Koffein - 450mg
Aminosyror - 800mg

Men det är nånting som gör mig helt borta på gymmet, kan det vara beta-alaninet eller koffeinet?
Känner mig lite snurrig och inte riktigt med

Langster
2013-08-10, 17:42
Jag känner en person som är 100% säker på att han blir extremt trött av aspartam. Han är en intelligent människa så jag väljer att tro honom. Jag trodde faktiskt att det var mer allmänt känt att folk kan få dessa reaktioner.

Hur som helst, om man nu är en sådan person då bör man ha lagt märke till det tidigare, då effekten verkar vara högst påtaglig, så jag tror inte ts lider av detta.

Langster
2013-08-10, 17:47
Har nu vart ett tag med väldigt lågt intag av sötningsmedel. Har skippat light produkter, skippat pulver pwo osv.
Är lite piggare tror jag men är inte säker? Fortfarande ett helsike att gå upp på morgonen och blir otroligt trött mitt på dagen på jobbet..

Jag tar nu pwo i tablettform men är väldigt trött och borta på gymmet, vet inte om de är pga tabletterna eller för jag är så trött?

Det som jag tar är
Beta-alanin - 3000mg
Koffein - 450mg
Aminosyror - 800mg

Men det är nånting som gör mig helt borta på gymmet, kan det vara beta-alaninet eller koffeinet?
Känner mig lite snurrig och inte riktigt med

Kan vara alla tre. Även aminosyrorna, den dosen är dock rätt liten och du bör antagligen vara helt fastande för att få någon mental effekt av dem.

Testa med enbart koffein nästa pass och se hur det känns. Om du känner dig sämre än normalt då, utan några kosttillskott alls alltså så är det antagligen stimulanter du är känslig mot.

Langster
2013-08-10, 17:52
Annars, eftersom du verkar kunna tolerera stims/vissa produkter så tycker jag du ska testa 12 gauge Shotgun.
Men det är en riktig häxbryggd av olika ämnen så du bör nog försöka reda ut vad du är känslig mot först.

Robbban77
2013-08-10, 21:45
Jag har under många år tagit pwo'n och druckit light saker osv utan mått såhär. De senaste 1 - 2 månaderna har jag vart extrem trött..
Krashar utav de pwo'n jag har nämnt innan utom rage serien.

Har som sagt vart utan eller med väldigt lågt intag av sötningsmedel nu i över en vecka utan större skillnad. Och träningen går inte bättre..

Intog idag
ca 3g beta alanin. Rek. Dos 3st (2100mg) tabletter och jag tog 4.
Aminosyror
Kwik energy från universal + 200g koffein

Fick en sån krasch..
Blev yr. Illamående. Orkeslös. Trött. Ofokuserad. Dock lika stark men 0 motivation till att repa.

Kan de vara pga för hög dos av beta alanin?

Saknar dock peppen, motivationen osv ja får av rage pwo.

Oxe
2013-08-11, 01:21
Varför känner du att du måste gå vidare ifrån ett fungerande koncept...
Rage funkar för dig varför då inte köra rage ?

John M
2013-08-19, 17:46
Hur länge har du tränat nu utan uppehåll? Hur många dagar i veckan och timmar tränar du? Sover du dåligt och stresar på jobbet? Dricker du för lite vätska tro?

Kan vara dags för en vilovecka kanske och göra en checkup hos läkaren gällande olika värden som kan påverkas av substanserna i dina PWO's