handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp att registrera bankkonto i moneybookers.


Feelgood
2013-07-21, 10:29
Behöver registrera mitt konto i moneybookers då jag ska få pengar insatta från utlandet till mitt moneybookers, och jag fattar inte vad jag ska göra.

ska fylla i :
SWIFT

Bank/sort code

Account number

O_Wao
2013-07-21, 11:29
SWIFTkod och bankkod får du på din banks hemsida, och de kan även "översätta" ditt bankkontonummer till ett internationellt kontonummer.

Feelgood
2013-07-21, 14:50
Okej tack! Account number då? är det samma som kontonummer, tex sitt personnummer om man har det?

eriksvensson
2013-07-21, 17:01
Exakt samma sak som jag strulade med nar jag skulle fora over pengar fran e-trade (USA) till mitt svenska. Vilken bank har du? Jag hade Swedbank och fyllde i SWEDSESSXXX som swift, och pa account number fyllde jag i clearing-nummer (5 siffror..) och banknummret... (10 siffror...) pengarna har kommit in sa det verkar vara ratt satt att gora det pa. Sort code kan du lamna tom.

Utanfor europa behover du inte IBAN verkar det som.

Feelgood
2013-07-21, 17:48
Exakt samma sak som jag strulade med nar jag skulle fora over pengar fran e-trade (USA) till mitt svenska. Vilken bank har du? Jag hade Swedbank och fyllde i SWEDSESSXXX som swift, och pa account number fyllde jag i clearing-nummer (5 siffror..) och banknummret... (10 siffror...) pengarna har kommit in sa det verkar vara ratt satt att gora det pa. Sort code kan du lamna tom.

Utanfor europa behover du inte IBAN verkar det som.

Jag har nordea, och verkar ha hitta deras swiftkod iallafall, men de andra är jag fortfarande heelt öde om..

eriksvensson
2013-07-21, 20:11
NDEASESS samt ditt banknummer ska racka. Alla banker har val ett clearingnummer (4-5 siffrorr..) + kontonummer? Sla ihop allt det sa har du det 'account number' som de fragar efter.

Feelgood
2013-07-21, 20:53
NDEASESS samt ditt banknummer ska racka. Alla banker har val ett clearingnummer (4-5 siffrorr..) + kontonummer? Sla ihop allt det sa har du det 'account number' som de fragar efter.

Ingen aning vad banknummer är dock.. :/ så clearing nummer är 3300 i nordea, blire då typ 330095xxxx-xxxx?

eriksvensson
2013-07-21, 21:36
Exakt. 3300 och resten av dina siffror (eller personnummer... vad nu banken kor.) :) Samma konto som du ger till folk som for over pengar till dig via direktoverforing fran samma bank eller annan svensk bank.

Feelgood
2013-07-22, 15:05
Exakt. 3300 och resten av dina siffror (eller personnummer... vad nu banken kor.) :) Samma konto som du ger till folk som for over pengar till dig via direktoverforing fran samma bank eller annan svensk bank.

Tack!

Står ju att Bank/sort code* måste skrivas in, ingen aning vad det är dock

eriksvensson
2013-07-22, 16:28
Maste sort code skrivas in? Som jag forstod det ar det nagot som Storbritannien kor med (samma sak som clearingnummer men inget du ska behova fylla i..)

Feelgood
2013-07-22, 16:42
Yes det är ett måste! Funkade dock att registrera bankkontot, men vet ej om det gick rätt till. Satte bank/sort code som 3300 och accountnumber som mitt är alltså personnumret bara och sen swiftkoden.

eriksvensson
2013-07-22, 19:13
Borde funka! Testa med en mindre summa forst om du kan. :)

Feelgood
2013-07-22, 19:33
Får pengarna överförda senare, men då ska de testat med någon kr först! Tack för hjälpen!