handdator

Visa fullständig version : Hur blir man av med lunkten från händerna?


ryggontXXL
2013-07-21, 00:23
Såhär ligger det till.

En kompis som klippte mig var smart nog att dumpa kalufsen i handfatet och det ledde till att vattnet tog längre tid att gå igenom rören. Hur som haver så sket jag i det och tiden gick tills det stängdes helt.

Tog mod och för några timmar skruvade jag isär skiten. Jag möttes av en stank som gjorde att mitt näshår ställde sig upp. Stanken var nog top5 det värsta jag luktat. Drog igenom fingret för att ta bort massan som var där inne, som närmast kan beskrivas som hår som övergått från fast till flytande form*spy**spy*

Nu är det fixat men problemet är att hela toan luktar så och trots att jag kastat alla medel jag har hemma samt tvättmedel så luktar det fortfarande och problemet är att mina händer också luktar...

Den stora frågan är hur fan får jag bort lukten*gah!*

Asdf
2013-07-21, 01:11
Har du haft bajs i håret eller vad hände?? :)

internethjälten
2013-07-21, 01:39
problemet är att mina händer också luktar..

De gånger jag rivit i avlopp så har jag gnuggat händerna i pressad citron, något jag alltid haft i närheten och som funkade de gånger jag hållit på.

Olegh
2013-07-21, 01:55
Begriper inte hur man kommer på idén att använda fingret att peta med... Fan, jag hade tagit nästan vad som helst för att slippa peta på äckelgojs med fingret. Det hela påminner mig lite om när jag rengjorde vattenlåset i duschen, tidigare hyresgäster hade lämnat en jäkla massa fett där..

Aping
2013-07-21, 03:15
Köp ättika i någon form (24 % eller 12 %), späd till ca 3 % och tvätta händerna med det. Funkar med vinäger/balsamico också.

Gober
2013-07-21, 06:17
Citron eller ättika brukar hjälpa, funkar på fisk och vitlök iaf.

Wzup2u
2013-07-21, 06:59
fukta händerna med vatten och häll på en del bikarbonat.
gunugga, gnugga,gnugga till tvätta av, återupprepa till doft @ e borta.

häll bikarbonat i avlopet likaså! =)

VikG
2013-07-21, 07:17
Lacknafta/thinner tycker jag är bra i dylika situationer.

Jukka Sejlite
2013-07-21, 07:35
För att slippa liknande problem i framtiden bör ni frisera ditt intimhår lite oftare,kanske?

BigIron
2013-07-21, 11:34
För att slippa liknande problem i framtiden bör ni frisera ditt intimhår lite oftare,kanske?

Två pojkar som rakar pubis på varandra, vad är de för fel i det? Man måste väl få experimentera.

Kaffe skulle jag prova om jag vore dig, alltså kaffepulver då och inte brännhett kaffe i en mugg.

knuckles
2013-07-21, 12:54
Smörj in händerna med margarin.

ryggontXXL
2013-07-21, 13:09
Det var håret på skallen o inget annat...

shut teh face
2013-07-21, 13:56
Jag rensade avloppet en gång i diskhon på toaletten var nog det värsta jag känt i mitt liv, tog bort det mesta och stängde skiten så fort som möjligt. *spy* Jag hade aldrig kommit på tanken att stoppa ned händerna där ....

BigIron
2013-07-21, 14:18
Jag brukar koka 2 liter vatten när det börjar rinna ner dåligt och sen störthäller jag ner det i handfatet.

Onigiri
2013-07-21, 16:49
Jag brukar koka 2 liter vatten när det börjar rinna ner dåligt och sen störthäller jag ner det i handfatet.And boom goes the packning(ar)

BigIron
2013-07-21, 17:08
And boom goes the packning(ar)

Haha, ja nu när du säger det så... får slänga in packningar som inte är i gummi!

shut teh face
2013-07-21, 18:01
Tror inte kokande vatten förstör så mycket, förutom kanske gummi, men det blir mest problem ifall du ska montera isär och ihop grejerna sen, skiten är ju på plats tills dess, men det funkar ju inte mot just hår, det fastnar alltid något förjävligt, sådana där medel man kan köpa som "löser upp" det funkar, men det å andra sidan förstör oftast rören, vet dock inte vilket som är känsligast för det, järn, plast, etc. Kanske funkar för något.

Det enda rätta är att rensa manuellt och efter det har man bättre koll på att inte få ned hår i avloppen, trust me. :)

Wzup2u
2013-07-21, 18:43
därför jag e noggrann med att rensa brunnen till duschen minst 1 gång per månad ofta gammalt schamppo balsam osv som blir slagg och kan lukta annars.

Jukka Sejlite
2013-07-21, 21:13
därför jag e noggrann med att rensa brunnen till duschen minst 1 gång per månad ofta gammalt schamppo balsam osv som blir slagg och kan lukta annars.


http://gifninja.com/animatedgifs/83412/if-you-know-what-i-mean.gif