handdator

Visa fullständig version : Tråden för gratis provträning


Vivaldi
2013-07-20, 07:48
Hej allesammans !

Tänkte här att vi som ofta är på resande fot kunde ge konkreta tips på anläggningar i diverse städer där det är gratis att provträna minst en gång då iallafall jag gärna undviker att punga ut +200:- som de flesta klubbar verkar ta ...

Kommer dela in efterkommande tips i sektioner efter städer.

Regler:

Posta stad samt gym och hur du får träna där gratis en gång !
GO !!!

rooz
2013-07-20, 07:49
Vem tar 200:- för en provträning förutom SATS?

Vivaldi
2013-07-20, 07:53
Vem tar 200:- för en provträning förutom SATS?

World Class, Sportlife ( 150:- ) etc...

Problemet blev klarare för mig då jag skulle kolla upp ett gym i Norrköping då jag har en lucka där i 2h 30min idag

Philley
2013-07-20, 08:00
Vill minnas att man får träna gratis på torsdagar på strandgymmet i Malmö. Dock måste man visa legitimation och när man tränat en gång, gäller ej erbjudandet.

Olegh
2013-07-20, 08:25
Äh, drar man in 35k netto i månaden måste man väl inte vara sniken..

Aranagu
2013-07-20, 08:38
Nordic i Kalmar erbjuder en "prova-på-vecka", kostnadsfritt.

Fuark
2013-07-20, 08:46
Nordic i Kalmar erbjuder en "prova-på-vecka", kostnadsfritt.

Fetaste lögnen ifrån Actic.

Jag hörde av mig till dom för ett tag sen och bad om en sån vecka, med tillägget att jag ville ha en vecka utan instruktör. De ignorerade mig helt och hållet, för de ville bara ha folk som vill ha hjälp av instruktör.

Var också där en annan gång på en helgdag när mitt gym hade stängt och frågade om man kunde få testa en dag. Icke sa nicke! Hon i kassan var en riktig surkärring

Edit: blandade ihop nordic och actic :)

Nordic var trevliga

skickat från mobiltelefunk

Dravena
2013-07-20, 09:04
På Actic Boländerna i Uppsala brukar det aldrig vara problem att provträna gratis. :)

ryggontXXL
2013-07-20, 09:55
Vet en kompis som betalade 90kr för en träning medan ett gymkort kostar 99kr/mån....smart kille

Vivaldi
2013-07-20, 09:57
Äh, drar man in 35k netto i månaden måste man väl inte vara sniken..

Tråden är inte menad för mig specifikt ?

Tvivlar på att en heltidsstuderande kololit med betydligt smalare budget än mig gärna lägger ut stora summor på att få träna på främmande ort/genomresa.

World Class Västerås - Fyll i besökskort/ring i förväg
Actic Västerås - läs ovan
Member24 Västerås - tala vänligt med trovärdig historia = deal

4623
2013-07-20, 10:59
Vet en kompis som betalade 90kr för en träning medan ett gymkort kostar 99kr/mån....smart kille

Så du tycker personen skulle binda upp sig istället? Inte många gym som erbjuder ett gymkort för endast en månad.

ryggontXXL
2013-07-20, 11:01
Så du tycker personen skulle binda upp sig istället? Inte många gym som erbjuder ett gymkort för endast en månad.

sant men han tränar lite sporadiskt då och då. Kanske värt det?

Ame
2013-07-20, 11:13
sant men han tränar lite sporadiskt då och då. Kanske värt det?

Oftast brukar det ju finnas en viss bindningstid så varför skulle han binda upp sig på ett gym som han är osäker på om han vill träna på?

ryggontXXL
2013-07-20, 11:14
Oftast brukar det ju finnas en viss bindningstid så varför skulle han binda upp sig på ett gym som han är osäker på om han vill träna på?

mhm fel av mig, skulle ändå kännas fel att betala 90kr när månadskort kostar 99kr. Kanske det som är meningen, att locka med det höga priset?

Vivaldi
2013-07-24, 21:39
World Class Norrköping:

Gratis om du är medlem på annan WC anläggning och ber snällt !

tjing
2013-07-24, 21:43
Fetaste lögnen ifrån Actic.

Jag hörde av mig till dom för ett tag sen och bad om en sån vecka, med tillägget att jag ville ha en vecka utan instruktör. De ignorerade mig helt och hållet, för de ville bara ha folk som vill ha hjälp av instruktör.

Var också där en annan gång på en helgdag när mitt gym hade stängt och frågade om man kunde få testa en dag. Icke sa nicke! Hon i kassan var en riktig surkärring

Edit: blandade ihop nordic och actic :)

Nordic var trevliga

skickat från mobiltelefunk

Heh.

Funderar på att byta från Actic till Friskis. Det är typ samma pris och känns som att de har lite mer grejer.

hallar
2013-07-25, 07:30
Bästa i Åhus, Skåne.

http://retrogym.se/

Har sommarsträningskort för 100 kr per vecka.

Figurenha
2013-07-25, 07:34
Malkars i kalmar, flera gånger jag haft med polare som sagt att dom vill provträna.

z_bumbi
2013-07-25, 07:34
Vi/jag brukar inte leta gratisträningar men väl bra gym och hittar man ett sådant så brukar de vara så billiga att det inte är någon mening med att försöka träna gratis.

Fuark
2013-07-25, 08:28
Heh.

Funderar på att byta från Actic till Friskis. Det är typ samma pris och känns som att de har lite mer grejer.

Do it. Friskis är riktigt trevligt och mitt favoritgym i Kalmar. Trevlig personal och människor, och allt du behöver + mer. 1500:-/år för student :)


Malkars i kalmar, flera gånger jag haft med polare som sagt att dom vill provträna.

Malkars har också trevlig personal. Men de är lite för "pryda" och snobbiga imo :) mycket ************* och instagrambilder på hallonmuffins

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Holmeros
2013-07-25, 08:32
SATS medlemmar tränar gratis på alla center i Norden under sommaren ifall man missat det..

Jag vet inte om alla center är likadana, men jag har tagit med mig tre pers sammanlagt som fått vars en provvecka..

Figurenha
2013-07-25, 09:06
Do it. Friskis är riktigt trevligt och mitt favoritgym i Kalmar. Trevlig personal och människor, och allt du behöver + mer. 1500:-/år för student :)




Malkars har också trevlig personal. Men de är lite för "pryda" och snobbiga imo :) mycket ************* och instagrambilder på hallonmuffins

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

De är ju precis som de ska va ;) Har friskis förbättrat sina öppettider eller är dom fortfarande lika kassa?

Fuark
2013-07-25, 09:24
De är ju precis som de ska va ;) Har friskis förbättrat sina öppettider eller är dom fortfarande lika kassa?

Ok, öppettiderna är fortf rätt dåliga. :) Tycker de borde införa kortgym på de obemannade tiderna

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Matsa
2013-07-25, 10:06
Gävle kraftsportklubb vet jag inte om har gratis provträning men det kostar 30kr att träna och en femma för kaffe. Ligger en liten bit från centrum men det är det värt, grymt bra gym där man både kan bedriva seriös OL-träning och som har mycket strongmanutrustning.

På Actic Boländerna i Uppsala brukar det aldrig vara problem att provträna gratis. :)

De är hyggliga på Actic, hade gärna fått finnas lite mer frivikter bara men annars är det ett helt ok gym. Bara att de har en fyrvägs nackmaskin gör det nästan värt ett besök. :D

Figurenha
2013-07-25, 10:23
Ok, öppettiderna är fortf rätt dåliga. :) Tycker de borde införa kortgym på de obemannade tiderna

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Därför man väljer malkars ;) 6-24 tror jag dom har