handdator

Visa fullständig version : Bristningar överallt ? grovt deprimerad


Sayonara
2013-07-19, 22:13
Fick majoriteten av dom i puberteten, är idag 196cm och väger nu 105kg, fick inte alls många från styrke träningen. Gick från 70kg till 100kg på 2 år, ligger i nuläget på runt 13% kroppsfett och har bristningar överallt

stora på axlarna, ser ut som en tiger rivit mig, midjan båda sidorna, svanken och röven små vita jävlar. en på högersidan av latsen.

jag må vara lång och hyfsat bitig men har 0 självförtroende, hur fan hanterar ni som har lite fler bristningar det ? har inte tagit av mig på bar överkropp på över 3 år. Har börjat få självmordstankar på sistånde, varje gång jag ser nån som är lite biff och har perfekt hy vill jag bara skjuta mig själv ... min längd betyder fan inget när jag har massa bristningar

snelhest
2013-07-19, 22:17
bild?

Birkharju
2013-07-19, 22:17
-jPxtylo_ys

stromming
2013-07-19, 22:19
Låter inte som att bristningarna i sig är problemet. Blir du deprimerad och t.o.m. får självmordstankar av det borde du definitivt söka vård direkt. Det finns ingen skam i det.

Herman H
2013-07-19, 22:26
Nu blir jag 38 år i år och mina bristningar har sedan länge i princip försvunnit men helt ärligt så har jag aldrig någonsin brytt mig om dom.
Slit och krigsärr har väl inställningen varit till eländet och jag har aldrig någonsin försökt dölja att de finns.
De är en del av min kropp men som jag inte har någon möjlighet att påverka så då låter jag helt enkelt bli att bry mig.

Vad du ska göra är svårt att råda dig om, jag kan ju inte skriva "låt bli att bry dig" för det är ju uppenbart att du gör. Du får helt enkelt försöka acceptera att de finns.
Det du kan fråga dig själv är ju hur mycket du tror att andra bryr sig om att du har bristningar.


Många kvinnor som har varit gravida har förmodligen 42 gånger så många bristningar och de flesta ränner runt på badhus och stränder över hela klotet utan att bry sig nämnvärt. Vilket än en gång inte hjälper dig...

Sayonara
2013-07-19, 22:29
http://i40.tinypic.com/2il0xzs.jpg

http://i40.tinypic.com/10dwmiw.jpg

ser i princip lika ut på båda sidorna av midjan. sen har jag små vita i svanken som inte syns så bra, samt röven

de på midjan stör jag mig mest på, tycker dom är riktigt jobbiga :(

Sayonara
2013-07-19, 22:30
Nu blir jag 38 år i år och mina bristningar har sedan länge i princip försvunnit men helt ärligt så har jag aldrig någonsin brytt mig om dom.
Slit och krigsärr har väl inställningen varit till eländet och jag har aldrig någonsin försökt dölja att de finns.
De är en del av min kropp men som jag inte har någon möjlighet att påverka så då låter jag helt enkelt bli att bry mig.

Vad du ska göra är svårt att råda dig om, jag kan ju inte skriva "låt bli att bry dig" för det är ju uppenbart att du gör. Du får helt enkelt försöka acceptera att de finns.
Det du kan fråga dig själv är ju hur mycket du tror att andra bryr sig om att du har bristningar.


Många kvinnor som har varit gravida har förmodligen 42 gånger så många bristningar och de flesta ränner runt på badhus och stränder över hela klotet utan att bry sig nämnvärt. Vilket än en gång inte hjälper dig...

det är just det jag är rädd för, är 21 år gammal och ränner runt på krogarna på helgerna, har haft ett par "ONS" i min tid, men alltid med ljust släckt, att en tjej skulle bli äcklad av dem skulle nog vara slutet.

mini
2013-07-19, 22:35
Men varför skulle någon bli äcklad? Det är ju inget äckligt med dem, de uppstår inte för att du gör något äckligt så vad tänker du att någon ska tänka?

Herman H
2013-07-19, 22:41
det är just det jag är rädd för, är 21 år gammal och ränner runt på krogarna på helgerna, har haft ett par "ONS" i min tid, men alltid med ljust släckt, att en tjej skulle bli äcklad av dem skulle nog vara slutet.

Är det du på bilderna? Om det är, det är inte speciellt många bristningar, det syns dessutom tydligt att det är muskler du lagt på dig som gjort att du fått bristningar :hbang:

Seriöst, ingen brud bryr sig nämnvärt om några bristningar, de har för det första oftast alldeles egna bristningar på tuttisarna, häcken, höfterna, insida/utsida på låren, magen, ryggen osv. som bekymrar dem mer. För det andra ska vi inte tala om bredden på häcken, att den ena tutten är större än den andra, att näsan är upp/ner/bred/smal/spetsig... listan är sju mil lång...

Ut och nuppa med dig, med tänt ljus! Bär dina bristningar stolt för fasiken!

MtotheM
2013-07-19, 22:45
Så extrema var dom ändå inte. Jag tror du satt bristningarna under mikroskåp i ditt huvud. Jag har jävligt många bristningar och dom jag fick för ~3år sedan syns bara om man verkligen letar efter dom eller i rätt ljus. Har bara mötts av positiva/nyfikna kommentarer och tror ingen normal människa skulle göra en stor grej av det.

Ungkarlsliv
2013-07-19, 22:47
Inget äckligt med bristningar är ju som att ha ärr. Har också massa på magen,axlarna,armhålorna(finns ingen "normal" hud här alls) men fick dessa när jag var 12-13år och de har bleknat så är mest jag själv som lägger märke till det. Har helt ärligt aldrig varit med om att nån har sagt eller lagt märke till det överhuvudtaget.

Varför tycker du det är jobbigt ? Jag får inte ihop det är det för att folk kanske tror att du har varit överviktig ?
Ingen kommer bli äcklad av de. Då skulle de flesta kvinnor som fått barn ligga risigt till. Då många får sjukt mycket bristningar när de är gravida.

Sundqvist
2013-07-19, 22:57
Dom ser inte så illa ut, bara du som reagerar så, jag har själv mycket mellan bröst/arm, samt baksidan av armen och i armhålan. Hela röven och innerlårerna, Bara att bita ihop, om några är är dom knappt synliga! :)

ReXi
2013-07-19, 23:08
Har brutala bristningar på axlar och bicepserna. Liksom de är knallröda! Jag har träffat en tjej som jag tycker om, jag skäms för att ta av mig tröjan framför henne, eller gå i linne. Har inte haft sex med henne pga bristningarna. Hon har fått för sig att jag inte tänder på henne, vilket jag gör. Men jag förstår att hon tror så, när jag inte har sex med henne!

Först tränar man för att få fin kropp, men ist får man bristingar! :'(

En fråga till er:
Om jag och TS deffar ner oss, försvinner inte dessa bristningar?

Sayonara
2013-07-19, 23:11
Har brutala bristningar på axlar och bicepserna. Liksom de är knallröda! Jag har träffat en tjej som jag tycker om, jag skäms för att ta av mig tröjan framför henne, eller gå i linne. Har inte haft sex med henne pga bristningarna. Hon har fått för sig att jag inte tänder på henne, vilket jag gör. Men jag förstår att hon tror så, när jag inte har sex med henne!

Först tränar man för att få fin kropp, men ist får man bristingar! :'(

En fråga till er:
Om jag och TS deffar ner oss, försvinner inte dessa bristningar?

de kommer aldrig försvinna, dock bleknar dom med tiden, haft mina i säkert 4+ år

ReXi
2013-07-19, 23:23
de kommer aldrig försvinna, dock bleknar dom med tiden, haft mina i säkert 4+ år

Jag är nöjd med att de bleknar, mina är knallröda. Vissa tror jag blöder när de ser det för första gången...

Petoria
2013-07-19, 23:25
Nästan alla har någon form utav komplex över sin kropp, finns inte alltid något man kan göra åt det utan är bara att lära sig hantera det. Du bryr dig garanterat mer om det än någon annan gör.

ToughLove
2013-07-19, 23:35
Jag är nöjd med att de bleknar, mina är knallröda. Vissa tror jag blöder när de ser det för första gången...

om dom är nya kan du påskynda läknings processen, dina bristningar är som sår under huden just nu och sedan blir dom ärr, därav vita/vitare. Prova bio-oil som finns på apoteket, har hört att den kan påskynda läknings processen markant

watertouch
2013-07-19, 23:48
http://i40.tinypic.com/2il0xzs.jpg

http://i40.tinypic.com/10dwmiw.jpg

ser i princip lika ut på båda sidorna av midjan. sen har jag små vita i svanken som inte syns så bra, samt röven

de på midjan stör jag mig mest på, tycker dom är riktigt jobbiga :(

Du överreagerar dem kommer blekna med tiden och inte synas så mycket, dessutom ser du tränad ut och har låg fett %

Bilden du visade på magen var ju ingengting det skrattar jag nästan åt...(jämfört med mina)... Dem bleknar med tiden hade jag haft din fett% så hade jag inte haft några problem alls trotts mina bristningarna, och då har jag dåliga gener+ gick upp 40kilo på ett år(gick på antideppmedicin)

Har en tvillingbror han har oxå bristningar, dels samma som mig (dock inte runt kaggen) men under rumpan vid benen, vid armhålan pga träning och över axlarna av bänkpressen över biccen... Så det där kommer blekna.. Men visst jag tycker det är snyggt, specielt tjejer som har snygg hud...

muddler
2013-07-20, 00:01
Jag har tillochmed bristningar på latsen, har aldrig ens reflekterat över att det skulle vara konstigt eller icke tilltalande. Jag kallar dem "marks of war"! För att citera Brad Pitt i Fightclub: "I dont wanna die without any scars"

watertouch
2013-07-20, 00:04
Jag har tillochmed bristningar på latsen, har aldrig ens reflekterat över att det skulle vara konstigt eller icke tilltalande. Jag kallar dem "marks of war"! För att citera Brad Pitt i Fightclub: "I dont wanna die without any scars"

Jag med, men för att jag halvlåg i dator stolen under gymnasietiden så huden sträcktes ut... hehe

whuddafuks
2013-07-20, 00:29
http://i40.tinypic.com/2il0xzs.jpg

http://i40.tinypic.com/10dwmiw.jpg

ser i princip lika ut på båda sidorna av midjan. sen har jag små vita i svanken som inte syns så bra, samt röven

de på midjan stör jag mig mest på, tycker dom är riktigt jobbiga :(

Jag tycker, helt ärligt att dina bristningar ser coola ut. Det är som elliot hulse säger, en "badge of honor" alltså ett tecken på att du har slitit som en man! Själv har jag bara bristningar på röven, och när jag hörde varför jag har fått dom vart jag lite småglad!

Fast sen har jag också gillat ärr. Skrapar alltid sönder sår på ben/händer i hopp om att få ett coolt ärr :cool: jag kanske är dum i huvet?

limenka
2013-07-20, 01:13
Inget du ska bry dig om för det är verkligen inte så "illa" som du tror. Jag har enorma, röda, bristningar över bikepsen som är nästan 1 cm breda, syns alltid. Bryr du dig inte om dem bryr sig ingen annan heller :)

Gpajpen
2013-07-20, 09:29
Lool bristningar. Dom på magen var ju pinsamt lite. Har man som mig gått från 100cm midja till sexpack 5-6ggr sen tonåren då har man litegrann att tala om. Det där är ingenting att bry sig om. Och axlarna ser ju bara häftigt ut.

opppe
2013-07-26, 14:27
Jag har som du om inte lite mer överallt mina värsta sitter i ljumskarna upp till 2 cm breda vid sina ställen är också 195+ och väger väl 10 kg mer än dig och fick allt i puberteten jag med. Till en början så brydde man sig när en flicka skulle besöka det lägre partiet men sen så märkte man snabbt att ingen bryr sig!

Så skit i det där, ta av dig tröjan ingen kommer någonsin bry sig i överhuvudtaget i enlighet med egna erfarenheter!

PureWhey
2013-07-26, 15:44
Det där är absolut inget att oroa sig över som du gör, ingen vettig person skulle bli äcklad av det. Har sett mycket värre, skulle jag vara du skulle jag lagt mina tankar på annat. Med tanke på att du blir så oerhört deprimerad över detta låter det som något annat ligger bakom.